LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Evolta jaarafrekening (in samenwerking met NUON???)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rM

Evolta jaarafrekening (in samenwerking met NUON???)

Ongelezen bericht door rM »

Ik heb sinds vorig jaar groene stroom via Evolta. Voorheen werd de stroom door NUON geleverd.
Met de afrekening met Evolta loopt het nu heel stroef.
Sinds oktober probeer ik een jaarafrekening te krijgen. Evolta beweerde dat NUON de meterstanden aan Evolta door moet geven. Zelf mogen ze die niet vragen aan de klanten. NUON beweerde het zelfde van Evolta.
Uiteindelijk wel voor elkaar gekregen dat NUON de meterstanden doorgaf aan Evolta. Maar Evolta kwam maar niet met de afrekening. Ze reageerden ook niet meer op de emails.
Uiteindelijk gebeld met Evolta.
Hun verhaal: door het faillissement van energy XS(?) zijn de mogelijkheden van Evolta beperkt onder invloed van de curator tot een uitspraak vd rechter er zal komen. (wannneer is niet bekend). Dan gaan ze een afrekening nav het gemiddelde huishouden verbruik sturen.
:( Als je vindt dat de rekening te hoog is kan je bezwaar aantekenen???? Ik moet het allemaal nog zien hoe dit af gaat lopen.
Zijn hier meer mensen met dergelijke ervaringen?

Gast

Re: Evolta jaarafrekening (in samenwerking met NUON???)

Ongelezen bericht door Gast »

dat is het nadeel van de 'nieuwe' generatie stroom aanbieders.
zij nemen de stroom af van de grotere, maar willen zelf niks doen.
want, als zij zo weinig mogelijk service bieden des te goedkoper ze worden.

volgend jaar piepen die nieuwelingen wel anders, dus afnemers je bent gewaarschuwd, het wordt nog erger!

Gesloten