LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] nuon afsluiting

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mar

nuon afsluiting

Ongelezen bericht door mar »

een tijd geleden kreeg ik jaarafrekening nuon of ik even 545 euro bij wilde betalen plus wat achterstanden zodoende bedrag van bijna 900 euro.Heb toen 600 euro betaalt met een betalingsregeling voor het resterende bedrag.Ik hoor er niets van.Ik betaal dus de huidige rekeningen die binnen komen.krijg weleens een herinnering maar meestal kruist deze de betaling.Op die rekeningen staat verder niets van een nog openstaand bedrag ook reageren ze niet op inmiddels 2 verzonden betalingsregelingen.Tot gisteren!Er lag een kaartje in de bus met aankondiging afsluiting!!!!Ik moet binnen 3 dagen bijna 600 euro ophoesten!!
Zij reageren niet op mijn brieven,het bedrag van ruim 600 euro klopt ook al niet maar toch willen ze me afsluiten?Ik heb nu die 600 euro echt niet liggen met de feestdagen enzo in aantocht.
Mag nuon dit doen??Nergens op reageren en dan afsluitingskaartje in de bus?Kan ik er nog wat aan doen,en valt er dan financieel nog een regeling te treffef?

Ik heb me net opgegeven voor groene stroom bij een andere leverancier maar kan ik gas en water ook van een ander krijgen zodat ik helemaal van de nuon afkan???

Heeft er iemand advies?

mar

Suze

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Suze »

Oh wat erg en schandalig dan van de Nuon. Familie van mij is precies hetzelfde overkomen en betaalt nu nog. Je hebt geen poot om op te staan. Dat dit nog mogelijk is, begrijp ik echt niks van. Wie of wat kan hier aangedaan worden?

Suze.

mar

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door mar »

kijk dat ik gewoon mijn rekeningen betalen moet staat buiten kijf das logisch maar nu gaat het om een bedrag wat bijna het dubbele is van wat ik ze nog schuldig ben en zij reageren niet op mijn betalingsregelingen die ik ze in maart en april van dit jaar verzonden heb en in april heb ik toen 600 euro betaald.Dus restant was zo n 300 euro waar ik dus tot maal toe om betalingsregeling verzocht heb.
Dan heb ik het nog niet eens over het feit dat ik 184 euro per maand betaal aan gas licht en water en op een 3 kamer flat woon!
Mijn zus in haar kast van een huis 4 slaapkamers,woonkamer en zolder etc betaalt nog minder terwijl ze het vele malen warmer heeft dan ik in mijn hokje.Als de verwarming hier aan staat staat in de namiddag op 21 graden en rest van de dag lager of uit aLS WEER DAT TOELAAT EN IK KOOK ELEKTRISCH EN JA DE PC STAAT AAN MAAR 184 EURO????.sorry caps lock aan.
Ik hoop dat iets nu beter uitgelegd heb.wat kan ik nu nog aan betalingsregeling afspreken?
Nee kopieen van de vorige 2 brieven heb ik niet meer(format c gehad)
En in hoeverre mag nuon als ze maanden nergens op reageren nu met dat kaartje komen over afsluiting???


mar

Suze

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Suze »

Ja hoor, ik begrijp je verhaal wel maar vraag mij toch af dat dit zomaar kan? Ik hoop echt dat het mij niet zal overkomen, want ik zou niet weten hoe ik dat betalen moet!

Ze schijnen gewoon tegen je te zeggen van, u heeft vorige keer uw standen niet doorgegeven en denken wij dat het zo en zoveel is! Ik bewaar altijd al mijn afschriften en jaaroverzichten en maken mij niet wijs dat je dan in èèn jaar ineens zoveel moet bij betalen? Nu, je ziet het, ze doen het en niet betalen? Dan afsluiten! Dat bedoel ik te zeggen. Waar moet je hiermee naar toe als ze daar bij die NUON niet naar je luisteren?

Nu, sterkte ermee hoor! Suze.

Gast

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Mar.

Misschien is dit advies wat laat maar wat dacht je van je rekeningen gewoon op tijd te betalen.
Scheelt een hoop elende en betalen moet je toch, ps waarom zou je een betalings regeling moeten treffen verkoop je pc scheelt een hoop geld aan telefoon tikken ( internet ) of je kabel account.
Dat zijn toch geen primaire levens behoeften.

familievader
Berichten: 114
Lid geworden op: 01 nov 2003 12:38

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door familievader »

of de afrekening van nuon klopt is gemakkelijk te controleren. Gewoon ff de eindstand vergelijken met de meterstand en de beginstand met de eindstand van de vorige afrekening. Kloppen die twee, dan klopt ook de nota en moet je op zoek gaan naar de oorzaak van het hogere verbruik ten opzichte van vorige jaren. Want op dat verbruik is het maandelijkse voorschot gebaseerd. Heb je wel de meterstand tijdig doorgegeven? Zo niet, dan wordt het verbruik gewoon geschat. En dat kan wel eens hoog uitvallen. Maar bij de volgende afrekening wordt dat rechtgetrokken. Als je tenminste tijdig de meterstanden doorgeeft. En betalen moet je inderdaad. Op een rekening wordt meestal niet eventuele betalingsachterstand opgegeven. Daarvoor krijg je betalingsherinneringen. Daar moet je natuurlijk wel op reageren. Doe je dat niet heb je op een gegeven moment de poppen aan het dansen. Daar kan ook Nuon niks aan doen. En als je verzoeken hebt opgestuurd om een betalingsregeling te treffen en daarop komt geen reactie kan het geen kwaad om eens te bellen. Ook Nuon zal best een telefoonaansluiting hebben. Die of op de nota of in het telefoonboek te vinden is. Een brief sturen en dan er maar op vertrouwen dat alles goed komt is een beetje te kort door de bocht.

celesta

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door celesta »

Het is volkomen logisch in de ogen van NUON dat men niet reageerd op brieven en voorstellen, maar het kan nog gekker.
Na ontvangst van een forse eindafrekening , en mijn reactie daarop vertelde NUION mij dat dit correct was omdat ik een kalver-en varkensfokkerij had , nu eet ik graag een stukje vlees maar fokken , nee.
Ik heb ze gevraagd of ze mijn ruim 40 jaar !! oude meter eens even wilde nazien , is gebeurt en het resultaat niets aan de hand , toch ook nog maar even de KEMA gevraagd om te controleren , resultaat de meter deugt niet. De NUON weer terug natuurlijk was de meter goed , maar de volgende dag vroeg wel direct de meter vervangen , en direct in opdracht van de chef vernietigd , de reguliere na-keuring door de KEMA heeft dus niet plaatsgevonden, ofwel bewijsmateriaal was weg .
Brieven schrijven heeft geen zin want je krijgt toch geen antwoord , alleen dreigen met afsluiten is het antwoord.
De NUON is nu een particulier bedrijf maar de generatie ambtenaren is nog niet weg dus is nog steeds het motto, " Neem vooral geen verantwoording voor je uitspraken en daden ", "de klant is toch van ons afhankelijk ", Als je een probleem tegenkomt schuif het dan zo snel mogelijk door naar een andere afdeling en doe er vooral niets mee".
Het zou goed zijn als , misschien wel op indicatie van de gezamelijke consumenten rubrieken ( TV Gelderland heeft een NUON dossier waar je niet overheen kan kijken) , dat NUON nu eindelijk wordt aangepakt , desnoods richten we daarvoor een stichting op "red de NUON slachtoffers" de excuses van Mw.van Kruiningen( persdienst NUON) zijn langzamerhand niet meer geloofwaardig , eigenlijk moeten we medelijden met haar hebben ,zij moet steeds maar weer sorry zeggen voor dat pakhuis vol dombo's dat NUON heet

Tom

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Tom »

Ook ik ben geslachtoffert door de NUON, natuurlijk wist ik dat ik een betalingsachterstand had, maar dat de NUON zo bot zou reageren en geen enkele betalingsrgeling accepteerde strijkt mij tegen de haren in. (Bij Vitesse laten ze zo maar enkele miljoenen zitten en dat zijn eigelijk ook onze eurotjes).

Twee maal hebben ze mij te pakken gehad, binnen 4 dagen.

Na de afrekening van 2002 wist ik dat ik nog een bedrag van ongeveer 500 euro moest betalen. Omdat dit niet op de eindafrekening aangegeven stond was ik in de veronderstelling dat dit bedrag verrekend was, temeer omdat ik een behoorlijk bedrag bij moest betalen, wat ik ook netjes gedaan heb.
Hierna heb ik 9 hele maanden moeten wachten voor er een reactie van NUON kwam, of ik even 513 euro wilde dokken anders zou er afsluiting volgen binnen enkele dagen. Een regeling viel er niet te treffen. Gezien de financiele nood heb ik dit net optijd bij elkaar kunnen scharrelen om afsluiting te voorkomen.

Staan ze 2 dagen later voor de deur om nogmaals een fors bedrag, "ik wist dat ik nog een achterstand had van enkele maanden", dat verhoogd was met bijna het bedrag dat ik 2 dagen ervoor heb moeten betalen. Ze wisten drommels goed hoe moeilijk ik het vorige heb kunnen aflossen en dachten waarschijnlijk, "pak in, het gaat vriezen". Waar ze de klanten die slecht betalen op kunnen pakken is als het koud wordt. Met de eerste incasso hadden ze waarschijnlijk ergens een la losgetrokken die ze vergeten waren want dit hadden ze ook in febr. of maart kunnen doen. Maar om een kort verhaal lang te maken, ook dit bedrag wilde ze binnen 2 dagen hebben, en wel aan de deur. Ze hebben me dus voor 4 weken lang afgesloten van Eelektriciteit, wat inhoud dat je ook geen kachel hebt.

Na 4 weken bel ik de NUON om te melden dat ik het hele bedrag wilde betalen. Gaan ze nog een keer klantje pesten. Of ik het bedrag incl. de betaling van de komende maand wilde storten en dat ik een bewijsje toe wilde faxen dat het onderweg was en dat ik de volgende dag zou worden aangesloten. Kon ik nogmaals de boer op om dit te gaan lenen bij een kennis. Ik het bedrag storten en gebelt of ze het bewijsje hadden ontvangen. Krijg ik als antwoord dat ik voor 4 uur had moeten bellen, het was inmiddels 5 over 4 en dat het aansluiten waarschijnlijk niet meer mogelijk was voor de volgende dag. Na het dreigement dat ik Hart van Nederland en de Pers zou bellen die dan bij de aansluiting aanwezig zouden zijn zag de dame aan de telefoon ineens toch nog een gaatje voor de volgende dag.

Vanaf januari 2004 stap ik waarschijnlijk naar een klantvriendelijkere AANBIEDER, hoewel ik me er terdege van bewust ben dat de schuldige in dit verhaal ikzelf ben.

celesta

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door celesta »

Het is altijd bij NUON mogelijk om een betalingsregeling te treffen voor de jaarafrekening, Mw. van kruiningen ( afd.voorlichting van NUON) heeft dit op 7 november gezegd in een uitzending van omroep Gelderland

Gast

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

als je nou gewoon je rekeningen op tijd betaald, doe het automatisch, bespaart je een hoop ellende.

Betalen moet je toch, dan maar op tijd.

marja b

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door marja b »

Dat kan die dame wel gezegd hebben maar de praktijk wijst toch anders uit!men reageert niet eens op betalingsregelingen!
Ik wilde een regeling treffen van elke maand 100 euro te betalen,geen kattepis van aflossen dacht ik zo.Maar geen reactie.Maar wel na 5 maanden een kaartje tussen de erclamefolders of ik binnen 3 dagen wil betalen zo niet dan volgt afsluiting.Ik gebeld en gebeld maar regeling was niet mogelijk zelfs de naam of telefoonnummer van incasseerder kon men mij niet geven.De man zou nl s avonds weer komen maar wij moesten nodig weg die avond kon dus zelfs die man niet doorgeven dat we er niet zouden zijn.En zij kon de boodschap niet aannemen omdat de incasseerder volgens de telefoniste maar eens per week in het scherm kijkt????
Gelukkig heb ik het binnen 3 dagen kunnen betalen met hulp,maar ik ben idd ook over gestapt naar een andere aanbieder.
En natuurlijk moet je betalen enz enz maar helaas lopen dingen soms net iets anders dan dat je zelf graag had gezien,of je maakt een fout,of ziet wat over het hoofd enz enz.
Ik betaalde de nuon expres niet automatisch wegens het dubbel afschrijven van hen.
Feit blijft echter wel dat nuon op geen enkele wijze samen met de klant een oplossing wil zoeken.Als mensen toch aanbieden tot regeling maar nuon gaat daar niet mee akkoord of laat niks van zich horen dat vind ik kwalijke zaak.Een afsluiting kost hun meer geld en de klant helemaal.


marja

Gast

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door Gast »

Lijkt me een goed plan overstappen op een andere leverancier :-)

Die zitten vast te wachten op WAN-BETALERS whhahahahahahhaha

JL
Berichten: 466
Lid geworden op: 22 okt 2003 19:16

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door JL »

Niet betalen afsluiten is goed er zijn genoeg aso's in dit land.

celesta

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door celesta »

Mensen die roepen niet betalen dan maar afsluiten , en roepen dat niet betalen aso's zijn , weten kennelijk niet waarover ze praten .
Zij hebben tot nu toe kennelijk geluk gehad , wacht maar af je komt nog wel aan de beurt bij NUON ,
Klein voorbeeldje : het gas en electrisch verbruik daalt de laatste 2 jaar gigantisch ( met meer dan 2000 m3 en 2200 Kwh) reactie van NUON "op basis van de 2 voorgaande jaren verhogen wij uw voorschotbedrag met 35 % ofwel u verbruikt ongeveer 7000M3 en u krijgt een voorschot bedrag op basis van 14000 M3 , dit is een voorfinanciering van de lasten van NUON want via je klanten is goedkoper dan bij de bank.

Roep dus niet zo snel aso's maar kijk maar eens goed naar de NUON praktijken

acunoise

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door acunoise »

Wij ontvingen eind Juli begin augustus onze bijtelling van onze Nuon rekening, normaal betalen wij 159 euro per maand, wat toch een aardig bedrag is voor een twee persoonshuishouden die alle twee Fulltime werken, maar ja, voorruit. Wat blijk we moeten, schrik niet, 11.911,14 euro bijbetalen, en het leuke is we per maand nu maar 59 euro gaan betalen. Ik heb al aan mijn vriend gevraagt waar hij die hennep kwekerij verstopt heeft, maar nee die hebben we toch niet. :lol:

Na meerdere keren per mail en telefoon contact te hebben gehad, waaruit blijkt dat de Nuon een verkeerd meternummer op ons huisadres heeft staan, zoals bevestigd is door de meteropneemster, de meter is opnieuw opgenomen met het juiste meternummer, maar helaas nog steeds geen juiste factuur ontvangen.

Ik krijg wel elke maand een uitsel van betaling opgestuurd, en een hele hoop recalme waar ik dus echt niet op zit te wachten zoals u begrijp.

We wachten maar weer op een reactie van de Nuon, naar aanleiding van ons zoveelste mailtje, want elke keer 0,10 euro cent per minuut te gaan betalen vindt ik ook zonde van het geld![/b]

celesta

Re: nuon afsluiting

Ongelezen bericht door celesta »

Meneer JL ,
Dit laatste verhaal lijkt mij duidelijk niet ? dus voortaan niet meer zo snel oordelen.

Gesloten