LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jeroen wijgerse

Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door jeroen wijgerse »

Kan iemand me alsjeblieft vertellen hoe ik mijn automatische incasso bij NUON geactiveerd krijg. Ben al overgestapt naar groenstroom, ook dat heeft niet gewerkt.

Heb na mijn vakantie 1e herinnering gehad 2de en aanmaning ECHT NIET en mag dus nu lekker 60 eur meer betalen.

Al veel gebeld gemaild etc, maar ja activeren ho maar. bekend verhaal druk, vertraging, komt goed even geduld en natuurlijk weer eennieuw betaalsysteem (hoeveel zouden ze er daar inmiddels van hebben.

Incasos buro weigert mee te denken, konden de vorige keer toen ik liet zien dat ik gelijk had NUON wel goed vinden nu geen relatie meer mee, vreemd.

Help help.

Johntab

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door Johntab »

Stop met NUON ! Is mijn advies. Ze komen al halve wege de maand voorafgaande aan de maand waarover je een VOORSCHOT moet betalen met hun nota. Dus nooit gebruikmaken van de automatische machtiging dat kost je rente. Als je te laat bent met het betalen van je VOORSCHOT rekenen ze belachelijke hoge administratie kosten. Ik ben blij dat er nu ook groengras is van Greenchoice. Deze club heeft mij de afgelopen jaren nooit in de steek gelaten en ik ben blij dat ze nu naast stroom ook gas gaan leveren. En beide energie soorten zijn goedkoper dan die van NUON. Het blijft alleen jammer dat ze nog steeds netbeheerder blijven. Nuon heb ik ervaren als zeer klant onvriendelijk en als je met een vraag zit zijn ze niet te bereiken. De blonde dames van het callcentrum weten niks of kunnen niks en een echte medewerker van NUON krijg je noot te spreken. Deze energie gigant denkt alleen maar aan dure reclame die wij als consumenten kunnen betalen. De aandeelhouders varen er wel bij de consumenten niet. Greenchoice is voor mij de keus en is per maand opzegbaar en stukken goedkoper

altijd weer die Nuon!

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door altijd weer die Nuon! »

Als je goed kijkt naar de betalingstermijn van de acceptgiro's was het je misschien opgevallen dat de vervaldatum ongeveer samenvalt met de datum van de automatische incasso (rond de 4e van de maand).

Tevens heeft de Nuon een eigen callcenter, het zogenaamde front office van het customer care senter. De blonde dame die je aan de lijn krijgt is dus wel degelijk een Nuon medewerker!
Kan best zijn dat zij tijdelijk ingehuurd is maar ik ben zelf ook tijdelijk in dienst van de Nuon en doe al ruim 2 jaar m'n best om bij jouw het licht brandende te houden 8)

Nuchter

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door Nuchter »

maar ik ben zelf ook tijdelijk in dienst van de Nuon en doe al ruim 2 jaar m'n best om bij jouw het licht brandende te houden.
Nog steeds tijdelijk, na twee jaar? Dat geeft te denken over Nuon! Probeer er maar liever voor te zorgen, dat ze bij Nuon eens het licht gaan zien!

Wanneer je op een verjaardag begint over de ellende die je is overkomen met je energieleverancier, is de eerste en algemene reactie: zeker NUON! In tweede instantie komt dan Essent aan de beurt.

Ik ben vanaf het begin klant voor groene stroom bij Greenchoice na een overstap van Nuon en heb nooit klachten gehad. Maar NUON beheert nog wel het netwerk en faktureert voor derden, en zelfs in díe rekeningen weten ze nog fouten te maken....

Gast

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door Gast »

Je denkt toch zeker niet dat ik bij die ballenclub in vaste dienst zou willen zitten 8)
Maar " if you can't beat them join them" :twisted:

Overigens is Nuon natuurlijk wel een stukje groter als de nieuwkomers als Greenchoice e.d. en is de kans dus relatief groter dat je een ontevreden klant van Nuon/Essent/Eneco tegenkomt als uberhaupt een klant van Greenchoice e.d.
Verder kunnen bedrijven als Greenchoice een frisse start maken terwijl de gevestigde orde allerlei adminstratieve systemen om moeten gooien ten behoeve van de liberalisering.

Shirinda

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door Shirinda »

Ik heb wel een automatische incasso lopen bij Nuon. Ik heb ze opgebeld en het is gelijk geregeld. Ze zouden ook en bewijs opsturen dat ze het recht hebben om geld van mijn bankrekening af te halen maar tot nu toe is dat niet gebeurd. Er word wel gewoon elke maand geld van mijn rekening afgehaald!

Je moet vaker achter Nuon aangaan maar als er geld te halen valt dan zijn ze opeen wel thuis. Heel opmerkelijk!

Gast

Re: Nuon automatische incasso, gebruiken ze niet

Ongelezen bericht door Gast »

Je moet vaker achter Nuon aangaan maar als er geld te halen valt dan zijn ze opeen wel thuis. Heel opmerkelijk!
Is helemaal niet opmerkelijk!
De diverse computersystemen bij de Nuon zijn zo complex dat er maar relatief weinig menselijke interactie plaatsvindt. Daarom willen ze ook zo graag dat je middels automatische incasso betaald. Scheelt gewoon menskracht.
Op het moment dat het misgaat moet je echter het geluk hebben dat je klacht bij iemand terecht komt die nog een beetje inzicht heeft in de systemen anders loop je hopeloos vast.

Gesloten