Blokverwarming en meters

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
WesleyS
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2023 08:22

Blokverwarming en meters

Ongelezen bericht door WesleyS »

In navolging van de uitzending van Radar van afgelopen week over blokverwarming en Ista, heb ik een vraag aan anderen die ermee te maken hebben. Ik woon ook in een grote flat met blokverwarming en onlangs hadden wij een VvE vergadering waarin ons werd medegedeeld dat de meters op onze radiatoren ooit door ons zelf gekocht zijn en wij hier dus verantwoordelijk voor zijn. Deze meters hebben een levensduur van een jaartje of tien en lopen dus bij ons op hun einde. Ik vind het zo'n vreemd verhaal. We betalen met z'n allen dik 8500 euro op jaarbasis voor de 'diensten' van Ista maar ze lijken zich te verschuilen achter argumenten als 'het zijn jullie eigen meters en jullie zijn hier dus verantwoordelijk voor'. Klopt dit verhaal en zijn er anderen die dit ook herkennen en/of hier verstand van hebben?

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Blokverwarming en meters

Ongelezen bericht door Cro »

Volgens mij kan het inderdaad zo zijn dat die meters in eigendom zijn van de VVE ja, en dat dus de VVE (en dus de leden) verantwoordelijk zijn voor de vervanging ervan.

rwolters
Berichten: 1550
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Blokverwarming en meters

Ongelezen bericht door rwolters »

Uiteindelijk hangt het helemaal af van wat in het contract met Ista staat. Dat je 8500 euro per jaar betaalt wil nog niet automatisch zeggen dat zij daardoor de eigenaar zijn en een verplichting hebben om de meters te vervangen.

Plaats reactie