LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
ehv1962
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 aug 2018 14:12

Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door ehv1962 »

Had een contract van 3 jaar, waarvan ik 1 jaar en 1 maand klant geweest ben, maar naar buitenland ben gaan wonen vanwege mijn relatie dwz ik ben getrouwd dan is normaal dat je bij de partner gaat wonen dus buitenland.
Maar omdat ik mijn contract van 3 jaar niet voldaan heb krijg ik een boete van 150 euro is dit wel wettelijk gezien mogelijk?
Als ik Nederland zou blijven snap ik het wel maar naar buitenland lijkt me het verhaal anders?
Wie kan me hierin helpen bvd

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door sylvesterb »

ehv1962 schreef:Had een contract van 3 jaar, waarvan ik 1 jaar en 1 maand klant geweest ben, maar naar buitenland ben gaan wonen vanwege mijn relatie dwz ik ben getrouwd dan is normaal dat je bij de partner gaat wonen dus buitenland.
Maar omdat ik mijn contract van 3 jaar niet voldaan heb krijg ik een boete van 150 euro is dit wel wettelijk gezien mogelijk?
Als ik Nederland zou blijven snap ik het wel maar naar buitenland lijkt me het verhaal anders?
Wie kan me hierin helpen bvd
Het was jouw keuze om een contract van 3 jaar aan te gaan, hiervoor heb je bepaalde voordelen gekregen. Door te verhuizen naar het buitenland heb je de overeenkomst vroegtijdig beeindigd en mag de energiepartij natuurlijk een afkoopsom in rekening brengen.

NeoDutchio
Berichten: 12331
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wat is, in uw ogen, het verschil tussen in Nederland blijven wonen of emigreren? In beide gevallen pleegt u contractbreuk. Uw energieleverancier heeft er niet om gevraagd dat u van de een op de andere dag gaat trouwen en verhuizen. Had u 13 maanden geleden al geweten dat u ging emigreren had u zich natuurlijk nooit voor 3 jaar vast laten leggen. Of is het gokken en verliezen geweest?

stofzuigertje

Re: Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Is het 3 jaren contract met 3 jaren lang vaste prijzen en wat betaalde je per Kwh en M3 gas?

Vaak is doorverkopen rest termijn van 1 jaar en 11 maanden aan familie mogelijk... die hebben dan voordelige vorig jaar prijzen en U geen boete...

Wel is op andere naam zetten lastig maar bij goede vrienden of familie kan dit wel redelijk onderling geregeld worden.
Dan maak jij je contract vol en zij betalen dan jou maandelijkse lasten weer terug.

Ouders die hier in NL blijven kunnen dit ook voor je overnemen.... en aanpassen bank rekening is vaak mogelijk...
Zo kom je er toch boete vrij vanaf als zij de resterende tijd vol maken.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door alfatrion »

ehv1962 schreef:Maar omdat ik mijn contract van 3 jaar niet voldaan heb krijg ik een boete van 150 euro is dit wel wettelijk gezien mogelijk?
Ja, dat is wettelijk gezien mogelijk.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Boete voor beëindigen energiecontract na verhuizing

Ongelezen bericht door scontra »

ehv1962 schreef: Maar omdat ik mijn contract van 3 jaar niet voldaan heb krijg ik een boete van 150 euro is dit wel wettelijk gezien mogelijk?
U had een driejarig contract afgesloten om "voordeliger" uit te zijn en één van de ontbindende voorwaarden is de boeteclausule, waar u zelf voor heeft getekend. Des te eerder de contractbreuk, des te hoger de boete !
Wel de lusten, maar niet de lasten als het u zo uit komt !
Dat u de landsgrens bent overgestoken of welke andere reden er op de contractbreuk van toepassing zijn, doet helemaal niet ter zake.

Gesloten