Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte forumleden,
Graag zou ik advies vragen bij een interessante situatie omtrent de compensatie van de energiekosten van €190,- voor de maand november. De situatie is als volgt:
- In november ga ik verhuizen. Hierbij neem ik mijn (variabele) energiecontract van Budget Energie mee naar het nieuwe adres.
- De datum voor start levering op het nieuwe adres is 1-11-2022.
- De datum voor einde levering op het oude adres is 24-11-2022. De reden voor de discrepantie is dat ik nu in een studentenhuis woon en één van mijn huisgenoten een nieuw energiecontract heeft aangevraagd bij een andere leverancier. Hierbij was de eerst mogelijke leverdatum 24-11-2022.
- Voor de maand november (ook op de peildatum 1 november) heb ik dus twee contracten en betaal ik twee voorschotten, één voor het nieuwe adres en één voor het oude adres.
- De huurtermijn voor mijn kamer loopt tot eind november, aangezien er een opzegtermijn van één maand wordt gehanteerd en pas medio oktober bevestigd was dat ik ingeloot was voor mijn nieuwe huurwoning (vrije sector maar volgens mij is dat verder niet relevant).
Gegeven de bovenstaande informatie en de informatie op de website van rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-december) is het mij niet duidelijk of ik gerechtigd ben tot het tweemaal ontvangen van de compensatie in november. Op de website van Budget Energie https://www.budgetthuis.nl/energie/klan ... ergiemarkt staat het volgende:
"Ontvang ik de korting per adres of per aansluiting?
Het recht op de korting baseren we op de elektriciteitsaansluiting/ EAN-code, niet op samenstelling van jouw huishouden. Uit de elektriciteitsaansluiting/ EAN-code halen wij informatie op over of je gas en/of elektriciteit bij ons afneemt."
Hieruit maak ik op dat de compensatie per elektriciteitsaansluiting wordt uitgekeerd, dus dat ik recht heb op tweemaal de compensatie. Ik heb de situatie voorgelegd bij de klantenservice van Budget Energie (via de chat). Hier werd echter bevestigd dat ik éénmaal de compensatie ontvang, op 15-11-2022.
Aan de ene kant voelt het een beetje als 'freeloading' om te vragen om een tweede compensatie. Aan de andere kant zou het natuurlijk zonde zijn als ik uiteindelijk wel recht zou hebben op de tweede compensatie maar deze niet zou krijgen. Ik heb op 1 november immers twee energiecontracten voor twee aparte kleinverbruikersaansluitingen. Hoe staan jullie hier tegenover? Denken jullie dat het nut heeft om in bezwaar te gaan tegen de beslissing van Budget Energie?
Met vriendelijke groet,
-T
Graag zou ik advies vragen bij een interessante situatie omtrent de compensatie van de energiekosten van €190,- voor de maand november. De situatie is als volgt:
- In november ga ik verhuizen. Hierbij neem ik mijn (variabele) energiecontract van Budget Energie mee naar het nieuwe adres.
- De datum voor start levering op het nieuwe adres is 1-11-2022.
- De datum voor einde levering op het oude adres is 24-11-2022. De reden voor de discrepantie is dat ik nu in een studentenhuis woon en één van mijn huisgenoten een nieuw energiecontract heeft aangevraagd bij een andere leverancier. Hierbij was de eerst mogelijke leverdatum 24-11-2022.
- Voor de maand november (ook op de peildatum 1 november) heb ik dus twee contracten en betaal ik twee voorschotten, één voor het nieuwe adres en één voor het oude adres.
- De huurtermijn voor mijn kamer loopt tot eind november, aangezien er een opzegtermijn van één maand wordt gehanteerd en pas medio oktober bevestigd was dat ik ingeloot was voor mijn nieuwe huurwoning (vrije sector maar volgens mij is dat verder niet relevant).
Gegeven de bovenstaande informatie en de informatie op de website van rijksoverheid (https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... n-december) is het mij niet duidelijk of ik gerechtigd ben tot het tweemaal ontvangen van de compensatie in november. Op de website van Budget Energie https://www.budgetthuis.nl/energie/klan ... ergiemarkt staat het volgende:
"Ontvang ik de korting per adres of per aansluiting?
Het recht op de korting baseren we op de elektriciteitsaansluiting/ EAN-code, niet op samenstelling van jouw huishouden. Uit de elektriciteitsaansluiting/ EAN-code halen wij informatie op over of je gas en/of elektriciteit bij ons afneemt."
Hieruit maak ik op dat de compensatie per elektriciteitsaansluiting wordt uitgekeerd, dus dat ik recht heb op tweemaal de compensatie. Ik heb de situatie voorgelegd bij de klantenservice van Budget Energie (via de chat). Hier werd echter bevestigd dat ik éénmaal de compensatie ontvang, op 15-11-2022.
Aan de ene kant voelt het een beetje als 'freeloading' om te vragen om een tweede compensatie. Aan de andere kant zou het natuurlijk zonde zijn als ik uiteindelijk wel recht zou hebben op de tweede compensatie maar deze niet zou krijgen. Ik heb op 1 november immers twee energiecontracten voor twee aparte kleinverbruikersaansluitingen. Hoe staan jullie hier tegenover? Denken jullie dat het nut heeft om in bezwaar te gaan tegen de beslissing van Budget Energie?
Met vriendelijke groet,
-T
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
In jouw situatie lijkt mij het klantnummer het toverwoord voor de beslissing één of twee keer compensatie.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Twee aansluitingen is twee keer de tegemoetkoming.
https://weblog.independer.nl/energie/10 ... mpensatie/
https://weblog.independer.nl/energie/10 ... mpensatie/
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Krijg u twee verschillende nota’s? Dus 1 voor de oude aansluiting en 1 voor de nieuwe? Dan hebt mijn inziens recht op 2 keer die korting voor november.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
U neemt het contract van budget energie mee van plek A naar plek B. Dan heeft u dus maar 1 contract. U heeft echter Budget Energie zo vriendelijk gekregen dat deze tot 24 november doorleveren op het 1e adres, maar daar is geen contract voor. Ik vraag me af hoe er dan omgegaan wordt met de vaste leverkosten.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
De toeslag wordt gegeven door de energieleverancier waarbij je op de eerste dag van de maanden november en december een contract hebt.
In het geval van Ts. is dat in november € 190,00 op het huidige woonadres en in december € 190,00 op het nieuwe adres.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Op het nieuwe adres per1 november schrijft de Ts.
T L 24
en klaartje59
vinden dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte Lady1234. Ik heb inderdaad 2 verschillende contracten lopen op 2 verschillende adressen. Ik heb hiervoor gekozen omdat de huur van mijn kamer tot 30-11 loopt maar ik deze maand al wel vaak in het nieuwe huis zal zijn om te klussen en daarbij ook verwarming en elektriciteit nodig heb.
Met vriendelijke groet,
-T
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Hoe moet ik dat zien in het licht van wat je eerder schreef, namelijk dat je je variabele contract meeneemt?
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte Nijogeth,
Tussen 1 en 24 november wordt er energie geleverd op het oude adres en vanaf 1 november op het nieuwe adres. Op mijn budget zijn twee contracten zichtbaar, één met een einddatum van 24-11-2022 en één met een begindatum van 1-11-2022.
Met vriendelijke groet,
-T
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte Moneyman,
Zo te zien is het "meenemen" geregeld door een nieuw contract op te stellen voor het nieuwe adres, maar wel met dezelfde tarieven. Als je nu een nieuw variabel contract af wil sluiten bij dezelfde leverancier zijn de tarieven per kWh/m^3 een stuk hoger. Het oude contract loopt dan af op 24-11.
Met vriendelijke groet,
-T
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Mijns inziens is hetzelfde van toepassing op de korting op de energiebelasting. Dus twee keer voor de maand november.
U hebt gewoon twee contracten, maar met hetzelfde tarief,
Het gaat niet over de persoon, maar over de aansluiting.
U hebt gewoon twee contracten, maar met hetzelfde tarief,
Het gaat niet over de persoon, maar over de aansluiting.
T L 24
vindt dit leuk
-
- Berichten: 541
- Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Op het Kassa forum stelde u dezelfde vraag en kreeg aardig wat antwoorden. Schijnbaar is er een hoge nood om , naar mijn mening, ten onrechte 190 euro te ontvangen.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
De overheid betaald dit bedrag aan de leverancier. De leverancier geeft op hoeveel elektriciteit aansluitingen zij verzorgd en dat vermenigvuldig zij met de 190 euro. De leverancier moet dit bedrag verplicht uitbetalen. Als TS het bedrag niet krijgt dan is de leverancier er 190 euro op vooruitgegaan en dat is objectief onterecht, omdat deze 190 euro niet voor bestemd is.
T L 24
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Ik lees bij Kassa dat je onvrijwillig bij BudgetEnergie terecht bent gekomen. De volgende gerechtelijke uitspraak kan relevant voor je zijn:
https://www.rtlnieuws.nl/economie/bedri ... k-overname
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte Justmeagain,Justmeagain schreef: ↑02 nov 2022 23:58Op het Kassa forum stelde u dezelfde vraag en kreeg aardig wat antwoorden. Schijnbaar is er een hoge nood om , naar mijn mening, ten onrechte 190 euro te ontvangen.
Het klopt dat ik de vraag daar ook had geplaatst. Ik had de vraag een paar dagen daarvoor hier geplaatst maar daarna was deze verdwenen. Echter had ik niet door dat het een paar dagen duurde voordat dit bericht was goedgekeurd. Mijn excuses voor de dubbele post.
Verder hoeft u zich geen enkele zorgen te maken over mijn financiële situatie en hoeft u hierover verder niet te speculeren, al begrijp ik hoe het overkomt als hetzelfde bericht ineens op twee verschillende media verschijnt. Zoals u kunt zien op het kassaforum was ik het daar uiteindelijk met een gebruiker eens die vertelde dat de compensatie bedoeld is per huishouden en heb ik de post van deze persoon ook als topantwoord geselecteerd. Toevallig heb ik vanochtend een mail gehad van Budget Energie waarin staat dat de compensatie is toegewezen op het nieuwe adres. Zodra deze binnen is gaat deze direct naar de voedselbank.
Met vriendelijke groet,
-T
Laatst gewijzigd door T L 24 op 03 nov 2022 08:13, 2 keer totaal gewijzigd.
dmv
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Geachte Lady1234,
Blijkbaar is Budget Energie het toch met u eens, want vanochtend heb ik een mail ontvangen waarin staat dat voor het nieuwe adres ook een compensatie is toegewezen. Dit in tegenstelling tot mijn eerdere contact met Budget Energie.
Ik wil iedereen hartelijk danken voor de antwoorden en meningen. Graag zou ik verzoeken dit topic te sluiten, als dit mogelijk en gebruikelijk is uiteraard.
Met vriendelijke groet,
-T
dmv
vindt dit leuk
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Aangezien in dit topic duidelijk wordt dat er recht bestaat op twee maal de vergoeding, zou het wel logisch zijn je standpunt "ten onrechte" op z'n minst te beargumenteren. Ik zie daar geen enkele reden toe, namelijk.Justmeagain schreef: ↑02 nov 2022 23:58Schijnbaar is er een hoge nood om , naar mijn mening, ten onrechte 190 euro te ontvangen.
Edit: en inmiddels is de leverancier ook overtuigdm, zo lees is.
Re: Compensatie energiekosten november bij aansluiting op twee adressen.
Enige reden die ik kan verzinnen: Een contract omvat niet de hele maand, en loopt 24-11 af.Moneyman schreef: ↑03 nov 2022 09:22Aangezien in dit topic duidelijk wordt dat er recht bestaat op twee maal de vergoeding, zou het wel logisch zijn je standpunt "ten onrechte" op z'n minst te beargumenteren. Ik zie daar geen enkele reden toe, namelijk.Justmeagain schreef: ↑02 nov 2022 23:58Schijnbaar is er een hoge nood om , naar mijn mening, ten onrechte 190 euro te ontvangen.
Moet je heel de maand een contract hebben, of alleen op 1-11 ?
T L 24
vindt dit leuk