LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] cv ketel voor huuroning? en hoeveel kost het?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Vitrage
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 okt 2018 20:09

cv ketel voor huuroning? en hoeveel kost het?

Ongelezen bericht door Vitrage »

Ik kom als expat naar Nederland en zal zo mijn nieuwe baan beginnen. Ik dacht dat ik een leuke woning gevonden had, maar kort voor de ondertekening van het contract lijkt er geen cv ketel in te zitten. De woning is rond 65m^2, heeft bodemverwarming, is nieuw en goed geïsoleerd.

Ok, wat zijn nu mijn opties? Een ketel kopen of voor 12 jaar huren lijkt mij geen goed idee aangezien ik niet voor altijd in Nederland wil blijven. Wat verder zoeken heeft wat bedrijven opgeleverd die een cw3 ketel voor een schappelijke prijs voor een jaar verhuren. Wat voor opties heb ik nog?

Hoeveel kost het gebruik van een cv ketel en hoeveel gas zou ik verbruiken? Op dit moment woon ik in een vergelijkbare woning. Ik verwarm de woonkamer met elektriciteit en verbruik per jaar rond 1800kwh in totaal, inclusieve elektrische apparatuur, verwarming en douche. Ik verwarm de slaapkamer nooit (hou niet van warmte in de slaapkamer), dus het gaat alleen maar om de woonkamer in de winter verwarmen en warm water.

piet987654
Berichten: 258
Lid geworden op: 11 dec 2017 17:16

Re: cv ketel voor huuroning? en hoeveel kost het?

Ongelezen bericht door piet987654 »

Waarom een CV ketel als uw huurwoning al een hele mooie bodemverwarming heeft ??? Ik denk niet dat uw verhuurder hier blij mee zal zijn, met al die leidingen. U schrijft: "Ik verwarm de slaapkamer nooit" . Nou ik ook niet. Ik heb mijn radiatoren van mijn huurwoning 1/4 slag open staan. Helemaal dicht scheen niet te mogen. Als ze bevriezen schijn ik de schuld daarvan te krijgen. Had ik ze maar open moeten zetten (Huh ????) Een neef van mij, die al 40 jaar gediplomeerd CV monteur is, die heeft vervolgens mijn ketel zo afgesteld dat
hij goed werkt met boven alles (vrijwel) dicht gedraaid. Heeft uw bodemverwarming niet de mogelijkheid of boven de boel uit te schakelen ??? Raadpleeg hiervoor een GOEDE deskundige. Hoeveel gas U dan eventueel gaat verbruiken is niet eenvoudig uit te rekenen.
Immers een (eventuele) CV ketel verwarmd alleen maar. Dus U bespaart maar een klein gedeelte van die 1800 Kwh
Immers het grootste gedeelte van die 1800 Kwh is niet voor verwarming maar voor elektrische apparatuur.
Dan krijgt U ook nog aansluit kosten .meterhuur, etc. Om U een idee te geven hier een benadering 10 Kwh is ongeveer 1 M 3 gas.
bekijk maar eens de jaar rekening van iemand die wel gas verbruikt. U schikt zo van de bijkomende kosten dat U geen gas meer wilt.

timmerbedrijf010
Berichten: 27
Lid geworden op: 12 jun 2018 15:53

Re: cv ketel voor huuroning? en hoeveel kost het?

Ongelezen bericht door timmerbedrijf010 »

Aardwarmte werkt prima en is nog goedkoper ook. Zelf een cv ketel ophangen lijkt mij niet verstandig aangezien de bewoner van een woning met aardwarmte vaak verplicht wordt om die installatie te gebruiken of in ieder geval het vastrecht ervoor te betalen.

Gesloten