LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] e.on energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Frieda000
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2008 14:15

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Frieda000 »

Afgelopen dinsdag belde ook mij iemand van E-on.
Ze vroeg mij of betrouwbaarheid mijn belangrijkste punt was bij mijn leverancier. Uiteraard heb ik hierop bevestigend geantwoord.
Ze mocht mij dus de informatie toesturen.

Vandaag kreeg ik deze informatie en las dat ik binnen 7 dagen moest reageren of anders aan een contract vast zat, ben eens gaan google.

Gelukkig vond ik jullie reacties en heb ze dan ook direct een mail gestuurd waarin ik vermeld heb geen gebruik te willen maken van hun diensten. Deze verkoop tactiec valt bij mij onder alles behalve betrouwbaar.
Ben benieuwd of ik antwoord op mijn email krijg. Zo niet dat zijn ze met mij nog niet klaar.

henkjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door henkjan »

gewoon blijven bellen en dreigen met advocaat en met radar of kassa ,heb ik ook gedaan en werkt dus blijkbaar en ze kunnen ,m zelf weer deleten ,de aanmelding ,hebben ze ook gedaan bij mij en ik heb de bevestigingsmail al in m,n mailbox staan als bewijs

sanderharing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 13:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door sanderharing »

Heb je nog een boete gekregen vanwege het ontbinden / opzeggen?

henkjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door henkjan »

nee ,niet dat ik weet ,,t wordt tijd dat radar hier tijd en energie in steekt ,belachelijk voor woorden dat dit allemaal kan in nederland!

sanderharing
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 apr 2008 13:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door sanderharing »

@henk: heb je de stukken ook retour gezonden?
Consuwijzer raadde mij dit aan.

henkjan
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 nov 2005 21:02

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door henkjan »

ik heb geen stukken gekregen ,heb alleen een aanmeldingsformulier gekregen van hun nadat ik gebeld was ,dus ze kunnen eigenlijk niks opsturen ,en heb een mail waarin ze ,mstopzetten omdat ik ,m geanullerd heb ,ook alleen maar contact gehad via de telfoon ,dus de eerste de beste die me nu nog opbeld met de mededeling of ik ergens lid van wil worden of informatie die........ :twisted: :twisted: :twisted:

als u begrijpt wat ik bedoel :D veel suc6 ,ik had eerst een ene ricardo ervoor ,,wat een l#L zeg ,daarna een ander en toen was ,t wel goed

WVZ
Berichten: 3
Lid geworden op: 15 apr 2008 12:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door WVZ »

Als je binnen de 7 dagen na de datum op het pakket reageerd zit je nergens aan vast en kan het gewoon geannuleerd worden. Reageer je buiten die 7 dagen dan zit je er wel aan vast en betaal je wel een opzegboete.

Je hoeft de stukken dan ook niet retour te verzenden want je krijgt vanzelf een brief dat je geannuleerd hebt. Noteer wel even op welke dag je hebt gebeld.

Immers waar mensen werken worden fouten gemaakt, dus het is handig die informatie te hebben. Als je niet met een afgeschermd nummer hebt gebeld kunnen hun namelijk in een datalijst zien of je daadwerkelijk gebeld hebt.

Overigens heb ik zelf ook E-ON en ik heb geen klachten. Zoals elk bedrijf heeft ook EON duizenden klanten en niet iedereen kan altijd 100% tevreden zijn.

walter72
Berichten: 55
Lid geworden op: 13 feb 2006 12:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door walter72 »

Waar mensen werken worden fouten gemaakt!
Geheel mee eens! 8)

Maar:
mijn vrouw is werkzaam in ehr, laten we het het milieu noemen. Ze vond op internet een prijsvraag van E eon op milieu gebied.
Ze vult de vraag in en ze wint!
Fantastisch!
Alleen kan je alleen de prijs incasseren als je overstapt van energie leverancier.
Dit leverde een vervelend telefoon gesprek op, die kennelijk om de twee weken herhaald gaat worden. :twisted: :evil: :cry:

bah.
Das geen prijsvraag maar wederom een van de vieze truckjes die energie maatschappijen gebruiken.

Ik kende deze maatschappij niet, maar ik zal er zeker geen gebruik van gaan maken in de toekomst!


Stel je voor dat je bakker een prijsvraag uitschrijft en je kan die alleen winnen als je een jaar lang elke week drie broden koopt.

Wat een oplichters.

Geen zaken meedoen!

Damir1989
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mei 2008 15:56

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Damir1989 »

Hallo,

Vandaag werd ik gebeld door Eon en ze vroegen mij of ik wou overstappen waarop ik antwoordde dat ik wel wil maar mijn huisgenoot niet. Meneer vertelde mij dus dat ie binnen 5 werkdagen informatie zou sturen over hoeveel ik kan besparen etc. om mijn huisgenoot over te halen.

Nu lees ik hier dat mensen zomaar worden opgezegd bij hun huidige leverancier en bij Eon worden aangesloten.

Gaat dat nu ook bij mij gebeuren aangezien ik na al die berichten er toch vanaf zie.

gijsjelle
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mei 2008 10:54

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door gijsjelle »

Ik werd telefonisch benaderd voor een offerte. Na enkele weken kreeg ik een brief dat ik een overstap had gemaakt na e-on! Na diverse telefoontjes heb ik mijzelf weer afgemeld afs klant. Hoe is het in godsnaam mogelijk dat e-on op deze manier klanten kan werven! DIKKE SCHANDE VOOR E-ON!

Verschuur
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2008 21:53

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Verschuur »

wij hebben precies het zelfde, ze hebben mijn vrouw gecontacteerd voor informatie te zenden. Hier zijn wij mee accoord gegaan. Vervolgens lag er een nota op de mat van e.on, nu moeten wij dus gaan uitzoeken of onze huidige energie leverancier is op gezegd. Beetje jammer dat ze zo zaken moeten doen. Ik vind dit diefstal en bedrog hier zou wat aan gedaan moeten worden. DUS MENSEN KIJK UIT VOOR E.ON ALS ZE BELLEN GEEN INFORMATIE AANVRAGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

martijdner
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2008 15:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door martijdner »

Ja hoor, bij mij hetzelfde gebeurd. Ik kom niet zo vaak op dit forum dus ik kende de gang van zaken niet, maar tot mijn schrik staat er een topic over e.on. Ik ben echt WOEST op e.on. Ik heb meegedaan aan een prijsvraag en ben daarna gebeld en heb meermaals aangegeven dat ik wel informatie wil ontvangen, maar absoluut niet wil oversluiten, mede omdat ik in dit huis niet degene ben die de beslissingen neemt! Ik woon nog bij mijn ouders. Toen de man vroeg wat mijn rekeningnummer was zei ik hem nog dat je geen rekeningnummer nodig hebt om alleen maar wat informatie toe te sturen (hij heeft mijn nummer of dat van mijn ouders dus ook niet gehad). En ja hoor, 'WELKOM BIJ E.ON' in de post. Echt belachelijk, ik heb ze een boze email gestuurd en hoop maar dat het goed komt, stelletje asocialen zijn het! Ik zal NOOIT energie bij e.on afnemen na dit voorval (terwijl ik hiervoor wel positief dacht over e.on en dus ook zei over de telefoon dat ik niet kan beslissen, maar dat ik het zal voorleggen aan de huiseigenaar).

Alsof ik niks beters te doen heb.....

adhe55
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:50

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door adhe55 »

Hallo,

ik werd vanochtend gebeld naar aanleiding van de telegraaf ek wedstrijd. Ik had gewonnen en om de prijs te kunnen sturen hadden ze wat gegevens nodig. Toen ze vroegen om mijn banknummer werd ik achterdochtig. Het bleek dat ze me een e-on aanbieding toe wilden sturen.

Schandalig, vooral omdat het odner de noemer van de telegraaf ek-actie ging.

Wees gewaarschuwd.

camkooyman
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 okt 2007 22:03

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door camkooyman »

Ik werd ook gebeld door E'on.
Ze vertelde dat ze 25% goedkoper waren dan Greenchoice waar ik bij was.
Ze stuurde mij informatie met offerte. Dus, informatie laten sturen kan geen kwaad.
In plaats van alleen informatie kreeg ik wel de informatie, maar was teven welkomstbrief.
Toen kreeg ik een week later dat ik de meterstanden moest invullen. Heb ik gebeld naar E'on. Ze zeiden dat ik overgestapt was. Als dat zo is, vind ik dat ze mijn goedkeuring met voormelding dan op een bandje moeten opnemen, alvorens toestemming te vragen. Dat doen anderen wel.
Zelfs de grootste vervelenste en opdringerigste energiebedrijf Nederlandse Energie Maatschappij, vraagt netjes om toestemming om op te nemen. Dat was om toestemming te geven om over te stappen.
Ik gebeld naar E'on. Ik verteld dat ik bij Greenchoice wilde blijven. Toen hebben ze verteld dat ze het gingen annuleren. Onderwijl het ik Greenchoice gebeld. Zij vertelde dat zij energie gingen leveren tot 8 juni. Dat heb ik doorgebeld naar E'on. Ze zeiden dat was afgesproken om het te annumeren.
Maar gisteren kreeg ik een brief met de korting die ik kreeg. En contract voor 1 jaar heb.

Zo worden klanten bij Greenchoice weg gehaald. En heb ik weer grijze stroom in plaats van groen.

zeeuwsmeisje
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 jul 2008 14:39

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door zeeuwsmeisje »

Ik kan die lui wel schieten! Ik kreeg 3 dagen geleden een telefoontje van een of andere mafkees,waarvan me niet duidelijk was, welke firma hij vertegenwoordigde.( ik verstond alleen een O).Hij vroeg wie ik was,en ik vraag dan altijd,wie dat wil weten. Vaag antwoord en nog steeds niet duidelijk. Ik vertelde hem,dat ik niks kocht of verkocht door de telefoon. nou dat wilde hij niet komen doen. "Ik ga in ieder geval geen verplichtingen aan"vertelde ik hem,waarop hij vroeg,of hij me stoorde. Ik vertekde hem,dat dat inderdaad het gevel was en hij hing op.
Krijg ik net een brief thuis van E.on, als dat ik me telefonsich bij hun had aangemeld. Ik bel op, woedend uiteraard.( moet nog 2 minuten wachten voor een gesprekj van 1 minuut: kostem, 0,10 cent per minuut!) Krijg ik weer zo'n mafkees aan de lijn, die maar niet kan begrijpen,dat ik me helemaal niet aangemeld heb en dat ook niet van plan was te doen!
O,u wilt uw aanmelding dus annuleren? Ja, de aanmelding, DIE IK NIET DOOR DE TELEFOON GEDAAN HEB wil ik inderdaad anuuleren!
Ik zal zometeen tele2 maar eens bellen,om te vragen, of ik een ander nummer kan krijgen, want waar E.on die van mij vandaan heeft, die niet in de gids of opo internet vermeld staat, vandaan heeft, mag Joost weten,maar van mij kunnen die gasten de boom in! Onbeschofte vlerken,die GEEN TOEZEGGING ook als toezegging beschouwen.
ik ben lid van de msn groep alles gratis,en heb dan ook gelijk de andere groepsleden gewaarschuwd voor de grove praktijken van deze firma!! Anja :evil:

Noors
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jul 2008 11:25

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door Noors »

Ook ik ben telefonisch benaderd door e.on in juni. Ik gaf aan voorlopig niet over te willen stappen maar natuurlijk bleef de persoon aan de telefoon ernstig aandringen. Ik heb uiteindelijk toegestemd met het verzenden van informatie (dat is wat ik dacht in ieder geval) en de verzekering dat ik nergens aan vast zit. Omdat het wat mij betreft enkel om informatie ging heb ik mijn bankrekeningnummer niet gegeven.

Maar nu kreeg ook ik een brief dat ik hun nieuwe klant ben. De afmeldingstijd is verstreken (waarvan ik mij niet herinner dat er iets over verteld is) en ik heb vandaag gebeld en gemaild dat ik helemaal hun klant niet wil zijn. Ik ga ook nog een aangetekende brief sturen en hoop dat alles snel opgelost wordt, al ben ik bang dat ze me niet zomaar laten gaan.

Ik vind het zo'n smerige manier van verkopen en ik ben erg verontwaardigd. Vandaar dat ik besloten heb om hier een reactie achter te laten.

Bedankt voor de informatie in ieder geval en misschien is deze link over ongewenste overstap van energieleverancier nog nuttig: http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies ... e_overstap

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door yvonne »

Dit is echt niet normaal ik werd gebeld door een medewerker van EON na een lang gesprek zei ik tegen deze verkoper stuur eerst maar wat informatie op. Toen ik die informatie ontvangen heb ik ik die zo in de prullenbak gegooid omdat ik na nader inzien geen interesse had. WAT BLIJKT NOU die informatie was geen informatie maar een contract, als ik deze binnen 7 dagen terug zou sturen kon ik onder dit contract uit, ik had de inhoud niet gelezen dus ook niet terug gestuurd.
Vervolgens krijg ik een brief dat ze mijn huidige leverancier op de hoogte haden gebracht dat IK NU KLANT van hun zou worden. Uiteraard ging ik helemaal uit
mijn dak en vind dit ook echt niet kunnen.

Ik weet niet of Radar hier al een uitzending van heeft gemaakt maar ze mogen mij dan echt wel uitnodigen want ik ben razend.
Nu nog maar kijken of ik hier onder uit kan dacht het wel want ik stap zo naar de rechter toe echt waar ik heb het gehad met dit soort oplichters.
Groetjes
Yvonne, en Radar neem gerust contact me me op [email protected]

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door yvonne »

Ik adviseer iedereen om de klachtenpagina te copieeren en door de sturen naar [email protected] dat heb ik ook gedaan en in de email geschreven dat deze email voor de Directeur bestemd is.

Moeten jullie ook allemaal doen me moeten ze bespoken met emails.

Succes yvonne

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door yvonne »

Hallo alle gedupeerden, na zoeken op het internet heb ik een klachtenafdeling van E-on gevonden hier is de link.
http://www.eon-benelux.com/eonwww/publi ... t/Klachten
Ik heb ook de tweede kamer geschreven met al jullie klachten en ga zeker door, helaas lees Radar geen emails tijdens de vakantie maar nu ben ik een pitbul en ga zeker deze zaak via de media bekend maken voordat er nog meer slachtoffers vallen want dit is echt te gek voor worden wat hier gebeurt.

IK hoop dat jullie allemaal mee doen en bestook ze met boze emails en bel en email zoveel mogelijk mensen die je maar kan bedenken zelf de locale politieke partijen er is er dan wel 1 die er misschien iets mee doen.

KOM OP MENSEN LATEN WE ONS NIET LANGER IN DE **** NEMEN WE MOETEN DIT BEDRIJF TER GRONDE BRENGEN.

yvonne
Berichten: 57
Lid geworden op: 14 aug 2003 22:13

Re: e.on energie

Ongelezen bericht door yvonne »

Hoi Polderboy, bedankt voor je reactie ik hoop natuurlijk dat zoveel mogelijk mensen dit aan de energiekamer gaat melden want dan gaan ze echt wat doen.

Vandaar mijn oproep, gisteren was ik echt heel woedend ik kan gewoon niet tegen onrecht vandaar. Ik snap nog steeds niet dat dit allemaal kan in Nederland.

Ik heb de tweede kamer een voorstel van wetswijziging voorgesteld omdat ik vind dat de wet op dit gebied zeker veranderd moet worden, Als ik geen toestemming geef kan een energie bedrijf of wat voor bedrijf dan ook mij niet zomaar over laten stappen als ik dat niet wil. Ik vind ook dat mijn huidige leverancier mij niet genoeg beschermd, als ik hun vraag dat ik NIET wil overstappen kunnen zij daar niets aan doen. Daar moet wat veranderd worden. Ik zal zorgen dat het niet mijn gezondheid kost ik kan wel wat hebben hoor maar bedankt.

Groetjes
Yvonne

Gesloten