LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-thermostaat

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
RobJonkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 19:25

E-thermostaat

Ongelezen bericht door RobJonkers »

Beste,

Ongeveer 2 jaar geleden hebben wij een nieuwbouw huis gekocht. Dolblij waren we natuurlijk, want wij als jongeren (nu 24 en 22 jaar) krijgen deze kans niet snel meer tegenwoordig.

Begin dit jaar kregen wij het verzoek van de aannemer een energie leverancier te zoeken. Ik wat rond kijken op internet en daar werd ik niet zo veel wijs uit. We begonnen immers net op de woningmarkt. Dan maar gewoon iemand bellen. Dat werd Essent. Deze mevrouw aan de telefoon was heel aardig. Het was midden januari en ons contract zou 1 februari in gaan. Als blijk van welkom kregen we een e-thermostaat cadeau, welke normaal de kosten van 99,99 had. Met het doornemen van de gegevens heb ik duidelijk vermeld het toekomstig woonadres en het huidige (correspondentie) adres.

Ik had de telefoon opgehangen en was blij dat het me allemaal gelukt was. Ik kreeg een e-mail met alle gegevens en kon me inloggen op mijn essent. Dit gelijk ook maar even gedaan.

Daar zag ik dat ons correspondentie adres en ons toekomstig woonadres (lever adres) niet goed waren ingevuld en ik heb (inmiddels een paar dagen later) weer contact opgenomen met Essent. Dit keer moest ik een ander cijfer in het belmenu intoetsen en deze mevrouw was iets minder vriendelijk. Ik werd als een kleuter behandeld en ik moest eerst maar eens even goed op mijn essent kijken voordat ik nutteloos ging bellen. Daar was ik toch ook wel van geschrokken, maargoed, zij paste het nu wel aan.

Weken verstreken en ik betaalde inmiddels al sinds februari mijn voorschot voor deze maand. De e-thermostaat had een levertijd van 4-6 weken en was eind maart nog niet geleverd (inmiddels ruim 6 weken later) dus ik heb er maar weer eens achteraangebeld. Weer een ander menu in het belmenu met een mijnheer die dacht dat ik geen kleuter maar een peuter was. Zeer onfatsoenlijk. Hij gaf aan "Maar meneer Jonkers, het is nog even geduld hebben voor u. U krijgt pas sinds maart geleverd". Er viel niks tussen te krijgen dat wij al eerder zijn gaan betalen en hoe dat nou zat. De aankomende week werd het geleverd. Na 2 weken hadden we nog niks, waarop mijn vriendin is gaan bellen. Ook zij kreeg te horen dat ze geduld moest hebben. "Uw vriend heeft een korte tijd geleden nog contact gehad met ons. U zal zich eerst naar hem moeten richten wat door ons verteld is,het apparaat wordt volgende week geleverd". Dit is de zoveelste loze belofte welke gedaan werd. Maargoed, we bleven vertrouwen houden. Inmiddels hadden we het aparaat al bijna gewoon beter kunnen kopen, zoveel hebben we uitgegeven aan de telefoon kosten.

Het is inmiddels mei wanneer ik weer contact opneem met essent. We hebben al zo'n 15 weken geleden het contract afgesloten en vind het wel heel lang duren nu. Mijn vriendin neemt weer contact op. Het is 16:45uur "Mevrouw, u moet niet bij ons zijn. Wij schakelen een bedrijf in voor het te regelen. Als u even wacht, kijk ik even het telefoonnummer na" (20 minuten later) Mevrouw, ik heb het telefoonnummer. Maar u had iets eerder naar ons moeten bellen want het is nu 17:00uur geweest en ze zijn maar tot 17:00uur bereikbaar.

Ik ontplofte bijna van woede en heb direct een klacht gestuurd naar essent per mail. Voor de contact gegevens ingelogd op mijn essent. Daar zag ik dat ons correspondentie nog het adres was waar we tot een week geleden woonden. We hebben namelijk de sleutel van het nieuwe huis en zijn volop aan het klussen. Snel heb ik het adres even ondertussen gewijzigd. De volgende dag werd ik gebeld.

"Meneer Jonkers, wij hebben een klacht van u ontvangen. U had echter er zelf iets meer aan moeten doen want mijn collega heeft u gister een telefoonnummer gegeven welke u nog niet heeft gebeld. Echter, ik zoek het nu wel uit voor u. Na enige minuten: meneer Jonkers; ik zet u op de lijst, dat hij met spoed verzonden moet worden.

Ik bedank de mevrouw vriendelijk en hang op. Na een klein uurtje gaat de telefoon. "Essent klantenservice goedenmiddag, meneer Jonkers ? Heb ik u net gesproken over de e-thermostaat?

Deze me,vrouw belde nog even met de mededeling dat ik toch echt niks meer toegezonden kreeg. Het aparaat was al meedere malen geweigerd aan de deur (niemand thuis) en er werd vanuit Essent geen actie meer aan ondernomen. Ik kon het aparaat wel bestellen. Kosten € 99,99.

Dit terwijl ik pas de dag ervoor het postadres heb gewijzigd (hier heb ik gewoon zelfs nog een bevestiging van op mail) en het oude postadres het bedrijf van mijn schoonouders is (een boeren bedrijf dus altijd iemand aanwezig 24/7) dus een heel vreemd verhaal.

Ik ben nu bijna € 30,- kwijt aan telefoonkosten en de e-thermostaat kunnen we helaas op onze buik schrijven.......

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Lukt e.e.a. niet, wend je dan tot Angelique, Essent medewerkster, via [email protected]

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste RobJonkers,

In uw bericht van 8 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over het niet ontvangen van de E-thermostaat.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Afdeling Klantenservice
Essent

Anne-Marie67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2012 19:22

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Anne-Marie67 »

Hoi Rob, je gaat je afvragen of er iemand wel zo'n thermostaat krijgt. Wij zijn half februari klant geworden bij Essent en ook ons werd toegezegd dat we binnen 4 weken de e-thermostaat zouden ontvangen. Ook ik ben na 6 weken gaan bellen en er werd me meteen verweten ongeduldig te zijn. Ze zeiden dat ze 6 tot 8 weken levertijd hadden beloofd. Maar ze zouden me na acht weken terugbellen en als hij er dan nog niet was dan maakte ze er een actie van. Natuurlijk belde ze na acht weken niet terug en had ik het apparaat nog niet. Ik heb zelf gebeld en zou op de lijst gezet worden met mensen die nog geen e-thermostaat hadden gehad. Nu na bijna 3 maanden hebben we nog niets en van essent ook geen taal of teken. Vorige week maar een klacht ingediend via internet want ook ik heb al behoorlijk wat geld aan hun "klantenservice" besteedt. Bah. Als ik dit had geweten dan hadden we voor een andere energieleverancier gekozen. Zit nu drie jaar aan ze vast maar daarna ben ik meteen weg. Ze weten echt niet hoe ze met hun klanten moeten omgaan daar. Een klantenservice die je denigrerend behandelt en waar je nog voor moet betalen ook. En beloften na komen ho maar. Groet, Anne-Marie

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Anne-Marie67 schreef:Hoi Rob, je gaat je afvragen of er iemand wel zo'n thermostaat krijgt. Wij zijn half februari klant geworden bij Essent en ook ons werd toegezegd dat we binnen 4 weken de e-thermostaat zouden ontvangen. Ook ik ben na 6 weken gaan bellen en er werd me meteen verweten ongeduldig te zijn. Ze zeiden dat ze 6 tot 8 weken levertijd hadden beloofd. Maar ze zouden me na acht weken terugbellen en als hij er dan nog niet was dan maakte ze er een actie van. Natuurlijk belde ze na acht weken niet terug en had ik het apparaat nog niet. Ik heb zelf gebeld en zou op de lijst gezet worden met mensen die nog geen e-thermostaat hadden gehad. Nu na bijna 3 maanden hebben we nog niets en van essent ook geen taal of teken. Vorige week maar een klacht ingediend via internet want ook ik heb al behoorlijk wat geld aan hun "klantenservice" besteedt. Bah. Als ik dit had geweten dan hadden we voor een andere energieleverancier gekozen. Zit nu drie jaar aan ze vast maar daarna ben ik meteen weg. Ze weten echt niet hoe ze met hun klanten moeten omgaan daar. Een klantenservice die je denigrerend behandelt en waar je nog voor moet betalen ook. En beloften na komen ho maar. Groet, Anne-Marie
'Leuk' zo'n lokkertje en dan moet je ook nog eens weken/maanden wachten op dat lokkertje en tig keer erachter aan zitten.
:shock:

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Mijn ervaring: Onlangs heb ik iemand die zelfstandig ging wonen als nieuwe klant aangemeld bij Essent. Tijdens het gesprek werd door een medewerker klantenservice geverifieerd of de aanmelding voor diegene wel correct was. Van “alles” werd gevraagd. Dit vond ik vrij normaal want je weet maar nooit wat er allemaal wordt gedaan. Nadat de aanmelding een feit was en er een contract was aangegaan voor meerdere jaren werd het telefooncontact beëindigd.
Toen realiseerde ik me dat bij het aangaan van een dergelijk contract een geschenk door Essent weggegeven wordt. Hiervoor heb ik direct weer contact opgenomen met de klantenservice van Essent. Uiteraard kreeg ik een andere medewerker aan de lijn. Nadat ik had uitgelegd wat de reden van mijn nieuwe telefoontje was en dat er op hun site staat dat er mogelijk € 171,00 op de rekening van mijn kennis gestort zou worden of dat een mogelijkheid was een gratis een E-thermostaat te ontvangen werd mij gevraagd om even geduld te hebben. Na enige wachttijd werd mij verteld dat na intern overleg alsnog een E-thermostaat naar het adres van mijn kennis zou worden gezonden. En ja hoor, binnen 3 weken is de thermostaat gearriveerd en is Essent, lees klantenservice medewerker, zijn belofte nagekomen. Het enige negatieve in deze vind ik dat er niet vanuit Essent/klantenservice medewerker zelf gewezen wordt op de acties die Essent via hun site(s) aanbiedt.
Daarom gaf ik al eerder aan om contact op te nemen met Angelique van Essent via [email protected]

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Geachte Anne-Marie67,

In uw bericht van 13 mei op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft over het niet ontvangen van de E-thermostaat.
Om samen tot een oplossing te komen, verzoek ik u uw klantnummer en forumnaam te mailen naar [email protected]. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op om samen tot een oplossing te komen.

Met vriendelijk groet,

Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

Anne-Marie67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2012 19:22

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Anne-Marie67 »

'leuke' nieuwe ontwilkkeling, ik kreeg gisteren een mail van Essent met de vraag of ik een enquete in wou vullen over mijn e-thermostaat. Van de e-thermostaat zelf nog steeds geen spoor...

Anne-Marie67
Berichten: 3
Lid geworden op: 13 mei 2012 19:22

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Anne-Marie67 »

Essent heeft me gebeld. Met een beetje geluk heb ik eind volgende week de e-thermostast binnen. Wordt vervolgd...

dvdheuvel
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2012 12:58

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door dvdheuvel »

Zojuist bijgesloten klacht gestuurd naar Essent gezien de berichten in dit forum.
Uit de actievoorwaarden zie ik nu ook dat de actie afgelopen zou zijn.

Ik hoop dat Anne-Marie67 nog reactie kan geven of de levering heeft plaatsgevonden

Ze zullen toch wel iets moeten doen om het vertrouwen in de organisatie weer terug te brengen...

In afwachting van de reactie... ( hoewel ik me wederom verbaas over een reactietijd van 3 weken op een klacht via de site....)

LS,

Via deze weg wil ik mijn verontrusting tonen inzake het niet nakomen van diverse afspraken.

Op 8 februari 2012 heb ik mij aangemeld bij u voor Essent Stroom en Gas zeker. Daarbij zou de E-Thermostaat (volgens de email binnen zes weken worden toegstuurd)

Op 20 april 2012 (wat ruim 11 weken later is) heb ik telefonisch contact met u gezocht inzake de nog niet geleverde Thermostaat.
Volgens uw medewerker had dit te maken met de ingangsdatum van de overeenkomst per 01 maart 2012 omdat ik nog bij mijn huidige leverancier zat. De E-Thermostaat zou ik dan binnen 2 weken geleverd moeten krijgen.

Geduldig wacht ik de weken af, en wil niet direct contact met jullie opnemen, maar tot mijn verbazing ontvang ik op 15 mei 2012 een enquete over de ervaringen van de E-Thermostaat.
Gezien ik het apparaat niet heb ontvangen, heb ik in de enquete aangegeven dat ik mijn mening niet kon geven en ik me verbaasde over de email.

In het einde van de vragenlijst is mij aangegeven of er naar aanleiding van deze enquete contact opgenomen kon worden. Dit heb ik bevestigd echter krijg ik geen gehoor.

Vandaag op 31 mei 2012 nog maar is bellen over de status. Er is in het syteem terug te vinden dat ik een E-Thermostaat moet krijgen, echter het is onmogelijk de oorzaak te halen waarom hij nog niet binnen is.

Uw medewerker meld mij dat ik op een lijst gezet wordt, en dat hij binnen 4 weken binnen moet zijn. Er is volgens uw medewerker geen mogelijkheid om dit te bespoedigen.

Nu heb ik op diverse fora helaas verontrustende berichten gelezen waarvoor ik u nu via deze weg mijn officiele klacht toestuur.
Ik ben het vertrouwen in jullie organisatie en afspraken behoorlijk aan het verliezen.

Ik zie dan ook graag een spoedige en passende oplossing gezien ik de keus voor jullie als energieleverancier gemaakt heb naar aanleiding van de actie. Op dit moment voldoet u nog aan geen enkele afspraak met betrekking tot het leveren van de E-Thermostaat.

Het contract is inmiddels ingegaan en ik heb nog steeds het product niet mogen ontvangen.

Ik stel voor dat jullie mij op de hoogte stellen van de oorzaak, en mij alsnog de E-Thermostaat leveren voor 08 juni 2012

Indien jullie hier niet aan kunnen voldoen zie ik jullie voorstel graag tegemoet!

In afwachting van uw spoedige reactie verblijf ik.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door berndv »

Als nieuwe klant, eind februari aagevraagd, 21 maart was de omzetting, 24 mei levering van de witte.

Had als wel eind april zo'n zogenaamd happycall. Hier had ik gevraagd wanneer ik jem zou krijgen, nou dat zou wel die week worden, hooguit volgende week. Kreeg ik op 13 mei een enquete aanvraag, over hoe de thermostaat beviel. Nou, dat was moeilijk antwoorden als je de thermostaat nog niet hebt, dus weer gebeld. Ik stond niet op de lijst, dus mevr zou me nog een keer op de lijst zetten. Kon nog 4 tot 6 weken duren. 23 mei, was zelf aan het werk, briefje van postbode, was niet thuis, kon op de website aangeven wanneer ik geleverd wilde hebben. Aangegeven dat ik het op het postkantoor wilde afhalen. 24 mei, stopt de postbode, keurig met het pakketje voor de deur. Dus al met al een kleine 3 maand.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste dvdheuvel,

U liet op 31 mei 2012 weten dat u onlangs een klacht via het contactformulier van Essent heeft ingediend. We willen hier natuurlijk snel een oplossing voor vinden. Daarbij hebben wij uw klantnummer en forumnaam nodig. Mail deze naar [email protected]. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op. Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Rinus M »

Zoals eerder geschreven in een ander topic over Essent, heb ik geen goed woord over voor Essent. €500,= duurder uit na overstap terwijl me verteld is dat ik bij Essent goedkoper zou zijn. Wel een E-Thermostaat gekregen, direct op marktplaats gezet en verkocht.

Groet,
Rinus

p.s. is toch mooi dat de medewerkers van Essent sneller zijn op dit forum dan bij Essent zelf.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste berndv,

Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken op dit forum van uw ongenoegen over Essent.

Ik begrijp dat het met de levering van de E-thermostaat niet goed is gegaan. Normaal gesproken krijgt een nieuwe klant de genoemde thermostaat geleverd binnen 6 tot 8 weken na datum start levering van gas en elektriciteit. U heeft uiteindelijk de thermostaat ontvangen na zo'n 3 maanden en dat was niet volgens afspraak. Essent zal zeker blijven onderzoeken waarom een aantal van de nieuwe klanten de thermostaat niet op tijd geleverd krijgt.

Nogmaals mijn excuses voor het ongemak!

Met vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Rinus M,

Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken op dit forum van uw ongenoegen over Essent.

Ik begrijp dat u uiteindelijk duurder uit bent bij Essent, dan in eerste instantie voor u is berekend. Mocht u nog behoefte hebben om het een en ander met elkaar te vergelijken, verwijs ik u graag door naar de Savedesk van Essent. Zij kunnen u van een vrijblijvend advies voorzien. Hiervoor kunt u contact opnemen met 0800-3773680.

Met vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Rinus M »

forumessent schreef:Beste Rinus M,

Allereerst wil ik u bedanken voor het kenbaar maken op dit forum van uw ongenoegen over Essent.

Ik begrijp dat u uiteindelijk duurder uit bent bij Essent, dan in eerste instantie voor u is berekend. Mocht u nog behoefte hebben om het een en ander met elkaar te vergelijken, verwijs ik u graag door naar de Savedesk van Essent. Zij kunnen u van een vrijblijvend advies voorzien. Hiervoor kunt u contact opnemen met 0800-3773680.

Met vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent
Hartelijk dank voor je reactie,
maar heb echt geen behoefte om nog maar één woord met Essent te wisselen. De manier hoe ik destijds behandeld ben zegt mij genoeg.

Groet,
Rinus

RobJonkers
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2012 19:25

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door RobJonkers »

Ook ik had een officiële klacht ingezonden en tot op heden nog niks ontvangen. Geen reactie of wat dan ook. Ook de e-thermostaat niet. Erg jammer. Na 3 jaar ben ook ik weer weg bij Essent en ik heb al helemaal geen zin me er nog druk over te maken. Maar mensen: BLIJF WEG BIJ ESSENT!!! Ze draaien het zo dat het je eigen schuld is.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste meneer Rob Jonkers,

We zagen dat u op 22 juni 2012 een klacht had over de E-thermostaat. Kunt u ons uw forumnaam en klantnummer mailen naar [email protected]? Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag. Natuurlijk houden we u op de hoogte: we mailen u zo snel mogelijk. Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

Umad
Berichten: 336
Lid geworden op: 03 aug 2010 16:09

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door Umad »

forumessent schreef:Beste meneer Rob Jonkers,

We zagen dat u op 22 juni 2012 een klacht had over de E-thermostaat (voor het gemak vergeten we dezelfde post van 8 mei). Kunt u ons uw forumnaam en klantnummer mailen naar [email protected] zodat wij u nogmaals hartelijk uit kunnen lachen? Dan gaan we er zo snel mogelijk mee aan de slag, tenminste, zo doen we dat voorkomen. Onderneemt u namelijk op de normale manier actie (klachtenformulier) dan doen we gewoon helemaal niets, getuige de vele negatieve reacties die in dit forum verschijnen. Natuurlijk houden we u op de hoogte: (ik moet lachen als ik het type) we mailen u zo snel mogelijk (alleen omdat u uw klacht op internet heeft geplaatst en negatieve publiciteit, ja dan gaan we net doen of we er voor onze klant zijn.) Alvast bedankt.

Vriendelijke groet,
Richard
Afdeling Klantenservice
Essent

P.s. De volgende keer gelieve uw klacht direct op internet te plaatsen, dan doen we namelijk wel iets!

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: E-thermostaat

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Umad,

Zoals je op deze zelfde pagina kunt lezen hebben wij wel degelijk een reactie gegeven om het bericht van 8 mei van de heer Jonkers. De heer Jonkers heeft alleen tot op heden geen gebruik gemaakt van de optie om gegevens te mailen naar [email protected].

Ik wens u alvast een fijn weekend!

Gesloten