LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
geklu
Berichten: 18
Lid geworden op: 15 nov 2014 11:21

Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door geklu »

Vervolg Onterechte overname Nuon koppigheid NLE

Beste Nuon De problemen die ik had zijn (na geruime tijd) netjes opgelost, en heb mijn geld teruggekregen.

Nu het volgende:

In oktober/november heb mij jaarafrekening gekregen van Nuon en moet ca. 585 euro bijbetalen, (voor 12 maanden) en mijn maandbedrag is verhoogd naar 389 euro (slik) kan want ik heb een vrijstaand huis en het verbruikt is nu eenmaal hoger.

Na wat shoppen kom ik bij Greenchoice terecht voor mijn verbruikte gas en elektra volgens de jaarafrekening van Nuon (2015) kom ik hier inclusief alles op een maandbedrag van 275 euro ( :D ) uit.

Erg interessant, dus overstappen.

Nu krijg ik mijn eindafrekening van Nuon over de laatste 5 weken (23 okt. / 30 nov. 2015) en moet nu ineens 571 euro bijbetalen voor 5 weken (krijg nou wat) op 9 november is er nog 389 euro door Nuon afgeschreven. Ik krijg de indruk dat ik wordt gepiepeld door mijn eerdere zeer terechte aantijging over een te vroege overname van en tegen Nuon.

Mvrgr,
Geklu

Jantje7
Berichten: 984
Lid geworden op: 15 feb 2013 12:50

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Jantje7 »

U gelooft echt dat de energie die Greenchoice levert € 114,- per maand goedkoper is als Nuon?
Helaas, dat wordt zwaar bijbetalen op de eerst komende jaarafrekening. Verder als u in het najaar overstapt enkele maanden na het begin van het stookseizoen is het logisch dat u een hoog verbruik heeft in deze maanden. Mogelijk zit bij de eindafrekening ook nog een boete i.v.m. het vroegtijdig afbreken van uw contract. Dit is dan op uw eindafrekening apart vermeld.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

Jantje7 schreef:U gelooft echt dat de energie die Greenchoice levert € 114,- per maand goedkoper is als Nuon?
Helaas, dat wordt zwaar bijbetalen op de eerst komende jaarafrekening. Verder als u in het najaar overstapt enkele maanden na het begin van het stookseizoen is het logisch dat u een hoog verbruik heeft in deze maanden. Mogelijk zit bij de eindafrekening ook nog een boete i.v.m. het vroegtijdig afbreken van uw contract. Dit is dan op uw eindafrekening apart vermeld.
Simpel, om de gegevens van beide energieboeren naast elkaar te leggen.

Maar je zou versteld staan, welke verschillen er zijn!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door tijger1 »

Die bedragen zeggen toch helemaal niets. U moet de standen vergelijken, dan weet u of die afrekening ná de jaarrekening klopt.

Ruim honderd euro per maand goedkoper, kan helemaal niet.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

tijger1 schreef:Die bedragen zeggen toch helemaal niets. U moet de standen vergelijken, dan weet u of die afrekening ná de jaarrekening klopt.

Ruim honderd euro per maand goedkoper, kan helemaal niet.
Het is toch simpel uit te rekenen, om de bedragen van de energieboeren naast elkaar te leggen.
Kosten KWh voor strom en m3 voor gas is belangrijk en niet de afrekening, want het ene jaar is niet hetzelfde dan het andere jaar, i.v.m. Koude/minder koude winter.

Vattenfall Webcare
verified
Berichten: 355
Lid geworden op: 28 mei 2008 10:49

Re: Eindafrekening Nuon

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Goedemiddag Geklu,

Dankjewel voor je bericht op dit forum en voor je privébericht.
Zoals ook in reactie op je privébericht aangegeven, is het belangrijk dat je goed de meterstanden doorgeeft en controleert. Wij hebben geen invloed op de hoogte van je verbruik. Als de eindstanden bij Nuon niet correct zijn, kun je bij je huidige leverancier een correctie aanvragen omdat zij onze eindstanden gebruiken als beginmeterstanden. De communicatie daarover verloopt via je huidige leverancier.
Uiteraard is een betalingsregeling mogelijk.

Met hartelijke groet,
Barry, Nuon Webcare

Gesloten