LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindafrekening Oxxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Remon1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2014 15:16

Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Remon1979 »

Sinds eind augustus 2013 ben ik overgestapt van energieleverancier.
Ik heb toen ook de meterstanden door moeten geven aan de nieuwe leverancier.
Bij Nuon had ik vrij snel mijn eindafrekening binnen, echter bij Oxxio duurde t al 2 maanden. Dus ik bellen en gevraagd waar de eindafrekening bleef.
Heb sinds februari ook zonnepanelen en dit ook keurig bij Liander aangegeven en dit was ook goedgekeurd.
Vervolgens ruim 30 minuten aan de telefoon gezeten met een medewerker van de Oxxio. Die begon wat vreemd te doen aangezien ik zonnepanelen had en een ouderwetse draaischijf meter. En hij moest eerst met z.n manager overleggen ivm de meterstanden (geschatte en de echte stand) Echter beloofde hij mij binnen 1 week terug te bellen over het salderen.

...na 4 weken zelf maar weer gebeld, en wederom dik 20 minuten zo'n 0900 nummer gebeld, het voordeel van de eigen opgewekte stroom was al weg ivm dure telefoonrekening.
Nu werd er aangegeven dat alles via Liander liep en dat ik die maar moest bellen...liander vertelde mij dat alleen de goedkeuring van salderen via hun ging en de rest via Oxxio...
Dus weer met de Oxxio bellen en nu werd er gezegd dat ze met Liander om de tafel gingen en dat ik uiterlijk in januari mijn afrekening zou krijgen...weer dik 15 min een 0900 nummer gebeld.

Nu is het 25 januari en het is nog ernstig stil, ik baal als een stekker, ruim 5 maanden naar beëindiging contract nog steeds geen afrekening binnen. Heb van februari tot eind augustus ruim 1000 kWh stroom opgewekt en wil dat dit verrekend gaat worden. En het feit dat die lui zich niet aan de afspraak houden om je terug te bellen...

Dit wilde ik even kwijt.

kanetje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 jan 2014 16:17

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door kanetje »

Gebeurt wel vaker als ze jouw geld schuldig zijn, anders is er prompt een acceptgiro op hetmatje.

bokkel
Berichten: 424
Lid geworden op: 29 dec 2013 20:14

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door bokkel »

Nou ja, als je weet om hoeveel geld het gaat zou je kunnen overwegen om een incassobureau in te schakelen.

Remon1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2014 15:16

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Remon1979 »

Hoop dat ze eind van deze maand nog reageren.
Ja als je geld moet betalen zijn ze er als de kippen bij!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Remon1979,

Uw bericht maakt duidelijk dat u al enige tijd weg bent bij Oxxio, maar dat u nog steeds in afwachting bent van een eindafrekening. Verder geeft u aan dat u gebruik maakt van zonnepanelen in combinatie met een traditionele meter. Wij zoeken graag voor u uit waar de vertraging door is ontstaan en kijken graag hoe we snel tot een oplossing kunnen komen.

Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen naar [email protected]? We nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

arthur2000

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Altijd lachen met Oxxio!
Ik heb respect voor deze 'onderneming'.
Dat ze na een pleona van klachten en ontevreden klanten toch nog winst kunnen maken!

harley68
Berichten: 263
Lid geworden op: 16 dec 2010 12:56

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door harley68 »

Als ik alle berichten zo lees dan is het niet alleen Oxxio waar problemen ontstaan. Bij (bijna) elke energieleverancier gaat het voornamelijk mis bij het overstappen. Denk dus goed na voordat je dit doet. Overigens lijkt het natuurlijk ook zo dat het zo vaak misgaat. Maar ik heb het idee dat het foutpercentage beneden de 5% ligt van alle overstappers.

In dit geval duurt het gewoon te lang. Wacht een reactie af, stel een termijn en maak er anders werk van.

Remon1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2014 15:16

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Remon1979 »

Wederom contact opgenomen via de mail....jawel het is nu uitgesteld tot april.
Dit ivm een geschil tussen liander en oxxio!!!
Ben er zo klaar mee, denk goed bezig te zijn met mijn zonnepanelen, krijg er alleen maar hoofdpijn van.
Ben voornemens om officiële klacht neer te gaan leggen bij de consumentenbond.

Weet niet of er meerdere zijn met hetzelfde probleem??? Anders collectief doen.

Webcare Liander
Berichten: 13
Lid geworden op: 26 jan 2011 11:04

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Webcare Liander »

Beste Remon1979,

Wij willen graag met je in contact komen om dit verder uit te zoeken. Kan je ons je adresgegevens toesturen (via een privé bericht)? Dan nemen wij contact met je op.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Liander Webcare

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Webcare Liander,

Ik zie dat u contact zoekt met een bezoeker van dit forum. Ik vind dat mooi. Ik ben eind 2012 het topic “Bericht aan Oxxio, Nuon en Liander” gestart, maar van Liander heb ik toen niets vernomen. Maar wees gerust, de zaak is – uiteindelijk – opgelost.

Ik heb zojuist uw berichten op dit forum gezien. U bent in 2011 gestart en dit bericht is nummer 13. Wat mij opvalt bij vrijwel al uw berichten is iets wat ik heel goed herken. Alle energieleveranciers doen het ook. Zij vragen aan een bezoeker, die een reactie heeft geplaatst, om adresgegevens via een PB te sturen. Vaak wordt vooraf nog innig medeleven getoond, maar de essentie van het bericht is de vraag om het adres.

Het vervolg is dan vrijwel altijd, dat er niets meer van het probleem op het forum wordt geplaatst. Mogelijk wordt het probleem opgelost, maar de enthousiaste lezer van dit forum blijft verstoken van de oplossing. Alsof je een boek leest, waar het laatste hoofdstuk uit blijkt weggescheurd.

Het is mij, zoals gezegd, al eerder opgevallen, lees dat maar in het onderschrift bij “Mijn Profiel”. Ik vraag daar om de oplossing van het probleem ook op het forum te melden. Ik stel de vraag daar aan de consument. Het kan goed zijn dat Remon1979 al van plan was om de oplossing te melden of dat hij nu op het idee wordt gebracht. Maar Remon1979 heeft mogelijk maar zo nu en dan een probleem met een energieleverancier, dat moet worden opgelost.

Het zou veel effectiever zijn als de webcare teams de oplossingen zouden melden. Dan komt er een goed doordacht deskundig verhaal, dat beslist hun goedkeuring heeft. Die zekerheid hebt u niet als u de consument de oplossing laat beschrijven.

Kunt u op dit forum zeggen of u dat een goed idee vindt en zo ja, of u dat idee wit gaan promoten bij energieleveranciers en andere netwerkorganisaties?

Margo2609
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2014 12:53

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Margo2609 »

Wat een herkenbaar verhaal. Eind november 2013 overgestapt. Sinds december 2012 aan het terugleveren omdat we zonnepanelen hebben. Wij zitten dus sinds eind december 2013 te wachten op een flink bedrag van de Oxxio. In 2013 is namelijk het maandbedrag nooit aangepast omdat toen nog niet ingeschat kon worden wat we daadwerkelijk zouden gaan terugleveren. Beginjanuari gebeld en de belofte gehad dat we de eindafrekening eind januari konden verwachten. Begin februari gebeld en de belofte gehad dat we de eindafrekening eind februari konden verwachten. Vorige week nogmaals gebeld en toen kwam er een heel verhaal over Liander en dat de problemen sinds augustus 2013 al aan de gang zijn. Inderdaad ook onenigheid op 'hoog niveau' en de uitzending van Radar werd aangehaald. Maar eind april had ik toch ZEKER de eindafrekening... Wat ben ik blij met automatisering. Alleen jammer dat ze bij de energieleveranciers er nog nooit van gehoord hebben. Ik mag toch hopen dat het te ontvangen bedrag ook gesaldeerd wordt naar onze kant. We lopen nu een aantal maanden rente mis...

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door e-chec »

Dag Margo2609

Afgelopen zaterdag heb ik een bericht over de eindafrekening bij Oxxio toegevoegd aan het topic: “Oxxio 4 maandsrekening uit het verleden is niet ACM-proef”. Lees dat even door.

Als ik u goed begrijp hebt u zonnepanelen laten plaatsen toen u al geabonneerd was op Oxxio. Klopt dat ?

Kunt u ook aangeven of u een slimme meter met 4 vensters elektriciteit bezit? Of hebt u nog een oude ferrarismeter ?

Margo2609
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 mar 2014 12:53

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Margo2609 »

Beste e-chec,

Wij waren al jaren klant bij Oxxio voordat wij de zonnepanelen lieten installeren. Wij hebben een huis dat gebouwd is in 2010, dus voorzien van een digitale meter (slimme meter, volgens de afbeeldingen van Oxxio) met diverse vensters, te bedienen dmv het blauwe knopje.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Margo2609,

Zoals u heeft aangegeven is er inderdaad een technisch probleem met het salderen van energie. Zowel Oxxio als de netbeheerder Liander, willen dit graag zo snel mogelijk oplossen. Wellicht dat u ons via een privébericht uw klantnummer kunt doorgeven, zodat wij voor u kijken hoe het ermee staat. Wij helpen u graag.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv

Remon1979
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 jan 2014 15:16

Re: Eindafrekening Oxxio

Ongelezen bericht door Remon1979 »

Kan melden dat het probleem keurig opgelost is door Oxxio!

Zal er een aparte topic opzetten

Gesloten