Eneco keert opzegvergoeding niet uit

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Basvanrijckevorsel
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2023 10:24

Re: Eneco keert opzegvergoeding niet uit

Ongelezen bericht door Basvanrijckevorsel »

PGros schreef:
11 sep 2023 16:36
Dat is bij bovag ook zo. Soms zeggen ze dat de garantie ergens niet voor geldt.
Moet niet gekker worden.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Eneco keert opzegvergoeding niet uit

Ongelezen bericht door 16again »

Slijtage onderdelen van een auto (banden bijvoorbeeld) vallen niet onder garantie. Maar de vergelijking met geboden opzegvergoeding gaat volkomen mank.

Basvanrijckevorsel
Berichten: 8
Lid geworden op: 08 aug 2023 10:24

Re: Eneco keert opzegvergoeding niet uit

Ongelezen bericht door Basvanrijckevorsel »

Nadat alles in gang gezet is bij geschillencomissie Energie hebben ze me opgebeld met de vraag of ze vooralsnog de boete kunnen uitkeren incl het bedrag wat er betaald moest worden aan de geschillencommissie. Blijft toch gek dat ik een maand niks van ze hoor, na tevens meerdere herinneringen gestuurd te hebben en als het daar eenmaal in behandeling is, ze ineens contact kunnen zoeken. Alles is ook bevestigd. Er wordt dus binnenkort 152,50 overgeboekt.

Beetje doorzetten en dan kom je een heel eind blijkbaar. Bedankt voor alle goede tips.

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Eneco keert opzegvergoeding niet uit

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Heel gek is het niet...er kunnen 2 logische redenen zijn:

- Ze WILLEN geen uitspraak van de commissie omdat ze vrezen ongelijk te krijgen en dan kan iedereen zich op die uitspraak beroepen

- De kosten voor een bedrijf om een dergelijke klacht te laten behandelen zijn aanzienlijk hoger dan het gevorderde bedrag. Ik heb bij een werkgever gezeten waar ze tot een x bedrag altijd zouden schikken (principe kwesties uitgezonderd) omdat de interne kosten rond de €1500 waren.

Plaats reactie