Eneco toon en app al een week in storing

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mapa2011
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 okt 2023 14:10

Eneco toon en app al een week in storing

Ongelezen bericht door Mapa2011 »

Hallo,

Voor de zoveelste keer light de Eneco toon (server) er weer eens uit. Deze keer heb ik na 8 jaar trouwe klant te zijn geweest van Eneco dan toch maar toon opgezegd. Zijn er meerdere mensen die het lastig vinden om met Eneco in contact te komen en toon op te zeggen?

Ik heb 2 en halve uur in de wacht gestaan telefonisch om toon te kunnen opzeggen, online kreeg ik het opzeggen van toon niet voor mekaar, via de chat is niemand beschikbaar voor toon.

Zijn er wellicht betere (1 op 1) alternatieven voor toon? (Vond het super handig om mijn gebruik in te zien)

En is het mogelijk om mijn abonnement geld terug te vragen voor de niet geleverde week?

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eneco toon en app al een week in storing

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mapa2011 schreef:
27 okt 2023 14:36
online kreeg ik het opzeggen van toon niet voor mekaar
zoekopdracht levert het opzegformulier op www.eneco.nl/energieproducten/toon-ther ... t-opzeggen.


En is het mogelijk om mijn abonnement geld terug te vragen voor de niet geleverde week?
Stel deze vraag aan uw rechtsbijstandverzekering of www.juridischloket.nl.

Dirkie
Berichten: 2933
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Eneco toon en app al een week in storing

Ongelezen bericht door Dirkie »

Mapa2011 schreef:
27 okt 2023 14:36
Hallo,

Voor de zoveelste keer light de Eneco toon (server) er weer eens uit. Deze keer heb ik na 8 jaar trouwe klant te zijn geweest van Eneco dan toch maar toon opgezegd. Zijn er meerdere mensen die het lastig vinden om met Eneco in contact te komen en toon op te zeggen?

Ik heb 2 en halve uur in de wacht gestaan telefonisch om toon te kunnen opzeggen, online kreeg ik het opzeggen van toon niet voor mekaar, via de chat is niemand beschikbaar voor toon.

Zijn er wellicht betere (1 op 1) alternatieven voor toon? (Vond het super handig om mijn gebruik in te zien)

En is het mogelijk om mijn abonnement geld terug te vragen voor de niet geleverde week?
Vooraf: ik werk niet bij of voor Eneco.
De reden dat de klantenservice niet bereikbaar was omdat iedereen ging bellen over de storing van Toon. De wachttijd was daardoor heel hoog. Ik heb zelf gekeken op Allestoringen.nl. Daar schreven de mensen die er wel door kwamen over hun ervaring. Afgelopen vrijdag begon Toon weer te werken en vanaf zaterdag heb ik verder geen problemen meer met Toon. Het was lastig dat de app een week niet te gebruiken was maar Toon op zich werkte wel bij mij. Moest nu alleen even van de bank af en naar Toon lopen om deze te bedienen als ik buiten het programma om iets wilde doen.
Overigens kun je je verbruik ook zie in de Eneco app. Niet real time maar met een vertraging van 1 dag.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Eneco toon en app al een week in storing

Ongelezen bericht door angel1978 »

Als je je verbruik wilt zien, dan zijn er heel wat goedkopere oplossingen dan Toon ( denk aan homewizard ), ook realtime. Een eenmalige kleine investering en geen maandelijkse kosten meer.
Ook zit je dan niet aan een leverancier vast en kun je onafhankelijk hiervan je verbruik monitoren en wisselen als dat je het beste uit komt.

Plaats reactie