LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
hendrik jan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 aug 2005 00:30

Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door hendrik jan »

Wederom heb ik me vandaag weer afgevraagd hoe groot de (administratieve) chaos is bij Energie:Direct en Intrum Justitia.
Lees en huiver!
Meer dan twee jaar ben ik met dit achterlijk bedrijf bezig geweest over de beëindiging van mijn energieleveringscontract en de switch naar een ander energieleverancier.
Zoals een ieder regelmatig op dit forum kan lezen is communicatie met energie:direct normaal gesproken niet mogelijk. Ze reageren niet op brieven etc.
Ook in mijn zaak de afgelopen jaren is er tijdens het proces nimmer op mijn (aangetekende) brieven geantwoord.
Zelfs bij de hoorzitting van de geschillencommissie was energie:direct niet aanwezig. (zie onder).
Mijn zaak heb ik inmiddels meer dan een jaar geleden voorgelegd aan de geschillencommissie Energie en Water in Den Haag. Daarnaast klachten neergelegd bij de Dte de toezichthouder en de Consumentenbond.
Februari dit jaar is de zaak behandeld voor geschillencommissie en in maart volgde de uitspraak.
Hierin stelde de commissie dat de energie:direct de consument (ondergetekende) niet voldoende heeft ingelicht (het niet beantwoorden van alle correspondentie) omtrent de situatie “leveringscontract beëindiging”.
Waarvoor energie:direct is veroordeeld tot het betalen van een boete aan de consument en tevens de proceskosten voor haar rekening kreeg.
Tevens kregen zij op straffe van een dwangsom van 250 euro per dag om binnen 6 weken na dagtekening een eindafrekening te sturen. (Daar zat ik inmiddels bijna tweejaar op te wachten.)
Conform de uitspraak had ik als consument wel de plicht de nog afgenomen energie tot de switch datum naar de nieuwe leverancier te voldoen aan energie:direct. Hetgeen voor mij verder geen probleem was.
Met een dwangsom van 250 euro per dag in het vooruitzicht en na een stilzwijgen van twee jaar lag er een week na de uitspraak van de geschillencommissie een (eind) afrekening van ED in de bus.
Echter wat bleek. De eindafrekening was een rekening zoals energie:direct in hun computerbestand heeft staan, zonder dat (in mijn geval) de gevolgen van de uitspraak van de geschillencommissie daarin waren verwerkt en tevens niet duidelijk was om welk eindbedrag het nu precies ging.
Ik heb ze daarop om opheldering gevraagd en aangegeven welke punten ik in de eindafrekening wilde zien zodat het voor mij controleerbaar was.

Een week na mijn brief kreeg ik antwoord. Slechts een vraag was beantwoord de rest moest ik kennelijk maar zelf uitzoeken.
Ze waren kennelijk niet instaat een correcte eindafrekening te sturen.

Aan de hand van de mij beschikbare gegevens (diverse verbruiksoverzichten van internet) heb ik zelf een eindafrekening opgesteld rekening houdend met de uitspraak van de geschillencommissie. Dit overzicht aan energie:direct toegestuurd met de mededeling dat ik het openstaande bedrag van de door mij opgestelde eindafrekening binnen een week op hun rekening zou voldoen.
Enige dagen later kreeg ik bericht van ED dat zij hun administratie nogmaals hadden nagelopen en akkoord waren met mijn eindberekening.
Ik citeer Indien het door u genoemde eindbedrag wordt overgemaakt , in dat geval is uw beëindigde leveringsovereenkomst met energie:direct geheel afgewerkt.
Na het bedrag te hebben voldaan heb ik geverifieerd of dit was aangekomen.
Dit is via e-mail bevestigd. Met de mededeling “Bij deze is alles afgerond. (datum: eind mei)

Hoe groot is de chaos, leuker kunnen we het voor u niet maken. :!:
Half augustus

Ja hoor daar zijn ze weer. Deze week van Intrum Justitia een aanmaning ontvangen.

“Geachte heer
U heeft inmiddels …….. van onze cliënt energie:direct te Best enz.
Uit de aanmaning blijkt dat er nog”, wat dan ook, waar vandaan, hoe verzonnen, uit onze puinhoop administratie “een rekening zou openstaat.
Wij zien uw betaling graag binnen 8 dagen na dagtekening tegemoet.
Hoogachtend
Intrum Justitia”

Een ieder die dit leest zal begrijpen dat ik op geen enkele wijze meer contact zal opnemen met een van deze partijen.
Ik spreek ze eventueel wel bij de rechtbank als het zover mocht komen.
Tevens zal ik als lid van de Consumentenbond wederom daar een klacht tegen deze gang van zaken neerleggen.

Ik wil een ieder wederom via dit bericht waarschuwen voor dit geboefte.
Waarbij ik met name wil waarschuwen voor de mannier waarop ze te werk gaan.
Geen correspondentie voeren. Onduidelijke rekeningen sturen die jezelf maar moet uitzoeken.
Bij het minste geringste verwijzen ze door naar Intrum Justia.
Laat je vooral ook door hun niet gek maken.

Aan nieuwe potentiële klanten van energie:direct zou ik willen zeggen “bezint eer u begint”

Alle overige klanten veel succes met de chaos. :!:

hablando
Berichten: 31
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:04

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door hablando »

Ik herken mijn situatie exact in het door jou geschetste verhaal. Het is een enorme puinhoop bij zowel Energiedirect als Intrum Justitia.

De stuitende stompzinnigheid van zowel Energiedirect als Intrum Justitia, het niet reageren op brieven inclusief bewijsmateriaal (nee, meneer, ik kan niet zien dat er ooit iets ontvangen is), het voor gek versleten worden door callcentre-personeel, maanden niks laten horen (zouden ze het dan eindelijk door hebben?). Nee hoor, 10 maanden later ploft er weer zo'n briefje in de bus, we gaan vrolijk weer door alsof er nooit iets van mijn zijde ondernomen is.

Een geraadpleegde jurist gaf het advies af te wachten tot de dagvaarding, ik wil het gezicht van de rechter wel eens zien als hij aanschouwt hoe deze op velerlei gebieden incompetente partijen hun ex-klanten met aan misdadigheid grenzende allooi benaderen.

Ook ik wil afsluiten met het stevige advies ver weg te blijven bij Energiedirect. Ook als ondernemer zal ik nooit een relatie aangaan met Intrum Justitia.

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarinaB »

Nou zeg....ik lig sinds een aantal weken ook in de clinch (?) met Energie:Direct....
Naar aanleiding van een telefoontje van de Nederlandse Energie (ONS) Maatschappij ben ik overgestapt van ED naar ONS, waarbij ik uitdrukkelijk, wel 3 keer gezegd heb dat dat pas kan als mijn contract bij ED afloopt, per 8 januari 2007, dat was geen probleem volgens de telefoniste. Kom ik terug van vakantie, ligt er vrolijk een brief van ONS dat ze me afgemeld hebben bij ED en ik voortaan van hun de energie zou afnemen ?????? Nou ja zeg, ik tig keer gebeld, krijg niemand te pakken bij ONS, ook niet via het contactformulier op de website, uiteindelijk kreeg ik een doos aan de telefoon die me in gebrekkig Nederlands vertelde dat het hele verhaal wat ik net verteld heb per brief moest sturen naar ONS. (Dit krijgt ook vast nog een staartje!)
Goed, daar begint het gedonder met ED. Ik krijg een afrekening van 372 euro (!!) Na weer tig keer bellen voor ik iemand te pakken kreeg, kreeg ik een meisje aan de telefoon, ze klonk een jaar of 16 en wist het allemaal niet hoor, ze kon me wel vertellen dat dat bedrag alleen voor Gas was en dat de afrekeing van elektra volgende maand zou komen, ook zoiets raars....
Op mijn mailtjes met de vraag om opheldering werd constant gereageerd met een standaard mailtje van ontvangst, en ineens kreeg ik een mailtje met of ik accoord zou gaan met een betalingsregeling, goh, toen wisten ze wel ineens mijn mailadres! Ik heb hun een berekening van mijn gasverbruik gestuurden de rest van mijn frustraties:

------------------------------------------------------------------

Hallo Iris,

Graag heb ik nog je aandacht voor het volgende, dit heb ik dezelfde dag gestuurd als onderstaand en geen reactie op gehad.

Ook wil ik graag weten hoe jullie de eindafrekening hebben kunnen bepalen, gezien ik geen enkele meterstand heb doorgegeven.
Ik vind het ook hoogst vreemd dat deze alleen voor het gasverbruik is, en ik ontzettend veel bij moet betalen over een periode van 6 maanden, welk bedrag van de voorschotnota's heeft u weggeschreven onder gas? En elektra?
Krijg ik dalijk ook zo een hoge factuur voor elektra? Ik had beter bij Essent kunnen blijven zo, ik vind het gewoon verschrikkelijk, daar ik me niet kan voorstellen dat ik gemiddeld 62 euro meer gas per maand heb gebruikt dan u ingecalculeerd had. Ik betaalde 151,00 per maand.

Graag ontvang ik dus een specificatie van de voorschotnota's en de eindafrekening.

Waarom zijn de afrekeningen van gas en elektra niet gelijktijdig? Ik zou graag weten of, en hoeveel ik aan elektra bij moet betalen.


Als extra kan ik hier nog aan toevoegen dat ik 823m3 gas heb gebruikt, als ik dat dan bereken kom ik uit op een bedrag van € 323,15 zonder vastrecht per jaar van € 23,80. Dat zou betekenen dat jullie in mijn voorschot niets bij gas hebben weggeschreven?

Met vriendelijke groet,

-----------------------------------------------------------------------

En weet je waarom ze bij ED de kluts kwijt zijn?
Omdat je bij elk antwoord wat je geeft weer een ander referentienummer krijgt..............


Ik wacht op antwoord!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door flappie »

De netbeheerder heeft u standen geschat en deze standen doorgestuurd naar energie direct.

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarinaB »

Uhm... :?: Waarom schat mijn netbeheerder mijn standen, terwijl Energie:direct mijn werkelijke gebruik weet?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door karr-2 »

Waarom stap je uberhaupt over naar een club als Energie Direct terwijl je voordeel niet veel meer dan een paar euro geweest zal zijn en je jezelf nu een hoop ellende op de hals hebt gehaald?

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door flappie »

omdat ONS een switch verzoek heeft ingedient bij de netbeheerder. Dat betekend automatisch geschatte standen. Betekend dus dat de geschatte standen de eindstanden zijn bij ED en de beginstanden bij ONS. Tevens zijn dat de standen waarop je tussentijds voor transport zal worden belast.

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarinaB »

En waar was jij dan om mij dit op voorhand te vertellen cq te waarschuwen? :P Nee zonder gekheid, als leek zijnde zag ik door de bomen het bos niet meer, snap nix van al die berekeningen van al die verschillende aanbieders...ben gewoon stom geweest, m'n moeder zei ook al waarom ben je niet gewoon bij Essent gebleven??? Jah......jullie hebben gelijk mam en karr-r...

@flappie....ik snap er dus de ballen nog van, uiteindelijk ga ik gewoon betalen voor wat ik gebruikt heb toch? hoop ik....please...!!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door flappie »

Je gaat betalen op basis van geschatte meterstanden

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarinaB »

Das te gek voor woorden.....ik schrik er helemaal van... :shock:

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste Hendrk jan,

Ik kan mij volledig vinden in jou verhaal, ik heb vrijwel hetzelfde meegemaakt als jij alleen wacht ik nog op de uitspraak van de geschillencommisie die geheid in mijn voordeel zal uitpakken.
Ook bij mijn zaak bij de geschillencommisie was EnergieDirect de grote afwezige en de commisie was op de hoogte dat ED ALTIJD verstek laat gaan.
Elders op dit forum met de topic EnergieDirect is mijn verhaal te lezen.
Ik vraag mij nog steeds af wat mij heeft doen besluiten om mijn energie bij ED af te nemen en waarschuw iedereen voor deze nietsonziende misdadigers.
Ik raad tevens iedereen aan niet te bang te zijn voor het incassoburo Intrum Justitia, daar is het eveneens een grote chaos en ze proberen door hun vele brieven en aanmaningen je bang te maken. NIET OP REAGEREN!!
Ik wens een ieder die een contract hebben afgesloten bij ED veel sterkte toe.
Marinepik

dejeroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2006 01:34

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door dejeroen »

Bij ED weten ze inderdaad niet wat een administratie voeren is. Ik krijg incasso's op de meest gekke momenten. Een eindjaarsafrekening van € 540,39 in een e-mail van 22/8 verstuurd op 24/8 einde dag met de aankondiging dat men mij rond de 25ste van dezelfde maand (een paar uur later dus) het bedrag zal incasseren. En als je de factuur denkt te gaan ontleden dan zou je bijna genoegen nemen met het bedrag want die zijn oooo zo makkelijk te lezen en wellicht te uitgebreid. Ik kan niet wachten op de rekening van € 25,- die voor tussentijdse opzegging als boeteclausule is opgenomen in de voorwaarden. Ik kijk weer uit naar mijn vertrouwde Eneco factuurtjes (die ik wel kan lezen)
En die +540 euro had ik graag in termijn betaald meneer Harrewyn "Manager Klantenadvies"(mocht u dit lezen). Eén advies aan u: Manage uw zaken alvorens u denkt klanten te kunnen ad-vies-zeruh!

Betalen in termijnen is en klantvriendelijk advies. Wellicht iets om over na te denken als u op de incasso knop druk achter u computer... :evil:

CarinaB
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 aug 2006 16:30

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door CarinaB »

25 euro? staat in de boeteclausule? ik moet 100 euro boete betalen wegens vroegtijdig opzeggen......
Ik heb gemerkt dat het enige wat goed werkt bij ED is dat ze je geld afschrijven en automatisch facturen sturen. Op e-mails met meer dan 1 vraag krijg je standaard maar 1 vraag beantwoord, de rest negeren ze gewoon, maar ik blijf stug doormailen! Enne...uitgebreide facturen? Ik zie alleen maar een paar regeltjes met bedragen, BTW en het totaal.....

Oja en betalen in termijn kan maximaal in 3 termijnen dejeroen, tis maar dat je het weet.....

En ik ben al beantwoord door een stuk of 5 verschillende mensen, waarvan ik de indruk heb dat ze maar een standaard protocol copie pasten in de mail terug.....

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door timefa »

Geboefte is het niet maar administratief hebben ze behoudens uitzonderingen het geen van allen voor elkaar.
Om een verklaring voor de huidige wantoestanden te geven moeten we terug in de geschiedenis.
In het begin der elektrische energie ontwikkelden zich in de grotere steden een zogeheten G.E.B. (gemeentelijk energiebedrijf).
Deze bouwden een ketelhuis met daaraan een stoomgedreven generator verbonden waarmee vervolgens door de toen uitsluitend bovengrondse leidingstelsels de diverse gemeentelijke gebouwen en huizen van vooraanstaande lieden. De ontwikkeling van de KWh-meter werd pas veel later uitgevonden. Nadat moment kon aan de run tot een commerciële doelstelling worden verwezenlijkt. Er werden steeds grotere generatoren ontwikkeld omdat deze massaproductie goedkoper was.
Meer en meer woningen en boerderijen werden middels de bovengrondse leiding vorozien van elektrische troom en werden de op peterolium gestookte olielampen vervangen door gloeilampen, die vroeger overigens veel langer mee gingen dan de spaarbranders van tegenwoordig. De energieleveranciers, want dat waren het, sloegen de handen ineen en vormden zo een steeds omvangrijker netwerk en daarmee een betere staat van dienst. De kleinere dorpen sloten zich daarbij meer en meer aan en zo ontstond het netwerk met regionaal één centrale, hoofdverdeelstations, onderverdeelstations etc.
Men begon vervalgens de bovengrondse en daarmee voor weersomstandigheden gevoelige leidingstelsels te vervangen door een ondergronds kabelnetwerk. Het nadeel van een ondergronds kabelnetwerk was dat het veel duurder was dan het bovengrondse netwerk en verhoudingsgewijs veel minder troom kon transporteren.
Om dit probleem te ondervangen werd de aanvoer van hoogspanning geïntroduceerd. Spanning ondervindt namelijk geen weerstand in leidingen, stroom wel dus hoe hoger de spanning hoe lager de stroom om het zelfde gewenste vermogen bij de consument te kunnen aanbieden.
In de jaren 70 verdwenen de laatste bovengrondse leidingen uit Nederland.
De energiebedrijven fuseerden en fuseerden maar raak om zo de grootste en sterkste te zijn.
Administratief was het nog goed te doen. Energiebedrijven hadden klerken en boekhouders lopen om de administratieve zaken in orde te houden. Bovendien was men daarop in die tijd niet zo critisch als nu.
Energie koste dan ook maar weinig.
De energieprijzen werden door de toemalige oliecrisis onnodig hoog opgedreven. De energiebedrijven misbruikten de omstandigheden.
Ook de regering deed er nog een schepje bovenop. Daarmee was de verhouding economische waarde en finaiciële waarde opgeheven en het hek van de dam.
Sedert dien zijn de energiebedrijven alleen maar groter geworden.
De administratie ervan is zeer uitgebreidt en gevestigd op verschillende locaties. Daardoor werken momenteel steeds meer samenhangende factoren niet samen en kan er geen correspondentie plaatsvinden tussen de divisies onderling en de klanten.
Heeft een energieleverancier de administratieve systemen éénmaal op orde dan is het weer verouderd omdat de softwareleveranciers nu eenmaal ook een bestaan moeten hebben.
Kortom, er is behoudens uitzonderingen geen enkel energiebedrijf welke de adminsitratie zodanig op orde heeft dat daaraan een voldoende gegeven kan worden.
De energieleveranciers zijn te groot en moeten onderverdeeld worden.
Wanneer wij enige afwijkingen in onze jaarbalans aantreffen is hier de hel uitgebarsten maar wij mogen welke de geschillen van de energiebedrijven uitdiepen en oplossen.

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door marinepik »

Timefa,
Je verhaal kan zo in de enciclopie, schitterens verwoord. :P
Maar misschien willen ze het wel zo,hebben ze in het weekend wat te lachen.
En wij maar brieven schrijven, de zaak aanhangig maken bij de geschillencommisie maar al met al... het helpt geen sod....
En zo blijven we aan de gang!!

Marinepik

dejeroen
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 sep 2006 01:34

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door dejeroen »

Niet te geloven maar CarinaB ik werd de ochtend nadat ik mijn mail had gestuurd gebeld en inderdad in 3 termijnen. Opzeggen doe ik in ieder geval maar het is lekker om je gelijk te krijgen zonder tegen strubbelingen. Alleen de manier waarop ze hun zaakjes afhandelen is bijzonder. Ze willen bij ED nog dat ik medelijden krijg omdat ik meer heb verbruikt en zij te weinig daardoor ingekocht. Zielig hoor ED. TIP zet voor @enerigedirect alle mogelijkheden die je kunt verzinnen om de naam van diegene die een brief schrijft van ED te schrijven met _ en punten enfin alle mogelijk varianten en stuur deze persoon een e-mail dat je ook naar klantenservice stuurt. Ik heb het gedaan met dhr Leon Harrewyn en ik ben de volgende ochtend om 9:15 gebeld door iemand van ED. De heer Harrewyn is Manager Klantadvies. Blijkbaar heeft hij iemand intern geadviseerd mij terug te bellen. Dit keer heeft ED mij net zo snel teruggebeld als dat ze mijn geld hebben geincasseerd.
Misschien een klein beetje licht aan de horizon....

koelkast
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 mei 2006 11:29

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door koelkast »

Ik ben ook onder de indruk van de chaos bij Energiedirect.
Ze hebben me nu (eindelijk!) een teruggave in het vooruitzicht gesteld van in totaal 260 euro. Nu stond de factuur waar dat op stond op 27/8/2006. Tot op heden heb ik niets teruggekregen.
Natuurlijk helpt bellen en mailen niet (bellen is in gesprek continue, mailen wordt niet beantwoord). Ik vraag me af wanneer je het terugkrijgt, als je het al terugkrijgt bij ED.
Ik heb al heel lang opgezegd, en ik hoop dat dat in ieder geval goed gaat; maar ik vrees het ergste als ik dit zo lees :|

mabinty
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 dec 2006 21:08

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door mabinty »

jammer, ik had je verhaal niet gelezen , ander had ik een klacht tegen energie direct ingediende!

DancingStar
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 dec 2006 15:18

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door DancingStar »

Hallo mensen...

Ook ik ben de dupe geworden van energie direct...
Ik zat bij essent maar omdat ik daar vrij veel moest betalen besloot ik om via het internet energie leveranciers te gaan vergelijken met elkaar.
Energie direct stond er ook bij... ik heb alleen een brochure aangevraagd en dat was in april en sinds 30 novermber krijg ik een mail van dat ik een betalings achterstand heb... Ik heb nog nooit een handtekening gezet, meterstanden niet door gegeven, en ook mijn bankrekening nummer niet... alleen naam adres en woonplaats...
Hoe kunnen mensen dit achterhalen? :? Ik was ondertussen klant geworden bij nuon omdat die het goedkoopst voor mij uit de bus kwam maar ook die heeft energie direct voor mij opgezegd zonder dat ik er vanaf wist... ik vond het al zo raar dat ik na 3 maanden klant te zijn geweest van nuon dat ik toen een eindafrekening kreeg....
Ik ga nu een brief sturen dat ik een kopie van mijn contract wil waar MIJN handtekening op staat! waar de meterstanden op staan die IK officieel door moet geven! ik hoop dat ze gaan reageren anders ga ik naar de sociale rechtswinkel!!!

Ik snap niet dat de KVK voor dit soort bedrijven vergunningen uitstrekt....Dit kan en mag gewoon niet!
Dat hele energie direct gebeuren is gewoon 1zooitje wat de boel oplicht om hun geld binnen te kunnen krijgen zodat hun bedrijf voort kan blijven leven! Ik betaal hun niks!!! ik wil eerst bewijzen van mijn spul zien...

Groeten Diana

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Energie:Direct Hoe groot is de chaos

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Beste Diana,

het is heel vervelend dat dit kan. Je zet een goede stap om te vragen naar dat contract! Hou ons op de hoogte.

Tip: zet maandelijks het voorschotbedrag dat je aan Nuon moest betalen aan de kant. Als dan alles wordt teruggedraait kom je niet in problemen met betalingen. De meeste mensen houden hier geen rekening mee namelijk.

Succes in ieder geval!

Gesloten