LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Voorschotverhoging van Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Anno
Berichten: 20
Lid geworden op: 08 mar 2004 21:36

Voorschotverhoging van Nuon

Ongelezen bericht door Anno »

Wie heeft hier ook ervaring mee? Ineens wordt er 2 keer op dezelfde dag door Nuon voorschotten afgeschreven. Ik dus het 2e bedrag terug laten storten (ik had geen toestemming gegeven en had ook geen bericht gehad dat het voorschot verhoogd zou worden, en ik in de Consumentengids had gelezen dat dit een nummer 1 irritatie is bij Nuon klanten).
Ik had dus dat geld terug laten storten en krijg doodleuk 2 weken later de aanmaning al binnen. Snel betalen binnen de termijn of er komt 10 euro aanmaningskosten overheen. Ik dus toch maar even een belletje wagen. Duurde halfuur voordat ik iemand aan de lijn kreeg (zouden meer mensen dezelfde vraag willen stellen???) maar enfin. Ik een dame aan de telefoon en gevraagd waarom er 2 bedragen waren afgeschreven. Krijg je als antwoord: meneer u bent in de wintermaanden overgestapt naar Nuon (was bij Greenchoice) en wij vinden uw voorschot veel te laag en dus hebben we die maar even verhoogd (met 70 %) Als u in de zomermaanden het contract bij Greenchoice had beeindigd hadden we een lager voorschot aangehouden, want u stookt zomers minder (een antwoord waar ik dus niks mee kan). Dus zeg ik: vorige maand heb ik mijn voorschot al aan laten passen en toen is er verder niets over gezegd (had in feb mijn voorschot al iets laten verhogen). Ik dus aangegeven dat ik die 2e factuur niet terug ging storten. Zegt die mevrouw: U MOET betalen ook al heeft u hier geen bericht van gehad.
Waarop ik dus antwoord: normaal krijg ik overzichten waar ik voor (ga) betalen en die krijg ik nu dus niet.
Mevrouw begon een beetje arrogant te reageren: zo'n overizcht zegt niets en als wij denken dat het voorschot verhoogd moet worden kunnen we dat gewoon doen.
Werd ik dus een beetje boos (eigenlijk heel erg) en gaf dus aan dat heel veel lezers van de Consumentengids mijn zelfde ergernis deelden en dat het mij verstandig leek om dit ook maar bij de Consumentenbond neer te leggen. Waarop ik de reactie krijg: dan doet u dat maar lekker, maar betalen moet u nu nog steeds.
Heb ik het volgende maar gedaan (aangezien die mevrouw steeds arroganter begon te worden): betaald, maar het voorschot van maart eenmalig verlaagd, want anders kon ze mijn factuur die ik in had gehouden niet verwijderen. (heel vreemd een factuur niet kunnen verwijderen, dat zou ik ook wel willen: Factuur sturen naar Nuon en meteen al aangeven: u moet betalen NUON want ik kan de factuur niet verwijderen).

Arno van Gelre

Re: Voorschotverhoging van Nuon

Ongelezen bericht door Arno van Gelre »

Is een pluspunt van de hedendaagse computersoftware; ze maken de software steeds "makkelijker" en veelzijdiger maar ondertussen heb je hogere wiskunde nodig om het te gebruiken.
Als je dan ook nog eens een non-communicatieve cultuur binnen een bedrijf hebt krijg je situaties als bij NUON. Zowel door het geharrewar met klanten als door gebrek aan communicatie tussen afdelingen onderling en het niet durven nemen van verantwoordelijkheid gaat er veel geld verloren wat wij als klant in de vorm van hogere energieprijzen op ons bordje krijgen!

Gesloten