LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiedirect

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
gritje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:22

energiedirect

Ongelezen bericht door gritje »

energiedirect mag van mij stoppen!
schrijven als voorschotpremie € 800 per maand af !
tijd voor aktie, :shock:
[/b]

ben .bridel
Berichten: 195
Lid geworden op: 06 sep 2005 23:14

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door ben .bridel »

Beste gritje,
Een paar tips: bel niet het dure tel nr. van 0,70 euro cent pm. maar
bel voor 10 euro cent 0900-2020688 dat praat iets rustiger.
Kan een medewerker je niet helpen vraag dan of iemand van de
administratie je kan helpen.
Heel veel sterkte.

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Ribo »

Direkt terug laten boeken door je bank. Dat kan binnen 31 dagen na afschrijving. Direkt rekening energiedirekt laten blokkeren en handmatig elke maand rond de 25e overmaken wat ongeveer overeenkomt met je maandelijks voorschot zoals die voor heen was.Direkt klacht indienen bij de DTe en Direkt mail sturen naar Energiedirekt en ze mee delen dat ze verzaken de zogenaamde 'stamgegevens'te raadplegen.(historisch verbruik bij je netbeheerder bekend)

Waarschijnlijk zal je binnen twee weken en brief ontvangen van de grootste boevenbende van Nederland (wat zeg ik van Europa !) Intrum Justitia deze moet je totaal negeren en retour afzender sturen (ongefrankeerd)
In de linker bovenhoek zet je dan retour afzender Intrum Justitia en Energiedirect BV. Je zult waarschijnlijk met tussenpauze van 1,5-2 mnd dreiggbrieven ontvangen van de 'grootste boevenbende' deze moet je gewoon negeren en retour afzender sturen. Oja, dat vergeet ik bijna; zeg het contract vast op per vervaldatum Energiedirekt en zoek een andere energieleverancier. Geloof me maar; Energiedirect is een grote oplichtersbende die proberen veel geld van je af te pikken in korte tijd om daar vervolgens vette rentes van te ontvangen waar vervolgens de direktieleden en managers mee vandoor gaan. Geloof me maar de mensen die bij de klantenservice werken (veelal ontwetende uitzendkrachten van uitzendbureau Randstad) verdienen een hongerloontje in vergelijking tot direktie en managers.
Ik weet dit uit betrouwbare bron van iemand die bij energiedirect heeft gewerkt.

gritje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:22

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door gritje »

tjaa,dat is nog eens prettig om te horen wat er allemaal mogelijk is!
Voel ik me tenminste niet zo alleen........
ik ga er zeker aan werken om mijn geld terug te krijgen etc etc
toppie en hartstikke bedankt voor jullie reaktie,
groetjes van gritje
:lol: [/b]

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Tja..ik krijg de indruk dat iedereen die een kamertje over heeft tegenwoordig een energieleverancier kan worden.
Om service hoef je niet te komen. Zeg je contract op!!.Maar wat te doen als ED gewoon zegt "Hebben we niet ontvangen" Dat gebeurd dus gewoon. En dan heb je opnieuw een probleem. Ook al heb je de gegevens dat je hebt opgezegd. en heb je je ook bij een andere leverancier aangemeld. Je krijgt gewoon rekeningen en men verwacht dan dat men ineens een GROOT bedrag (ongeveer 1000,= euro is gewoon) kunt ophoesten. Maar boek je de incasso terug LET OP ED WACHT DAN GEEN DAG!!! ED GAAT NAAR INTERUM JUSTITIA. Dit is me verteld door een medewerker. Kan het bedrag niet af van je rekening dan geen herinnering of gelegenheid om een betalingsregeling! Dat doe je maar bij Interum Justitia, want die zijn er voor in gehuurd. Ik zei al "Iedereen kan op een zolderkamertjes een energiebedrijfje starten"

nico1960
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 dec 2005 13:01

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door nico1960 »

Beste Mensen,

Wie weet wat voor een opzegtermijn er door energie-direct gehanteerd wordt. In de voorwaarden is het niet duidelijk aangegeven.

Ik hoor het graag spoedig, wil Nml. ook wel weer terug naar NUON.

BVD Nico :evil:

WillemJan
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 jan 2006 15:30

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door WillemJan »

Bij het "dubbel-direct" contract (voor elektra en gas) is de contractduur 12 maanden, minimaal 7 dagen voor einde contract opzeggen.

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Jonjo »

Het is allemaal een pot nat. Ik had een onterechte afschrijving door OXXIO. Laten storneren. Kreeg een herinnering van OXXIO, niet op gereageerd. Toen kwam de eerste van Interum Justitia. Wat schets mijn verbazing, op het originele briefpapier van OXXIO en op het originele briefpapier van Interum Justitia staat HETZELFDE TELEFOONNUMMER. ED hoort ook bij deze club. Inderdaad een onbetrouwbaar ondoorzichtig zooitje. Ik bewaar wel alles van I.J. want dat is straks leuk als ze me oproepen voor de rechter te verschijnen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Banzai »

Beste mensen,

De meeste te nemen acties: storneren, klagen bij www.dte.nl en zeer zeker het kontrakt zien te beeindigen, daar ben ik het mee eens.
Maar maak niet de vergissing door niet te reageren op brieven, aanmanningen of afrekeningen!
Daar score je niet mee, als het eventueel tot een rechtzaak komt.
Blijf (een tijdje) geduldig schriftelijk uitleggen waarom je het niet met ze eens bent.
Als je gelijk hebt en voldoende je best gedaan hebt het één en ander recht te zetten, kan je met vertrouwen een eventuele rechtzaak tegemoed treden.

Voor de opstappers, mag ik (voorlopig) Greenchoice aanbevelen?
www.greenchoice.nl
www.vastelastenbond.nl

Succes.
Banzai

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Tja..ten eerste ED is ook hetzelfde als Interum Justitia. Maar beiden reageren niet op AANGETEKENDE POST! Hoe moet je nu nog geduldig zijn???
Mij benieuwen nu hoe het gaat met de zorgverzekeringen. Waarschijnlijk ook zo een zootje. Ikzelf kijk in ieder geval wel een beetje uit met overstappen

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door kritisch consument »

De vrije energiemarkt is voor niemand een zegen geweest, alleen voor de energiebedrijven zelf. Ook ik stap niet over naar een andere zorgverzekeraar, al was het alleen maar omdat we diverse verstrekkingen en machtigingen voor onze gehandicapte zoon hebben lopen bij Agis. Mijn advies als je, net zo als ik, in de mooie beloftes van Energie Direct was getrapt; ga terug naar waar je vandaan kwam. Bij Eneco is het ook een grote puinhoop maar er valt beter mee te praten dan met Energie Direct.

Je kan trouwens ook contractbreuk plegen ! Dat kost je 50 euro en het scheelt je een heleboel narigheid !

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Banzai »

Hallo kritisch consument,

Ik het begin van de vrije energiemarkt hield ik het 1e jaar zo'n 175 euro in mijn zak.
Die kraan is inmiddels al stevig dichtgedraaid.
Buiten de geldelijke besparing, was het ook mijn manier om Nuon te laten dat ik ze spuugzat was met hun arrogante gedoe en geknoei altijd.
Het heeft gewerkt.
Nuon heeft in percentage de meeste klanten verloren, meen ik te weten.
Goh, was ik toch niet de enige die er zo over dacht, kennelijk.

Momenteel ben ik klant met gas en electriciteit bij Greenchoice.
Ondanks altijd erg kritisch ben, bevalt mij die club (voorlopig) goed.
Jammer dat mensen na een aanvaring met Oxxio en andere warrige bedrijven altijd weer de neiging hebben 'de veilige haven' van hun oude leverancier op te zoeken.
Daar waren ze immers vaak niet voor niets al eens vertrokken!
Maar ja, iedereen moet maar doen waar ie zich lekker bij voelt.
De boodschap is eigenlijk: niet alle groenboeren maken er een zooitje van, en angst is vaak een slechte raadgever.

Gelukkig en goedkoop nieuwjaar allemaal.

Banzai.

tooths
Berichten: 29
Lid geworden op: 04 okt 2005 02:29

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door tooths »

Hoezo wordt er gesproken over kontraktbreuk!! Ik heb nooit een kontrakt getekend of gehad van Energie Direkt en toch hebben ZIJ verzuimd mijn kontrakt te beeindigen toen een nieuwe leverancier hier om vroeg en nadat ik meerdere malen heb geschreven om levering te stoppen. Hielden na 3 jaar vol dat toen eindelijk mijn kontrakt kon worden beeindigd per 21 oktober 2005. Is nu dan wel gebeurd. Nu nog wachten op Totale eindafrekening vanaf mei 2005 tot oktober 2005. De schoften, sorry maar een ander woord heb ik niet voor Energie Direkt meer, hebben wel de voorschotten in rekening gebracht met geschatte standen. Korrekte standen door netwerkbeheerder zijn wel doorgegeven maar komen net als onze post nooit aan.
Ik heb een advocaat die probeert voor mij een betalingsregeling te treffen over openstaande faktuur van die 3 jaar(bedrag kan kloppen, en bedrag bestrijd ik ook niet) van € 917,03. Ik heb inmiddels al € 361,-- betaald aan ze, maar toch blijven hun maatjes in crime Intrum Justitia aanmaningen sturen. Ik heb nooit een officiele rekening op papier gezien, nog herinneringen nog aanmaningen alleen Intrum. Op aangetekende brieven van mijn advocaat wordt eveneens niet gereageerd en betaal ik trouw mijn 100 euro per maand rechtstreeks aan Energie Direkt. Ik weiger de incasso-kosten en rente en alle andere kosten van Intrum te betalen. Zij kunnen de boom in, en zoeken hun heil maar via de rechtbank.
Een andere aangeboden oplossing is de geschillen kommissie. Dit is voor ons normale werkende mensen echter onbetaalbaar. Je moet dan het bedrag wat openstaat in depot storten. Ja he he als ik dit had, hoefte ik geen betalingsregeling met Energie Direkt. Ik probeer met mijn advocaat toch de geschillencommissie aktief te krijgen om de werkwijze van Energie Direkt aan te pakken. Help mee door sowieso een klacht in te dienen bij DTE. (dit is kosteloos).

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Beste Tooth.
Zoiets heeft mijn zoon nu ook. Men weigert gewoon de overschakeling naar een andere leverancier.
Wat IJ betreft. Indien er geen incasso van de rekening af kan. Of men laat dit terugstorten dan volgt Onmiddelijk Interum Justitia. Heb zelf al een discussie van een half uur gehad met iemand van ED. Zij sturen geen herinnering, geen aanmaning. Onmiddelijk Interum Justitia.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Banzai »

Da's niet zo slim van ED.
Als je kunt aantonen dat ze ongelijk hebben, komen de kosten van IJ voor rekening van ED.
Ze geven kennelijk liever nodeloos geld uit aan terreur dan aan een goede klantbehandeling/-tevredenheid.
Ik zou van hun maar geen aandelen kopen. :)

Banzai.

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Vanmorgen kreeg ik bericht van ED. Dat ik nog kosten van Interum Justitia moet voldoen. Omdat zoals zij zeggen ik niet op tijd betaald heb. Nou breekt echt mijn klomp!!! Wat een brurtaliteit!
Zij gaan in de fout, keer op keer. De klant reageert! en kan ook hun speeltje Interum Justitia die zij inschakelen betalen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Banzai »

Rustig, rustig.

Het verhaal is heel simpel.
Als jij kunt aantonen dat jou geen blaam treft, nog 1x reageren (naar ED) en de claim verwerpen.
Verder gewoon afwachten.

Indien het tot een rechtzaak komt, absoluut even tijd vrijmaken om één en ander verduidelijken aan de rechter.
Zet in afwachting van een eventuele rechtzaak de gebeurtinissen en de financieen (met bewijzen) alvast op een rijtje.
Je hoeft geen advocaat in te schakelen, maar het is wel belangrijk je neus op de rechtbank te laten zien, of in ieder geval schriftelijk een goed en duidelijk verweer in te dienen.
Doe je dat niet, ben je het haasje.

Succes.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Banzai »

O ja, dien bij je verweer bij de rechtbank gelijk een tegeneis (eis in reconventie) in van je gemaakte kosten en verloren tijd.
Schrijf dat ook gelijk aan ED.
Het zal ze waarschijnlijk een stuk voorzichtiger maken.

Nog wat leesvoer:
http://www.xs4all.nl/~advocare/folder37.htm

Succes.
Banzai.

Ribo
Berichten: 55
Lid geworden op: 16 aug 2005 20:01

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door Ribo »

Tot een rechtzaak komt het niet zomaar. Ze zullen eerst een deurwaarder moeten sturen. deze laat je rustig je bewijs van betaling etc. zien en deze druipt dan netjes weer af. Zover zal Intrum en ED het echter niet laten komen. Ze staan namelijk in het ongelijk. Waar ze mee bezig zijn is puur intimideren en bedreigen.
De gemaakte kosten die jullie maken met schrijven, bellen etc. naar ED en Intrum J. moet je verhalen op hun.
Schrijf ze brieven. bewaar kopieen. Deze kopieen bewaren voor de SGC en doorsturen naar de DTe ( [email protected] )

gritje
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 dec 2005 21:22

Re: energiedirect

Ongelezen bericht door gritje »

toch wel raar,dat er zoveel klachten zijn en er zo weinig aan te doen is!
Lijkt wel errug veel op gevalletje legiolease.
ook zoiets waar zoveel mensen over klagen en er weinig aan kunnen doen.
Ik koop legiolease af en stop mn kontrakt met energiedirect.
hoop dat er dan meer zonneschijn is ..............
goedkoop voor mn stroom,dat wel ,ha ha
hheb mn ouwe leverancier de opdracht gegeven de meterstanden op te nemen.
die laat ik vergelijken en als er dan uitkomt dat er van hun kant niks klopt heb ik het bewijs alvast in handen.
tip voor iemand? gritje
mn geld heb ik nu trug van ed,nu wachten op interim .
ha ha

Gesloten