Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Stadjer1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:21

Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Stadjer1981 »

Ik heb 6 maanden geleden zonnepanelen besteld bij Sungivety een aanbetaling gedaan van €1.000, maar ze worden maar niet geleverd. De klantenservice is niet bereikbaar en op mails wordt niet gereageerd.

Zijn er meer lotgenoten?

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Die zijn een weekendje weg van die € 1.000,00. Waarom al die aanbetalingen?

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Jablan »

Er zijn meer lotgenoten. Het is nog erger: Waarom wij momenteel geen nieuwe klanten aannemen. Het wachten zal nog langer duren.

din87
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 mar 2016 16:11

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door din87 »

In juni hebben wij panelen laten plaatsen door deze partij. Ze lieten ons achter met lekkage. We hebben op hun verzoek zelf een dakdekker moeten inschakelen, heel nieuw dak erop laten leggen (plat dak badkamer). Daarna nog altijd lekkage. Bleek er een pan verschoven te zijn daarna en een kapotte te zijn teruggelegd door die gasten van Sungevity. Geprobeerd opnieuw contact te maken, weken gingen voorbij. Eindelijk kwam er een gozer terug, die heeft de pannen beetje goedgelegd. Nu weken later, opnieuw lekkage. Weer de dakdekker laten komen. Zijn conclusie was dat de zonnepaneeldragers zo zwaar zijn, dat ze de rijen pannen omhoog drukken met als gevolg dat de onderste (bij het platte dak dakkapel badkamer) niet meer kunnen vasthaken en naar beneden schuiven.

Tot op vandaag beweerd Sungevity dat het NIET door hun komt noch door de zonnepanelen. Dit dak ligt er al 30 jaar, wij zijn de 3de eigenaar van dit huis. De vorige bewoners (20 jaar hier gewoond) hebben nooit lekkage gehad. Hele bouwinspectie nog gehad voor aankoop van het huis, ook niets gevonden wat ook maar ooit op een lekkage heeft geleken. Sungevity komt langs en het is lek! Maar Sungevity geeft zelf geen thuis, komt niet door ons. Inmiddels zijn we 3k verder, hebben we een nieuw platdak wat niet had gehoeven, betaald voor zonnepanelen en lekkage in de badkamer.... dure grap dat Sungevity! Raad het ook iedereen af.

Kjeld69
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2023 17:02

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Kjeld69 »

Via corporate aanbieding met Sungevity in contact gekomen en bestelling geplaatst voor zonnepanelen. Sindsdien een aanéénschakeling van problemen. Initiële verkeerde installatie zorgde voor wegwaaien panelen en lekkage door verkeerde doorvoer. Herstel kennelijk onvoldoende want 4 panelen konden wederom van dak waaien met alle bijbehorende risico's en schade aan installatie en omgeving. Afhandeling hiervan duurt ca 10 maanden, communicatie en service zijn ronduit slecht. Bedrijf is onbereikbaar, service afdelingen en contractors op locatie incapabel en onzorgvuldig. Escalatie afdeling is er alleen voor de vorm. Denk dus heel goed na voordat met dit bedrijf in zee wordt gegaan!!

Stadjer1981
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 okt 2011 17:21

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Stadjer1981 »

Vorig jaar juni heb ik zonnepanelen besteld bij Sungevity. In januari kreeg ik te horen dat de levering nog minimaal 6 maanden kon duren omdat de levering vanuit China hapert en men verlegen zit om installateurs. Ik heb een mail gestuurd om de bestelling te annuleren. Binnen 2 weken was m’n aanbetaling teruggestort.

In februari zonnepanelen besteld bij Climy. Deze worden (inclusief omvormer) begin april geïnstalleerd. Bijzonder!

efclem
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2023 21:14

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door efclem »

Ik wacht al vanaf mei 2022 op een afspraak om de panelen op mijn dak te laten plaatsen, ik heb deze overeenkomst gesloten via Vereninging Eigen Huis maar krijg iedere maand te horen dat het nog niet lukt.

Ook vereniging eigen huis geeft een heel slap en standaard antwoord waar je dus niets aan hebt, op hun website staat iets van "belangenbehartiging" maar daar merk ik niet veel van.

Het vreemde is dat ik overal om me heen daken gevuld zie worden met zonnepanelen en ik begrijp dat de meeste mensen nu tussen twee en vier maanden moeten wachten op het plaatsen van zonnepanelen, wel vreemd dat Sungevity die niet kan.

TomTomTomTom
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2023 14:56

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door TomTomTomTom »

Ik heb Maart 2022 bestelling verricht voor zonnepanelen en ook 1000 euro aanbetaald. Ik heb er nu schoon genoeg van en heb de bestelling geannuleerd. Echter de terugbetaling van 1000 euro nog steeds niet ontvangen na ruim 2 weken. Ook geen enkel bericht van ze. Na heel veel moeite contact gehad met mevrouw aan de telefoon die dan weer naar niemand kan doorschakelen. Ik vroeg haar hoeveel mensen daar bij haar werkten. Dat wist ze niet. Dus ik vraag ongeveer, zij dacht een stuk of 4....................

Ik heb hier heel sterk het gevoel dat er bij dit bedrijf een boel niet goed in de haak zit. Hopelijk hebben anderen meer geluk met dit bedrijf maar ik stop met ze en kan dit bedrijf bij niemand aanbevelen.

jeneverbes
Berichten: 52
Lid geworden op: 19 apr 2023 08:02

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door jeneverbes »

din87 schreef:
25 jan 2023 16:05
In juni hebben wij panelen laten plaatsen door deze partij. Ze lieten ons achter met lekkage. We hebben op hun verzoek zelf een dakdekker moeten inschakelen, heel nieuw dak erop laten leggen (plat dak badkamer). Daarna nog altijd lekkage. Bleek er een pan verschoven te zijn daarna en een kapotte te zijn teruggelegd door die gasten van Sungevity. Geprobeerd opnieuw contact te maken, weken gingen voorbij. Eindelijk kwam er een gozer terug, die heeft de pannen beetje goedgelegd. Nu weken later, opnieuw lekkage. Weer de dakdekker laten komen. Zijn conclusie was dat de zonnepaneeldragers zo zwaar zijn, dat ze de rijen pannen omhoog drukken met als gevolg dat de onderste (bij het platte dak dakkapel badkamer) niet meer kunnen vasthaken en naar beneden schuiven.

Tot op vandaag beweerd Sungevity dat het NIET door hun komt noch door de zonnepanelen. Dit dak ligt er al 30 jaar, wij zijn de 3de eigenaar van dit huis. De vorige bewoners (20 jaar hier gewoond) hebben nooit lekkage gehad. Hele bouwinspectie nog gehad voor aankoop van het huis, ook niets gevonden wat ook maar ooit op een lekkage heeft geleken. Sungevity komt langs en het is lek! Maar Sungevity geeft zelf geen thuis, komt niet door ons. Inmiddels zijn we 3k verder, hebben we een nieuw platdak wat niet had gehoeven, betaald voor zonnepanelen en lekkage in de badkamer.... dure grap dat Sungevity! Raad het ook iedereen af.
Wat een vervelende situatie voor u (en al die anderen).
U kunt via de Vereniging Eigen Huis een bouwkundige benaderen om de zaak objectief te onderzoeken, de schade vast te stellen, de oorzaak van de schade vast te stellen, de kosten van herstel vast te stellen, en van het geheel een rapport te maken. Is niet gratis, maar daarmee kunt u wel naar een rechtsbijstand om de zaak recht te trekken. Als u daarbij hart van Nederland betrekt en dergelijke media, dan hebt u kans dat sungevity snel met een oplossing komt.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring service en zonnepanelen Sungivety

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@jeneverbes

Niet gelezen dat juist Eigen Huis met die zonnepanelenboer in zee is gegaan?

Plaats reactie