LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent & Gamma

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door BreejKC »

Beste OpaHans. Wat fijn dat u tevreden bent met Essent en de Gamma. Maar wat jammer dat u er toch weer ingestonken bent. Terecht schrijft u dat u voor uw tuinspulletjes aankopen doet bij de Gamma. En met die kortingsbon van hen krijgt u daar zelfs korting op 1 artikel! Wow. wat een voordeel! Maar, neem van mij aan, voor uw energie gaat u niet naar de Gamma. Gamma is daar niet voor en ik zie het ze in de nabije toekomst niet verkopen ook.

Schoenmaker blijf bij je leest, zegt het aloude spreekwoord. U als "opa" moet dat spreekwoord toch kennen. Als u bij de Gamma, de Mediamarkt, of welke andere zaak als een energieleverancier energie aangeboden wordt, hoe goedkoop het misschien ook lijkt, dan "voel je aan je water" dat er iets aan de hand is. En dat is het ook.

Energieleveranciers vergelijken doe je dus niet bij de Gamma. Daar neem je even de tijd voor. En als u dat "even" en zorgvuldig doet dan kunt u in de loop der jaren veel meer voordeel behalen als het eenmalige aanbod dat u bij de Gamma door Essent is gedaan. Neem hiervoor bijvoorbeeld eens de energievergelijker: gaslicht.com. Als snel zult u zien dat veel energieleveranciers een eenmalig(e) (!) welkomstpremie of welkomstgeschenk geven als u klant bij hen wordt. Net als die € 150,00 van Essent. Leg hierbij de nadruk op het woord eenmalig! Want dit eenmalige bedrag onder de streep is niet wat u werkelijk voor uw energieverbruik betaald. Kijk hiervoor naar het brutobedrag voor het werkelijk (geschatte) verbruik van energie + bijkomende kosten. Even het schermpje van de diverse energieleveranciers verder openklappen en u ziet het al. Schrik niet! Er zijn energieleveranciers die geen eenmalig welkomstcadaeu of -premie geven. Vergelijk daarmee eens het werkelijke bedrag dat u voor de energie betaald. Dit kan oplopen tot honderd of tweehonderd minder Euro op jaarbasis.

Als u dus langer als 1 jaar bij een energieleverancier blijft die eenmalig een welkomstcadeau of -premie geeft, dan betaald u dat met uw meerprijs voor energie de volgende jaren dubbel en dwars aan hen terug. Tenzij u de moeite neemt ieder jaar over te stappen van energieleverancier en ieder jaar bij een andere energieleverancier hun welkomstcadeau binnenhaalt. Maar of velen dat doen, acht ik te betwijfelen.

Uiteraard wens ik u veel voordeel op uw energieverbruik toe. Maar als u vergelijkt, doe het dan wel op de juiste manier en ga niet in op een eenmalige aanbieding die heel aantrekkelijk lijkt, maar het op de lange duur niet is.

Enne . . . . voor de Essent die hier ook reageert. Sommigen hebben uw slimme methoden om extra geld te verdienen toch echt door.

carlcarl
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 sep 2015 15:39

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door carlcarl »

blijkbaar mag Essent twee maal een waarborg rekenen.

stofzuigertje

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Mijn ervaring;

Ik gebruik 0 gas want ik heb zonneboiler en kook op flessengas omdat ik dan geen vaste kosten heb!

De stroom, ja met 14 panelen lever ik meer dan ik gebruik dus -384 Kwh per jaar 2014!

En dan de netwerkkosten, die wist hij niet, wel de stroom en gasprijzen maar niet wat voor mij van belang was.
En bij alleen stroom dus geen gas... geen €150,-

Dus ik kreeg geen €150,- maar wel hogere maandelijkse vaste lasten... en minder voor de teveel geleverde stroom.
Dus zo goed is het niet en de opzeg vergoeding van mijn huidige leverancier wegens nog 3 jaren lopende 5 jaren contract heb ik niet eens meegenomen, ik zou meer kwijt zijn als de beloofde bon zou opleveren.

Gelukkig Tablet in binnenzak en Wifi dus via Gamma lang zoeken voor ik online was....
Duurder uit en geen €150,-, en nu maar afwachten wat de Essent klanten service nu gaat antwoorden hier?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door kweenie »

Die 150 euro zou je inderdaad ook krijgen als je gewoon via een vergelijkingssite zou aanmelden. Dan kun je dat geld ook nog uitgeven waar je wil. En dan zou je ook kunnen zien wat in jouw geval de beste aanbieder zou zijn. Voor mij zou essent in elk geval zelfs met die korting nog ruim honderd euro duurder zijn dan de goedkoopste en ook een paar tientjes duurder dan de goedkoopste groene.

Maar je bent in elk geval goedkoper uit dan als je gewoon was blijven zitten. Al is het de vraag of je ook goedkoper uit bent als je volgend jaar weer blijft zitten waar je zit...

Opahans
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 jul 2015 14:24

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Opahans »

Beste BreejKC,

Zoals ik eerder vermeld heb loont het al helemaal niet om langer bij een leverancier te blijven plakken.
U ziet het misschien niet verkopen maar Essent blijkbaar wel, anders stonden zij allang niet meer in Gamma's of Mediamarkten. Kortom energie contracten afsluiten kan dus prima bij een Gamma en het levert mooi een direct voordeel op. Het belangrijkste is dan toch de tariefprijs en de vastrechtkosten. Check dit dus altijd even.

Ik merk in ieder geval uit uw woorden dat u in de categorie "Jaarlijkse energie hopper" valt.

Daarop heb ik maar een antwoord Good Job!

Groetjes,

Opahans

kathy1978
Berichten: 45
Lid geworden op: 06 jan 2006 14:48

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door kathy1978 »

En ik ben juist weer na een jaar Essent naar Nuon. Ik houd al jaar en dag bijna elke week mijn verbruik van gas, electra en water bij via een online tool energiemanageronline.nl
Werkt perfect. Geheel onafhankelijk van energieleveranciers zodat ik bij overstap nog steeds mijn verbruik bij kan houden. Ik weet precies wat ik gemiddeld verbruik namelijk rond 700 kuub gas in een rijtjeswoning, 1500 kw electra en 23 kuub water. Via gaslicht.com kijk ik elk jaar wie de goedkoopste is en stap dan over. Op die manier is het beste, want elk jaar aanmeld korting. Zo kreeg ik dit jaar 110 euro van essent en het nieuwe jaar bij Nuon levert iets van 200 euro korting op. Maar die korting is niet zo belangrijk. Je vult bij gaslicht precies je verbruik in en daar dan rolt dan de goedkoopste uit met aftrek van korting etc. Soms is een energiebedrijf goedkoper bij minder korting. Zo is de ipad bij Oxxio een aanfluiting want die betaal je via hoger vastrecht weer terug. Ik neem altijd een jaar contract en dan met vaste tarieven anders wordt je na aanvang contract alsnog een poot uitgedraaid.
Alles draait dus om verbruik. Oja val niet in de val van telefonische aanbiedingen van je huidige leverancier. Essent belde mij over een nieuwe aanbieding voor komend jaar. Korting was iets van 75 euro. Nou ja via het internet gekeken, diezelfde aanbieding op het internet leverde bij Essent toen 150 euro haha, dus ik gelijk aan die mevrouw, goh op internet meer korting maar ook de tarieven voor gas en electra en het vastrecht was goedkoper. Rara hoe kan dat, klanten juf was was boos dat ik het spelletje door had. Nou ja toch niet op ingegaan want Nuon was goedkoper. In de afgelopen paar jaar heb ik bij Essent, Nuon, Oxxio, Greenchoice en Nederlandse Energiemaatschappij gezeten. Van Greenchoice vond ik de klantenservice het beste, de slechtste was de NL maatschappij die mij allerlei kosten in rekening wilde gaan brengen toen ik ging verhuizen. Uiteindelijk goedgekomen want ik ben een terrier. :lol:
Wat ook nog wel eens verkeerd gaat, nu ook bij Essent dat de voorschot berekening tool op hun website geen rekening houdt met dat je nog een korting bedrag krijgt. Zo hoor ik al maanden dat ik meer voorschot moet gaan betalen omdat ik anders 124 euro moet bijbetalen. Ik weiger om te verhogen omdat ik 110 aanmeld premie nog te goed heb. Dan blijft er 14 euro over. Dat is niet veel verschil. Het zou handig zijn als je hand matig zelf die korting die je eventueel nog krijgt kan invullen. Geeft een veel realisticher beeld. Zo dat waren mijn in en outs over energie.
Verder weinig gebruiken houd je het geld in je zak. De verwarming is hier nu nog niet aangegaan. Hij staat op 17 graden en als je dat vanaf het begin van het seizoen doet verhoog je het hoogstens in de winter tot 18 en heb je het bloedheet. Het lichaam kan zich namelijk fantastisch aanpassen. :D :D

michael.tjon
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 mei 2016 18:32
Contacteer:

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door michael.tjon »

Wel frappant, dat er geen positieve reacties komen bij de Consumentenbond, maar wel bij Radar.

Schorpioen58
Berichten: 24
Lid geworden op: 21 jul 2012 10:30

Re: Essent & Gamma

Ongelezen bericht door Schorpioen58 »

Kijk als je wilt besparen eens bij UnitedConsumers.

Gesloten