LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Green Choice

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Maritim
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 jul 2006 20:56

Green Choice

Ongelezen bericht door Maritim »

Een tijdje geleden hebben wij een meneer aan de deur gehad voor stroom via green choice.
Aangezien mijn vriend vrij overrompeld was en zich snel laat overhalen met dit soort verkooppraatjes heeft hij een contract getekend tot levering van stroom/gas via green choice.
De meneer vertelde dat hij er met 1 telefoontje weer vanaf kon indien hij zich binnen een paar dagen zou bedenken.
Toen de meneer weg was en ik vroeg waarom hij in hemelsnaam zo lang weg bleef vertelde hij een contract te hebben ondertekend via green choice.
Omdat hij na er over na te hebben gedacht er zelf toch ook niet zo blij mee was hebben we direct de volgende dag gebeld om dit alles ongedaan te maken. De mevrouw aan de telefoon verzekerde dat dit bij deze was gebeurd. Omdat het ons toch niet lekker zat heeft mijn vriend een paar dagen erna nogmaals gebeld en gevraagd om een schriftelijke bevestiging; deze heeft hij per mail gekregen.
Tot mijn grote verbazing vindt ik bij thuiskomst van vakantie een brief op de deurmat dat de stroom per direct is omgezet naar green choice en Nuon hier reeds van op de hoogte is gesteld!
Dit wordt een verhaal met een staartje; dus alsjeblieft GA NIET IN ZEE MET GREENCHOICE!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door karr-2 »

Er is niets mis met Greenchoice op zich, ik ben al meer dan een jaar een tevreden klant. Het gaat echter om de manier waarop er aan de deur wordt geleurd met deze contracten. Ik vraag me af of dit van Greenchoice zelf afkomt.

Ik ben lid gewonden via de Vaste Lasten Bond en heb tot op heden geen enkele reden tot klagen, alles gaat prima.

lindanetgeen40
Berichten: 3
Lid geworden op: 03 aug 2006 22:41

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door lindanetgeen40 »

Ik heb hetzelfde meegemaakt.Ik sta over het algemeen stevig in mijn schoenen,maar doordat ze bij greenchoice argumenten als collectief en gemeentelijk gebruikten,werd ik ook overrompeld en zei nog wel dat ik dus een machtiging had getekend,maar verzekerde men mij:ik kreeg eerst een berekening voordat ze af zouden schrijven dan kon ik het altijd cancellen.Om een lang verhaal kort te houden,ik zit nu in between energieleveranciers,ik zie door de bomen het bos niet meer.Ik hoop dat Nuon me "gewoon"accepteert zonder moeilijk gedoe.Ik wilde in eerste instantie niks veranderd hebben maar door zo'n rappe verkoper ging ik toch de boot in.

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door timefa »

Let op! De verkoper doet diens wek op basis van provisie en heeft niet met Green Choice van doen. Geef daarom GreenChoice niet de schuld s.v.p. Dien een klacht in bij Green Choice.

Uit Breda
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 nov 2006 12:57

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Uit Breda »

Ik heb ook een dergelijke ervaring twee dagen geleden. Met valse voorwendselen ben ik blijkbaar overgestapt.

De colporteur zei dat ze mijn rekeningnummer, gegevens en handtekening nodig hadden om geld terug te storten als korting. Greenchoice zou de leverancier zijn van mijn huidige leverancier en ik zou gewoon bij mijn huidige leverancier blijven. Dit ging gewoon om een aardigheidje.

Nadat de man weg was bleek uit het formulier dat ik overgestapt was. Oplichting dus.

Uit andere fora blijkt dat Greenchoice dit al heel lang doet en ondanks dat er vaak wordt gezegd dat Greenchoice niet op de hoogte is van dit soort praktijken en dat ze dit niet willen, gaat dit blijkbaar al jaren door...

Ik heb een klacht ingedient bij de Consuwijzer (waarbij de toezichthouder dte is aangesloten).

Ze zeiden dat ik nog wel schriftelijk moest aangeven dat ik dit niet wil, binnen acht dagen. Gelukkig is er nog tijd daarvoor.

Ik heb namelijk al gebeld, maar het blijkt uit bovenstaand verhaal dat dat dus niet genoeg is.

Ik ga dus nog even een aangetekende brief versturen.

Hopelijk wordt nog eens een keer tegen dit soort praktijken opgetreden, want eerlijke handel is het niet.

sprokkel
Berichten: 887
Lid geworden op: 26 mar 2004 09:28

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door sprokkel »

Zoals het bij u gegaan is klopt natuurlijk niet, maar green choise is echt een goede leverancier, kijk eens op de site van de vastelastenbond.
En een bijkomstigheid de directeur is geen zakkenvuller. zoals bekend bij de andere leveranciers.

Dwaas
Berichten: 43
Lid geworden op: 26 okt 2006 12:11

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Dwaas »

Ik vind het maar een bedenkelijk gevolg van de vrijgekomen energiemarkt. Ik heb er een hekel aan als colporteurs, bijbelvolk en collectanten aan mijn deur staan te rammelen om mij iets aan te smeren. Mocht ik de behoefte voelen om iets te kopen, te doneren of te geloven, dan ben ik mans genoeg om dat in mijn eentje rond te maken. Daar heb ik geen uitgewaaide persoon aan mijn voordeur voor nodig.

Nou hebben collectanten op zich nog wel mijn steun, want die doen het voor het goede doel (hoop ik). Maar die op provisiebasis opererende energiecolporteurs gaan soms werkelijk te ver. Tuurlijk zijn het ook hier de rotte appels waar wij over lezen en zijn er ook genoeg die wel op een positieve wijze goede zaken trachten te doen voor het bedrijf waarvoor ze zaken doen. Energiebedrijven maken vast gauw genoeg korte metten met die mensen die dat niet doen. Maar evengoed doet men mij er geen plezier mee met zoiets aan te bellen.

Dus bij deze de oproep: geen energie-verkopende pretsnuiters of rotte appels aan de deur van De Dwaas, svp. Bij voorbaat dank!

De Dwaas

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Ik heb het nog agressiever meegemaakt. Ook ik liet me overrompelen door (wat achteraf bleek) twee telemarketeers (moet toegeven dat ik ziek ws en door de hoge koorts niet helder kon dneken).

Men zij dat Nuon zou stoppen met de stroomleverantie en zich zou toeleggen op het netwerkbeheer en dat greenchoice de leverantie zou overnemen. met ogen open ingetrapt en een contract getekend. (2 mannen waren overigens fors gebouwd en 1.90 lang; dan zeg je ook niet gauw nee als ze voor je deur staan).

Nu kreeeg ik een brief van Nuon dat mijn contract voortijdig is beeindigt en ik niet aan de voorwaarden heb voldaan (Nuon blijkt dus nog wel gewoon strom en gas te leveren). Ik zal een rekening/boete van Nuon krijgen.
Prima als greenchoice die boete dan ook ff voorme betaald. Geprobeerd te bellen; continu in gesprek (bij nuon nooit last van en altijd uitstekende service gehad) op de inteernetsite zijn vele functies niet toegankleijk.

Het liefst zou ik eerser gister dan vandaag nog terug gaan naar het vertrouwede Nuon.

En ik vraag me af of er niet een verbod kan komen op agressieve telemarketeer praktijken/leugens. WAnt nuon bestaat dus gewoon nog als leverancier en is helemaal niet overgenomen door greenchoice :twisted: :twisted:

kiz
Berichten: 2319
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door kiz »

(2 mannen waren overigens fors gebouwd en 1.90 lang; dan zeg je ook niet gauw nee als ze voor je deur staan).
sorry hoor... maar daar laat ik me nou écht niet door intimideren! Ze kunnen nog zoveel praatjes hebben, telefonisch of aan de deur, "nee" is ook een antwoord en da's het risico van HUN vak.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Had ook niet door dat het telemarketeers waren en dacht (misschien omdat ik door hoge koorts niet kon nadenken) dat ze kennis kwamen maken). was ok heel verbaasd dat er vanmorgen een brief van nuon in de bus lag dat mijn contracten opgezegd waren. Als dit niet terug te draaien is gaat dat me nog eens €25,- kosten, omdat ik een lopend contract had wat door Greenchoice voortijdig is opgezegd.

Nu staat er op de site van greenchoice dat ze wegens een storing bij versatel niet bereikbaar zijn, maar als ik google op storingen en versatel dan blijken er helemaal geen storingen bij versatel te zijn.

Gelukkig kon ik Nuon wel gewoon bereiken en omdat ik (zoals dat zo mooi heet) onder vals voorwendselen ben overgestapt is het mishien nog allemaal terug te draaien.

de medewerker van Nuon was heel begripvol over mij situatie, dus dat verdient een pluim (en voormij een reden om weer terug te gaan naar nuon).
Mocht ik niet meer terug kunnen,dan verwacht ik uiteraard wel dat greenchoice mijn boete ook betaald, want ik ga ervan uit dat zij die telemarketeeers op me afgestuurd hadden.


Ik verlang naar de tijd van jehova's aan de deur; die waren tenminste herkenbaar en eerlijk, omdanks dat ik geen boodschap had aan hun boodschap.

jomalima
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2007 17:07

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door jomalima »

ook ik ben er met open ogen ingetrapt,tegen mij werd verteld dat dit in samenwerking met nuon en andere bedrijven was.oftewel ik zou gewoon klant bij nuon blijven.hun zouden dan de facturatie doen en daardoor de korting geven.tot dat ik vandaag de brief van nuon kreeg dat mijn contract is opgezegd(en inderdaad ook te vroeg).,en dat ik nu bij greenchoice ben. morgen ook maar eens nuon bellen.helaas was ik te goed van vertrouwen en heb de papieren ook niet goed door gelezen.
dus net zoals de vorige poster, dit is misleiding.

mario peters

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Gelukkig ben ik niet de enige. De man van klantenservice bij nuon zei al: het wordt steeds gekker. Dat ik de envelop van nuon zag dacht ik ook dat er info over greenchoice in zou zitten.

Buietn kantoortijden is de "storing bij versatel" zomaar opeens weer voorbij. Maar de klantenservice van Greenchoice is niet bereikbaar buiten kantoortijden (handig voor mensen die 40 uur per week tijdens kantooruren aan het werk zijn).
Morgen maar weer een poging wagen en kijken wat voor smoes ze dan hebben bij greenchoice.(Hoe zo een choice?)

Mij is dus ook verteld dat ik gewoon klant bij Nuon zou blijven.

En vraag me toch af in deze waar de overheid is om dit soort praktijken tegen te gaan.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Vanmorgen eindelijk Greenchoice te pakken gehad. ook leuk: gigantische herrie op de achtergrond zegt die man dat hij mij niet kan verstaan. Doordat ik heel boos was lukte schreeuwen goed.
Greenchoice legt de verantwoording dus gewoon bij mij; ik moest me zelf maar weer aanmelden bij Nuon, zelf de boete betalen en dan zou greenchoice als ik bewijs van betaling opsturen de betaling van de boete doen. er is een aantekening gemaakt dat ik inder valse voorwendselen ben overgestapt, maar vrees -omdat dit bedrijf dus niet te vertrouwen blijkt te zijn- dat ik uiteindelijk mijn rechtsbijstandsverzekering zal moetn inschakelen.

Ik had Nuon groenstroom en dit wordt aan nieuwe klanten niet meer gegeven. Door die :twisted: actie van greenchoice heb ik me helemaal opnieuw moeten aanmelden.


Zal blij zijn als de politiek de vrij emarktwerking op gaat heffen; maar met het cda zal dit er wel niet in zitten :cry:

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Aangetekende brieven nar greenchoice gestuurd dat ik alles terug zou willen draaien en het anders voor zou leggen aan de geschillencomissie.
Kreeg vanmorgen een biref van ze dat ze alles voor me hebben terug gedraaid. Toch wel netjes. :)

Mroosje
Berichten: 29
Lid geworden op: 15 sep 2005 10:39

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Mroosje »

Toch zijn er ook verkopers van greenchoice die het wel netjes doen.

Ook bij mij aan de deur een dame van greenchoice. Heldere info, geen misleiding over min of meer samenwerking met de nuon etc. etc. etc. en absoluut geen gedram of geintimideer!!!!

ik heb op mijn gemak het contract doorgelezen en uiteindelijk besloten over te stappen vanwege het 'groene' van de energie zonder dat me dat extra kost ten opzichte van de tarieven van de nuon.

Er is ook duidelijk gezegd dat ik er nog vanaf kon als ik me de komende dagen zou bedenken op basis van de colportagewet.

De overstap zelf is ook keurig gegaan volgens de afspraken. Alleen de afrekening van nuon was een beetje verwarrend, maar dat lag niet aan greenchoice, maar aan de volgorde waarin de afrekening van gas en elektra administratief is afgedaan bij de nuon.

Tot nu toe heb ik geen klachten, maar een jaarafrekening moet ik nog krijgen over een paar maanden. Ik hoop dat ik dan net als een andere enkeling hier op het forum nog steeds positief ben over greenchoice.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Greenchoice heeft ondanks dat ze een brief gestuurd hebben dat alles terug gedraaid was eventjes 106(!!!) euro van mijn rekening gehaald. Ben nog duurder uit dan bij Nuon en bovendien zou ik geen "klant"meer van ze moeten zijn.

Wordt waarschijnlijk wel een zaak voor de geschillencomissie. Wat een opl;ichtersbedrijf.

MAXIEM

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag sunbow,

Wel natuurlijk het onrechtmatig afgeschreven bedrag binnen 30 dagen(laten) storneren en een selectieve blokkade laten aanleggen voor het betreffende nummer.

Sukses, groeten, Maxiem.

Lomax
Berichten: 71
Lid geworden op: 24 jan 2007 10:21

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Lomax »

Ik heb eind vorig jaar een maandje bij Greenchoice gezeten via de vlb.

Met de eerste einafrekening waren ze vrij vlot, gebaseerd op geschatte meterstanden (100 euro bij betalen). Maar omdat die geschatte meterstanden veel te hoog waren heb ik ze laten veranderen via mijn nieuwe leverancier en via greenchoice. (nieuwe meterstand kan alleen veranderd worden door de nieuwe leverancier, dus greenchoice was de nieuwe in overstap 1 van Nuon naar Greenchoice en Elektran in overstap 2 van Greenchoice naar Elektran)

De nieuwe meterstanden ging redelijk vlot, maar nu nog de nieuwe eindafrekening van Greenchoice gebaseerd op de echte meterstanden (dus ik verwacht geld van ze). Dat duurt erg lang terwijl ik van de Nuon al weken het geld op de rekeking heb staan (ruim 400 euro). Vorige week eindelijk bericht dat ze er mee bezig waren.

Heb de indruk dat de administratie toch niet helemaal zo vlekkeloos is daar bij Greenchoice.

Sunbow
Berichten: 145
Lid geworden op: 07 dec 2005 09:15

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door Sunbow »

Vrijdag heb ik contact met consuwijzer, want grenchoice komt afapraken niet na. Net al ruzie gehad met een klantenservice (?????) medeweker van grenchoice die gewoon boos op me werd.

Hij zei dat ik alles in 8 dahen terug had moeten draaien;nogmaals uitgelegd dat ik onder valse voorwendselen lid was geworden en met 2 leveranciers zat. Nu ook een eindafrekening van nuon in de bus, terwijl greenchoice in de brief hed toegezegd alles met terugwerkende kracht terug te draaien.

Het is maar goed dat het bedrij fin Rotterdam zit en ik daar een eindje vanaf woon, want ik ben zo boos dsat ik anders de boel kort en klein had geslagen. Kom door die KUToplichters van greenchoice gewoon in de schulden.

Bedankt voor de tip MAXIEM. had de incasso wel teruggeboekt, maar de b;okkade vergeten, goed dat jet het ff meld.

Ik ga proberen af te koelen en hop dat de mensen van consuwijzer me vrijdag weer wat wijzer kunnen maken.

flepp
Berichten: 325
Lid geworden op: 12 jun 2005 21:34

Re: Green Choice

Ongelezen bericht door flepp »

Het verstandigst is tot nu toe om te blijven zitten waar je zit, het is nauwlijks lonend om over te stappen hoe ze ook schreeuwen.

Gesloten