LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

Hallo allemaal
Ik heb zo mn bedenkingen bij het hele nuon gebeuren.eind vorig jaar kreeg ik een eindejaars afrekening van 2700 euro.
Nou wil het feit dat ik een alleenstaande vader ben van een kind van 3 en heb ik senioren woning zonder zwembad,sauna,vaatwasser en noem maar op wat voor luxe.
maarja toch had ik zo iets van we gaan maar een regeling treffen om dat te betalen dus zo gezegt zo gedaan heb ze gebeld en een afspraak gemaak zou een termijn bedrag van 100 euro gaan betalen en aangezien het daarvoor 60 euro lager was dacht ik dat alles goed was maar na een maand kreeg ik al een nieuw maandbedrag toe gewezen van ze namelijk 683 euro vanaf dat moment heb ik ze zo een 100 keeer gebeld en iedere keer kwamen er allersoort afspraken en beloftes maar nooit werd mij iets toee gestuurd ook al vroeg ik er om en na een aantal maanden waarin ik netjes de afgespoken 100 euro betaalde werd ik dus afgesloten.
Nu zit ik dus al enkele maanden zonder wat dan ook geen gas en licht en wel een klein kindje maar ik zit wel met een belofte en die is als ik alles incl de deurwaarderskosten betaal ze bereid zijn om me weer aan te sluiten.
Nou kan ik met moeite vertellen wat het met me doet om zo te leven is echt mens onterend maar het aller ergste is nog dat ik genoeg inkomen kan generen om voor mijn kindje te zorgen en mijn lasten te betalen maar dat ik never nooit bijna 5500 euro kan neer leggen is nl over de tienduizuizend gulden,
Als er iemand is diee mij wil en kan helpen hoor ik het heel graag en als iemand tips heeft heel graag

bvd michael :evil:

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste Michaelz,

Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de jaarafrekening die Nuon u gestuurd heeft.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u deze toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

hallo medewerker
het is inderdaad zo dat ik niet helemaal begrijp hoe ze aan die 2700 euro zijn gekomen maar wat ik nog minder begrijp is hoe ze aan 683 euro per maand zijn gekomen als mijn inkomen 700 is dan kan ik dat never nooit betalen.
wat ik wel begrijp is dat het geen afbetaling is van die 2700 maar dat het gewoon mijn nieuwe termijn nota was en dan moest ik die 2700 nog gewoon in 1 keer betalen.


helaas is het niet mogenlijk om mijn nummer te achterhalen via mijn klantnummer omdat ik een nieuw nummer heb wat nog niet bekend is gemaakt bij nuon maar ik heb net wel mijn email openbaar gemaakt dus als je wil kan ik via dit wel in contact komen en mijn nummer door geven.


bedankt voor de snelle reactie

groetjes michael
Laatst gewijzigd door michaelz op 28 aug 2006 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Hallo Michael,

de medewerker heeft in het verleden ook mensen achterhaald die geen werkend telefoonnummer hebben geregistreerd door hen dan een brief te sturen (en dat doet zij echt). Wellicht dat uw contractrekeningnummer dan alsnog uitkomst kan bieden.

Heel veel sterkte ermee. Ik kan hierover weinig tips geven, ik weet er gewoon niet genoeg vanaf.

Oh, met het contractrekeningnummer kan alleen de medewerker iets. Dus niemand anders buiten Nuon integenstelling tot wat iemand anders op dit forum beweert. Het is dus veilig om dit te geven.

Mvg.

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

Oh, met het contractrekeningnummer kan alleen de medewerker iets. Dus niemand anders buiten Nuon integenstelling tot wat iemand anders op dit forum beweert. Het is dus veilig om dit te geven.
bedankt tjoektjoek ben erg blij dit te weten en bij deze zet ik het hier dan maar neer

contr.reknr.3004330344

groetjes
michael :shock:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door Laurent »

contr.reknr.3004330344


OEPS, iedereen kan met die rekening nummer als wachtwoord terrecht bij het nutsbedrijf etc.

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

OEPS, iedereen kan met die rekening nummer als wachtwoord terrecht bij het nutsbedrijf etc.
ow das fijn om te weten dus nu krijg ik nog meer ellende nou ja wie ik weet niet meer wat waar is moet ik het weghalen dan ?

vladja
Berichten: 537
Lid geworden op: 10 okt 2004 10:39

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door vladja »

Wacht rustig de reactie van medewerker af. Er zijn al meerdere mensen op deze manier geholpen.

Gewoon het contractnummer laten staan. Kan geen kwaad.

Vladja

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

Ok bedankt dan laat ik het maar staan,
Zijn er nog meer mensen die dit hebben mee gemaakt en zo ja wat hebben jullie er aa gedaan in de zin van betalen enzo wil alles weten want been helemaal leeg kwa opties

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Precies gewoon laten staan.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

@ Micheal

Lees de thread van Peter vd M. Die heeft ook een probleem lopen via de medewerker en houdt ons goed op de hoogte. Zie je meteen hoe de medewerker te werk gaat.

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

hoi tjoektjoek
ik heb het allemaal gelezen net en ik krijg er nu meer vertrouwen in ik hoop echt dat de medewerker mij kan helpen zoals peter geholpen is
groetjes
michael

Christa1975
Berichten: 33
Lid geworden op: 01 aug 2004 22:33

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door Christa1975 »

Wat ik niet begrijp is dat je een regeling wil treffen voor een absurt bedrag.

Hoe kom je in godsnaam aan zo'n afrekening vraag ik me af.....

Eerst uitleg hoe ze daar aan komen en dan verder praten zou ik zeggen

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

nou christa dat al ik je uit leggen .
enige manier die ik kon bedenken om niet afgesloten te worden was een regeling nu het afgesloten is is de enige oplssing betalen dus ja je vegeet dat we over het machtige nuon praten die hebben machten als god over licht donker en warmte dus wat moet ik dan die gasten hoeven en zulleen niks uit leggen wat ik ook doe maar heb wel een klein kindje hier buiten mijn eigen lichamelijke en geestelijke gezondheid

vandaar

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door marinepik »

Beste michaelz,

Ik heb begrepen uit je verhaal dat je een bedrag aan voorschotten een bedrag van Euro 40,00 per maand betaalde.
Nu kun je op je tien vingers natellen dat dit, ondanks dat je geen sauna en afwasmachine bezit, veel te weinig is tegenwoordig en dat dit zal leiden tot een forse navordering.
Dit accepteer jij en dat is juist maar dat NUON daarop nadat jij afspraken had gemaakt over een betalingsregeling zo reageerd is natuurlijk verkeerd en onbegrijpelijk.
Ik begrijp ook dat je afgesloten bent van gas en electra dus vraag ik mij af hoe je kunt reageren via internet, daar is toch stroom voor nodig of zie ik dat verkeerd.
Overigens zal NUON je met je kindje echt niet in de kou laten zitten aankomende winter, er zijn volgens mij afspraken gemaakt dat men in de winter nimmer afgesloten kan worden behoudens uitzonderingen daargelaten natuurlijk.
Marinepik

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

nou ik heb een laptop die ik oplaad bij de buurman en dan samen met een mobiel kom ik een heel eind ook kan ik zo nu en dan daar even online waar ik hem oplaad dus das makkelijk

dan het volgende het is inderdaad zo dat ik wist dat het bedrag te laag zou zijn en dat een een redelijke na vordering zou kunnen gaan krijgen en daar heb ik ook rekening mee gehouden in mijn spaar gedrag alleen had ik ten eerste niet gerekend op 2700 euro en ten tweede op een maand nota van 683 euro.

Op het laatste kan ik alleen maar zeggen nuon kan en zal ons zo laten zitten omdat het nuon eerst centen wil zien'

groetjes
michael

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

De medewerker
wat een rare gewaarwording is dat zeg iemand van het nuon die daad werkelijk naar je luisterd en die dan ook nog moeite voor je doet.
gelukkig is er iemand met mijn zaak bezig en dat maakt dat ik eindelijk weer wat licht in de duisternis zie.

ik weet niet hoe het gaat lopen maar ik hou jullie op de hoogte

groetjes michael

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Haha :lol:

Hopelijk herstelt het je vertrouwen weer wat in grote bedrijven. :wink:

Suc6 en hou ons op de hoogte. Ben benieuwd hoe het opgelost wordt.

Mvg,

Tjoektjoek

michaelz
Berichten: 14
Lid geworden op: 28 aug 2006 02:20

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door michaelz »

Vervolg op de medewerker

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Ik ben zo blij heb net contact gehad en alles is terug gedraaid ik krig wel een jaar afrekening maar die is zo vreselijk veel lager echt te gek.
Ook is het zo dat het bij de deurwaarder is weg gehaald en dat ze een nieuwe berekening gaan maken voor mijn termijn nota het kon allemaal niet kloppen omdat ik 8 keer meer als een gemiddeld gezin moest betalen.
ze hebben ook toe gezegt dat ik maandag of dinsdag weer aangesloteen ga worden en dat ze over het nog eventuele openstaande bedrag een soepele regeling gaan treffen .
Ik ben zo vreselijk blij dat kan ik je niet zeggen eindelijk na een half jaar weer rust geen stress meer heerlijk ......
zodra alles geregeld is ga ik jullie melden hoe het verlopen is en wat ik ga doen na dat ik eerst mn jongen lekker onder d douche heb gegooit en ik zelf natuurlijk.

medewerker mijn dank is zo erg groot zag het leven letterlijk niet meer zitten en nu kan ik weer gaan leven dank dank dank dank dank dank dank

ik hou jullie verder op de hoogte
groetjes
michael :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :D :P :P

marinepik
Berichten: 179
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:37

Re: Help!!!,nuon maakt gezin kapot....

Ongelezen bericht door marinepik »

Namens marinepik, van harte gefeliciteerd.
Ben blij voor jou dat het is opgelost alleen vraag ik mij af waarom er een derde aan te pas moet komen om de eindafrekening goed in orde te maken.
Slaat NUON natuurlijk weer een flater.

Gesloten