LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HELP!!! WHAT TO DO

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

Ik kwam in mei 2003 te wonen op mijn huidige adres, en door omstandigheden heeft toen mijn woningbouw mij bij eneco aangemeld (per fax ) ik heb daar een kopie van bewaard. Op die aanmelding is aangekruisd dat ik per automatisch incasso wil betalen en vervolgens mijn voormalig postbank rekeningnummer. dit was 2003, het eerstvolgende schrijven was in december 2006, en wel een rekening van bijna 7000 euro... ik heb in die bijna 4 jaar nooit een brief/rekening/herinnering/meterstandkaart ontvangen. uiteindelijk ben ik in 2008 afgesloten van gas en energie. heb toen een advocaat benaderd om te bemiddelen, en kreeg toen het voorstel van eneco om alleen de helft te betalen en de rest mocht ik vergeten. dat kon ik vooralsnog niet in een keer betalen, twee dagen later word ik gebeld door mijn advocaat dat ik eneco moest bellen om een afspraak te maken waarneer er een monteur kan komen om mij weer aan te sluiten. diezelfde dag werd ik nog aangesloten, maar nu zit ik dus in de WSNP (wettelijke sanering natuurlijke personen) en mijn grootste schuld is eneco, maar de bedragen en meterstanden zijn altijd geschat, dus niet correct. nooit geweest en nog steeds niet. ik woon alleen ben niet veel thuis douche een keer per dag en was in het weekend en betaal 151 euro.??????????? terwijl mijn buren met 4 personen waarvan 2 kinderen 110 euro betalen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoe kunnen jou buren maar 110 euro moeten betalen
en dat met 4 personen, is eigenlijk onmogelijk !
Wij zijn met 3 personen en betalen 188 euro.

noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

dat is dus de vraag...
hebben jullie gewoon een cv?

ikkes
Berichten: 114
Lid geworden op: 30 nov 2004 22:49

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door ikkes »

bij WSNP moet de leverancier een afrekening maken om vast te stellen welke kosten in de WSNP worden opgenomen.
Het is belangrijk dat op die nota de juiste standen staan.
zoniet, bewijsstuk maken (samen met de advocaat opnemen) en versturen aan de leverancier.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat betreft de opgelopen schuld die is als het traject goed gaat van tafel, zou ik niet wakker van liggen. Wat betreft de hoge voorschotkosten die gaan niet veranderen zolang de standen geschat worden. Bij ingang WSNP zijn als het goed is de standen opgenomen en is er een nieuwe afrekening gemaakt. Neem contact op met Eneco en vraag indien mogelijk om een tussentijdse afrekening zodat het juiste verbruik vast gesteld kan worden.

Succes Ronald.

noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

dat is inderdaad gebeurd, en zou in totaal bijna 500 euro terugkrijgen, maar de meterstanden klopte nog steeds niet, en wacht inmiddels al bijna 6 maanden op die 479,56 euro...

noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

en kreeg twee weken achter elkaar een rekening naast mijn termijnbedrag van151 euro van 47 euro...?

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door ronald g »

Die 500 euro zal wel in de boedel gestort zijn, belangrijk is wel om zo snel mogelijk contact met Eneco op te nemen. Ik weet uit ervaring dat er na toelating WSNP met energiebedrijven een boel fout gaat.

mgielissen
Berichten: 55
Lid geworden op: 06 nov 2006 21:32

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door mgielissen »

Je krijgt toch ieder jaar een jaaroverzicht van Eneco en hou je wel de bank afschriften bij?

En in die 4 jaar heb je niet het idee gekregen om contact met Eneco op te nemen? En dan maar klagen als je een torenhoge rekening achteraf krijgt.

noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

jawel toen ik er achter kwam dat er iets niet klopte, heb ik eneco gebeld, dat was juni 2005 en werd mij verteld dat er op mijn adres geen openstaande facturen stonden, en dat het contract op naam van mijn woningbouw stond, toen ik zei dat dat niet klopte moest ik maar contact opnemen met de woningbouw. nou ik ben dus nog steeds bezig...

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door Shine »

Ojee, ojee,........... met dank aan de woningbouw die zegt uw aanmelding te regelen maar niet heeft gedaan.
Leuk die copie/ fax, maar dat zegt helaas niks. Wat staat er op die kopie?

De leveringscontracten zijn gewoon op de naamstelling van de woningbouwvereniging blijven staan. Zij betaalden steeds het maandelijkse termijn.
Toen u in juni 2005 aan de bel trok had u een aanmelding moeten realiseren. Omdat toen al duidelijk was dat de leveringscontracten nog op naamstelling van de verhuurder stonden.
Immers, u bent de huurder.
Tenzij uzelf toen onduidelijk bent geweest en niet wist dat uzelf leveringscontracten moe(s)t hebben, zou dat voor mij de enige verklaring kunnen zijn waarom de leverancier u naar uw verhuurder terug heeft stuurt.
Opmerkelijk genoeg blijft het dan weer stil, ook van uw kant en suddert alles gewoon door. Tot december 2006!

Bij de woningbouw zijn in ongeveer in oktober 2006 de bellen gaan rinkelen en grote kans dat zij zich toen met terugwerkende kracht hebben afgemeld. Alsnog hebben zij uw naam e.d dergelijke doorgegeven en bent u vervolgens met terugwerkende kracht aangemeld.
Vandaar deze ellende.
Aangezien de woningbouw zelden of nooit eindstanden noteert, zijn beginstanden geschat. In het andere geval: bekijk uw huurcontract, misschien dat ze daar op staan en/of neem contact met uw woningbouwver. op en vraag of zij ze toevallig toch niet destijds genoteerd hebben. (is dat zo, dan hebt u geluk!)

Goed, u zegt:
- In juni 2005 hebt u nog contact gehad met Eneco.
- Vanaf 2003 tot 2006 hebt u niets gehoord. Maar in december 2006 dus wel. Toen kreeg u een rekening gepresenteerd.
Vanaf 2006 tot op heden zegt u dat de meterstanden ook nog steeds niet goed zijn. Euhm,...de meterstanden worden vanaf 2006, naar ik mag aannemen, toch wel steeds door u doorgegeven? Vanaf dat moment hebt u leveringscontracten en ontvangt u ook de jaarlijkse meterstandenkaart, of komt de meteropnemer (minimaal 1x per drie jaar).

Tot slot:
De meterstanden in 2008 moeten wel kloppen omdat bij een afsluiting (in 2008) de meterstanden te allen tijden worden genoteerd en die staan geregistreerd bij de netbeheerder.
Dit aspekt begrijp ik -ook- weer niet in uw verhaal.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door ronald g »

Wat de schulden in het verleden betreft die zijn per ingang van wettelijke schuldsanering bevroren. Eventuele teruggaven van voor de sanering moeten in de boedel gestort worden. Verwijten jegens t.s. over het al dan niet oplossen van zaken voor de sanering zijn niet nodig, dat is een gepasseerd station. Zaak is nu om helder te krijgen wat het werkelijke gebruik van energie is en de voorschotten die in rekening gebracht worden, dat kan enkel Eneco oplossen.

noontje015
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2010 09:50

Re: HELP!!! WHAT TO DO

Ongelezen bericht door noontje015 »

reactie op shine...

Ik heb een kopie van de fax die de woningbouw naar eneco heeft gefaxt, daarop staan de meterstanden, mijn gegevens en mijn rekeningnummer en heb aangegeven dat ik wens te betalen via automatisch incasso. Maar er is nooit iets afgeschreven van mijn rekening, en ook de woningbouw heeft niets betaald. Dus kreeg een rekening van 6500 euro en dat moest binnen 5 werkdagen betaald zijn... haha ik denk dat weinig mensen dat ineens kunnen betalen. En buiten dat, er klopt helemaal niks van, want ben nu overgestapt naar nuon en kreeg ik ineens wel een kaart om mijn meterstanden door te geven, wat ik nooit heb gekregen, en dan stond er op mijn eindnota dat de standen geschat waren, logisch als ik nooit wat ontvang om deze door te geven. En dan krijg ik ineens een brief waar in staat dat ik 385 euro terug krijg, zonder enige uitleg of berekening. En dan krijg ik nu weer die transportkosten, wat ik nog enigzins kan begrijpen, maar toen ik net was overgestapt was dat ongeveer 20 euro, en zonder enige kennisgeving is het ineens 47 euro. Ik zou gewoon heel graag willen dat het eindelijk eens goed uitgezocht wordt door onafhankelijke personen/instantie wat dan ook. maar ik weet echt niet meer waar ik terecht kan hiermee, heb jij misschien een idee?

Gesloten