Hem Energie Contract opzeggen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
peterke59
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2023 19:24

Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door peterke59 »

vraagje ben al een tijdje in conclaaf met Hem energie over verkeerde meterstanden bij eindafrekening.
Er stonden standen die ik nog niet gebruikt heb en nu 2 maanden later nog niet.
Een eindafrekening met een bedrag van 839.03 euro opzegvergoeding.
mag dit ..........ik ben vanaf februari tot juni daar in contract geweest.
vroegtijdige opzegging omdat er bedragen van 590 en daarna van 450 euro voorschot werd geeist want lager zetten ging niet en kon niet.
Ik ben Zekerheidsmelder hierbij gekomen onder een smoesje van ik moest nu een jaar bij de Hem erin getrapt sorry kan gebeuren,
Zekerheidsmelder proberen te contacteren maar die zijn het zelfde als De HEM niet bereikbaar voor commentaar.
Wat een boeven ik ben blij dat ik overgestapt ben naar een andere Energie Maatschappij.
En dat ik hier bij HEM weg ben . en dan zal ik zeker geen contract meer aangaan met de zekerheidsmelder en de HEm want daar heb ik mijn ..... vol van

mvg Peterke59

HandigeHarrie
Berichten: 1391
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als u een contract voor een jaar afgesloten heeft, dan moet u een boete betalen omdat u eerder opgezegd heeft.
Dat is iets anders dan het verbruik, als dat niet klopt dan heeft u een punt.

NeoDutchio
Berichten: 12338
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Gaat het om een zakelijke of particuliere overeenkomst? Over welke meterstanden hebt u het? U praat eerst over de eindafrekening en daarna dat u een jaar klant zou zijn.
Opzeggen vanwege een te hoge voorschot is nooit een geldige reden.

Seinhuis
Berichten: 2378
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering. Hun kunnen u adviseren om de schade te beperken.

Het systeem werkt eenvoudig, 1x per jaar moet u de meterstanden doorgeven (bij slimme meter gebeurt dit automatisch). U betaalt het hele jaar een voorschot. Bij het eindrekening wordt het verrekend.

De energiemaatschappij moet een realistische bedrag in berekening brengen. Vaak kunt u telefonisch of online vragen om de voorschot aan te passen.
U had naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ kunnen gaan voor een bindend uitspraak, indien u van mening bent dat u te veel betaalt.
Hou rekening mee dat de energie tarieven duurder zijn geworden en dat u in de zomer evenveel voorschot betaald terwijl u minder verbruik dan in het winter.


Nu u op hebt gezegd moet u inderdaad een opzeg boete betalen.

16again
Berichten: 16136
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

Seinhuis schreef:
06 aug 2023 20:00
Nu u op hebt gezegd moet u inderdaad een opzeg boete betalen.
Normaal wel. Maar als de opzegging het gevolg is van een totaal onrealistisch maandbedrag, dan lijkt me dat een legitieme reden voor opzegging.
Immers, in contract zullen ook bepalingen zitten over hoogte van maandbedrag.

Moneyman
Berichten: 30206
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 aug 2023 20:16
Seinhuis schreef:
06 aug 2023 20:00
Nu u op hebt gezegd moet u inderdaad een opzeg boete betalen.
Normaal wel. Maar als de opzegging het gevolg is van een totaal onrealistisch maandbedrag, dan lijkt me dat een legitieme reden voor opzegging.
Immers, in contract zullen ook bepalingen zitten over hoogte van maandbedrag.
Ik lees alleen nergens dat er sprake is van onrealistische meterstanden.

16again
Berichten: 16136
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door 16again »

TS klaagt dat maandbedrag (en niet de meterstand) niet naar beneden kon worden bijgesteld. Ik neem aan dat er een gegronde reden was om lager in te stellen.
En ik gebruik niet voor niet "als."

Moneyman
Berichten: 30206
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
06 aug 2023 22:18
Ik neem aan dat er een gegronde reden was om lager in te stellen.
Dat is inderdaad een aanname. TS is zo vaag dat er weinig zinnigs te concluderen (en dus te adviseren) is.

HandigeHarrie
Berichten: 1391
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Hem Energie Contract opzeggen

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Als de meterstanden niet kloppen kunt u binnen 8 weken een automatisch afgeschreven incasso storneren.
Maar doe dat alleen om teveel berekend verbruik terug te halen, betaal dus de boete en het werkelijk te betalen gasverbruik met een eigen storting en mail uw berekening aan HEM. Kijk bij uw huidige gasleverancier na welke gasmeterstand start bij hen geregistreerd staat (in het contract?), om zeker te weten dat u zich niet vergist en om dit bewijs mee te sturen in uw mail.
Maar zorg dat u zeker weet dat u niet te weinig betaalt, anders komt het hele incassocircus op gang.

Plaats reactie