Hoeveel zal het uitmaken?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Goede dag, toen ik op kamers woonde, vertelde ik aan mijn huisbaas dat ik voortaan de wasmachine en de wasdroger voortaan na 2300 uur ga gebruiken omdat het goedkoper is. Hij vertelde dat maakt tegenwoordig gen … meer uit! Ik woon nu op mezelf en doe nu nog steeds na 2300 uur of in het weekend wasje draaien en wasdroger gebruiken. Nu is mijn vraag maakt het echt niks uit op jaarbasis of kan het wel uitmaken. Ik heb 1 was per week. Ik zit bij budget Energie.
Bedankt iedereen voor jullie antwoord.

HADES2001
Berichten: 540
Lid geworden op: 27 mar 2015 17:51

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door HADES2001 »

Heb je een contract dat zegt een vaste prijs of heb je dynamisch? als je dynamisch hebt dan ben je snachts redelijk duur uit en kan je beter overdag rond een uur of 2 de wasmachine en droger aanzetten. Dus kijk in je contract

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Is zelf Googlen weer te moeilijk?

Hommer
Berichten: 107
Lid geworden op: 24 dec 2020 11:39

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Hommer »

Afhankelijk van hoe precies je een antwoord wilt kun je het volgende doen:
1 zoek de verschillen tussen het normaal en daltarief uit. Via google zie ik dat dit momenteel 2,5 ct per kWh is.
2 zoek het verbruik per was uit van je wasmachine. Dit staat normaal gesproken in de handleiding. Aangezien ik die informatie niet heb ga ik uit van 1 kWh per wasbeurt.
3 vermenigvuldig het verschil in prijs met je verbruik per wasbeurt en het aantal weken

In mijn voorbeeld is dit 0,025*1*52=1,3

Oftewel je bespaart bij een verschil van 2,5 cent per kWh ongeveer 1 euro en 30 cent per jaar voor alleen de wasmachine. De rekensom voor de droger mag je zelf doen.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door BreejKC »

Lowieze schreef:
19 okt 2023 09:28
Is zelf Googlen weer te moeilijk?
Als iedereen zelf Googeld dan wordt dit forum overbodig.

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Lowieze »

BreejKC schreef:
19 okt 2023 09:37
Lowieze schreef:
19 okt 2023 09:28
Is zelf Googlen weer te moeilijk?
Als iedereen zelf Googeld dan wordt dit forum overbodig.
Nee hoor, er zijn genoeg vragen die je niet kunt googelen. Deze TS heeft de neiging voor elke scheet een topic te openen, vandaar het advies van de moderator aan hem om eerst zelf te googelen.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Precies wat Hommer zegt.

Bij Eneco, althans mijn contract, scheelt het 4 cent per kWh. Maar dat verschil is eigenlijk de moeite niet. 's Nachts wassen zie ik niet zitten, weekend wel, maar dan ben ik vaak de hele dag weg. Dan heb ik geen zin na thuiskomst nog de was te moeten ophangen. Dus ik doe het door de week dan maar, op het moment dat ik een trommel kan vullen. Dan stapelt het zich ook minder op als dat ik tot het weekend zou wachten.

Scheelt ook in het strijken en vouwen van de schone was: als je drie trommels aan schone was hebt liggen is het een stapel waar je niet doorheen komt, ik zie er dan erg tegen op. Is het één trommel, dan is het één rek, en iets van 10-30 minuten werk. Ik vindt dat zelf prettiger werken. Daarbij: door de was te doen zo gauw de trommel gevuld kan worden heb je ook minder kleren en alles nodig dan wanneer je alles laat opstapelen tot je een keer kunt wassen. Scheelt ruimte in de kast en in je portemonnee.

angel1978
Berichten: 10961
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door angel1978 »

BreejKC schreef:
19 okt 2023 09:37
Lowieze schreef:
19 okt 2023 09:28
Is zelf Googlen weer te moeilijk?
Als iedereen zelf Googeld dan wordt dit forum overbodig.
Waar moet jij dan je reclame kwijt?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dagkoers schreef:
19 okt 2023 09:19
Goede dag, toen ik op kamers woonde, vertelde ik aan mijn huisbaas dat ik voortaan de wasmachine en de wasdroger voortaan na 2300 uur ga gebruiken omdat het goedkoper is. Hij vertelde dat maakt tegenwoordig gen … meer uit! Ik woon nu op mezelf en doe nu nog steeds na 2300 uur of in het weekend wasje draaien en wasdroger gebruiken. Nu is mijn vraag maakt het echt niks uit op jaarbasis of kan het wel uitmaken. Ik heb 1 was per week. Ik zit bij budget Energie.
Bedankt iedereen voor jullie antwoord.
Als je nou eerst eens begint om in je account te kijken of je een hoog en laag tarief hebt of 1 tarief, t.w. normaal tarief. Als je 2 tarieven hebt, kijk je even naar het verschil en kun je vast zelf wel bedenken of het erg veel uitmaakt.

Eén was p.w. begrijp ik niet, je wast kleding toch niet samen met beddengoed e.d.

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door DvdVK »

ZeerPrivé schreef:
19 okt 2023 09:52
Eén was p.w. begrijp ik niet, je wast kleding toch niet samen met beddengoed e.d.
Kan wrl hoor: alles dezelfde kleur, hetzelfde strijkvrij (scheelt elektra om niet te strijken), dezelfde maximale temperatuur, div.stukken meermaals (aldanniet omgedraaid) dragen p.w. etc.etc.
Ooit zo'n collega gehad.
Die vertelde o.m. ook dat je niet hoeft te stoffen en/of stofzuigen als je alle deuren en ramen tegen elkaar openzet.
😉

Dagkoers
Berichten: 580
Lid geworden op: 07 mei 2023 21:12

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Dagkoers »

Ik slaap op de bank dus geen beddengoed

DvdVK
Berichten: 110
Lid geworden op: 24 feb 2023 08:19

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door DvdVK »

Dagkoers schreef:
19 okt 2023 10:29
Ik slaap op de bank dus geen beddengoed
In je kleding zeker.
Scheelt ook weer was en tijd.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er is nauwelijks verschil tussen het dag en nachttarief. U gebruikt al heel weinig en voor één was per week zet het al helemaal geen zoden aan de dijk.

Overigens is het onverstandig ‘s nachts de droger te gebruiken.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

Dagkoers schreef:
19 okt 2023 10:29
Ik slaap op de bank dus geen beddengoed
Dat deed mijn vader ook na het overlijden van mijn moeder. Anno 2023 klinkt het nogal vreemd aangezien iedereen minimaal een king-size bed heeft, en ieder kind een eigen slaapkamer. Is het minder, dan wordt er geroepen 'woningnood, armoede' en dergelijke.

Maar 40 jaar geleden had niet iedereen een eigen slaapkamer, mijn ouders sliepen zelfs nog in de woonkamer. En nog iets langer geleden sliepen 2 of 3 kinderen nog in een twijfelaar, om de doodeenvoudige reden dat er gewoon geen plek was.

Volgens mij is Pa er niet slechter van geworden, trouwens. Heb hem tenminste nooit over spierpijn of wat dan ook horen klagen, of dat hij zo beroerd lag.

Lady1234
Berichten: 27129
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgens mij is er een topic geweest van Dagkoers over de aankoop van een bed en niet te vergeten een hoeslaken.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Lady1234 schreef:
19 okt 2023 10:41
Volgens mij is er een topic geweest van Dagkoers over de aankoop van een bed en niet te vergeten een hoeslaken.
Ja, maar die is te huur voor zielige jonge dames.

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Dagkoers schreef:
19 okt 2023 10:29
Ik slaap op de bank dus geen beddengoed
Pff dan zal je bank lekker fris ruiken / zijn.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
19 okt 2023 10:45
Dagkoers schreef:
19 okt 2023 10:29
Ik slaap op de bank dus geen beddengoed
Pff dan zal je bank lekker fris ruiken / zijn.
Of je er nou de hele dag op zit of er dan ook nog op slaapt, dat zal uiteindelijk toch niet meer zoveel uit maken?

BL2
Berichten: 4840
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
19 okt 2023 10:41
Volgens mij is er een topic geweest van Dagkoers over de aankoop van een bed en niet te vergeten een hoeslaken.
Hij slaapt op de bank en valt door de mand......

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Hoeveel zal het uitmaken?

Ongelezen bericht door BreejKC »

angel1978 schreef:
19 okt 2023 09:52
BreejKC schreef:
19 okt 2023 09:37
Lowieze schreef:
19 okt 2023 09:28
Is zelf Googlen weer te moeilijk?
Als iedereen zelf Googeld dan wordt dit forum overbodig.
Waar moet jij dan je reclame kwijt?
Welke reclame? Of beginnen we weer met pesterijen, waar u zo goed in bent.

Ik dacht dat dit onderwerp uit het recente verleden was afgehandeld. Ook de moderatie heeft mij niet op de vingers getikt. Is het nou zo moeilijk te accepteren dat ik een goedbedoelde verwijzing heb gegeven en meer niet? Iets waartoe u kennelijk niet bij machte bent.

Plaats reactie