LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoog elektriciteitsverbruik (help!)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mirrorr
Berichten: 13
Lid geworden op: 13 nov 2007 17:11

Hoog elektriciteitsverbruik (help!)

Ongelezen bericht door Mirrorr »

Beste lezers,

Ik zit met mijn handen in het haar. Sinds 4,5 maand ben ik verhuisd van mijn studentenkamer naar een klein huurhuisje. Ik studeer nog (maar ben bijna klaar), werk 15-20 uur in de week en ik sport. Ik zit dus niet de hele dag thuis. Toch word ik geconfronteerd met een erg hoog elektriciteitsverbruik volgens de energie meter. Dat terwijl ik juist alles eraan doe om mijn elektriciteitsverbruik zo laag mogelijk te houden. Zo heb ik nooit apparaten op standby staan maar haal ik de stekkers uit het contact wanneer ik een apparaat niet gebruik, heb ik meerdere apparaten op één stekkerdoos zitten zodat alle apparaten meteen uit zijn wanneer ik de stekker eruit haal en gebruik ik spaarlampen.

Na 4,5 maand zegt mijn nachtstroomteller dat ik 995 kwh heb verbruikt en mijn dagstroomteller dat ik 3146 kwh heb verbruikt. Een totaal dus van 4141 kwh al!

Ik heb een vriend langs laten komen die in het bezit was van zo'n apparaatje waarmee je het verbruik van elk apparaat kon meten. We hebben alle apparaten nagemeten en een rekensommetje gemaakt waaruit bleek dat zelfs als ik al mijn elektrische apparaten 24 uur per dag aan zou laten staan er zelfs niet zo'n verbruik kon ontstaan als de meter nu opgeeft.

Ik heb mijn verhuurmaatschappij dus gebeld en die hebben een elektricien langs gestuurd. Die heeft mij verteld dat hij er niets aan kon doen omdat de energiemeter niet bewoog wanneer hij de groepen afsloot. Daarmee is dus ook de kans dat het aan de meter zelf ligt erg klein geworden.