LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

ik ben het helemaal met je eens...een ontmoedigingsbeleid...een 009 klantennummer.
mooie beloftes...maar komen niets na...
enige manier om er van af te komen...de rechter...of je aansluiten bij een energiebedrijf die wel goed is...en die een formulier op laten sturen naar oxxio..met jou goedkeuring en dan 50 euro boete betalen aan Oxxio...dan nog een jaar lang aanmaningen ontvangen van het incassobureau...terwijl oxxio al over de brug is gekomen...en dan het incassobedrijf dat iedere keer dreigbrieven blijft sturen...hetzelfde terug doen...bij ons heeft dat geholpen..na 4 jaar...waar we nooit energie van hebben gekregen...maar wel 4 jaar lang ellende en iedere maand een rekening...we hadden een automatische incasso...dat hebben we teruggedraaid..en ze hebben verder nooit geld van ons kunnen ontvangen....het is toch van de zotte.,,dat ik moet betalen voor een gezin van 6 personen...waar mijn energie werd geleverd..ik een jaarafrekening kreeg van geleverde diensten.....voor wie...niet voor mij...maar voor de mensen die mijn huis hadden gekocht...

wat je schrijft over.... ze met de wet om de oren slaan....niets helpt..het komt niet eens bij de persoon die je moet hebben...
wij hebben echter wel een nummer...geen 0900 nummer maar een contactpersoon....naam en nummer..
als jullie die willen hebben.,,...ik geef het graag..
ik zag dat kyle...zo heet ze..er gewerkt heeft....oké...dat had ik niet gezien..maar iemand die daar niet meer werkt en met zo veel overtuiging over hen spreekt..tegen al deze mensen die oxxio als leverancier hadden....dan ben je of nog werkzaam bij oxxio..of je hebt ergens voor getekend...of gewoon ... :wink:
wat ze schrijft over de kpn...tuurlijk er zijn meer leveranciers of bedrijven die problemen geven...maar was ze niet blij toen ze er weg kon ?????...dat bieden ze je nl wel aan...je kunt er weg...geen boete betalen..je verlaat kpn..of bedrijf...leverancier...
dat is niet hjet geval bij oxxio..je hebt een wurgcontract , je moest binnen 10 dagen na het telefonisch gesprek...het contract wat je thuis krijgt tekenen..na 10 dagen bedenktijd gaat het in....vreemd dat op de brief die je krijgt al 9 dagen af zijn ......en daar zit je dan....fout op fout.... :evil:

we zijn er van af..maar als ik dit lees...word ik weer boos...al die mensen die nog steeds aan het contract vast zitten...ik hoop echt dat iemand mijn advies zal opvolgen....je kunt er af komen....zoals ik al eerder beschreef....

eigenlijk is het triest dat je er werkt....je krijgt alleen maar klachten...geen fijn idee om er iedere keer weer naar toe te moeten gaan..en al die wanhopige mensen...beloftes te doen en niet na te komen....
ben benieuwd hoe ze zelf reageren als het hen of iemand die hen dierbaar is overkomt....
dat ze nog steeds bestaan..is mijn een ownder...het was eerst durion....deze naam heb ik begrepen van een medewerkster toen bij oxxio...zal ook veranderen..omdat oxxio een slechte naam heeft....
blijf waakzaam....op deze telefoontjes...ben je tevreden en betaal je iets meer...gewoon blijven waar je bent...oxxio werd ook duurder...en alle bijkomende kosten...ik was duurder uit dan bij Essent..de betrekken het nl van dit bedrijf..en die kosten voor het gebruik van die kabel betaal je ook..

welterusten oxxio...hoop dat jullie ooit nog mensen uit deze nachtmerrie kunt halen...als er bij jullie waarden en normen gelden...

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

inderdaad juist...jsp
dat hebben wij ook gedaan..maar hebben nog wel na tussenkomst van de geschillencommissie een jaar lang aanmaningen gekregen van het incassobureau...dus die communicatie loopt ook niet...
ik heb meerdere tips gegeven...hoop dat men er iets aan heeft of nog belangrijker er iets mee doet.
:wink:

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

nogmaals: ik heb begrip voor de klachten die mensen hebben met oxxio. erg vervelend, heb ik ook al vaker geschreven. wat mij stoort is dat velen hier mij persoonlijk afvallen, terwijl ik inderdaad een ex-werkneemster ben.
ik moest inderdaad ook mijn brood verdienen en ik zag ook dat dingen goed gingen of verbeterd zijn. de klantenservice woord uitbesteed aan externe callcenters en juist die mensen weten te weinig vaak, niet allemaal.
Nogmaals, ik beledig ook geen mensen hier dus doe dat bij mij dan ook niet. het liefst hadden velen hier gezien dat ik op alles wat geschreven wordt ja en amen zei over oxxio, dan was ik zo'n leuke meid en helemaal mee eens. Ik hoop dat jullie willen stoppen met rechtstreeks op mijn persoon af te reageren, ik ben geen oxxio, ik zal het ook nooit worden.

hirihiri123
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 apr 2004 17:45

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door hirihiri123 »

Nou, ik heb ook een hele tijd alleen maar ellende gehad met oxxio............dreigbrieven, geld elke keer op een andere datum afschrijven( automatische incasso ) .................
Heb toen een" nette brief" geschreven en zie: het loopt nu al meer dan een jaar probleemloos met Oxxio..................

Ze leren het wel een keer, tenminste bij mij wel !!!!!!!

Maar ik ben het met de schrijvers hier eens dat het hele "energiegedonder "is begonnen met het "privatiseren "van de Energie, die wij allen zo hard nodig hebben.

Wie had dat ook alweer bedacht ? Ja, de vader van Petra, onze , nooit te hopen , toekomstige keunigin..............

Bellefleurtje
Berichten: 11
Lid geworden op: 28 jun 2007 09:46

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Bellefleurtje »

Al sinds jaar en dag houden wij een sociaal-juridisch spreekuur. Een ding is duidelijk, de afgelopen jaren hebben wij in toenemende mate met mensen te maken die een probleem hebben met hun energiebedrijf. Nog afgezien van de mensen die hun energierekening niet (meer) kunnen betalen, krijgen wij te maken met goedwillende mensen die: misleid zijn, met spookrekeningen, geplunderde bankrekeningen na automatisch incasso, megalomane meterstanden of gewoon omdat men verhuisd is, en hoe men van het energiebedrijf af moet komen na alle toestanden en problemen.
Helaas moeten wij dan vaak achteraf concluderen dat het probleem voor circa 99% bij de energiebedrijven ligt. Communiceren met deze bedrijven is gewoon erg lastig soms onmogelijk, men wil in eerste instantie ongeacht hoe of wat, een heleboel geld zien. Frustraties, al dan niet vemeende schulden en slapeloosheid nemen dan toe want verreweg de meeste mensen die ik spreek liggen hier gewoon wakker van! Je moet sterk in de schoenen staan en een lange adem hebben om hiertegen iets te willen doen. Feitelijk ligt het zo, de Energiereuzen gaan er vanuit dat men betaald en dat waarheid iets is dat ook begint met een W begint, de W van WINST, is kennelijk vaak belangrijk dan de waarheid of het feitelijk achterhalen daarvan. Het motto is: U ZOEKT HET MAAR UIT WANT WAAROM ZOUDEN WIJ DAT VOOR U DOEN?
Een paar energieleveraars springen er volgens ons wat narigheid betreft uit: Oxxio, Nuon en Greenchoiche, een top drietje!
PS De goede engergiebedrijfmedewerkers daargelaten, zij treffen geen enkele schuld want die tref ik ook wel eens, hun persoonlijke hulpvaardigheid is een ware zege! Maar hun positieve houding/instelling is vaak geen bedrijfspolicy als u begrijpt wat ik bedoel, ze houden het jammergenoeg meestal niet lang uit bij het bedrijf.

Ascension
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 jul 2007 14:25

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Ascension »

@ Ronald20

Erg jammer van je Ronald. Zelf werk ik nu ook bij een callcenter, en hoe moet ik nu ooit de target halen voor EnergieDirect? :(
Maargoed, dat neemt 't feit niet weg dat je gelijk hebt. Dit wilt trouwens niet zeggen dat elke telemarketingcampagne of sale slecht is, dat zeker niet.

anjella
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2007 18:13

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door anjella »

daar heb je helemaal gelijk in, ikzelf werk dus ook al een tijd in een callcenter, en heb t onwijs naar mn zin hier. ook al heb ik doorgeleerd totdat ik een eigen horecabedrijf kan opzetten. maar ik had totaal geen zin meer in de avonden, weekenden en feestdagen te werken.

ik zit hier alweer ruim 3 jaar en ik blijf nog wel ff hangen hier.!!!

Blij dat ik een mede collega hier heb zitten :) :lol: :wink:

daniel187
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 jul 2007 22:34

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door daniel187 »

Oxxio boekt succes met DTe scorecard
Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007.Voor de tweede opeenvolgende keer heeft Oxxio op alle tien criteria van de DTe Scorecard boven de norm gescoord. Slechts vier van de andere dertien betrokken energiebedrijven hebben ook op alle tien criteria boven de norm gescoord in het eerste kwartaal van 2007. Hiermee zet het groene energiebedrijf de stijgende lijn van het afgelopen jaar door. De DTe Scorecard wordt elk kwartaal gepubliceerd door de DTe, de toezichthouder op de Nederlandse energiemarkt, en geeft inzicht in de tijdigheid waarmee energieleveranciers hun rekeningen versturen voor gas en elektriciteit . De norm die de DTe voor de diverse onderdelen hanteert is een score van minimaal 98 procent
welke site heb je dit vandaan kyle??

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

@Daniel187: www.energeia.nl

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kan ook gewoon op de site van oxxio kijken hoor. Daar staat exact hetzelfde als wat jij, Kyle, schreef.

http://oxxio.nl/Oxxio/Thuis/Nieuws

Even naar beneden scrollen en klaar daar staat het.

Dag hoor........

spoetnik50
Berichten: 28
Lid geworden op: 02 feb 2007 12:15

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door spoetnik50 »

ik word een beetje onpasselijk van de antwoorden van Kyle....
zoals hij elders schrijft...dat hij lekker in Spanje zit....en mensen hier pijn doet met opmerkingen...
zielig figuurtje is het.... :twisted: en hij begint me ook op mijn lachspieren te werken....slim is anders.. :!:

Coolegast
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 aug 2007 23:59

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Coolegast »

Topicstarter, ik bewonder je moed dat je dit durft te vertellen.

Ik heb zelf voor Energiedirect gewerkt en heb geregeld mensen moeten nabellen mbt meterstanden/contracten e.d. En vaak kwam helaas naarvoren dat een klant ongewild klant was geworden en dat is vreselijk. Wil hiermee vermelden dat NIET Energiedirect, maar een extern callcenter hier achter zit. Energiedirect krijgt de bestanden met mensen die klant gemaakt zijn ook aangeleverd. Veelal niet op de juiste manier.

Anno nu werk ik voor een ander energiebedrijf en hoor ik heel vaak dat klanten onterecht "geswitcht" zijn naar bijv. Energiedirect of Oxxio. Als eerste wil ik idd aanraden: blijf waar u bent. Of ga naar een grote energiemaatschappij over die bekender is, betrouwbaarder is/uitstraalt en een goede reputatie heeft!! Ik noem geen namen, het oordeel is aan u.

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door jsp »

Lees hier het relaas van een callcentermedewerker die ook erg trots was op zijn baan. Het is een citaat dat ik eerder plaatste in 2005, maar blijkbaar is er nog niets veranderd. Wees op uw hoede als ze u bellen, de oplichters!

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je kan je afmelden voor dit soort telefoontjes op www.infofilter.nl. Alleen de echte hufters lappen dit aan hun laars. Wellicht zit Oxxio daar ook tussen.

Blijf je toch nog dit soort telefoontjes krijgen, vraag dan aan de persoon in kwestie of ze "even een momentje" hebben en leg de hoorn naast je telefoon.

Na een paar minuten leg je de hoorn op de telefoon. Desnoods bovenstaande handelingen herhalen.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door D1RK »

Een Call Center werk op provisie,
het produkt intresseerde ze niets, alleen de verkoop!

Ook service via een zogenaamde Call Center accepteer ik niet meer, je hoorde snel genoeg wie er zit en of ze deskundige zijn!

Vaak zijn het goed gestudeerde, studenten hebben geld nodig, en weten niets van onze kant als consumenten.

Koop nooit iets per telefoon, want door sukkels die wel kopen word ik ook lastig gevallen, pas als het niet meer rendabel is stoppen ze pas.

Dus wees asociaal en doe wat je wilt, laat ze maar wachten, en bedenk trucks, en geef nooit informatie over jezelf.

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Kyle »

@ spoetnik: hier schynt iig altyd de zon en
ik vermaak me opperbest met jullie forumgebrabbel.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

Rijp voor de psychiater dus..... :lol:

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ahum!!! Psychiater....????? Wat dacht je van een gesticht....... Zelfs op haar vakantie lult zij nog raar....... Het is toch echt de bedoeling dat je op je vakantie rust neemt..... of zou zij hier ook provisie voor krijgen. 8)

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door wicher »

Ok, het gesticht met psychiatrische hulp dan maar.... :wink:

Mike009
Berichten: 45
Lid geworden op: 19 sep 2006 20:02

Re: Ik was callcenteragent van een energiebedrijf

Ongelezen bericht door Mike009 »

spoetnik50/wicher/Maarten1234
-------------------
Wat zijn jullie zielige figuren zeg....
Vooral Spoetnik50 een oud verbitterde man/vrouw.
Om iemand persoonlijk aan te vallen, dan nog zeggen dat men normen en waarden heeft......???

Er zijn 1763 Threads waarin 18497 berichten zijn geplaats over energieleveranciers.....dit gaat niet alleen over Oxxio, met andere woorden er worden overal fouten gemaakt en zijn er klanten waar fouten bij worden gemaakt

Om te werken bij een callcenter is geen zonde ofzo, wees blij dat mensen nog werken en niet op jullie zak teren van de sociale dienst.
Neemt niet weg dat het verkopers blijven.

Reken maar dat het winkeltje waar jullie zo graag je kleding kopen omdat de verkoper zo lief en betrouwbaar is en je goed helpt, in zijn/haar zelf lacht als je met je broek naar buiten loopt en denkt zo mijn baas is weer tevreden.

Jij bij de bakker op de hoek, die altijd zo aardig en behulpzaam is van de 20 broodjes jij 1 keer ingevroren brood hebt gekregen, wat zo lekker vers smaakt.

Verkoop blijft verkoop.
En over elk bedrijf zijn er altijd klanten niet tevreden en zullen er ook echt wel fouten worden gemaakt.

Er kunnen mensen zijn die wel tevreden zijn over oxxio hoe vervelend dat ook voor jullie is.

HET LEVEN IS MOOI, MAAR JE MOET HET WEL ZIEN.

Gesloten