LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door fpprene »

Hoe krom de energiesector in elkaar zit blijkt wel weer uit onderstaand verhaal.

Maart 2009. Ik stap over van Nuon naar Oxxio (gas en electra). Boete's (ivm 3-jarig contract) worden betaalt door Oxxio. Supergoede service Oxxio, alles snel en vlekkeloos geregeld , nieuwe slimmemeter (electra) en zelfs een nieuwe gasmeter (??) geen idee waarom maar hij kleurt wel mooi bij die nieuwe (lichtgrijze) slimmemeter. Bovendien wordt nu het verbruik van beiden goed (via internet) inzichtelijk... leuk.. niks mis mee. (let goed op het wordt nog beter!). Vervolgens wordt het eind december en word ik door Essent (mijn oude leverancier voordat ik naar Nuon was overgestapt) benaderd om het 'Sven-pakket' te accepteren. Omdat ik dan volgens Essent niet alleen 20% goedkoper uit zou zijn als Oxxio (??voor mij oncontroleerbaar), de oversluitboetes door Essent zouden worden betaald en ik bovendien nog 100 euro zou krijgen (50 euro Svenkorting en 50 euro ivm pakketje groene energie??) zou ik wel gek zijn om hier niet op in te gaan. DOEN dus!. Ook nu weer redelijk snel en goed verlopen (even twijfel over de gedane beloftes maar uiteindelijk keurig geregeld) en ben ik sinds maart 2010 Essentklant voor de periode van 3 jaar. Nog steeds niets aan de hand en wederom een tevreden energieklant.
Maar nu komt het: de afrekening van Oxxio valt binnen: ruim 900 euro terug !!?? Na de afrekening te hebben uitgeplozen; mijn eigen meterstandenregistratie ernaast te hebben gelegd zie ik een veel te lage verbruiksregistratie van mijn gas; na gebeld te hebben met Oxxio, met Essent en met Enexis (netwerk) kom ik tot de conclusie dat mijn oude gasmeter niet bij Enexis werd afgemeld (en dan lijkt (1)00981 weer erg dicht bij 00000 en heeft niemand argwaan (scheelt mij wel 981 m3 gas die ik vanaf 0 tot 981 kan gebruiken voordat de teller verder oploopt!)). Hoe nu verder? Enexis vertelt mij dat Oxxio alsnog de oude meter bij hen moet afmelden; dan zullen zij e.e.a. doorgeven aan Essent en deze begeleiden e.e.a. zodat ik een nieuwe correcte afrekening krijg. Wat nu te doen? Neem ik geen contact op met Oxxio dan kraait er waarschijnlijk geen haan naar... interesseert Enexis en Essent overigens ook niet... lekker zo'n meevaller?? maar niet eerlijk dus toch maar Oxxio gebeld: "heey jongens jullie doen jezelf tekort" ... reactie Oxxio: nee hoor, Enexis geeft de standen door; wij hebben de oude meter wel afgemeld (??) kortom zoek het zelf maar uit.. interesseert ons geen bal... sterker nog.... "de teruggave is onderweg, parkeer het maar op een spaarrekening en als je na een jaartje niks meer hebt gehoord, zou ik er een feestje van bouwen als ik u was..." was hun reactie.... Tja, dan ben je eens eerlijk (en bel je je in de rondte) en dan wil niemand zijn geld hebben...

kortom als het zo telkens gaat kun je beter jaarlijks overstappen (en een nieuwe meter vragen)

hoezo klagen over hoge energieprijzen... of zouden ze in de gaten hebben dat ik sinds kort werkeloos ben geworden en is het een verkapte vorm van financiële steun? Ik hoop het maar

Groeten
RH :lol:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Echt om je krom te lachen :D

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste fpprene,

In uw bericht van 28 april op dit forum geeft u aan dat u vragen heeft over uw gasmeter, dit naar aanleiding van uw overstap .

Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!
Is dat de reden waarom je telkens 3-jaarscontracten afsluit? :?: Lekker slim.

fpprene
Berichten: 17
Lid geworden op: 22 aug 2006 00:06
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door fpprene »

Natuurlijk niet bewust zo geregeld, maar als je telkens zo'n kadootje krijgt kan ik het iedereen aanraden.... de reacties (zelfs vanuit energiemaatschappijen) komen overigens nu wel los!.. worden ze toch nog wakker?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door VioletPrue »

fpprene schreef:lekker zo'n meevaller?? maar niet eerlijk dus toch maar Oxxio gebeld: "heey jongens jullie doen jezelf tekort" ... reactie Oxxio: nee hoor, Enexis geeft de standen door; wij hebben de oude meter wel afgemeld (??) kortom zoek het zelf maar uit.. interesseert ons geen bal... sterker nog.... "de teruggave is onderweg, parkeer het maar op een spaarrekening en als je na een jaartje niks meer hebt gehoord, zou ik er een feestje van bouwen als ik u was..." was hun reactie.... Tja, dan ben je eens eerlijk (en bel je je in de rondte) en dan wil niemand zijn geld hebben...
Dat dikgedrukte stukje zou ik even flink negeren.
Op een spaarrekening parkeren is een goed idee, maar na een jaar op maken zou ik niet doen.
Aangezien Oxxio niet onbekend is met 5 jaar later nog rekeningen versturen (pluis het forum maar eens na) en dan een incassobureau inschakelen, zou ik die opmerking even vergeten.
Gewoon laten staan op de spaarrekening, rente is ook fijn!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Jaarlijks wisselen van leverancier levert bergen geld op!

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste fpprene,

U geeft aan een groot bedrag terug te hebben gekregen van Oxxio. En dat u kort daarop contact heeft gezocht met onze klantenservice om de gemaakte fout kenbaar te maken. Het is jammer dat u een dergelijk antwoord heeft gekregen van onze klantenservice. Op dit moment heeft u er voordeel aan, maar ik ben vaker tegengekomen dat dit soort situaties aan het licht komen en dat er achteraf alsnog correcties worden doorgevoerd. Dit is dan altijd in nadeel van de consument.

Daar de netbeheerder er nu nog vanuit gaat dat de meter in uw woning aan hen toebehoort, zullen ze uiteindelijk een monteur langs sturen om de meterstanden fysiek op te nemen. Op dat moment zal er geconstateerd worden dat de meter van Oxxio is en dat alle gegevens aangepast moet worden. Om problemen met meterstanden in de toekomst te voorkomen, wil ik u verzoeken om contact met mij op te nemen via [email protected]. Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

Michaël
De Oxxiomedewerker

Gesloten