Jaarnota innova

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

Ik heb een probleem met Innova Energie. Sinds 21 november 2023 bezig om mijn juiste standen op de jaarnota te krijgen. Dan zou ik zeker 1000 euro terugkrijgen. Maar Innova heeft geschatte standen ingevuld en sturen ons nu facturen om te betalen.
Al reeds 6 x de standen gemaild met foto’s en diverse mails gestuurd hoe t ermee staat. En elke week gebeld. Maar nog steeds niets bereikt. Wie heeft er de gouden tip??

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Hoe komt het dat de jaarnota op geschatte standen is gebaseerd?
Als u zelf verzuimd heeft de standen op tijd door te geven dan zou ik wat voorzichtiger zijn met klagen.
Zou mij overigens niet doodstaren op die €1000,-
Weet overigens dat de energieleveranciers het druk hebben.
Wat is het antwoord van Inova op uw vraag hoe lang het gaat duren.
Herhaalvragen leveren een berg onnodig extra werk op.

Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

@morgan wij hebben optijd de meterstanden doorgegeven. Dus mijn klacht is behoorlijk gegrond. Er is iets misgegaan zeiden ze bij t eerdte gesprek. Het wordt in de eerste week 2024 opgelost. Helaas niet gelukt . Maar verdere informatie over hoe zij het denken op te lossen krijgen we niet. Maar wel inmiddels incasso kosten doorberekend. Dus dat kun je niet echt netjes noemen. Daar wij zonnepanelen hebben hebben wij geen stroom verbruikt maar wel in t voorschot betaald. Vandaar dat ik dit bedrag durf te noemen.
En een antwoord op hoelang het gaat duren krijgen we niet vandaar dat ik hier nu na 9 weken maar wens om advies vraag

DeZevendeHenk
Berichten: 794
Lid geworden op: 13 apr 2020 17:32

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door DeZevendeHenk »

De meterstanden zijn niet de verantwoordelijkheid van de energie leverancier maar van de netbeheerder. Geen idee of die bereid zijn tot dit soort correcties en hoe je dat dan aan zou moeten vliegen.
Een verschil van €1000 tussen schatting en werkelijk is overigens ook héél veel, wat een slechte schatting.

witte angora
Berichten: 30805
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door witte angora »

Zijn die zonnepanelen toevallig ca een jaar geleden geplaatst? Dan is je elektraverbruik natuurlijk enorm gedaald. Een achteraf veel te hoge schatting is dan niet onlogisch.

Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

@witte angora dat klopt idd. Maar wettelijk mogen ze niet schatten als je binnen 5 weken van de datum om je standen doorgegeven moeten worden dit gedaan hebt. En dat hebben we. Direct zelfs! Met foto’s en zelfs foto’s met een dagtekening dus ze weten dat t de huidige stand is

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Warom geeft u de standen zelf door? dit gaat automatisch tenzij..
Ik ga bij een energieleverancier nooit in discussie over een voorschot(nou bijna niet dan) dus ook niet over een verschil in eindafrekening van €1000,- op jaarbasis
Netbeheerder geeft aan de leverancier door wat u verbruikt. Weet niet hoe u daar een verschil in krijgt.
Zou in dit geval de rekening betalen en de correctie (als die echt zo is ) even afwachten.
(Heb zelf per 12 januari een nieuwe slimme meter. Standen zijn nog steeds niet bekend bj leverancier.
Bij mij zit er een aanvraag Noodfonds tussen en mijn voorschotten worden te laag berekend plus dat er zonnepanelen worden gelegd as we speak) :lol:

Lady1234
Berichten: 27130
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Klacht indienen bij Innova en daarna naar de geschillencommissie als ze niet reageren.

Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

@lady1234 beide gedaan. Beide geen reactie

Mirjam28011975
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2024 21:51

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Mirjam28011975 »

@morgan
Als je een oude meter hebt moet je zelf je standen doorgeven. Zou jij moeten weten daar je zegt net een slimme meter te hebben
En dat jij niet in discussie gaat over 1000 euro geeft al aan dat je het duidelijk erg goed hebt.
En hoe ik een verschil krijg?? Je leest t denk ik niet goed. Ik geef stand door. Zij zetten er andere getallen neer. Dus hoe IK dat voor elkaar krijg???? Mijn vraag is hoe ZIJ dat voor elkaar krijgen.
Maar ik vraag hier om advies en dat kun jij me ook niet geven lees ik. Jammer

Nijogeth
Berichten: 9997
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Seinhuis »

U moet bij een oude meter of een slimme meter indien geen toestemming gegeven is om automatisch door te geven optijd en juist de meterstanden doorgeven. Meestal krijgt u een mail ter bevestiging.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak.
Of u gaat akkoord met de schatting. Als u volgend jaar wel optijd en juist de meterstanden doorgeeft dan wordt het weer gecorrigeerd (hooguit dat enkele euro's verschil is).

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Mirjam28011975 schreef:
31 jan 2024 14:48
@morgan
Als je een oude meter hebt moet je zelf je standen doorgeven. Zou jij moeten weten daar je zegt net een slimme meter te hebben
En dat jij niet in discussie gaat over 1000 euro geeft al aan dat je het duidelijk erg goed hebt.
En hoe ik een verschil krijg?? Je leest t denk ik niet goed. Ik geef stand door. Zij zetten er andere getallen neer. Dus hoe IK dat voor elkaar krijg???? Mijn vraag is hoe ZIJ dat voor elkaar krijgen.
Maar ik vraag hier om advies en dat kun jij me ook niet geven lees ik. Jammer
Nou nee hoor de oude slimme is bij terugzetten door Stedin kapotgegaan en vervangen door een nieuwe slimme meter.
Wat bertreft de standen, die krijgt de leverancier van de netwerkbeheerder (oa Stedin).
Waarom worden je standen niet automatisch uitgelezen door de energie leverancier?

Lowieze
Berichten: 6609
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Lowieze »

Er zijn veel klachten over de slechte communicatie bij Innova
https://nl.trustpilot.com/review/innovaenergie.nl

ZeerPrivé
Berichten: 5458
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.

GerritaV
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 feb 2024 17:57

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door GerritaV »

Morgan le Fay schreef:
31 jan 2024 16:47
Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.
Onder andere dit. Dat ligt meestal bij de netbeheerder die de verkeerde meter op het verkeerde adres heeft staan
ZeerPrivé schreef:
31 jan 2024 16:13
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.
De slimme meter stuurt de meterstanden door naar de netbeheerder die het doorstuurt naar de leverancier. Bij oude meters moet je de stand bij je leverancier doorgeven die het doorstuurt naar de netbeheerder voor goedkeuring. Als je een slimme meter hebt en je leverancier vraagt toch naar je standen? Alles kan kapot, vraag je leverancier of ze de standen wel goed doorkrijgen.

Dit gaat niet helpen met Innova, maar toch.
Veel succes.

HandigeHarrie
Berichten: 1377
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

De molens draaien gewoon door blijkbaar, het incassotraject is moeilijk te stoppen.
Heeft u een bevestiging van ontvangst gekregen toen u de meterstanden doorgaf ? (dus: heeft u bewijs dat het door u op tijd aangeleverd is).
Is er al gereageerd op de klacht, en op uw melding bij de geschillencommissie ?

Morgan le Fay
Berichten: 515
Lid geworden op: 26 feb 2023 16:42

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Morgan le Fay »

GerritaV schreef:
26 feb 2024 20:48
Morgan le Fay schreef:
31 jan 2024 16:47
Kijk eens naar het meternummer in je contract, je zal niet de eerste zijn die voor een andere huishouden betaalt.
Onder andere dit. Dat ligt meestal bij de netbeheerder die de verkeerde meter op het verkeerde adres heeft staan
ZeerPrivé schreef:
31 jan 2024 16:13
Nijogeth schreef:
31 jan 2024 14:53
Maar aan wie heb je het doorgegeven? Dat moet via de netbeheerder.
Meterstanden geef je door aan je energieleverancier, niet de netbeheerder.
De slimme meter stuurt de meterstanden door naar de netbeheerder die het doorstuurt naar de leverancier. Bij oude meters moet je de stand bij je leverancier doorgeven die het doorstuurt naar de netbeheerder voor goedkeuring. Als je een slimme meter hebt en je leverancier vraagt toch naar je standen? Alles kan kapot, vraag je leverancier of ze de standen wel goed doorkrijgen.

Dit gaat niet helpen met Innova, maar toch.
Veel succes.
Ja en als beiden het vertikken om mee te werken zit je als consument met een uitdaging.

Ron5300
Berichten: 290
Lid geworden op: 20 jul 2023 16:15

Re: Jaarnota innova

Ongelezen bericht door Ron5300 »

Wellicht mosterd na de maaltijd maar toch, zodra een zonnepaneel installatie in gebruik genomen wordt dient u de netbeheerder in kennis te stellen doet u dat niet dan kan de energieleverancier de teruglevering niet met u verrekenen.

Plaats reactie