LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Meterstand Oxxio niet correct
Meterstand Oxxio niet correct
Sinds 10-07-2009 hebben wij een slimme meter van Oxxio. Deze meter heeft altijd netjes het energieverbruik weergegeven wat ook terug te zien is op internet in Mijn Oxxio.
Op 10-12-2012 is de slimme meter van Oxxio vervangen door de slimme meter van Stedin, de netbeheerder. Hierbij is een stand genoteerd die sterk afwijkt van het verbruik (hoog +5000kwh). We hebben hier een kaartje van ontvangen, maar niet zelf kunnen verifiëren.
In juli 2013 volgde de afrekening voor het jaar. Hierbij bracht Oxxio een bedrag van 1100 euro in rekening. Hierop heb ik contact opgenomen met Oxxio om te achterhalen wat er gebeurd was. Men zou het uit gaan zoeken. Na een paar dagen werden we gebeld met de opmerking dat de meterstanden op 10-12-12 foutief zijn opgenomen (hoog en laag bij elkaar geteld en bij hoog opgeschreven). Dit leek ons een aannemelijke situatie gezien ons consistente gebruik over de jaren.
Oxxio moest daarna contact opnemen met Stedin en toen werd het stil. Iedere maand hebben we vervolgens Oxxio gebeld om een statusupdate. Uiteindelijk kwam die in december. Ons werd verteld dat Oxxio niets kon doen en we contact op moesten nemen met Stedin, de netbeheerder.
Dezelfde dag nog Stedin gebeld en het probleem uitgelegd. Ons werd uitgelegd dat Stedin alleen over het transport gaat en dus niet de kosten voor verbruik kan controleren. De betreffende meter die men in december 2012 vervangen heeft, is een dag later al vernietigd en kan niet meer geraadpleegd worden.
Hierna hebben we een beroep op Oxxio gedaan om ons tegemoet te komen en de aanname voor de dubbele meterstanden te accepteren als de oorzaak van het probleem. Oxxio laat weten dat er niets meer mogelijk is met betrekking tot eventuele correctie.
Wij willen het hier niet bij laten en kunnen aantonen dat het verbruik niet klopt (zie hieronder en bijlage). Wat adviseert u om nu te ondernemen?
Datum meterstand Bron Hoog Laag Eenheid
29/4/09 Geschat door netbeheerder 39722 67737 kWh
10-07-09 Opgenomen door meetbedrijf 40091 68071 kWh
10-07-09 Opgenomen door meetbedrijf 0 0 kWh
03-06-10 Opgenomen door meetbedrijf 1353 1181 kWh
11-06-11 Opgenomen door meetbedrijf 2969 2380 kWh
16/10/2011 Opgegeven door klant 3456 2785 kWh
01-01-12 Opgenomen door netbeheerder 3870 3095 kWh
01-06-12 Opgenomen door meetbedrijf 4510 3673 kWh
10-12-12 Opgenomen door netbeheerder 9505 4498 kWh
10-12-12 Opgenomen door netbeheerder 0 0 kWh
05-07-13 Opgenomen door meetbedrijf 696 113 kWh
Verbruik afgeleid uit mijn oxxio (van de slimme meters):
2010 jaarverbruik 2679 kwh
2011 jaarverbruik 2879 kwh
2012 jaarverbruik 2764 kwh
2013 jaarverbruik 2706 Kwh (tot 5-dec)
Op 10-12-2012 is de slimme meter van Oxxio vervangen door de slimme meter van Stedin, de netbeheerder. Hierbij is een stand genoteerd die sterk afwijkt van het verbruik (hoog +5000kwh). We hebben hier een kaartje van ontvangen, maar niet zelf kunnen verifiëren.
In juli 2013 volgde de afrekening voor het jaar. Hierbij bracht Oxxio een bedrag van 1100 euro in rekening. Hierop heb ik contact opgenomen met Oxxio om te achterhalen wat er gebeurd was. Men zou het uit gaan zoeken. Na een paar dagen werden we gebeld met de opmerking dat de meterstanden op 10-12-12 foutief zijn opgenomen (hoog en laag bij elkaar geteld en bij hoog opgeschreven). Dit leek ons een aannemelijke situatie gezien ons consistente gebruik over de jaren.
Oxxio moest daarna contact opnemen met Stedin en toen werd het stil. Iedere maand hebben we vervolgens Oxxio gebeld om een statusupdate. Uiteindelijk kwam die in december. Ons werd verteld dat Oxxio niets kon doen en we contact op moesten nemen met Stedin, de netbeheerder.
Dezelfde dag nog Stedin gebeld en het probleem uitgelegd. Ons werd uitgelegd dat Stedin alleen over het transport gaat en dus niet de kosten voor verbruik kan controleren. De betreffende meter die men in december 2012 vervangen heeft, is een dag later al vernietigd en kan niet meer geraadpleegd worden.
Hierna hebben we een beroep op Oxxio gedaan om ons tegemoet te komen en de aanname voor de dubbele meterstanden te accepteren als de oorzaak van het probleem. Oxxio laat weten dat er niets meer mogelijk is met betrekking tot eventuele correctie.
Wij willen het hier niet bij laten en kunnen aantonen dat het verbruik niet klopt (zie hieronder en bijlage). Wat adviseert u om nu te ondernemen?
Datum meterstand Bron Hoog Laag Eenheid
29/4/09 Geschat door netbeheerder 39722 67737 kWh
10-07-09 Opgenomen door meetbedrijf 40091 68071 kWh
10-07-09 Opgenomen door meetbedrijf 0 0 kWh
03-06-10 Opgenomen door meetbedrijf 1353 1181 kWh
11-06-11 Opgenomen door meetbedrijf 2969 2380 kWh
16/10/2011 Opgegeven door klant 3456 2785 kWh
01-01-12 Opgenomen door netbeheerder 3870 3095 kWh
01-06-12 Opgenomen door meetbedrijf 4510 3673 kWh
10-12-12 Opgenomen door netbeheerder 9505 4498 kWh
10-12-12 Opgenomen door netbeheerder 0 0 kWh
05-07-13 Opgenomen door meetbedrijf 696 113 kWh
Verbruik afgeleid uit mijn oxxio (van de slimme meters):
2010 jaarverbruik 2679 kwh
2011 jaarverbruik 2879 kwh
2012 jaarverbruik 2764 kwh
2013 jaarverbruik 2706 Kwh (tot 5-dec)
Re: Meterstand Oxxio niet correct
En er was niemand aanwezig toen dit gebeurde?Op 10-12-2012 is de slimme meter van Oxxio vervangen door de slimme meter van Stedin, de netbeheerder.
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Op 10-12-2012 is bij u de meetinrichting vervangen door de netbeheerder.
Daarbij zijn door de netbeheerder de eindstanden van de oude meetinrichting en de beginstanden van de nieuwe meetinrichting genoteerd.
Deze meterstanden zijn vastgelegd in de administratie van de netbeheerder.
1. Door contact op te nemen met de netbeheerder kunt u controleren welke meterstanden door de netbeheerder zijn vastgelegd.
Meterstanden die worden gecollecteerd moeten worden gevalideerd.
Als de meterstanden niet juist zijn opgenomen of vastgelegd in de administratie van de netbeheerder, dan zal dit leiden tot uitval tijdens het valideren van deze meterstanden. Een nieuwe opname is niet mogelijk omdat de meetinrichting is verwijderd. In dat geval kan de netbeheerder alleen nog maar een meterstand berekenen.
2. Het is mogelijk dat de netbeheerder een onjuiste meterstand heeft berekend.
Als de meterstanden juist zijn vastgelegd, dan worden deze meterstanden via elektronische berichten doorgegeven aan de leverancier, Oxxio in uw geval.
3. U kunt uw netbeheerder vragen of dit bericht is verstuurd en zo ja wat de inhoud is geweest van dit bericht.
Nadat de leverancier het elektronisch bericht heeft ontvangen, zal het worden verwerkt in de administratie van de leverancier. De meterstand op uw jaarrekening is afkomstig uit de administratie van de leverancier.
4. Het is mogelijk dat het elektronisch bericht niet juist is verwerkt door de leverancier.
Of de netbeheerder heeft de gegevens niet juist opgenomen en verwerkt of de leverancier heeft de gegevens niet juist verwerkt.
Wat ook de oorzaak is, u heeft een onverschuldigde betaling verricht aan uw leverancier die u dus ook van uw leverancier Oxxio moet terugvorderen.
Wellicht dat u door na te gaan waar de fout is ontstaan, kunt aantonen dat er sprake is van een onverschuldigde betaling. Anders zult u zich moeten baseren op uw gemiddelde verbruik per jaar.
Daarbij zijn door de netbeheerder de eindstanden van de oude meetinrichting en de beginstanden van de nieuwe meetinrichting genoteerd.
Deze meterstanden zijn vastgelegd in de administratie van de netbeheerder.
1. Door contact op te nemen met de netbeheerder kunt u controleren welke meterstanden door de netbeheerder zijn vastgelegd.
Meterstanden die worden gecollecteerd moeten worden gevalideerd.
Als de meterstanden niet juist zijn opgenomen of vastgelegd in de administratie van de netbeheerder, dan zal dit leiden tot uitval tijdens het valideren van deze meterstanden. Een nieuwe opname is niet mogelijk omdat de meetinrichting is verwijderd. In dat geval kan de netbeheerder alleen nog maar een meterstand berekenen.
2. Het is mogelijk dat de netbeheerder een onjuiste meterstand heeft berekend.
Als de meterstanden juist zijn vastgelegd, dan worden deze meterstanden via elektronische berichten doorgegeven aan de leverancier, Oxxio in uw geval.
3. U kunt uw netbeheerder vragen of dit bericht is verstuurd en zo ja wat de inhoud is geweest van dit bericht.
Nadat de leverancier het elektronisch bericht heeft ontvangen, zal het worden verwerkt in de administratie van de leverancier. De meterstand op uw jaarrekening is afkomstig uit de administratie van de leverancier.
4. Het is mogelijk dat het elektronisch bericht niet juist is verwerkt door de leverancier.
Of de netbeheerder heeft de gegevens niet juist opgenomen en verwerkt of de leverancier heeft de gegevens niet juist verwerkt.
Wat ook de oorzaak is, u heeft een onverschuldigde betaling verricht aan uw leverancier die u dus ook van uw leverancier Oxxio moet terugvorderen.
Wellicht dat u door na te gaan waar de fout is ontstaan, kunt aantonen dat er sprake is van een onverschuldigde betaling. Anders zult u zich moeten baseren op uw gemiddelde verbruik per jaar.
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Geachte c2k5,
Uit uw bericht begrijpen wij dat uw klacht tot op heden nog niet naar tevredenheid is opgelost. Dit betreuren wij. Om een en ander te kunnen nakijken hebben wij uw klantgegevens nodig. Mocht u prijs stellen op onze hulp dan verzoeken wij u vriendelijk uw gegevens door te geven via www.deoxxiomedewerker.nl.
Met vriendelijke groet,
Oxxio Nederland bv
Leonie
Uit uw bericht begrijpen wij dat uw klacht tot op heden nog niet naar tevredenheid is opgelost. Dit betreuren wij. Om een en ander te kunnen nakijken hebben wij uw klantgegevens nodig. Mocht u prijs stellen op onze hulp dan verzoeken wij u vriendelijk uw gegevens door te geven via www.deoxxiomedewerker.nl.
Met vriendelijke groet,
Oxxio Nederland bv
Leonie
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Beste c2kt5,
Zonet heb ik u helaas niet het juiste adres doorgegeven. U kunt uw gegevens doorgeven aan [email protected]. Excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
Oxxio Nederland bv
Leonie
Zonet heb ik u helaas niet het juiste adres doorgegeven. U kunt uw gegevens doorgeven aan [email protected]. Excuses voor dit ongemak.
Met vriendelijke groet,
Oxxio Nederland bv
Leonie
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Oxxio wenst geen vergoeding te geven voor gedurende de maand juli door onze zonnepanelen opgewekte energie . Reden: toen was er nog geen slimme meter die onze levering aan het net registreerde. Daarvan de reden: Stedin plaatste pas een slimme meter (met 4 tariefstanden, die dus ook onze teruglevering registreet) een maand na plaatsing van de panelen. Dat was veel te laat (pas 8 weken na indiening verzoek onzerzijds , maat Stedin acht zich juridisch niet aan enige planningstermijn gebonden).
De Stedin monteur wil optreden als getuige dat we in juli reeds 1197kwh opgewekt hadden met de panelen, zowel tegenover Stedin als Oxxio, maar geen van beide aanvaarden dit als een schattingsbasis. Ook een achteraf-schatting op basis van augustus/september gegevens is niet aanvaard. Het bedrag dat we mislopen is aldus geschat ongeveer 180 Euro. De algemene leveringsvoorwaarden energie , i.h.b. art. 9.1 en 9.3, zijn o.i. in te roepen tegen het gedrag van Oxxio (is dat correct Trosradar?) . We zegden Oxxio al op, en zullen dat inroepen bij de eindafrekening doen.
De Stedin monteur wil optreden als getuige dat we in juli reeds 1197kwh opgewekt hadden met de panelen, zowel tegenover Stedin als Oxxio, maar geen van beide aanvaarden dit als een schattingsbasis. Ook een achteraf-schatting op basis van augustus/september gegevens is niet aanvaard. Het bedrag dat we mislopen is aldus geschat ongeveer 180 Euro. De algemene leveringsvoorwaarden energie , i.h.b. art. 9.1 en 9.3, zijn o.i. in te roepen tegen het gedrag van Oxxio (is dat correct Trosradar?) . We zegden Oxxio al op, en zullen dat inroepen bij de eindafrekening doen.
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Alle verbruikte stroom word wel verrekend....
Maar als je meer leverde dan gebruikte mag dat, en dat de netbeheerder lang werk heeft is Uw probleem.
Niet elke aanbieder hoeft dit te accepteren en Oxxio is hier erg bekend helaas...
Maar bij aanvraag Panelen mag je reeds je nieuwe meter aanvragen voor tijdige plaatsing.
Vergeet niet dat ze ook meer werk hebben en vaak per straat werken en voor deze zonnepanelen plotseling elders moeten plaatsen in een wijk of stad die nog niet aan de beurt is.
Heel Nederland gaat over dus zomaar even tussendoor 1 meter plaatsen lukt soms niet.
Als er meerdere in jou buurt zitten zullen ze je eerder meenemen dan voor 1 aansluiting en nergens is geregeld in welke tijd de meter gewisseld moet worden helaas.
Veel succes en het was een 1 x probleem....
Maar als je meer leverde dan gebruikte mag dat, en dat de netbeheerder lang werk heeft is Uw probleem.
Niet elke aanbieder hoeft dit te accepteren en Oxxio is hier erg bekend helaas...
Maar bij aanvraag Panelen mag je reeds je nieuwe meter aanvragen voor tijdige plaatsing.
Vergeet niet dat ze ook meer werk hebben en vaak per straat werken en voor deze zonnepanelen plotseling elders moeten plaatsen in een wijk of stad die nog niet aan de beurt is.
Heel Nederland gaat over dus zomaar even tussendoor 1 meter plaatsen lukt soms niet.
Als er meerdere in jou buurt zitten zullen ze je eerder meenemen dan voor 1 aansluiting en nergens is geregeld in welke tijd de meter gewisseld moet worden helaas.
Veel succes en het was een 1 x probleem....
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: Meterstand Oxxio niet correct
Beste Voogdj,
Uit uw bericht begrijpen wij dat uw klacht tot op heden nog niet naar tevredenheid is opgelost. Dit betreuren wij.
U heeft uw klacht op meerdere sites geplaatst, waaronder www.klacht.nl. Wij zullen uw klacht daar verder afhandelen.
Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Taoufik
Oxxio Nederland bv
Uit uw bericht begrijpen wij dat uw klacht tot op heden nog niet naar tevredenheid is opgelost. Dit betreuren wij.
U heeft uw klacht op meerdere sites geplaatst, waaronder www.klacht.nl. Wij zullen uw klacht daar verder afhandelen.
Wij nemen zo spoedig mogelijk contact met u op.
Met vriendelijke groet,
Taoufik
Oxxio Nederland bv