LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nachtmerrie die Essent heet

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door Rinus M »

16 januari ging de telefoon, bleek Essent te zijn. Na een gesprek vertelde de medewerkster mij dat ik bij Essent € 420,= per jaar kon besparen. Dit aan de hand van ons verbruik. Het contract ging 18 januari in, ik blij met deze besparing. Afgelopen zaterdag contract in de bus van Essent, nu blijkt dat ik duurder uit ben, dus heb vanmorgen de telefoon gepakt en Essent gebeld. De medewerkster die ik aan de telefoon kreeg vertelde mij dat de medewerkster mij nooit had mogen toezeggen dat wij € 420,= voordeliger uit waren. Nu vroeg ik wat kunnen wij hier aan doen, antwoord was niets. Heb een contract voor 3 jaar gas en electra, en als ik hier vanaf wilde ik per product € 125,= moest betalen (boete). Ik vertelde haar dat dit niet mijn schuld was, maar hier kon zij niets aan doen. Ik mijn oude leverancier (Electrabel) gebeld, en alles uitgelegd. Deze kwam met het voorstel om de boete voor mij te betalen. Zijn nu weer terug bij Electrabel (oude leverancier) en hou het hier ook bij.

Een dikke PLUIM voor Electrabel,
wat mij betreft mag Essent ik de kou gezet worden.

M.i. is Essent een grote boef, mensen dingen vertellen wat niet waar is.

Groet,
Rinus

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door sephora30 »

Toch logisch dat ze het mooier voorspiegelen aan de telefoon, zo halen ze klanten binnen. Voortaan niet alles geloven wat er wordt gezegd.

the_hurricane
Berichten: 164
Lid geworden op: 25 mei 2011 21:55

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door the_hurricane »

Je kunt volgens mij gewoon binnen een aantal dagen annuleren aangezien het hier om telefonische verkoop gaat.

Rinus M
Berichten: 45
Lid geworden op: 16 mar 2010 16:30

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door Rinus M »

the_hurricane schreef:Je kunt volgens mij gewoon binnen een aantal dagen annuleren aangezien het hier om telefonische verkoop gaat.
Normaal gesproken wel (7 dagen), maar omdat deze medewerkster mij echt had overtuigd dat het ons € 420,= bespaarde heb ik afgezien van mijn bedenktijd. Achter af............ ja achteraf kijk je een koe in z'n ...

Groet,
Rinus

MAXIEM

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Rinus M

Eigenlijk had je bij het belletje al de alarmbel moeten inschakelen. Bedrijven bellen echt niet om je een dienst te bewijzen. Ze zijn uitsluitend uit op een hogere winst ten koste van de klant (ook ESSENT is daar een voorbeeld van).

Maxiem.

naomi30
Berichten: 8
Lid geworden op: 24 feb 2012 12:48
Locatie: den helder

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door naomi30 »

Essent benader ons niet meer om klant te worden.
Woord doodmoe van jullie :evil: :evil:
Laatst gewijzigd door naomi30 op 29 mar 2012 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.

h@rm@n
Berichten: 717
Lid geworden op: 07 nov 2006 14:40

Re: Nachtmerrie die Essent heet

Ongelezen bericht door h@rm@n »

In principe maakt het niets uit wanneer je in het jaar overstapt. Afhankelijk van het moment waarop de jaarafrekening (JAR) wordt gemaakt moet je meer of minder betalen voor het maandelijkse voorschot. Zit je in de winter ( of pal hiervoor) en volgt de JAR begin van het nieuwe jaar dan moet je waarschijnlijk het gebruikte gas per maand betalen en kan het voorschot hoog zijn. Daar tegenover staat dat je van het bedrijf waar je vertrokken bent geld terug hebt gekregen, want je hebt in de zomer al meebetaald voor de wintermaanden, en hiervan kun je dan bij het nieuwe bedrijf je hogere voorschot betalen. Dus niets aan de hand.
Bovendien hanteren de bedrijven de graaddagen methodiek. Gebaseerd op het 30 jaargemiddelde kunnen ze nauwkeurig het verbruik uitrekenen voor de maanden (nog te gaan).
Zover mij bekend heeft Essent geen incasseerders meer in dienst, maar worden achterstallige betalingen doorgesluisd naar een incassobureau.
Bij Essent moesten wij voor gas en stroom een boeten betalen omdat wij eerder weggingen bij hun.
het einde van het liedje was dat we keurig alles hebben betaald plus de boete.
en nooit meer wat gehoord hebben van die hele Essent.
Wij zouden die boeten terug krijgen van onze nieuwe energie leverancier als we een kopie zouden kunnen sturen die wij nooit van Essent hebben gehad.
Dat geld zullen we ook nooit meer zien.
Er is een factuur betaald waarop de boete ergens vermeld moet staan, waarom dan een kopie? De kopie van deze factuur moet voldoende zijn voor de nieuwe leverancier.

Gesloten