LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
nl03643
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nl03643 »

Geachte NemSV,

1. Wij zijn niet teruggebeld na het eerste telefonisch kontakt met de N.E.M.
2. Mijn vrouw heeft duidelijk aangegeven dat zij nooit en te nimmer een dergelijke voorgestelde overstap zonder overleg met mij (haar man) neemt.
3. Er zou een informatiepakket gestuurd worden, geen contract!
4. Wanneer van iemand of een organisatie een dienst of contract wil afnemen, neem ik zelf wel contact op.
5. Ik kan niet anders dan tot een coonclusie komen dat hier duidelijk is sprake van misleiding, verwarring en zelfs intimidatie.

Tot slot: Ik zou als onderneming uitsluitend genoegen nemen met tevreden klanten en er alles aan doen om ontevreden klanten tegemoet te komen. Immers negatieve reklame is dodelijk!!!!!

otje98
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mar 2009 16:01

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door otje98 »

Vorig jaar zomer werd een collega van mij door de NEM benaderd om te switchen. De collega is een man die de nederlandse taal niet machtig is en hem werd verteld dat zij ook van NUON waren! Vandaar dat hij dacht dat er een actie van NUON was en is geswitched. Naderhand kwam hij erachter dan de NEM helemaal niets met NUON te maken heeft en kwam bij mij of ik hem wilde helpen de switch terug te draaien. Ik heb de NEM gebeld zonder succes. Uiteindelijk heb ik de geluidstape opgevraagd en hierop is duidelijk te horen dat mijn collega het hele verhaal van de NEM-medewerker niet begreep. De NEM-man sprak zo snel dat zelfs ik het verhaal niet helemaal kon bijhouden. Uiteindelijk heb ik hier en daar informatie ingewonnen en heb een aangetekende brief naar de NEM verzonden waarin ik het hele verhaal weer uit de doeken heb gedaan en daarbij geschreven dat het een NUON medewerker was, reden te meer om helemaal niet te willen switchen. Na een paar weken kreeg ik wel 5 brieven van de NEM dat de switch in dit specifieke geval teruggedraaid zou worden en dat er geen boetekosten in rekening gebracht werden!!! Op de eindafrekening moest hij € 298,00 bijbetalen (hoezo goedkoop!) Op deze rekening stond, 2 x € 84,03 boetekosten. Weer gebeld met de NEM 2 leveringen (gas en elektra)= 2 x kosten!!!! Er zou een gecorrigeerde rekening zonder kosten komen. Na een paar weken...geen nieuwe rekening maar wel een aanmaning. Weer gebeld, hij moet deze rekening betalen en daarna zou hij de boetekosten terugkrijgen...ja, ja... dat doen we dus NIET. :evil: Ik heb gezegd dat ze het gesprek nu maar moesten opnemen waarna ik gevraagd heb om een nieuwe correcte rekening die wij direct zullen betalen, anders niet. Nu weer afwachten. Al die kosten die ik nu al heb moeten maken, schandalig. En voor Natasja Froger heb ik ook nog een tip... ga in het vervolg eerst goede informatie verzamelen voordat je je met zo'n verschrikkelijke maatschappij inlaat. Velen mensen vertrouwen haar....Ik hoop dat ze ook voor de mensen, die wellicht net zo gedupeerd zullen raken klaar staat.

Hanneke

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door VTO1 »

mevr froger bij RTL Boulevard

wat een leugens weer. die is echt gek op geld.
NEM beetje de hand boven hoofd te houden.
Ik denk dat de NEM directie haar een rad voor ogen heeft gedraaid.
Ze zijn de goedkoopste zegt Natasja. ja alleen elektra, en gas dan? en vastrecht?
veel hoger dan bij anderen.
NEM en Natasja staan voor oplichterij.
Ze weet 100% zeker dat alles wat zij verkondigd oke is! hahahaha
grapjas. als je ff geen cent te makken had, dan moeten de zakken toch weer gevuld worden. Zij ontvant zo rond 1 ton voor zo;n commercial.
Als je echt om de midner bedeelden geeft, dan weiger je zoiets, ze heeft immers al geld zat via Rene.

http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... 11_a52.xml

gertvandelft
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2009 16:32

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gertvandelft »

Meld u aan bij www.infofilter.nl/ en u wordt niet meer lastig gevallen door telefonische colporteurs

DVermaat
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 mar 2009 19:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DVermaat »

De NEM, een stelletje nare oplichters!!! Ik heb GEEN GOED woord over voor deze maatschappij. Zo oneerlijk, je word gewoon genaaid waar je bij staat.

Mijn vriend en ik hebben een tijdje terug een huis gekocht. In februai belde de NEM mij op en hebben hun hele verhaal gedaan. Natuurlijk wilden ze je overhalen om klant te worden. Maar omdat ik natuurlijk met mijn vriend moest overleggen heb ik gezegd dat ze mij best een informatiepakket toe konden sturen. Informatie is nooit weg toch? Tjah, dat zou je denken. De medewerker die ik aan de telefoon had was nauwelijk verstaandbaar en was duidelijk een buitenlander aan zijn accent te horen. Ik kon hem gewoon weg niet verstaan en heb dit een aantal keer gezegd. Ook heb ik echt wel 6 keer gezegd dat ik geen klant wilde worden maar gewoon een informatiepakket wilde. Dit was goed,ik moest wat gegevens geven. (Had ik natuurlijk nooit moeten geven.) Ik vond het al een beetje raar maarja je gaat er natuurlijk niet vanuit dat je gelijk aangemeld word als klant. Deze man vertelde mij dat ik binnen een aantal dagen een brief thuis gestuurd zou krijgen, wanneer ik hier niet op zou reageren zou er verder niets gebeuren en zou ik niets meer ze horen. Ik heb dus niet gereageerd op deze brief maar kreeg 2 weken laten een brief thuis gestuurd waarop ik mijn meterstanden in moest vullen. Dit vond ik erg vreemd want ik woon nog gewoon thuis en ga helemaal niet over dit soort dingen. Dit soort zaken regelt mijn vader allemaal. Nu heb ik Essent gebeld en gevraag hoe dat zat, en hun vertelde mij dat mijn vader geen klant meer bij hun was en dat de NEM het gas en elektra over hebben genomen. Toen heb ik de NEM gebeld en zij bevestigde dit, toen heb ik het hele verhaal uitgelegd en zij vertelde mij 'dat ik helaas verkeerd geinformeerd ben' en dat zij verder niets meer voor mij konden doen. Ik was klant en wanneer ik hier onderuit wilde moest ik 250 euro boete betalen.

Sindsdien zijn wij (mijn vader en ik) samen met de Essent bezig met de nasleep van dit verhaal. Ze hebben geld van mijn rekening afgeschreven (het maandelijkse bedrag wat ook nog eens veel duurder is dan wat we bij onze andere energiemaatschappij moeten betalen) nu heb ik dit geld telkens gestortoneerd maar kijgen wij telkens brieven thuisgestuurd dat wij dat aan moeten betalen.

Wanneer wij de NEM aan de telefoon hebben beloven ze telkens dat wij geen klant meer zijn, dat alles terug is gedraaid en dat wij boete vrij van het contract af kunnen. Echter krijgen wij een aantal dagen laten telkens brieven van hun dat wij die boete moeten voldoen etc.

Hun reactie?
- Ik ben meerderjarig dus mag zo maar een contract aangaan ook al woon ik thuis en alles staat op mijn vader zijn naam.
- Zij hoeven sinds kort geen handtekening meer te hebben van de klant en klanten kunnen gewoon telefonisch zo'n contract aan gaan.
- Ze kunnen niets voor ons doen en kunnen ons contract wel opzeggen maar moeten dan een boete betalen.

Wij zijn dus hier dus al vanaf feburari mee bezig. De NEM is onbetrouwbaard, onbeschoft, onbereikbaar etc,

Even voor de duidelijkheid, ik D.Vermaat heb informatie aangevraagd vor mijzelf,(thuiswonend maar binnenkort niet meer) en ze sluiten W.Vermaat af!! Dit moet toch niet kunnen?

Ook heeft mijn vader een eindafrekening van de NEM (+ 250,- boete) en een eindafrekening van de Essent gehad! Omdat wij afgemeld waren bij de Essent en voor een maand klant zijn geweest bij de NEM (tegen onze wil in) moeten wij nu extra betalen bij Essent. En omdat wij een ''nieuwe'' klant zijn bij Essent (na een maand van afwezigheid) zijn wij hoger aangeslagen voor gas en elektra als voorheen.Ronduit belachelijk.

Ik kan dus wel zeggen GA NIET MET DE NEM IN ZEE, tenzij je ook wilt dat dit je overkomt..

nl03643
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nl03643 »

Twijg,

Is aangemeld bij www.consuwijzer.nl. Ik heb op jouw advies ook aan mailbox radar mijn relaas gestuurd.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Twijg »

@nl03643: Hartstikke goed dat je het hebt gedaan. Maar wil je ook een mailtje sturen naar de redactie van kassa? [email protected] Die stellen wekelijks een klachtentop 3 samen voor internet en 1 x per maand een klachtentop 5
voor het t.v. programma. Alle beetjes helpen!!!!!

@D Vermaat: U moet een klacht indienen bij www.consuwijzer.nl
die geeft uw klacht door aan de toezichthouders op de energiemarkt.
Als u er een zaak van wilt maken: Op die site staat ook informatie over de geschillencommissie.
Stuur ook een mail met uw klacht naar [email protected] (zie hierboven)
U kunt uw klacht ook nog op www.adformatie.nl zetten. Deze site wordt naast Radar ook in de pers genoemd. Volgens mevr Froger lost de NEM alle zaken op, maar dat gelooft inmiddels niemand meer.
Veel sterkte ermee.

@ Bob Schurkjens:

Gistermorgen toen ik nietsvermoedend het bushokje instapte en even ging zitten, kreeg ik het onaangename gevoel dat ik niet alleen was, ik keek opzij zo tegen een levensgrote Froger poster aan. Ben er snel weer uitgegaan. Jammer, geen viltstift in mijn tas.
Daarnaast werd ik een kwartier geleden nog gefrogerd. Had Ned1 opstaan, hoorde die vreselijke reclame, gelijk naar Ned 2 gezapt, na 1 minuut werd ik weer gefrogerd, want toen kwam zij daar weer het goede nieuws vertellen.
Ik voel me dan ook zéér gefrogeerd. :shock:
Hoorde net dat RTLBoulevard enorm veel mails heeft gekregen na de uitzending van afgelopen vrijdag en dat ze vanavond weer in het programma is geweest. Ik kijk morgen wel even. Als ik het nu doe is gelijk mijn nachtrust verfrogerd :twisted:
Laatst gewijzigd door Twijg op 17 mar 2009 01:52, 1 keer totaal gewijzigd.

christel vink
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 mar 2009 00:00

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door christel vink »

Tot mijn schrik lees ik nu pas al die nare berichten en ik ben overgestapt!
Ben al te laat met opzeggen,maar heeft iemand nog advies voor me hoe ik zo snel mogelijk van de nem afkom?

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Natasja heeft alweer De Telegraaf gehaald:

http://www.telegraaf.nl/prive/3491602/_ ... html?p=7,3

Ben benieuwd waar dit allemaal naar toe gaat!

Tonneke1958
Berichten: 12
Lid geworden op: 27 nov 2007 01:26

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Tonneke1958 »

Het is gewoon lachwekkend zoals Natasja bij RTL haar schoon staat te praten.nogmaals ik ben ook bij de NEM geweest zonder dat ik het eigenlijk wist,ik heb mijn vorige energiemaatschappy om op heldering gevraagd en die stuurde me naar een advocaat, brieven geschreven aangetekend en gefaxt,je krijgt gewoon geen antwoord ze reageren nog niet op brieven van advocaten en nu zou Die Natasja dat wel even regelen zodat iederen geholpen worden hahahaha.
Hoe doet ze dat dan voor die mensen die hoge rekeningen krijgen?
Die mensen hoe dan ook die blijven er mee zitten.
Eerst de schuld aflossen dan mag je over,
De NEM zegt bij Kassa; We hebben nu genoeg geld om reclame spotjes te maken op Tv,ja inderdaad dat mag wel als ze eerst de mensen belazeren /uitkleden.
IK kan gewoon niet begrijpen dat er niemand deze lui aan pakt,je heb zoveel commissie`s. Maar ze blijven op hun gat zitten.

A.U.B mensen pas op voor de NEM

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Twijg:

Ze hebben hier niet de mogelijkheid tot reageren gegeven!

Blijkbaar zijn ze bang dat de mailbox meteen vol loopt!

Ik had ook al gekeken maar de vorige keer niet en bij deze dus ook niet!

nl03643
Berichten: 5
Lid geworden op: 14 mar 2009 10:17

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door nl03643 »

Beste Twijg,

Ook redactie Kassa heeft nu mijn relaas in de postbus.

DolceVita81
Berichten: 3
Lid geworden op: 09 feb 2009 18:27

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door DolceVita81 »

De Nederlandse Energie Maatschappij heeft mij vorig jaar zeker 5 keer gebeld, ook nadat ik ze na het 2e telefoontje te kennen had gegeven niet met ze in zee te willen. Ik was namelijk wel zo bij de pinken dat ik doorhad dat ik gelijk aan ze vast zat als ze een info-pakket zouden sturen. Heb ze ook verteld dat ik niet van dat soort agressieve verkoopmethoden houd. Ze bleven doorgaan. Op een gegeven moment ben ik heel boos geworden en gezegd dat ze me uit het systeem moesten halen. Dat ging goed. Totdat ze me nu wéér beginnen te bellen. Ik heb nog heel beleefd tegen de jongen aan de telefoon gezegd dat ze me vorig jaar zeker al 5 keer hebben gebeld en dat ik toen al heb aangegeven dat ik absoluut niet de behoefte had om zaken met hen te doen en dat ze me uit het systeem moesten halen. Zegt hij doodleuk: Nee hoor dat is niet zo, we hebben u nog maar 1 keer gebeld en toen kregen we het antwoordapparaat.
Na de reacties hier op het forum te hebben gelezen, is het mij wel duidelijk... NEM heeft lak aan alles en iedereen en doet precies waar ze zin in hebben. Ze zijn inderdaad niet aangesloten bij Infofilter... Je kunt ze nu dus nog niets maken... Heb daarom mijn klacht gedopneerd bij Consuwijzer en daar kreeg ik het volgende antwoord van: Op 11 november 2008 is door de Eerste Kamer een wetsvoorstel aangenomen dat de bestaande Telecomwet op een aantal punten wijzigt. Zo regelt de wet het zogenoemde 'bel-me-niet-register'. Dit register moet een einde maken aan de grote ergernis bij consumenten over ongevraagde telefoontjes van telemarketeers. Iedereen kan zich straks bij dit nieuwe register afmelden voor dit soort telefoontjes. Ook kunt u zich straks bij een telefoontje van een telemarketeer in een keer afmelden voor telemarketing in het algemeen. Bedrijven die het register straks niet raadplegen kunnen worden aangepakt door de Opta. Consumenten die telefoontjes van bijvoorbeeld goede doelen willen blijven ontvangen kunnen dat straks aangeven. Deze maatregelen treden naar verwachting per 1 juli 2009 in werking.
Dus nog even volhouden allemaal! En als we maar genoeg klachten indienen over NEM, zullen we wel een keer winnen!

bevertje27
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 mar 2009 13:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door bevertje27 »

Nee hoor, ook ik keek op bereken uw energie verschil en de NEm komt daar anders uit de bus als ze in eerste instantie aangeven.

Wij kregen na aanvraag Internet een folder thuis waarop stond dat we met 3 jaar groene stroom 1607,00 zouden gaan betalen vast. Volgens alle internetsites en NEM zelf zou dat ineens 1957,00 zijn ????
( bijna net zo duur als andere ) en Zelfs een 1 jaar contract ENECO of ESSENT of NUOn is goedkoper.

Maar oke waar het om gaat is dat wij ons via Internet aanmelde 15 februari naar aanleiding van die tarief. We kregen brief dat op kort termijn overstap geregeld zou worden. Echter op 25 februari nog niets geregeld ( geen contract binnen, geen kaart meterstanden en geen overstap geregeld ) We kregen 26 februari een brief van netwerkbeheerder STEDIN dat er nog altijd geen aanmelding was van de NEM en dat als er niet binnen 10 dagen alsnog aanmelding zou komen we zouden worden afgesloten.
( alleen door hun enorme goeie inzet en handelen sloten ze ons voorsalsnog niet af ) ( warme douche voor hun dus )

Hierop NEM gebeld welke nogal nonchelant zei dat het wel goed zou komen en alles op zijn tijd. Pardon op zijn Tijd ? Zij zijn verplicht om binnen een redelijk aantal dagen de boel te regelen.
( staat notabene ook op hun eigen site ) 7 dagen na aanmelden is overstap een feit ( niet dus )

Nou we zitten inmiddels op 17 Maart en opnieuw bericht gekregen van Stedin.... ER IS NOG ALTIJD HELEMAAL NIETS GEREGELD DOOR DE NEM.
pardon..... Dus wij hebben dalijk geen andere keus als u afsluiten.

Nou duidelijk is dat de NEM er een zooitje van makat en niet waarmaakt wat ze beloven of afspreken. Ik ben echter zo slim geweest om te bellen met de CONSUWIJZER welke mij ook vertelde dat dit een zeer goeie reden is om een aanmelding waar nog altijd niets mee gedaan is door de NEM ( wat wel had verwacht mogen worden ) stop te zetten.
Dat ga ik dus ook doen.
Heb aangetekende brief klaar liggen en daarin hele verhaal verteld. tevens geeist dat ze binnen 5 werkdagen mij terug anwtoorden met bericht dat aanmelding van de baan is ( noodzakelijk omdat we anders worden afgesloten en zonder enegrie zitten ) ALLe eventuele kosten komen voor de NEm daar die aansprakelijk zijn voor het niet geven waarvoor we afspraak hadden etc etc etc.

En erbij vermeld dat als ze niet reageren er verdere maatregelingen komen. mensen laat je niet misleiden ( zelfs al heb je getekend ) als er sprake is van misleidende verkoop en ze gaan wat anders leveren als er is afgesproken, of voor andre prijs. Of ze laten je voor iets heel anders tekenen, of komen op redelijke wijze hun belofte niet waar, of ze melden je niet op tijd aan bij netwerkbeheer ... schoom je dan niet en zet gewoon stop die contract. Want uiteindelijk zal blijkend at je wel degelijk in je recht staat. Kijk echter wel goed met wat je eventueel tekend. Als je je hebt aangemeld via Internet zie dan hun site....

Staat duidelijk op vermeld dat je pas klant van hun ben als de leverancie een feit is. En er staat dat na ontvangen pakkeet er na 7 dagen gestart wordt met overheveling naar netwerkbeheerder.

Volgens de netwerkbeheerders en Consuwijzer mag je verwachten dat binnen 5 werkdagen a 10 werkdagen aanmelden een feit is.
langer is niet gebruikelijk en tegen de regels in aldus Consuwijzer.

Zij zullen dan ook mijn klachten ( onderbouwt ) doorsturen naar de toezichthouders.
Dus Uw klachten niet alleen hier zetten, maar opsturen naar de toezichthouders van ENERGIE.
En tevens aangeven bij NEM dat u aangifte gaat doen bij de geschillen commisie.
NEM Helaas, maar door jullie eigen gebrek aan netheid van handelen en duidelijkheid en in gebreken blijven krijgen jullie mij niet als klant.

Goed personeelsbeleidt en goede handels wijze leverd klanten op. ( niet wat jullie doen )

En Politiek Den haag bedankt dat je alles zo nodig moest privatiseren en er geen controle op houdt zodat ieder bedrijf maar zijn eigen gang kan gaan. End at terwijl iedereen afhankelijk is van ENERGIE.
SLECHT erg SLECHT kabinet ....... ( denken alleen maar aan eigen belang )

martdehaan
Berichten: 28
Lid geworden op: 15 nov 2007 22:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door martdehaan »

ZOJUIST GEVONDEN OP INTERNET HIER KUN JE OOK JE KLACHT KWIJT.


Wat doet de Consumentenlijn Telemarketing?

De Consumentenlijn Telemarketing is een instantie voor vragen en klachten. Uw klacht nemen wij aan, wordt geregistreerd en vervolgens doorgespeeld aan de telefonische adverteerder - bedrijven of andere organisaties die aan telemarketing doen - waarover de klacht gaat. Op deze manier proberen we organisaties te dwingen hun telefonische benadering van consumenten te verbeteren.
Voor uw gemak

De Consumentenlijn Telemarketing wil het u dus gemakkelijker maken om een klacht in te dienen over telemarketing. Daarnaast verstrekken wij informatie over telemarketing en de rechten van de consument. Natuurlijk hebben bedrijven die naar de consument bellen hun eigen klachtenprocedure. Het beste is om direct met de organisatie waarover u wilt klagen contact op te nemen. De klachtenprocedures van die adverteerders hebben betrekking op het product en hun dienstverlening in het algemeen. Dat nemen wij niet van hen over. Ergert u zich aan zaken rond het telefonisch contact en kunt u die klacht niet gemakkelijk bij het betreffende bedrijf kwijt, dan kunt u contact met ons opnemen. Uw klacht wordt door ons doorgestuurd en we controleren de afhandeling.


LINK:

http://www.telemarketinglijn.nl/wat-doe ... eting.html

LEES OOK ALLES OVER DE NIEUWE WET PEP 1 JULI 2009

http://www.telemarketinglijn.nl/over-te ... ingen.html


En nou met z'n allen ook hier een klacht indienen.

Wijsmand
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Wijsmand »

Als je niet tevreden bent dan kun je dit contract toch beëindigen. De boete varieert van 50 tot 125 euro afhankelijk van je contract.

En een leverancier met betere condities zoeken 8)

prick
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 21:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door prick »

De "boete" die men aan mijn overleden schoonvader "in rekening brengt" bedraagt EUR 300 (en gelijk aan een half jaar energieverbruik voorheen bij Eneco excl verwarming wat gemeenschappelijk is geregeld). Is dat dan soms ook niet correct? Dit bedrag heb ik nog nergens teruggezien.

Wijsmand
Berichten: 26
Lid geworden op: 16 mar 2009 18:02

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Wijsmand »

http://www.nederlandenergie.nl/document ... fstand.pdf

Daar staan hun boetes !

Nummer 6.

S6

prick
Berichten: 7
Lid geworden op: 20 feb 2009 21:12

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door prick »

@Wijsmand
Bedankt voor de informatie.
Op geen enkele wijze kom ik tot EUR 300.
Wel staat in artikel 8 dat de verhuisvergoeding EUR 30 zou zijn. Kennelijk is verhuizen naar de begraafplaats het 10-voudige. Maar daar leveren ze geen energie....
Los daarvan natuurlijk bestrijd ik dat mijn overleden schoonvader een contract is aangegaan voor de 23 laatste dagen van zijn leven en vlak voor opname in een verpleegtehuis is een overstap naar een nieuwe leverancier al helemaal onaannemelijk. De laatste maanden van zijn leven had hij veel moeite met spreken en was zeer snel moe. Daar hebben ze bij het call center kennelijk gebruik van gemaakt. Maar dit dient slechts ter illustratie van de praktijken waar de NEM zich mee bezig houdt. En vervolgens een agressief incassobureau op je af stuurt. En bovendien al een jaar lang geen reactie geeft op informatie die ik ze lever zoals een overlijdensakte en verzoeken om uitleg. Tenzij je de aanmaningen etc als reactie mag kenmerken. Ik word steeds bozer over deze oplichtersbende, na het lezen van alle reacties en de onnozele commentaren van mevrouw Froger. Inmiddeld EUR 854 voor energie gedurende 23 dagen en dat terwijl hij tot de overstap ongeveer EUR 50 per maand betaalde (zoals gezegd excl verwarming want dat was centraal geregeld voor het appartement waar hij woonde). Ik zal dit zeker voor de rechter uitvechten en wacht graag de stappen van Cannock Chase af.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Weet je wat ook goed werkt. Vertel het aan iedereen die je kent. Familie, collega’s, vrienden, kennissen. Dat gaat als een lopend vuur!
Ik zit zelf niet in de marketing maar heb wel vaak klantenbestanden moeten sorteren en analyseren voor marketeers. Mond op mond reclame (ook negatieve) kan oplopen tot wel 80%. Ook bij grote bedrijven. Ik heb het zelf gezien! Dat heeft alles te maken met “vertrouwen” en daarom vragen mensen altijd aan bekenden naar hun ervaringen.
Doen dus! Verzwijg het niet. Waarschuw IEDEREEN!

Gesloten