LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nederlandse Energie Maatschappij

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

@Heidi0000000000:
Het gaat mij niet om het product wat geleverd wordt, maar om de manier zoals zij hun klanten 'ronselen'.
Anders kan ik het niet noemen.
Misschien leveren ze inderdaad goedkoper, dat weet ik niet maar dat WIL ik ook niet weten!
Het gaat mij puur om de manier zoals de NEM zich tegenover potentiële klanten gedraagt. Vooral de ouderen onder ons en de minder begaafden gaan hier het schip mee in.

MamMaria
Berichten: 144
Lid geworden op: 29 mar 2008 11:56

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MamMaria »

Dit 'verhaaltje'kwam ik tegen op de site van EnergieLeveranciers.nl:

"reactie van de energieleverancier
Geachte mevrouw ..., Hartelijk dank voor uw reactie op de site van Energieleveranciers.nl. Wij waarderen het altijd als consumenten de moeite nemen om in contact met ons te komen en handelen een eventuele klacht graag naar ieders tevredenheid af. De Nederlandse Energie Maatschappij wil uitsluitend klanten werven, die bewust voor ons en onze producten kiezen. Wij hebben er geen baat bij consumenten te benaderen, die dit niet op prijs stellen. Dagelijks zijn wij bezig om onze verkoop medewerkers te trainen, zowel inhoudelijk als verkooptechnisch. Tegen de bewuste agent die u heeft gesproken, zullen er passende maatregelen worden genomen na wederhoor. Langs deze weg bevestig ik u dat uw gegevens geen commercieel doeleinde meer zullen dienen voor De Nederlandse Energie Maatschappij. Met vriendelijke groet, Joyce Laurman Kwaliteitsmedewerker De Nederlandse Energie Maatschappij B.V. T: 0900-730 730 7 F: +31 10 240 6121 W: www.nederlandenergie.nl'


Misschien zouden wij allemaal dit nummer kunnen gaan bellen!

Wie weet, misschien gaat het werken!

ILDIVO
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2009 14:38

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door ILDIVO »

Bijna 100 pagina's aan reacties, ongelooflijk, laat wel zien dat er erg veel onvrede is over de nem. die is er bij mij zeker ook. ook ik ben op een onbewaakt moment met ze in zee gegaan, maar heb wel binnen een maand weer opgezegd.
Wat ik mis in al die reacties zijn concrete aanwijzingen in hoe je met ze
moet omgaan en wat je moet doen om hierop te antwoorden.

Mijn situatie is als volgt:
1. ik heb op 7-5-2008 aan de telefoon overal ja op gezegd en de nem stuurt op 09-05-2008 de "Bevestiging aanmelding", op 20-5-2008 stuurt de nem dan de "Bevestiging overeenkomst""
2. Na alles grondig bestudeerd te hebben kwam ik er achter dat ze dus
echt veel duurder zijn dan de NUON, waar ik tot op dat moment mijn energie van kreeg.
3. op 23-5 een brief ( niet aangetekend) gestuurd aan nem dat ik op grond van de door hen vals verstrekte informatie GEEN gebruik van haar diensten wenste te maken.
4. Op 06-06-2008 ontving ik een meterstandkaart met het vriendelijke verzoek de meterstanden te registreren en aan de NEM op te sturen.
5. Op 06-06-08 wederom een brief gestuurd aan nem met de mededeling dat ik op 23-05 reeds schriftelijk gemeld had GEEN gebruik te maken van de nem
6. Op 18-06-08 ontvang ik een "Mededeling" van de nem waarin ze aangeven het te betreuren dat ze mij als klant verliezen en komen ze op de proppen met de mogelijke boete tot € 250,00 ivm door hun gedane inkoop voor 3 jaar bla bla bla ...
7. Op 21-06 wederom een brief aan nem gestuurd, waarin ik aangeef mij absoluut NIET als klant van de nem te zien en dat ik geen prijs stel op welke diensten dan ook van hen etc.

ONDERTUSSEN blijkt dat in werkelijkheid de nem reeds met NUON contact heeft gehad en dat de energievoorziening reeds per 9-6-2008 door de nem wordt geregeld

8. Op 21-7-2008 stuurt de de nem mij een "Bevestiging levering"
9. Op 23-7-2008 stuurt de nem mij een "Mededeling overstap"
In deze brief wordt feitelijk gereageerd op al mijn brieven die ik gestuurd heb en geeft de nem aan dat ik in het telefoongesprek van 7-5-2008 ( het begin van alle ellende) overal ja op heb geantwoord en dat ik daarin ook geinformeerd ben dat ik een periode van 7 dagen als afkoelperiode heb om te reageren. Op 21 mei hebben ze mei de bevestiging overstap gestuurd en omdat ik dus niet binnen die 7 dagen heb gereageerd is er sprake van een rechtsgeldige overeenkomst ( aldus nem)
10. Op 23-7-2008 stuurt de nem mij een "Beeindiging levering" met wederom de dreiging van € 250,00 boete
11. Op 30-7-2008 heb ik met de nem gebeld met een dame van niet nederlandse komaf, haar nog eens de situatie uitgelegd en zij zou stappen ondernemen ......
12. Op 28 augustus de eindafrekennota van nem ontvangen voor € 444,78 ( incl. € 250,00 boete)
13. Op 18 november aanmaning ontvangen
14. Op 24 november Betalingsherrinnering ontvangen
15. Op 28-11-2008 heb ik zelf een brief aan nem gestuurd waarin ik o.a. aangeef het ridicuul te vinden dat het in nederland kennelijk geoorloofd is dat energieverstrekkers ZONDER goedkeuring van de afnemers zomaar kunnen wisselen. tevens gemeld dat ik de geleverde energie wel inmiddels heb betaald maar dat ik de boete van €250,00 absoluut niet ga betalen.
16. Op 30-11-2008 stuurt nem een "Laatste aanmaning" met inmiddels €25,00 aanmaningskosten er bovenop
17. Op 8-12-2008 probeer ik de nem te bellen maar kom er na 12 pogingen niet door
18. Op 12-01-2009 stuurt Cannock Chase mij een incasso, bedrag wordt verhoogd met € 75,00 incassokosten en is inmiddels €332,48 geworden
19. Op 16-01-2009 schrijf ik een brief aan nem EN kopie aan Cannock Chase dat ik op grond van artikel 21 in de Algemene Voorwaarden van nem in mijn recht vind te staan want:

- 21.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen geldt de leveringsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
-21.2 De leveringsovereenkomst van onbepaalde tijd kan worden opgezegd met de inachtneming van een opzegtermijn van 30 kalenderdagen, tenzij schriftelijk een kortere opzegtermijn is overeengekomen.

Op grond hiervan stel ik : Een telefonische overeenkomst is GEEN schriftelijke overeenkomst dus kan ik BINNEN 30 dagen ZONDER boete van de overeenkomst af.

Ik verzoek vriendelijk doch dringend verder in dit schrijven aan nem en cannock chase om op te houden met het sturen van brieven en aanmaningen.

20.Op 28-1-2009 stuurt cannock chase een volgende aanmaning en geeft mij nog 3 dagen de tijd om te betalen,
21. Op 31-1-2009 stuur ik cannock chase een brief met verwijzing naar mijn schrijven van 16-1-2009
22. Op 5-2-2008 stuur cannock chase mij een brief dat ik binnen 3 dagen moet betalen, anders zal er een deurwaarder ingeschakeld worden.

Genoemde datums in bovenstaand verhaal zijn de datums zoals
ze in de brieven vermeld staan.

KAN IEMAND MIJ NU CONCREET VERTELLEN WAT IK MOET DOEN ???

( buiten het gevoel natuurlijk wat mijn vrouw mij toefluistert en ikzelf eigenlijk ook voel van; betalen maar die hap en dan ben ik er vanaf ...)

monique2624
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2009 21:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door monique2624 »

ook ik ben er in getrapt en laat het nu tot een recht zaak komen ze zijn zelfs veel duurder dan eneco waar ik nu bij zit en voor hun al bij zat zij namen me terug en regelde de zwits ik kreeg een brief van een deurwaarder dat als ik niet betaal ik wordt afggesloten lijk me leuk zit al dik meer dan een half jaar bij eneco.
ook vertellen ze niet dat er transport kosten bij komen waardoor het allemaal veel duurder is.
als ik het door had laten gaan zou ik bij drie verschillende bedrijven zitten voor mijn gas water en licht.
gebrijk gas en licht dan bij nem en eneco voor de transpot kosten en water gaat hier ook via een ander bedrijf om het voor de consument niet ingewikkelt te maken .
Ze bellen altijd tijdens etenstijd savonds en ze zijn echt niet goedkoper trap er niet in het is gewoon legale maffia ik snap ook niet dat het nederlandse gerecht hier niks aan doet dat dit allemaal maar mag en kan in nederland als ik iemand oplicht wordt ik ook gestraft en dit soort bedrijven mogen hun gang maar gaan ondanks dat er zoveel klachten zijn. :evil:

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door superwoman »

Laatst ook een telefoontje van de NEM gehad. Wat een muts had ik aan de lijn zeg: het gesprek ging als volgt:

- spreek ik met mevr ......
- spreekt u mee
- klopt het dat u energie afneemt bij Nuon ?
- nee
- bij wie neemt u dan energie af ?
- gaat dat u wat aan ?
- Wij leveren goedkopere energie dan uw leverancier !
- hoe weet u dat nou, u weet niet eens wie onze energieleverancier is !
- Ik kan u verzekeren dat wij de goedkoopste zijn, wilt u niet overstappen ?
- nou, nee, veel te slechte ervaringen mee.
- Maar wij regelen alles voor u hoor, gaat heel goed, echt waar !
- ik heb daar geen zin in, belt u maar iemand anders
- dan doe ik dat wel, ja
- u een prettige middag nog, werk ze !
- .......... (hoorn was erop gegooid)

Nu ik deze reakties lees ben ik blij dat ik er niet mee in zee ben gegaan. Ze doen hun huiswerk niet goed, je haalt alleen maar narigheid over je heen als ik het zo bekijk.

monique2624
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 feb 2009 21:41

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door monique2624 »

Ik vindt dat de wet moet worden aangepast geen handtekening geen dienstverlening net zo als het vroeger ging dat was echt zo slecht nog niet hoor.
ik denk dat je dit soort praktijken kan voorkomen als er geen handtekening opstaan zit je ook nergens aanvast heel simpel.
nu ben je altijd afhankelijk van wat de grote bedrijven met je bandopnamen doen .
Het zelfde dat je er gelijk 3 jaar aan vast zit slaat nergens op.
als ze zo goedkoop zijn waarop kan ik niet gewoon per maand iets afnemen waarom gelijk voor drie jaar.
omdat zij het dan goedkoper in kunnen kopen dat is toch hun probleem niet de mijne zij zeggen dat ze de goedkoopste zijn terwijl ze dat dus echt niet zijn dus mensen laart je niet gek maken ga niet met ze in zee.zeg geen interessen en hang gewoon op klaar ermee.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

ik heb laatst gekeken over die tarieven waar ze mee stunten. als je goed kijkt is het stroom en gas misschien wel goedkoper, maar de leveringskosten zijn bijna dubbel zo hoog als bij b.v het NUON.
Is dus alleen aantrekkelijk voor hele grote bedrijven enz.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Na incasso, bedrag storneren, en blokkeren.

Zo werkt het.

Succes.

Elleke0410
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 feb 2009 11:51

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Elleke0410 »

Werd zojuist gebeld door het call centre van de NEM. Sprak met een dame die heel slecht nederlands sprak en duidelijk d'r verhaaltje af las van een briefje. Wat wat was er gebeurd wij waren WINNAAR geworden om voor een contract met de NEM in aanmerking te komen als onze energie leverancier. Inderdaad begint het gesprek heel vreemd ze vragen van alles waar je ja op antwoord (ik hoop dat dat geen vervelende consquenties geeft) en heb ze naderhand duidelijk te verstaan gegeven dat ik geen prijs stel op een andere leverancier, toen er nogmaals werd gezegd dat alle bewoners in onze "straat" winnaar waren heb ik gezegd mevrouw wij hebben geen interesse goedemiddag... en het gesprek weggedrukt. Vreemd is wel dat ze ons telefoonnummer hebben want ik heb ooit mijzelf bij info filter afgemeld en krijg bijna nooit telefoontjes van call centra... Ik hoop dat dit maar weer met een sisser afloopt.

Jes83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 23:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jes83 »

Achteraf gezien is het natuurlijk heel dom dat je een bandje laat meelopen als je alleen maar instemt een informatiepakket toegestuurd te krijgen. Maar ja, mij is het nu eenmaal ook overkomen.
Het ergste vind ik dat ik een aantal keer voor die opname te kennen heb gegeven dat ik een informatiepakket wilde, zodat ik alles nog even rustig door kon lezen en met mijn vriend kon overleggen voor ik een beslissing nam. Dat was allemaal geen probleem, het was immers geen overeenkomst. Dat is tenminste wat die man aan de andere kant van de lijn zei. Bij de vraag of ik instemde met levering van energie op mijn adres moest ik hem toch even onderbreken. Ik zei immers dat ik aan de telefoon nog helemaal niet wilde beslissen. Zijn antwoord was dat ik gewoon maar ja moest zeggen, want ik zou na dit gesprek toch nergens aan vast zitten. De band werd opnieuw gestart en als ik nog vragen had, dan kon ik die na de opname stellen. Daar had ik natuurlijk nooit mee moeten instemmen, maar ik beanwoordde braaf de vragen.
Na afloop zei die fijne man dat ik vijf dagen bedenktijd had. Ik zei: Het was dus toch een overeenkomst. Maar tot het einde van he gesprek bleef hij volhouden dat het geen overeenkomst was. Daar hebben we vervolgens nog een 10-minuten durende discussie over gehad, waarin ik steeds opnieuw in het ongelijk werd gesteld. Uiteindelijk begreep hij ook wel dat ik het idee had dat ik een contract door m'n strot geduwd had gekregen, maar ja, als ze iederen zomaar een informatiepakket zouden gaan sturen (dus ook naar niet geïnteresseerden) dan zou het ze wel heel veel geld gaan kosten. Het kwam er ook op neer dat ik niet zo moest zeuren, want ik kon het contract toch via een mailtje opzeggen? Daarop vroeg hij me ook nog of ik wist hoe ik moest internetten. En ja, terugdraaien kon niet meer, want het informatiepakket was al opgestuurd.
Gelukkig heb ik niet m'n bankrekeningnummer opgegeven, want daar zag ik het nut niet van in.
Ik vraag me eigenlijk af of die bandopname wel 'geldig' is. Ik heb me namelijk voorgedaan als mijn vriend (met medeweten van de callcenterman) en ik heb de vraag 'bent u de heer ***' met ja beantwoord, terwijl ik een vrouw ben. Dat lijkt mij toch vrij moeilijk te manipuleren.
Na dit forum te hebben gelezen, ga ik morgen als eerste een aangetekende brief naar ze sturen.

Trouwens wel fijn dat dit forum bestaat. Kan ik tenminste ergens m'n frustraties kwijt.

Jorrik
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 08:58

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jorrik »

Volgens mij zien de mensen op dit forum niet in dat het hier over de NEM zelf gaat en niet over de call centra.

Ik ben zelf 1 van die personen in een call center van de NEM, om op de laatste te reageren, we geven duidelijk aan dat het om een WELKOMS PAKKET gaat en NIET om een INFORMATIE PAKKET.

Deze wijze van verkoop is bij elke maatschappij in gebruik, het is niet alleen de NEM die mensen "lastig valt".

Het klopt dat er collega`s zijn die de informatie soms wat zwak of niet duidelijk overbrengen.

De NEM is wel degelijk goedkoper dan de meeste! Maar wij hebben geen zicht op het feit dat mensen een contract moeten afbetalen bij een andere maatschappij, dit is de verantwoordelijkheid van die persoon zelf.

Wanneer de overeenkomst en de andere informatie in het pakket niet aanstaat, dan kun je ook gewoon een e-mail sturen of het pakket retour afzender doen (schrijf er even bij: niet akkoord). Daarna is er altijd de mogelijkheid om naar de help-desk te bellen om te vragen of alles goed is door gekomen.

En niets hiervan is onzin want ik heb het zelf ook gedaan, en in de meeste huishoudens bespaar je er ook gewoon een hoop mee!

Waar mensen zich nog wel in vergissen, de nieuwe rekening kan nog wel eens hoger zijn dan wat U nu betaalde. Maar zal een stuk lager zijn dan wat u in u contract verlenging gaat betalen.

Hoop hiermee een paar dingen duidelijk gemaak te hebben!

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

Jorrik, je hebt hiermee alleen maar duidelijk gemaakt dat je blijkbaar zelf erg naief en goedgelovig bent. Ik heb de callcentermedewerkers namens de NEM (en inderdaad: ook namens andere maatschappijen) vaker aan de lijn gehad. Ze hebben het consequent over een informatiepakket. Als ik een informatiepakket aanvraag, verwacht ik geen contract. Ik verwacht dan zeker niet dat ik zelf actie moet gaan ondernemen om hier weer onderuit te komen. Ik verwacht alleen dat de NEM eerlijk zaken doet, maar dat is blijkbaar niet mogelijk.

En even voor de duidelijkheid: het zal me aan mn gat corroderen of dat de schuld is van de NEM of van de callcenters, het gebeurt en dat is niet juist.

mrmaster
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 09:46

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door mrmaster »

ik ben ook gebeld door de NEM. Het leek eerst een interessante aanbieding, al ben ik altijd een beetje wantrouwig als ik gebeld wordt door een callcenter (maar dat doen alle energieleveranciers op het moment) Ik ben zo stom geweest om mijn rekeningnummer te geven.
Pas daarna kwam het hele verhaal dat ze meteen een overeenkomst stuurden. Toen hij zei dat ze van het verdere gesprek een opname maakten was ik volledig op mijn hoede en heb ik geen enkele overeenkomst toegezegd, maar juist duidelijk geweigerd en uiteindelijk opgehangen met de mededeling dat ik geen interesse had.

Maar na het lezen van dit forum ben ik toch een beetje bezorgd dat ze alsnog een "overeenkomst" opsturen. De postbode heeft namelijk vaak moeite om mijn brievenbus te vinden, dus als ze iets opsturen en ik zie het niet, kan ik moeilijk binnen 9 dagen opzeggen.

Heeft iemand een tip dat ik er zeker van kan zijn dat ik er niet alsnog ingeluisd wordt?

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

He Jorik. Als jij daar dan toch zit he..... NEE IS NEE!!!!! En mij dan niet een uur of paar dagen later terugbellen met dezelfde vraag. Zeker niet doordrammen...

Heb gister een NEMMER aan de lijn gehad... een vrouwtje... Zij zegt goedendag u spreekt met NEM. Wij willen u graag een intressante aanbieding doen. Direct hierop zei ik dat ik geen intresse had. Mevrouw gaat vervolgens brutaal verder. Maar mijnheer u weet niet eens wat voor een aanbieding ik voor u heb. Ik zeg dat ik dat ook niet hoef te weten en dat ik lekker bij mijn eigen leverancier blijf.. Weer ging zij verder alsof zij mij niet hoorde.... Vervolgens heb de telefoon op de haak gegooid.

Jorrik.. Zorg nu eens ervoor dat mensen die NEE zeggen, niet meer worden teruggebeld en al helemaal als men eist dat hun gegevens worden gewist. Helaas is dat kennelijk nogal een erg groot probleem bij jullie en worden jullie steeds brutaler.. Ik neem niet eens meer op. Bij het eerste de beste woord energiebedrijf (behalve mijn leverancier) hang ik op en zeg ik al niet eens meer iets.

MoeBenIkErVan
Berichten: 196
Lid geworden op: 04 feb 2009 09:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door MoeBenIkErVan »

Ik begrijp niet waarom mensen niet doen als ik. Ik geef als standaard antwoord altijd gelijk "Geen interesse. ik koop niet per telefoon "!!
Daar kan geen verkoper omheen.

gerard de ver
Berichten: 46
Lid geworden op: 18 dec 2008 00:42

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door gerard de ver »

Wordtikzomoevan? ik ook.. Je hebt het HELEMAAL mis.
Wat jij zegt doen wij ook altijd. Toch hangen!!
Gesprek begint met:
"bent meneer...?" (ja)
"Woont op op ...weg?" (ja)
"Met postcode ...?" (ja)
"Hallo, ik ben van de Nederlandse Energie Maatschappij....enz."
Je hebt intussen 3 keer JA gezegd... BINGO ! hangen...

pbarendse
Berichten: 660
Lid geworden op: 05 jan 2008 00:48

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door pbarendse »

daarom antwoord ik op die vragen ook consequent niet met 'ja', maar met 'spreekt u mee' of zo iets.

Jes83
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 feb 2009 23:19

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Jes83 »

NEM boos opbellen en zeggen dat je de boel ongedaan wilt maken heeft helaas ook geen zin. De vragen zijn toch duidelijk gesteld, was het argument van de mevrouw van de klachtenlijn. Dat er verder omheen is gelogen, maakt blijkbaar niet uit, want dat staat niet op band. Maar ze zei wel dat het mogelijk is om een mail te sturen om de overeenkomst te annuleren. Inderdaad, zij noemde het wel een overeenkomst.
Voor de zekerheid hebben wij het gesprek met deze mevrouw opgenomen, voor het geval dat ze straks gaan ontkennen dat ze hebben toegezegd dat je ook per mail kun opzeggen. Maar ja, we moeten eerst op dat 'informatiepakket' wachten, omdat je pas kunt opzeggen zodra je een klantnummer hebt...

maverick79
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2009 21:31

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door maverick79 »

Ook ik ben er vanavond ingetuind.
Ben gebeld, voorgelogen en gesprek is opgenomen, en ik heb ook Ja geantwoord.

Wat kan ik nu doen voor het te laat is.
Moet ik wachten op de overeenkomst, of welkomspakket zoals de NEM criminelen dit noemen. Of kan ik nu direct al actie ondernemen.

Kimmi
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2009 10:59

Re: Nederlandse Energie Maatschappij

Ongelezen bericht door Kimmi »

Ook wij zijn afgelopen week benaderd, en hebben meerdere malen aangegeven dat wij uitsluitend INFORMATIE wensten, en ontvingen doodleuk een aanmelding.
Na een kort gesprekje met het callcenter (de mevrouw gooide de hoorn op de haak omdat ze de discussie blijkbaar niet aankon) heb ik voor optie 2 in het menu gekozen. Ook hier kom je met een boze reactie niet ver. Vragen om het beluisteren van de bandopname is al helemaal not done blijkbaar, want dan is dat technisch opeens onmogelijk. Blijkbaar is een toezegging op een bandje voldoende om aan een contract vast te zitten, maar om er vanaf te komen volstaat hetzelfde bandje opeens niet meer......

Wij hebben uiteindelijk een fax verzonden en hier een ontvangstbevestiging van en vervolgens de Eneco ingelicht dat zij geen mutatie van NEM mogen accepteren. Achter de fax aangebeld, echter deze is nog niet verwerkt. Mocht dit vanmiddag nog niet het geval zijn dan wordt de fax nogmaals verstuurd, maar dan wel in 25voud!

Gesloten