nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door 16again »

Consumenneke schreef:
28 mar 2024 20:39
Op de site van DGB is het eerste nieuws dat ze stoppen als energieleverancier. Je bent dus simpelweg doorgeschoven naar een 'andere' leverancier. Ik vind het een schandalige scam en zou in jouw plaats blij zijn met de kans om een bonafide leverancier uit te kiezen.
Het contract is toch overgenomen, dan kun je niet zomaar overstappen

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
28 mar 2024 22:21
Consumenneke schreef:
28 mar 2024 20:39
Op de site van DGB is het eerste nieuws dat ze stoppen als energieleverancier. Je bent dus simpelweg doorgeschoven naar een 'andere' leverancier. Ik vind het een schandalige scam en zou in jouw plaats blij zijn met de kans om een bonafide leverancier uit te kiezen.
Het contract is toch overgenomen, dan kun je niet zomaar overstappen
Overstappen naar een andere leverancier kan wel:

Kosteloos overstappen voor 1 mei 2024
U kunt er ook voor kiezen om voor 1 mei 2024 zelf een nieuwe energieleverancier uit te kiezen, indien u niet akkoord bent met de wijzigingen. In dat geval zal DGB Energie geen opzegvergoeding bij u in rekening brengen. Het is dan wel belangrijk dat u zelf actief op zoek gaat naar een nieuwe energieleverancier. Uw nieuwe energieleverancier zet dan uw overstap in gang.
https://www.dgbenergie.nl/

16again
Berichten: 16106
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door 16again »

Opmerkelijk dat tarieven , looptijd etc niet veranderen, maar je toch zonder kosten kunt opzeggen. Willen ze van de klanten af?

ZeerPrivé
Berichten: 5457
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
28 mar 2024 23:39
Opmerkelijk dat tarieven , looptijd etc niet veranderen, maar je toch zonder kosten kunt opzeggen. Willen ze van de klanten af?
Misschien is de mogelijkheid van een overstap tegenwoordig een eis van de ACM na dat gedoe vh faillissement van Welkom Energie (??) toen alle klanten daarvan door Eneco werden overgenomen?

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door witte angora »

16again schreef:
28 mar 2024 23:39
Opmerkelijk dat tarieven , looptijd etc niet veranderen, maar je toch zonder kosten kunt opzeggen. Willen ze van de klanten af?
De contractant verandert.

witte angora
Berichten: 30801
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door witte angora »

ZeerPrivé schreef:
28 mar 2024 22:18
Ook 'toevallig?' dat DGB stopt als leverancier na deze kwesties https://www.acm.nl/nl/publicaties/dgb-e ... tenwerving en https://www.acm.nl/system/files/documen ... nergie.pdf
Even snel de pdf door gescrold. Sommige argumenten van DGB vind ik echt triest, duidelijk dat ze geen poot hebben om op te staan. Ook komt het beeld naar voren dat DGB er financieel niet goed voor staat.

Alles resumerend krijg ik het idee dat Kikker Energie de opvolger is van DGB, en dat Volti onder andere verantwoordelijk is voor de sales. Oftewel: ze gaan gewoon op de oude voet voort, en mochten er weer problemen zijn, dan is het de schuld van Volti. Kikker springt ver weg van de verantwoordelijkheid, en kan er niet op worden aangesproken. Heel opmerkelijke constructie. Aparte naam ook, 'Volti'. Doet me ergens aan denken, maar een verband zal er niet wezen.

Conclusie: heel, heel ver van weg blijven.

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Thijs124 »

In de plaats van een faillissement een legale vlucht uit de verantwoordelijkheid creëren?

Een Wiskunde Student
Berichten: 217
Lid geworden op: 25 nov 2023 10:56

Re: nieuwe energieleverancier maar niet bekend wie dit is

Ongelezen bericht door Een Wiskunde Student »

Voor een nieuw energiecontract is een schriftelijke toezegging nodig, anders het contract ongeldig
Nu is het probleem dat iemand anders blijkbaar heeft getekend,
Ik zou even afwachten tot de eerste voorschotfactuur op de mat valt en dan reageren richting. "nieuwe" leverancier
Je hoeft dat voorschot niet te betalen

Verder zou ik direct bij de huidige leverancier het bestaande contract herstellen

Plaats reactie