LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

In December krijgen wij normaal gesproken onze eindafrekening van Eneco over het jaar 2005.Door dat Eneco over gestapt is naar een nieuw computersysteem zijn er volgens Eneco problemen ontstaan.
Velen hebben daar over een brief ontvangen,wij niet.
Ik heb al een paar keer telefonisch contact opgenomen met Eneco om te vragen wanneer ik mijn eind afrekening eens een keer krijg.
Na mijn huisnummer en postcode door gegeven te hebben ging men kijken.Nee,helaas mevr. u eindafrekening zit er nog niet bij.En wanneer ik hem wel zou krijgen wisten ze niet.
Een week later weer eens gebeld weer huisnummer en postcode door gegeven en weer ging men kijken.Nu kreeg ik als antwoord dat ze ook eindafrekeningen met foutiveberekeningen hadden en helaas zat daar mijn afrekening bij.Zelf heb ik het idee dat het gewoon een smoesje/zoethoudertje van Eneco is.Morgen is het 1 Februari en nog heb ik mijn eindafrekening niet ontvangen.Wie krijgt er zijn eindafrekening ook altijd in December en heeft hem nu ook nog steeds niet?

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Eneco krijgt nu ook de klappen van de massa om haar oren.
Een nieuw computersysteem!
Ik wil helder zijn, Eneco stond tot nog toe bekend als de levernacier met de beste administraatie.
Het valt echter te betwijfelen of dat zo blijft wanneer ze te groot worden.
Het spreekt boekdelen over welke rommel de overige energieleveranciers er dan wel van hebben. Veelbelovend vooruitzicht moet ik zeggen.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 10 feb 2006 08:20, 1 keer totaal gewijzigd.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Leuk dat ze een nieuw systeem hebben. Ik kreeg laatst allerlei dubbele rekeningen van ze thuisgestuurd. Ik heb ze gebeld en toen werd de fout meteen toegegeven. Het moet nu niet gekker worden trouwens. Ik stapte naar hun terug voor stroom en gas, ik kwam van ED vandaan. Nu kreeg ik een maandtermijn voor stroom en transportkosten voor gas. Ze denken zeker dat ik nog steeds bij ED aan het gas ben :roll:

Ik laat ze maar hun gang gaan, ik heb nog steeds gas en verder zal ik het wel zien ! :wink:

zaquilla
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2006 10:37

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door zaquilla »

op 19 november 2005 heb ik ook mijn meterstanden doorgegeven maar tot op heden nog niets ontvangen,er stond ook nog in deze brief dat ze hem binnen 1 week terug wilde hebben voor een snelle afhandeling? inderdaad ik heb ook al verschillende keren op gebeld maar nee er is nog steeds niets bekent bij hun en ook hoe lang het nog gaat duren weten ze niet. leuk hoor ik krijg het een beetje benauwd,ik ben een bijstandmoeder en ben bang voor alle rekeningen die gaan komen de reactie van eneco was niet zo vriendelijk want mij werd verteld dat ik het geld apart moet houden totdat de rekening er wel is, dat snap ik ook wel maar is in mijn situatie wel heel moeilijk. :evil:

Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Mijn man zijn collega heeft hem afgelopen vrijdag ontvangen,en moet nu December in 1 x betalen en de voor de maand Januari de helft.
En dan deze maand weer de andere helft van Januari en Februari weer helemaal.Dat is de regeling die Eneco getroffen heeft om niet in de problemen te komen.
En mijn rekening heb ik ook vandaag NIET ontvangen :evil:

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door haverkoop »

In mijn regio, omgeving Rotterdam is het meestal midden feb. dat de eindafrekening binnenkomt.

Willy1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 23 aug 2005 12:39

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Willy1958 »

Heb nog steeds mijn eindafrekening niet ontvangen maar kon hem nu downloaden via eneco.nl.en hoef voor februari maar 28,55 te betalen :D Wist dat ik geld terug zou krijgen maar dat is verekend en daar is nu December 2005 en Januari 2006 van betaald.

sandor
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2006 12:56

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door sandor »

goedemorgen

ook wij hebben de eindafrekening nog niet ontvangen.
en inderdaad het nieuwe systeem.
afgelopen donderdag had ik een echte aan de telefoon
die was beledigt dat ik naar de rekening vroeg.
vrijdag opnieuw gebelden
en ja hoor die heeft nieuws waarschijnlijk volgende week.
dus maar weer afwachten
p.s zouden zij nu ook een boete betalen voor het te laat versturen

gonnie_kunst
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 feb 2006 14:53

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door gonnie_kunst »

In November standen doorgegeven, en wel laat maar 21 december jaarafrekening. Heerlijk, waren met zijn 2tjes geschat op 218 euro per maand, vol jaar betaald, dus 1300 euro terug, en daar is de maand december bij inbegrepen. Komt goed uit, moet collegegeld betalen, maar tot nu toe nog geen cent van Eneco, wel hebben ze januari via automatische incasso afgehouden. Heb ik terug gehaald. Ben nu al weken met ze aan het bellen, kost me een kapitaal. Vanmorgen ben ik dus echt uit mijn stekker gegaan, gevolg ze hebben de verbinding verbroken. Heb zwart op wit wat ik terug krijg, alle termijnen betaald, en hoor iedere keer het word overgemaakt, of u mag er niet van uit gaan dat u wat terug krijgt. Vanmorgen werd weer gezegd 800 euro, duurt 10 dagen. Wat kun je hier nu tegen doen? Als je niet op tijd betaald gooien ze je zo van het net af, en wat kan ik bij hun doen?? Ze hebben nog voor een vol jaar van ons, want nieuwe maandbedrag is 98 euro.
Hoe krijg ik mijn geld????

haverkoop
Berichten: 193
Lid geworden op: 29 nov 2005 00:29

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door haverkoop »

Typisch ENECO. Stap naar een advocaat toe. Of een bureau van rechtshulp.

action roy
Berichten: 12
Lid geworden op: 06 feb 2006 19:18

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door action roy »

Hoi,

Ik heb ook tijden gebeld waar mijn eindafrekeing bleef, ook ik kreeg iedere keer hetzelfde te horen. Nu stond ik boodschappen te doen wil ik afrekennen, (negatief saldo in het schermpje) ik genant de boodschappen maar laten staan. Eenmaal thuisgekomen even abn amro checken :? :? -7599,60 omschrijving eneco.
:evil: gebeld met eneco, en gevraagd of dit altijd de werkwijze is eerst het bedrag afschrijven automatisch (waar ik nog nooit toestemming voor heb gegeven) en geen jaarrekening. De dame aan de telefoon kon mij alleen maar adviseren ja meneer de rekening komt echt morgen of overmorgen binnen, ja maar mevrouw dan klopt deze rekening toch nog niet, ja meneer dat kan wel zijn maar eerst moet u de rekening afwachten en dan kunnen we verder. :? ik vroeg nog aan de dame en wat als nu de stand in de kast overeenkomt met het papiertje, ja dan heeft u dus echt zo veel verbruikt en zult u moeten betalen :? w

Ik kan natuurlijk nooit niet zoveel gebruikt hebben dat is fysiek gewoon onmogelijk

Kor B
Berichten: 151
Lid geworden op: 14 mei 2005 00:48

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Kor B »

Ze denken zeker dat U fabrikant bent 8)

Robice
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2005 16:00

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Robice »

Heb ook nog geen jaarafrekening maar wel een hoop ellende met Eneco.
Dubbele afschrijvingen,dus automatische incasso meteen gestopt! Correspondentie is zeker 2 weken te laat, zo van betaal voor de 24e en je krijgt m pas de 27e!!??Laten we het maar helemaal niet over de 'klantenservice' hebben, het enige wat ze daar kunnen zeggen is: u moet gewoon betalen!En nu komt t mooiste, afgelopen vrijdag kwamen ze me ff afsluiten!!??Door hun schuld kom je nog verder in de problemen,was gelukkig (voor de enecomedewerker) niet thuis :wink:
Vandaag weer gebeld,was totaal zinloos,maar je probeert toch het op te lossen.Weer hetzelfde antwoord en nu werd er gewoon opgehangen!!Het is echt een schandalig bedrijf!!

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door flappie »

logisch als je niet betaald wordt je gewoon afgesloten.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Banzai »

@robice:

Als de gesmeerde bliksem telefonisch aanmelden bij www.greenchoice.nl
Voor zowel (ietsje goedkoper) electriciteit als gas leveringen.
Je bent daardoor ongrijpbaar geworden voor afsluitingen van Eneco.
Vergeet niet Greenchoice op de hoogte te stellen van het - buiten je schuld- willen afsluiten van je energie door Eneco.
Ik heb begrepen dat ze d.m.v. je overstap deze - overigens onterechte- maatregel kunnen blokkeren.
In een weekje is meestal alles rond (incl. opzegging door GC van je oude leverancier).

Ik zou echt maar snel zijn, normaal stampen de energiebedrijven maar gewoon door en zit je in de kou.

Succes.

Banzai.

Voor wie mailen wil: [email protected]

Robice
Berichten: 7
Lid geworden op: 28 sep 2005 16:00

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Robice »

Flappie werkt zeker bij de Eneco!?
Hoe kan je nou op tijd betalen als de rekening te laat is?!
Dag Flappie,dream on!!

Het probleem met overstappen is dat de meter en leidingen van Eneco zijn,je blijft dus voor een gedeelte van hun afhankelijk.
Schijnt over een jaar of 2 te gaan veranderen.

Banzai
Berichten: 297
Lid geworden op: 13 dec 2005 02:07

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door Banzai »

@Ribice:

Dat is deels al anders.
Meters kan en mag je zelf aanschaffen of huren bij andere bedrijven.
Evenals het (laten) opnemen van de meterstanden en meteronderhoud.
Echter, ik vermoed dat als je geen nieuwbouw pleegt de 'gevestigde energiebedrijven' het kwa wijzigingskosten wel zo onaantrekkelijk maken dat je er waarschijnlijk geen gebruik van wil maken.
Maar het kan inmiddels wel.
http://tinyurl.com/73sg5
1e vraag/antwoord van boven
2e + 3e vraag/antwoord van onderen.

Banzai.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door flappie »

Voordat je wordt afgesloten krijg je de nodige corrospondentie. Ik neem dat je daarin actie onderneemt anders is het toch je eigen fout.

vloe
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 feb 2006 19:44

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door vloe »

Ook wij waren het slachtoffer van Eneco. De eindafrekening was via internet te zien maar nog niet verzonden. Het bleek dat wij zo'n € 430 tegoed hadden van Eneco. Ze hebben 2x de termijn eraf gehaald omdat de nota niet in december maar in januari gestuurd zou worden. Tijdens een telefoontje (9 januari) werd ons beloofd dat het binnen 10 dagen op onze rekening zou staan echter op 26 januari was het zelfs nog niet gestort. Toen werd ik erg boos en heb een brief gestuurd aan de directie van Eneco, waarop wij nog geen reactie hebbn ontvangen. Daarin hebben wij aangegeven dat wij nu toch wel van leverancier veranderen.

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nog steeds geen eindafrekening van Eneco.Wie ook niet?

Ongelezen bericht door flappie »

vaak gebeurt het dat uitbetalingen verrekend worden.

Gesloten