LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon doet raar, help!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mobby
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:42

Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door mobby »

Het volgende is gaande:

De politie kreeg een anonieme tip binnen waardoor ze het huis van mijn moeder binnenvielen.
Tuurlijk trofden ze niks aan, maar nuon kwam ook binnen en nam de (gedeelte) meterkast mee. Een zegel bleek volgens hun verbroken te zijn.

Nu is het politieonderzoek afgelopen maar nuon wilt het niet terugplaatsen.
Eerst betalen zeggen ze, voor de verwijdering, vernieuwing van de zegel en de plaatsing kosten a la €1000..

Me moeder is boven de 50, en knutselen aan de meterkast dat gaat echt te ver.

Ze krijgt niet eens 1000 euro per maand, en nu dit.
Iemand met goede tips?

of hebben wij nou wat fout gedaan!?

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door wicher »

Nu is het politieonderzoek afgelopen ........
Prima, dus dan heeft uw moeder het recht om dit rapport op te vragen, of op zijn minst in te zien. Met dit rapport is Nuon waarschijnlijk vrij snel te overtuigen van haar ongelijk.

Donald Duck
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 jan 2007 13:38

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Donald Duck »

Legt eraan of het zegel echt verbroken was.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door wicher »

Ook als het zegel echt verbroken zou zijn geweest dan dient dat in het politierapport vermeld te staan.

wicher2
Berichten: 18
Lid geworden op: 11 feb 2007 19:14

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door wicher2 »

Kweken is tegen de wet.Vraag aan je moeder of ze toch niet per ongeluk kweekte,en dan het zegeltje en het terug draaien daarvan niet door een derde heeft laten uitvoeren.groetjes wicher

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door puma73 »

@wicher2,

Wat voor een a-sociaal kereltje ben jij? Onder welke steen ben jij vandaan gekropen.

Jij trekt conclusies die helemaal niet bewezen zijn. Een verbroken zegel hoeft niet altijd met opzet gebeurd te zijn.

Als jouw bijdragen zich op dit niveau handhaven kun je beterr niet meer reageren io dit forum.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door gerland »

@puma73

Iedereen in dit topic, behalve Donald Duck, trekt conclusies "die helemaal niet bewezen zijn"

De bijdragen van wicher2 bieden een zeker tegenwicht aan eveneens niet bewezen conclusies van anderen, plaatsen andermans bijdragen in een andere (de juiste?) context en werken in die zin verhelderend.
In de licht bezien hebben de bijdragen van wicher2 zeker toegevoegde waarde.

Of dat ook de bedoeling is van wicher2 kan ik niet beoordelen. Evenmin waarom daarvoor de naam 'wicher2' gekozen is.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door puma73 »

@gerland

Licht de doopcee van wicher2 en trek je eigen conclusies. Verder ga ik met jou zeker niet in discussie

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door ronald g »

Kan nog een moeilijke zaak worden, de nuon en de politie werken nauw samen. Als de nuon bij de inval vaststelt dat het zegel verbroken is staat dat ook in het politie rapport. Toch moet het mogelijk zijn om fraude aan de meter op te sporen, deze zou dan toch open moeten zijn geweest.

Succes Ronald.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door gerland »

@puma73

Ik ken wicher2 nog niet zo goed alleen hier en daar een bijdrage en dan deze in dit topic. En zijn naam natuurlijk....
Verder ga ik met jou zeker niet in discussie
Wat heb ik je misdaan?

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Anastasia »

Hallo Sukkels?

Wie is nu crimineel?
Het kan zijn dat door een stofzuiger of andere rotzooi die regelmatig daar word opgeborgen een zegel is gebroken.

Hoelang woont zij er al, en waren alle zegels heel toen ze kwam wonen?

Om fraude te plegen moet je meestal 2 zegels verwijderen, anders kom je er zeer moeilijk of niet bij!

Ook hoe de zegels geplaatst zijn, als het tevens een bezemkast is kun je er vanuitgaan dat het perongeluk is gebeurd.

Veel oudere met een lage uitkering moeten soms kiezen, in echte armoede leven of een plantage, en zo het leven leuker houden hoewel ze tegen drugs zijn, ze worden soms economisch gedwongen, dus zo gek is die tip nog niet.

Zelfs een ex VVD wethouder waar de kinderen de deur uit waren, gescheiden en dus alleen in grote villa, en hij wilde zijn status niet opgeven.
Bij het overlijden bleek dat er 6 jaar lang een plantage is geweest, dit was te zien aan materialen en de kassabon, van de kabels voor het electra, dus ook deze wethouder was dus fout!

Ik zal geen namen en plaatsen noemen, maar ook in dit geval ging het in de doofpot, hier was geen enkel zegel gebroken, maar de kabel was geprikt, en dan tap je onder de vloer in de kruipruimte af!

Afhankelijk van de werkelijke situatie zal de Nuon en Politie zoiets doen, en een zegel is niet genoeg, alleen als er vermoedelijk iets tekort gebruikt is, en dat moet je dan bewijzen.


Vraag;
Wie heeft bij krijgen woning alle zegels gecontroleerd?
Dit geld zowel voor huur als koop huizen!

De meeste dus niet!

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door tienepien »

Veel oudere met een lage uitkering moeten soms kiezen, in echte armoede leven of een plantage, en zo het leven leuker houden hoewel ze tegen drugs zijn, ze worden soms economisch gedwongen, dus zo gek is die tip nog niet.
Zeg, hoeveel heb je zelf gerookt?

Ron 2
Berichten: 439
Lid geworden op: 20 jan 2004 16:57

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Ron 2 »

Vraag;
Wie heeft bij krijgen woning alle zegels gecontroleerd?
Bij mijn broer blijken ze ook verbroken te zijn, de woning heeft hij vorig jaar gekocht, wie weet bij hoeveel woningen ze verbroken zijn zonder dat de bewoner dit ooit gemerkt heeft??

Wicher2 is iemand die vele onzinnige reacties plaatst en het liefst in de zelfde fora als de "originele" wicher. Er zwerven hier helaas nog een paar van dit soort figuren rond die het heerlijk vinden even te "stoken"

jaap50
Berichten: 33
Lid geworden op: 11 jan 2007 13:42

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door jaap50 »

Als je moeder echt onschuldig is dreigen met de Geschillencommissie. Voor meer tips: http://klagersbond.wiki.xs4all.nl/index.php?title=NUON

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Shine »

Een meter wordt echt niet weggehaald omdat een verzegeling stuk is. Dan moet er serieus meer aan de hand zijn. Bijvoorbeeld een enorm verbuik, fraude, achterstandsbetalingen etc.
Mij lijkt het beste om contact op te nemen met de politie en te vragen wat er nu uit dat politieonderzoek t.a.v uw moeder is gekomen.
Het is niet aan mij om vast te stellen en dus te zeggen of uw moeder al dan niet schuldig is aan een strafbaar gedrag.
Laat de conclusie van dit onderzoek als bewijs dienen voor een -kosteloze- heraansluiting, indien blijkt dat er daadwerkelijk een fout door de politie is gemaakt met betrekking tot het adres van uw moeder en uw moeder.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Wanneer de meter is meegenomen is het zegel daadwerkelijk verbroken. Dit hoeft niet altijd een misdrijf te zijn, er kan bijvoorbeeld ook iets zijn blijven haken waardoor het is stuk getrokken.
Maar wat mij zeer benieuwd is waarom de politie de inval deed. Dit zal niet voor niets geweest zijn neem ik aan.

Anastasia
Berichten: 474
Lid geworden op: 20 jan 2007 15:51

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Anastasia »

Ron 2 gaf dus hetzelfde antwoord,

Ik vroeg alleen of, en gebruik niets, ben er tegen maar als je geldnood hebt begrijp ik het wel, maar zal het nooit goed keuren!

1 de zegels van de stoppen waar de kabel het huis in komt zijn vrij dik en stevig.

2 de 3 zegels op de meter zijn dun en kwetsbaar, maar zitten onder dus
redelijk..

3 de zegel op de dubbeltarief schakelaar is erg kwetsbaar vooraan...
dit is er maar een dus makkelijk met iets langs halen te breken...

Dus ik heb veilige en gevaarlijk geplaatste, en die dunne op die dubbeltarief meter zit erg kwetsbaar!

Ook geeft niemand reactie op het in de kabel prikken, dat is dus voor alle zegels in de kruipruimte, en dus onbeperkt en bij controle niet gezien, dus...

Door het weghalen is er dus bewijs vernietigt, en ze hadden vooraf dus foto's moeten maken...

Vraag wanneer ze het terug zetten, en bewijs wat ze gevonden hebben (niets dus)

Anastasia.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door Shine »

Door het weghalen is er dus bewijs vernietigt, en ze hadden vooraf dus foto's moeten maken...

Vraag wanneer ze het terug zetten, en bewijs wat ze gevonden hebben (niets dus)
Beide opmerkingen zijn aannames van je Anastasia. Je bent er niet bij geweest! Je weet ook niet wat de aanleiding was voor deze inval en weet ook niet wat de uitkomst van het politieonderzoek is.
Kortom, de door jou geuitte conclusie is behoorlijk voorbarig!

mobby
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 feb 2007 19:42

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door mobby »

Dank jullie wel voor alle reacties!

Er komen enkele vragen boven drijven die ik hierbij zal beantwoorden:

- de reden voor de inval is omdat de politie een anonieme tip hebben gekregen.

-mij moeder woont al 23 jaar! in dat huis.

Wij zijn nog steeds druk bezig met de zaak, ondertussen woont mij moeder bij me zus....

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Nuon doet raar, help!

Ongelezen bericht door wicher »

@ mobby:

Politierapport al opgevraagd?

Gesloten