LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door amneris »

Hallo

Ik heb een vraag voor mijn ouders.
Zij waren vorig jaar afgesloten en in september 2006 weer aangesloten. Zij kregen een brief daarna met dat ze maandelijks een geld bedrag terug kregen. Mijn moeder en zelfs ik hebben meerdere malen gebeld om te vragen of dit wel klopt. Het verhaal was ja het klopt zo staat het ook in mijn systeem.

Nu het mooiste, ik kreeg vandaag een meneer van de nuon die bij mij een bedrag kwam incasseren. Daar heb ik verder geen problemen mee. Maar mijn moeder is ook hier en heeft toen de vraag gesteld van hoe kan het dat ik elke maand geld terug krijg en dat al een jaar lang. Ook heb ik een brief ontvangen van nuon met de mededeling dat ik over het jaar 2008 ook niet hoef te betalen en ik heb een eind afrekening gister gekregen en ik krijg 158 euro terug.
Mijn moeder heeft een slechte ervaring met nuon en vertrouwt dit niet en heeft het aan de incasseerder gevraagd om uitleg.
Hij begreep het zelf ook niet en heeft toen naar kantoor gebeld met het verhaal wat hij van me moeder te horen heeft gekregen.
Zij hebben toen in de computer gekeken en wat bleek, ze hebben mijn moeder aangesloten in september 2006 maar vergeten de slotjes die onder in het scherm komen te staan te verwijderen.
Nuon dacht aldoor dat mijn moeder afgesloten was.
Die meneer die hier was vond het heel erg, want mijn moeder moet nu bijna 1000 euro terug betalen.
Terwijl nuon een grove fout heeft gemaakt hiermee.
Maar ze willen wel geld zien van mijn moeder.
We hebben zo vaak gebeld naar nuon toe en telkens kregen we te horen ja mevrouw het klopt wel anders krijgt u geen geld van ons terug. Zelf het kantoor die mijn moeder en mij hebben terug gebeld zeiden het zelfde dat het systeem dat bekijkt en dat het dan ook klopt. En nu nog geen half uur geleden krijgt mijn moeder dus te horen waar ze dus al bang voor was. Dat NUON een verschrikkelijke en een grove fout is begaan.

Nu mijn vraag kan mijn moeder hier iets tegen doen?
Of is ze gewoon verplicht te betalen terwijl nuon flink de fout is ingegaan, wat de incasseerder zelf ook toegeeft dat zo iets gewoon niet mag gebeuren.

Wie weet wat mijn moeder hier mee aan kan vangen.
Want zij vindt dat ze niet hoeft te betalen omdat nuon fout is geweest en eigenlijk na alle telefoontjes die er gedaan zijn naar hun toe er verder ook niet serieus mee omgegaan is.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste amneris,

Uit uw bericht van 13 september 2007 op dit forum maak ik op dat er enige onduidelijkheid is ontstaan omtrent de termijnfacturen.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen ? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door amneris »

Dat is het dus juist mijn moeder heeft helemaal geen termijnfacturen ontvangen. Tot op de dag van vandaag niet.
Ik weet niet wat haar contractrekeningnummer is.
Maar het geschil tussen Nuon en mijn moeder ligt sinds vanochtend bij een advocaat.

HvanGennip
Berichten: 68
Lid geworden op: 08 okt 2006 20:36

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door HvanGennip »

Haal maar weg bij je advocaat, de geschillencommisie kost maar 25 euro. En de Vastelastenbond lost het zelfs gratis op als je lid wordt.

http://www.sgc.nl
http://www.vastelastenbond.nl

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door amneris »

Das de keus van mijn moeder.
Ik heb het door gegeven aan haar.
Bedankt voor de inet adressen.

De medewerker
Berichten: 114
Lid geworden op: 07 feb 2006 12:38

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door De medewerker »

Beste amneris,

in uw bericht van 13 september 07 geeft u aan dat uw moeder vorig jaar maandelijks een bedrag van Nuon heeft ontvangen. Dat betekent dat de gegevens van uw moeder in onze administratie geregistreerd staan. Het contractrekeningnummer staat rechtsboven op de specificatie van een oudere jaarafrekening vermeld. Het nummer begint vaak met 300.....

Om het een en ander voor uw moeder te kunnen uitzoeken, verzoek ik u daarom vriendelijk dit nummer aan mij door te geven, zodat ik op basis hiervan uw telefoonnummer kan achterhalen. Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

De medewerker

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Amneris,

ik begreep uit je verhaal dat je moeder een eindafrekening heeft ontvangen waarbij ze 158 Euro heeft teruggekregen. Boven die eindafrekening staat ook het contractrekeningnummer. Ik neem aan dat ze deze rekening heeft bewaard?

De Medewerker is goed bekend op dit forum en het contractrekeningnummer is compleet nutteloos voor derden, dus je kunt het gerust plaatsen.

Anders kun je het misschien opvragen via hun callcenter?

Succes in ieder geval. Ik hoop dat jullie eruit komen!

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door amneris »

Ik wil het best geven, alleen is het zo dat mijn moeder niet meer telefonisch ingesprek gaat met Nuon.
Ze doet alles schriftelijk en per fax.

Bovendien heb ik al gesproken met een medewerker op kantoor.
Ik heb een rechstreekse nummer gekregen van de incasseerder die hier was. Maar ook daar belt mijn moeder niet heen.
Ze vind het geen bewijs, als er iets gezegd is van Nuon hun kant.
En daarom heeft ze gekozen om alles via schriftelijke schrijven en aangetekend te versturen.

Ik kan er geen stok tussen krijgen.
En dat medewerker een bekende hier op het forum is heb ik al begrepen. Maar ik kan niet zomaar wat doen achter mijn moeder haar rug om.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Nee, dat laatste lijkt me zowiezo duidelijk :wink:

Misschien als ze de berichten hier leest, dat ze dan bij draait? Het kan geen kwaad natuurlijk.
Het blijft natuurlijk niet goed wat er is gebeurd, maar ik denk dat het een stuk stress scheelt als het via "De medewerker" toch nog kan worden opgelost.

Succes in ieder geval, ook voor je ouders natuurlijk!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door Shine »

Jammer dat uw moeder zo haar 'hoofd in de warse wind gooit'. Wel begrijpenlijk, maar mijn inziens niet nodig.
Alleen schriftelijk een probleem van deze omvang oplossen is moelijk en tijdrovend. Als er inderdaad door Nuon erkend wordt dat er een fout is gemaakt, vind ik dat uw moeder nu ook Nuon de reeele kans moet geven deze kwestie op te lossen. Samen met uw moeder en zo snel mogelijk.
De informatie die destijds door de Nuon medewerker is gegeven is correct. Immers de staat van het pand stond voor desbetreffende medewerker op afgesloten. De slotjes stonden er nog op.
Jammer is het wel dat de desbetreffende medewerker niet even verder heeft gekeken of iig even verder bij collegae heeft geinformeerd hoe dit allemaal kan. Klant geeft aan dat de producten het doen, maar krijgt steeds geld terug. Hoe kan dat? Ik lees iets in het systeem maar klopt dit allemaal wel? Het stukje inventiviteit bij de medewerker ontbrak hierin helaas.
Maar......
Imiddels is er een direct telefoonnummer, dus is er nu ook één aanspreekpunt voor de oplossing.
Jammer, jammer.......
Aan een terugbetaling zal ze niet ontkomen. Immers ze heeft energie afgenomen. Maar ik weet zeker dat er een redelijke in termijnterugbetalingen geregeld zal worden.

Aflsuiting vindt plaats door de netbeheerder. Dus uiteindelijk bij de netbeheerder krijgt het adres van uw moeder de status afgesloten. Als de netbeheerder deze status na heraansluiting niet bijwerkt, krijg je een miscommunicatie tussen leverancier en netbeheerder.

amneris
Berichten: 23
Lid geworden op: 13 sep 2007 11:44

Re: Nuon maakt fout bij aansluiting in sept. 2006

Ongelezen bericht door amneris »

Ja je hebt helemaal gelijk Shine, maar ja ik ben ook anders dan me moeder. En het is en blijft uit eindelijk hun beslissing met wat ze hier mee willen doen.
Ik weet wel dat hun advocaat gezegd heeft dat ze er wel onder uit kunnen komen om het bedrag te betalen.
Maar ja meer weet ik ook niet.
En in feite heb ik mijn handjes ervan af gehaald.

We weten dat er een medewerker van Nuon zelf vergeten is de slotjes te verwijderen in het systeem. Haar naam heeft mijn moeder ook gekregen vorige week. Dus ik weet niet of het Netbeheerder hier iets mee te maken heeft, maar dan nog is het een grove fout.

Gesloten