LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nuon

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

dit probleem is niet alleen bij essent hhr/mevr medewerker.

mijn probleem staat niet op zich

dit probleem wat ik heb speelt ook bij nuon, oxxio, en noem ze allemaal maar op.

kijk 1 bedrijf zijn admin niet op orde kan ik mee leven maar het zijn verdomme alle energiebedrijven.

is er 1 centraal admin kantoor voor alles daar lijkt het onderhand wel op want ze maken overal dezelfde fouten

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Ik kan niet spreken voor/namens energiebedrijven... Het enige dat ik doe in deze posting is voorzien van algemene adviezen en eventueel een klacht oplossen...

Ik denk dat ik weet wat u bedoelt met de betaling die anders wordt geboekt. Dit kan namelijk alleen als er twee termijnen openstaan op het moment dat de eerste of tweede betaling gedaan wordt... Als u de factuur betaald voor de volgende wordt verstuurd kan dit probleem niet voorkomen... Althans als het bij essent net zo werkt...

In principe heeft een acceptgiro een specifiek betaalnummer, althans ik weet niet of dit bij essent zo is.. Dit betaalnummer wordt gebruikt bij de verwerking, niet het factuurnummer. Wanneer u dan niet de acceptgiro gebruikt maar zelf overmaakt en het factuurnummer vermeld, hoeft hiermee geen rekening gehouden te worden als er een oude nog niet aangemaande factuur openstaat... Nogmaals u vraagt het in een lijntje over Nuon. Ik weet niet of het bij Essent ook zo is..

Blijkbaar heeft u ook problemen met Nuon anders zou u niet kunnen beoordelen dat twee bedrijven de zelfde fouten maken... In dat geval zou ik u kunnen helpen. Als u dat wilt in ieder geval...

Mijn tip is nog steeds om uw verhaal bij een lijntje over Essent neer te zetten... Misschien wordt uw verhaal dan door een persoon gelezen die u daadwerkelijk kan helpen.

Nogmaals,
met vriendelijke groet

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

geholpen heeft de advocaat al

wat ik wel weet en dat is volgens de berichten op dit forum ook zo bij de rest van de energiebedrijven dat er veel niet klopt.
Ik denk dat ik weet wat u bedoelt met de betaling die anders wordt geboekt. Dit kan namelijk alleen als er twee termijnen openstaan op het moment dat de eerste of tweede betaling gedaan wordt... Als u de factuur betaald voor de volgende wordt verstuurd kan dit probleem niet voorkomen... Althans als het bij essent net zo werkt...
als je een rekening zou krijgen wel misschien niet 1 waar je tig keer over moet bellen.
5 jaarrekeningen in een jaar tijd wie doet er dan zijn werk goed laat me niet lachen.

ik heb nu zelf een bedrijf maar als een klant bij mij een factuurnr krijgt blijft die factuur dat nr houden of ie nu betaald is of niet.
als je het anders gaat nummeren gaat het fout dat zie je dus al legio voorbeelden als je het mij vraagt.

als er 1 factuur niet betaald zou zijn moet je niet de nota die betaald is op die post gaan boeken want dan snappen jullie het al helemaal niet meer.

als zelfs een rechter uitspraak doet dat ie gewoon het 1 grote bende vind heel hun facturatie dan neem ik ook wel aan dat er echt naar gekeken is.

vb notanr 5635636 verstuurd op 9-9-05
5542566 verstuurd op 9-10-05

als ik dan notanr 5542566 ga boeken op de 1ste omdat die betaling niet binnen is gooi je toch heel je eigen adminstratie in de war.

en dat is de fout bij alle energiebedrijven ze hebben geen ene moer verstand van boekhouden en factureren.

ze doen gewoon wat ze denken wat goed is, alleen elk weldenkend mens snapt dat je een factuur moet boeken op de post waar ie van is en niet op een andere

The Voice
Berichten: 86
Lid geworden op: 15 mar 2004 11:09

Re: Nuon

Ongelezen bericht door The Voice »

Nuon is gewoon 1 groot drama.

Wij hebben nu al ruim een jaar gedonder. Er zijn namelijk veel dingen die ze niet kunnen:

- Verhuizing tijdig doorvoeren (bij ons duurde dat 9,5 maand)
- Een fatsoenlijke jaarafrekening sturen (er is altijd wel iets wat niet klopt, dit hangt ook samen met de verhuisdatum, dus gewoon een doorwerkende fout)
- Juiste standen doorgeven aan de netwerkbeheerder Essent (omdat ze zelf hun zaakjes niet op orde hebben)
- telefonische verzoeken in behandeling nemen (je moet een aantal keer bellen voor hetzelfde verzoek)
- De juiste standen in 1 keer doorvoeren, bij elk telefoontje kun je weer je complete meterstanden doorgeven (misschien is het voor hen handig om eens een goed computersysteem aan te schaffen)

Ik heb op een gegeven moment boycot.nu ingeschakeld om wat meer vaart in de zaak te krijgen, toen ben ik een keer teruggebeld en is de verhuizing uiteindelijk na een aantal telefoontjes en faxen doorgevoerd.

Maar ik denk dat het bij de overige energieleveranciers niet anders is. Liberalisering van de energiemarkt is gewoon 1 groot fiasco en ook de regering is hieraan schuldig. Die hadden veel harder moeten optreden of desnoods de liberalisering uitstellen of beter nog afstellen.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

U geeft aan dat de verhuizing inmiddels is verwerkt...
Geldt dit ook voor de jaarafrekening? In principe is er in de loop van de afgelopen maanden veel gebeurd, de achterstanden met betrekking tot verhuizingen zijn weggewerkt en de klachtenprocedure is aangescherpt.
U mag er dus vanuit gaan dat een klacht zeker geen jaar meer duurt om op te lossen.

Wanneer uw vragen met betrekking tot uw jaarafrekening dan kan ik u misschien helpen.

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Helemaal juist hoor The Voice.

En dit vind boycot.nu van de NUON :

http://www.boycot.nu/klachten/energie/nuon/uitleg.htm

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

als we nu allemaal een beetje op onze toon letten kunnen we verder gaan waar we gebleven zijn. Vragen en antwoorden...

mvg

flappie
Berichten: 817
Lid geworden op: 08 dec 2004 18:01

Re: Nuon

Ongelezen bericht door flappie »

Ik denk dat jij praat vanuit een eenmanszaak en de medewerker vanuit een groot bedrijf waar het toch net iets anders zal gaan dan via een eenmanszaak.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

zelfs een groot bedrijf kan hun facturatie goed doen

ik heb er zelf bij een aantal egwerkt en die zijn nog iets groter dan een energiebedrijf.

dus groot of klein is geen excuses voor foute facturatie

als ze gewoon hun werk goed doen en fouten geen maanden laten liggen loopt het veel beter.


net als wat ik al noemde factuurnrs boeken op andere maanden ja dan vraag je om problemen he

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

dream on ventje

2,5 miljoen klanten veel de bedrijven waar ik gewerkt heb hadden er wel meer man.

goede boekhouding en facturatie voorkomt veel ergernis bij je klanten

vergeet 1 ding niet je vreet van je klanten en niet andersom

je klanten betalen jouw loon

als nuon bv niet weet hoe men moet factureren geven ze gewoonweg geen ruk om hun klanten

als je reacties leest over de energie bedrijven is er iets wat moet veranderen dat zijn hunzelf ipv de klanten

en idd overal heb je wanbetalers maar het grootste deel betaald gewoon en ligt de fout bij het energiebedrijf

fouten maken is menselijk maar geef ze dan ook toe en los ze op.

hoe zou jij het vinden als je op de ehbo komt met een gebroken arm en ze je laten liggen omdat jij hem toch gebroken hebt en hun niet.

das hetzelfde als een energiebedrijf je opzadelt met hun eigen fouten

akkemie
Berichten: 18
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:45

Re: Nuon

Ongelezen bericht door akkemie »

en idd overal heb je wanbetalers maar het grootste deel betaald gewoon en ligt de fout bij het energiebedrijf



Ben ik niet zo met je eens.
Er zijn meer wanbetalers dan jij denkt.

Ik ken iemand die is incasserder van de nuon en komt dat dagelijks tegen.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

moet je het eens aan juristen navragen hoeveel van die wanbetalers uiteindelijk wanbetaler zijn

9 van de 10 zijn gewoon een normale betalende klant alleen door fouten worden ze bestempeld als wanbetaler.

energiebedrijf stuurt geen rekening ook niet na tig keer bellen en mailen

energiebedrijf kijkt niet naar de meteropgave bv bij een verhuizing maar schatten maar raak

energiebedrijf geeft altijd de klant de schuld ook al zijn ze zelf fout.

kijk als ik bv 800 euro moet bijbetalen terwijl ik nooit thuis ben en een vergelijkbare woning die dagelijks thuis zijn zelfde gezins samenstelling etc betaald net zoveel voorschot als mij maar krijgt 100 euro terug

waar gaat er dan wat fout

nee onze meters zijn goed, u hebt het gewoon verbruikt

dan vind ik het wel typisch dat een monteur van essent zegt het is dieptreurig ik schaam me dat ik de naam essent moet dragen ondanks dat het mijn werk is.

altijd is een klant volgens de energie maatschappij schuldig als er iets niet goed gaat, ik denk als we eens een wet kregen dat we hun eens een boete op kunnen leggen voor fouten dat ze zo falliet zijn.

eerlijk zijn tegen je klanten is het belangrijkste wat er is.

in mijn vb moest ik ook iets van 800 betalen in 1 maand tijd is die rekening 4x veranderd doe ik dat als consument of doet het zo´n analfabeet bij het energiebedrijf fout

als ik iemand een factuur stuur weet ik wat ie moet betalen en ook op 2,5 miljoen klanten weet ik dat nog als je een goed systeem hebt draaien.

als die factuur bv 100 euro is blijft dat 100 euro en veranderd dat niet naar 25, 50 en 75 ofzo.

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

laten we deze discussie maar staken,

het lijkt hierboven alsof dit persoonlijke ervaring van themaster met Nuon zijn... Op de vorige pagina staat dat Themaster problemen heeft (gehad) met Essent... Op mijn vraag of hij dan ook problemen heeft met Nuon blijkt dat dit niet het geval is, maar hij gewoon inzicht in alle bedrijven zegt te hebben.

Mijn advies is en blijft, als u problemen heeft met de facturatie van uw energiebedrijf, meldt dit bij uw energiebedrijf niet bij een ander...

Dat zelfde geldt ook op de forums, heeft u een probleem is het volgens mij veel verstandiger dit ook in een onderwerp te zetten die betrekking heeft op dat bedrijf... Hier kan niemand u helpen of van advies voorzien. Omdat men hier spreek uit ervaring met een ander bedrijf...

Ik zal verder niet meer ingaan op de vragen of opmerkingen van themaster, omdat ik niet vanuit het oogpunt van een ander energiebedrijf.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: Nuon

Ongelezen bericht door themaster »

@medewerker

zie je dat is nu het probleem met jullie lezen kunnen jullie niet evenals luisteren

ik heb problems gehad met essent ja, maar ken ook zat mensen die problemen hebben gehad en nog hebben met bv nuon.

het is een discussieforum het lijkt wel dat er over nuon niks gezegd mag worden omdat jij daar werkt.

als je eerst zou meehelpen om de puinhoop daar op te lossen ipv hier te posten zou het al wat beter kunnen gaan.

je doet net wat ik vertel onzin is maar dat is het niet, als dat zo was stiond heel het internet niet zovol met klachten over energiebedrijven en ook over nuon wijsneus.

alleen als je wat zegt en ze weten dat je gelijk hebt reageren ze niet meer een discussie aangaan is goed maak ik een fout geef ik dat toe.

zou energiebedrijven ook sieren omdat te doen en het maakt me geen ene moer uit of dat nu essent, nuon of een ander is.

als jullie eens goed zouden luisteren voorkwam dat voor erg veel mensen veel problemen.

jullie lijken jezelf af en toe heilig te voelen lijkt het wel, geef een fout toe en los het op bv binnen 10 dagen ipv klanten te dreigen met afsluitingen en er een jaar over te doen om jullie eigen fouten te ontdekken

och ja ik vergeet het jullie maken geen fouten he dat doet de klant

Dennyhim
Berichten: 14
Lid geworden op: 02 nov 2005 23:52

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Dennyhim »

Ja hoot themaster.

en ik ken een tante van een vriend en die heeft zoveel problemen....

Joepei wat en opmerking.

Het gaat er om dat je op het verkeerde forum zit te posten. Jij hebt problemen met Essent. Dus post je berichtjes dan ook bij een essent onderwerp.

En denk ook even na over hoe de energiebedrijven vanuit de overheid bepaalde wijzigingen zijn opgelegd die ze maar even moesten doorvoeren..

Dankzij de opgelegde liberalisering was het noodzakelijk om nieuwe systemen aan te schaffen. Denk je dat jij een klantenbestand van 2.7 miljoen even leuk over kan zetten op een compleet ander systeem omdat je anders de regels van de overheid niet kan naleven.

Vervolgens zal je in het geval van NUON 10.000 medewerkers opnieuw moeten opleiden om met dit systeem om te kunnen gaan.

Jij stelt het wel iets makkelijker voor dan dat het is..

pauls
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:17

Re: Nuon

Ongelezen bericht door pauls »

Op 4 oktober jl vond ik een kaartje in de brievenbus van NUON dat er een openstaand bedrag zou zijn en dat ik indien ik niet binnen 3 dagen betaalde zou worden afgesloten.
M.i.v. 1 juni jl ben ik echter geen klant meer van NUON en de eindnota is door mij voldaan. Ook heb ik nooit brieven etc van Interim Justitia ontvangen.
Op mijn mail aan NUON waarin ik mijn verbazing kenbaar maakte kreeg ik als antwoord dat het een openstaande termijn factuur van november 2004 (???? nooit aanmaningen of wat dan ook mbt deze factuur ontvangen en deze factuur valt zelfs nog binnen de vorige eindafrekening!) betrof en de voorschotnota voor de maand juni 2005 (was ik dus al geen klant meer bij NUON).
Nadat ik ruim een maand niets meer van NUON heb vernomen ontving ik vandaag een mail met een standaard uitleg van de incassoprocedure van NUON met daarnaast het aanbod een deel van de incassokosten te laten vervallen.
Een antwoord op mijn vraag heb ik niet ontvangen en ook op de factuur van juni 2005 geen enkele reactie. Dus maar weer voor de zoveelste keer een mail naar NUON gestuurd om nu eindelijk mijn klacht te lezen en te benatwoorden.
Weet iemand wat de mogelijkheden zijn om aangifte te doen voor bv oplichting of fraude?

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

zie de vraag die u zelf heeft geplaats,

met vriendelijke groet,

een medewerkster

Kaicy
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 dec 2005 21:59

Re: Nuon

Ongelezen bericht door Kaicy »

Afgelopen zaterdag ook een brief van nuon binnen gekregen.
Met hierin een rekening welke nuon zegt niet te kunnen hebben afschrijven van de lopende rekening.
Hierbij gelijk het bericht dat als er voor 13 december niet betaald werd er een bedrag van € 15 bij zou komen. Werd er helemaal niet betaald word er een aanmaning gestuurd welke tot incasso maatregelen zouden leiden, wat €50 zou kosten.
Hier komt nu een leuk relaas!!!!!!
Wij betalen de energie rekening per automatische afschrijving.
We hebben de laatste maanden van het jaar gecontroleerd en het vaste bedrag was er iedere maand netjes van afgehaald.
Het factuur nummer en het bedrag konden we niet herleiden.
Het bedrag wat we zouden moeten betalen was € 203,33. Bij de rekening zat verder ook geen enkele verklaring waarover de rekening ging. Hierna alle post nog eens goed door gekeken of we iets gemist hadden. Niets gevonden.
Maandag nuon gebeld en een verklaring van de rekening gevraagd.
Wat blijkt dat het faktuurnummer een terug storting is van januari 2005. Maar door een nieuwe berekening van de nuon blijkt dat we € 206,33 terug krijgen. Of we dan maar even die € 203,33 willen storten dan krijgen we later weer € 206,33 terug.
De telefoniste te kennen gegeven dat dit toch wel een hele rare zaak was en dat we dit niet van plan waren om dit bedrag terug te storten.
Zeker niet in een dure december maand. De telefoniste ging even overleg plegen met een meerdere en kwam met de boodschap terug dat de € 3 van de volgende afrekening afgetrokken zou worden.
Bravo, hier was begrip!!!!! Bericht hierover zal binnen 14 dagen in de brievenbus vallen.
Nu maar afwachten of dit werkelijk ook gebeurd. En niet zoals vorige berichten dat er brieven gaan binnen stromen van Interim Justitia.
Dan zijn er nog de boetes die men wil gaan rekenen over het verschuldigde bedrag. Dit is in feite boetes bereken over geld wat van ons zelf is. Zoiets heb ik nog nooit beleefd.
Maar ja voor alles zal een eerste keer zijn. Hopelijk gaat dit allemaal goed komen.

Kees

AngelLove
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 dec 2005 18:00

Re: Nuon

Ongelezen bericht door AngelLove »

MMMMM nu ik heb alles schriftelijk gedaan met de NUON maar merk dat er waarschijnlijk enkelt en alleen maar analfabeten werken of mensen welke de nederlandse geschreven taal niet beheersen als ik schrijf dat ik enkelt schriftelijk contact wens hoe komt het dan toch steeds dat men telefonisch contact met mij opneemt??? Ik beeindig dat gesprek met ohw mooi brief gelezen blijkbaar niet goed wens enkelt schriftelijk contact dus ik verbreek nu de verbinding.Ik heb dus maar een klacht ingedient bij de geschillencommissie want blijkbaar kom je er als burger toch niet uit .Vind dat vanuit Den Haag nu maar eens een wet dient te komen met maatregels want het is van de zotte dat om je gelijk te krijgen je eerst gedwongen wordt bepaalde instanties in te schakelen en zelfs dit door moet voeren tot een rechtzaak in sommige gevallen.
Ik ben dus nu in afwachting op de uitspraak van de geschillencommissie.......
Maar 1 ding is zeker zodra een maatschappij macht kan uitoefenen zij dit zal doen ongeacht wetten en afspraken met bv overheidsinstanties.....

medewerker
Berichten: 183
Lid geworden op: 01 aug 2005 23:27

Re: Nuon

Ongelezen bericht door medewerker »

Het schriftelijk bevestigen van een telefoongesprek is natuurlijk altijd mogelijk. Over het algemeen wordt er gestreefd naar het telefonisch beantwoorden van vragen, omdat dit een stuk sneller gaat dan schrijven. Daarbij kunt u als klant uw verhaal dan in zijn geheel doen en kan de betreffende medewerker zijn/haar antwoord goed afstemmen op uw vragen. Soms is het zo dat je iets op meerdere manieren kunt uitleggen. Niet iedereen kan iedere uitleg volgen. In een gesprek kun je bepalen welke uitleg het beste is en deze eventueel wanneer u dat wenst op schrift zetten.

Een schriftelijke bevestiging is vanzelfsprekend als u een geschil wilt indienen, omdat het dan voor beide partijen belangrijk is zaken op papier te hebben. Maar ook juist dan is een telefonisch contact heel belangrijk. Ook voor u als klant om uw eventuele geschil voor te bereiden.

Als u het op prijs stelt kan ik kijken of ik u van dienst kan zijn. U kunt hieronder uw laatste betaaldatum + bedrag vermelden. Bijvoorbeeld 153,11 op 05-12-05. Aan de hand van deze gegevens kan ik uw gegevens erbij zoeken en eventueel contact met u opnemen.

met vriendelijke groet

een medewerkster

Gesloten