LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ondaks afmelding toch overgestapt naar Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
NienkeO
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 nov 2011 13:50

Ondaks afmelding toch overgestapt naar Essent

Ongelezen bericht door NienkeO »

Vandaag heb ik een uiterst vervelend telefoongesprek gehad met Essent. Ongeveer drie weken geleden werd mijn vriend thuis gebeld met de vraag of wij voor onze energie niet over wilden stappen naar Essent. Hij heeft toen aangegeven dat we dat wel wilden overwegen. We zouden dan een contract thuis gestuurd krijgen en hadden dan nog enekele dagen de tijd om door te geven als we toch geen contract af wilden sluiten met Essent.
Na het bekijken van het contract en bijbehorden kosten besloten we dat we niet met Essent in zee wilden gaan. Ik heb toen gebeld en dit doorgegeven. De man die ik toen aan de lijn had verzekerde mij dat het nu afgerond was en er geen sprake meer was van een contract bij Essent.
Afgelopen vrijdag kreeg ik ineens een brief in huis van Essent. Hierin stond dat we nu voor zowel gas als electriciteit aangemeld waren bij Essent en het contract met onze huidige leverancier was beeidingd.
U zult begrijpen dat ik boos was en heb gevraagd of ze deze aanmelding direct ongedaan wilden maken. Dit was niet mogelijk omdat in hun computersysteem niks stond over een afmelding. Het gesprek dat ze eerder hadden gevoerd met mijn vriend was echter wel gedocumenteerd en zelfs opgenomen. Kortom we zijn nu klant bij essent zonder dat we dat willen.
Het enige wat ik nu kan doen is een brief schrijven naar Essent. Bij deze brief moet ik een specificatie van KPN doen, om te bewijzen dat ik met Essent gesproken heb.
Ik vind dit een erg kromme gang van zaken. Het gesprek met mijn vriend wordt wel opgenomen, maar mijn afmelding niet. Je zou haast denken dat Essent dit expres doet om klanten aan zich te binden.......
Wat ik ook nog vreemd vind is dat het contract met mijn hudige leverenacier op mijn naam staat en dat dit contract door Essent beeindigd is na een gesprek met mijn vriend. Mag dit zomaar?

Vervreemdeling
Berichten: 62
Lid geworden op: 09 apr 2011 19:59

Re: Ondaks afmelding toch overgestapt naar Essent

Ongelezen bericht door Vervreemdeling »

NienkeO schreef:Vandaag heb ik een uiterst vervelend telefoongesprek gehad met Essent. Ongeveer drie weken geleden werd mijn vriend thuis gebeld met de vraag of wij voor onze energie niet over wilden stappen naar Essent. Hij heeft toen aangegeven dat we dat wel wilden overwegen. We zouden dan een contract thuis gestuurd krijgen en hadden dan nog enekele dagen de tijd om door te geven als we toch geen contract af wilden sluiten met Essent.
Na het bekijken van het contract en bijbehorden kosten besloten we dat we niet met Essent in zee wilden gaan. Ik heb toen gebeld en dit doorgegeven. De man die ik toen aan de lijn had verzekerde mij dat het nu afgerond was en er geen sprake meer was van een contract bij Essent.
Afgelopen vrijdag kreeg ik ineens een brief in huis van Essent. Hierin stond dat we nu voor zowel gas als electriciteit aangemeld waren bij Essent en het contract met onze huidige leverancier was beeidingd.
U zult begrijpen dat ik boos was en heb gevraagd of ze deze aanmelding direct ongedaan wilden maken. Dit was niet mogelijk omdat in hun computersysteem niks stond over een afmelding. Het gesprek dat ze eerder hadden gevoerd met mijn vriend was echter wel gedocumenteerd en zelfs opgenomen. Kortom we zijn nu klant bij essent zonder dat we dat willen.
Het enige wat ik nu kan doen is een brief schrijven naar Essent. Bij deze brief moet ik een specificatie van KPN doen, om te bewijzen dat ik met Essent gesproken heb.
Ik vind dit een erg kromme gang van zaken. Het gesprek met mijn vriend wordt wel opgenomen, maar mijn afmelding niet. Je zou haast denken dat Essent dit expres doet om klanten aan zich te binden.......
Wat ik ook nog vreemd vind is dat het contract met mijn hudige leverenacier op mijn naam staat en dat dit contract door Essent beeindigd is na een gesprek met mijn vriend. Mag dit zomaar?
Het mag volgens mij alleen als u getrouwd bent, of een samenlevingsovereenkomst hebt. Immers, dan pas bent u gemachtigd om bepaalde handelingen te doen voor uw partner, als het aankomt op contracten etc.

Wat ik in uw geval zou doen, is een aangetekende brief schrijven met uw klacht. Noteer vooral de datum en tijdstip dat u gebeld hebt, en misschien heeft u nog ergens de naam v.d. medewerker die u gesproken heeft.
Essent moet dit telefoontje kunnen traceren, zo niet, dan is waarschijnlijk sprake van een extern bureau (callcenter) die u te woord heeft gestaan. Veel maatschappijen besteden dat soort werk uit, en dan kan het zijn dat ze met een ander software-systeem werken.

Ik weet het niet zeker, maar misschien heeft u er iets aan. Ik hoop dat het gaat lukken, dus veel succes!

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Ondaks afmelding toch overgestapt naar Essent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste NienkeO,

In uw bericht van 1 november op dit forum geeft u aan dat u een klacht heeft met betrekking tot uw annulering.
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen hierover.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

lincyb
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2011 18:00

Re: Ondaks afmelding toch overgestapt naar Essent

Ongelezen bericht door lincyb »

Hallo Nienke,

Wij hebben nu precies hetzelfde probleem!
Vorige maand ook benaderd om over te stappen, overwogen, maar toch opzegt.
Binnen twee dagen netjes gebeld en de overeenkomst opgezegd. Dit is inmiddels bijna een maand geleden.
Gister een kaart ontvangen voor het opgeven van de meterstanden. Ervan uitgaande dat dit een fout van de kant van Essent moet zijn toch maar even gebeld voor de zekerheid.
Nu blijkt dat net als bij jou dat we gewoon klant zijn. Uiteraard de discussie aangegaan en nu worden we maandag teruggebeld.

Toch even benieuwd hoe het bij jullie afgelopen is!

Gesloten