Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Gejece
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 20:29

Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Ongelezen bericht door Gejece »

Gisteren gingen in ons appartementencomplex in Sittard twee verkopers langs de deuren, hoewel colportage hier niet is toegestaan.
Ze waren erg opdringerig, vroegen om privégegevens en konden maar moeilijk accepteren dat ik geen interesse had.
Daarnaast beloofden ze zaken die volgens mij niet kloppen, zoals dat mijn termijnbedrag na overstap voorgoed zou dalen van 50 naar 30 euro per maand, terwijl het bij anderen zeker zou gaan stijgen.
Ik vind dat deze agressieve manier van verkopen niet kan
Geertjan

NeoDutchio
Berichten: 12334
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Dergelijk verkopers, overigens niet in dienst van Essent, dat word uitbesteed, werken voor 1 doel:hun bonus. En daarvoor vertellen ze hele leugens en halve waarheden.
Ze weten uw verbruik niet, ze weten niet wat u betaald en doen daar wel uitspraken over. Helaas zijn er een hoop mensen die enkel naar een voorschot kijken en niet naar de werkelijke kosten. Van dat gebrek maken ze handig gebruik.

Wat u kunt doen is klagen bij Essent die het weer door kan geven aan het bedrijf die zij inschakelen.

Moneyman
Berichten: 30145
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Ongelezen bericht door Moneyman »

Gejece schreef:
20 jun 2023 20:41
Ze waren erg opdringerig, vroegen om privégegevens en konden maar moeilijk accepteren dat ik geen interesse had.
Daarnaast beloofden ze zaken die volgens mij niet kloppen, zoals dat mijn termijnbedrag na overstap voorgoed zou dalen van 50 naar 30 euro per maand, terwijl het bij anderen zeker zou gaan stijgen.
Dit gesprek duurde dus al veel te lang, terwijl de oplossing zo simpel is: "geen interesse, doei!".

kuklos
Berichten: 9779
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Ongelezen bericht door kuklos »

Ik kan enkel aansluiten wat mensen hierboven al hebben geschreven.

Bij deur tot deur verkoop en ook bij telefonische verkoop: "geen interesse" en daarna deur dicht op ophangen.

Nijogeth
Berichten: 10005
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Ongewenste en agressieve verkoop energiecontracten door Essent

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik geloof best dat zij uw termijn van 50 naar 30 euro kunnen verlagen. Dat is niet zo moeilijk.

Plaats reactie