Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Pascaleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2024 18:56

Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Pascaleke »

Help!! In juli naar volle tevredenheid bij Budget Energie contract doorgezet naar vast. In okt mail gehad." Jammer dat je gaat overstappen"... ik weet van niks! Gebeld. Geen zorgen hoefde geen actie te ondernemen, is mss fout gegaan maar komt goed.
Niet dus! Gisteren ineens eindafrekening gehad van BE. Blijkt dat we gas en stroom per 1-12!! af nemen bij Allround Hollands Energie...nooit v gehoord, geen toestemming, geen mail, geen brief, niks! Ook nog geen bedrag afgeschreven maar wat moet ik nu. Krijg er geen contact mee. Ik wilde eiglk gewoon bij BE blijven, waren gewoon tevreden. Iemand die weet wat ik nu moet??

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Snel contact opnemen met de geschillencommissie energie.
https://www.degeschillencommissie.nl/ov ... s/energie/

Seinhuis
Berichten: 2376
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.eigenhuis.nl/diensten/juridisch-advies. Ook kunt u naar geschillencommissie voor een bindend uitspraak.

GerritaV
Berichten: 17
Lid geworden op: 26 feb 2024 17:57

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door GerritaV »

Energieleveranciers mogen het overnemen van de levering niet tegenhouden, ook niet als ze heel zeker weten dat het onterecht is. Het enige dat ze kunnen doen is het meteen weer terug vragen.

Meestal is het een ongelukje en heeft iemand een fout gemaakt in z'n eigen contract - een cijfer of letter in de postcode verkeerd of zo - waardoor een leverancier op het verkeerde adres begint met leveren. Neem contact op met Allround Hollands Energie, die kunnen zien wat er aan de hand is. Klopt het niet, dan zullen ze u terugzetten bij Budget Energie.

Werken ze niet mee? Dan kan Budget Energie dit ook voor u in gang zetten. De beoordeling of ze terecht leveren ligt echter bij de nieuwe leverancier, die ziet op wie z'n naam het nieuwe contract staat en zo. Daarom werkt het vaak beter als u zelf contact opneemt.

Krijgt Budget Energie het ook niet voor elkaar? Dan is het tijd om de geschillencommissie of rechtsbijstand er bij te halen

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Ik denk dat er gedurende de laatste zes weken nog wel iets gebeurd is.
Dat TS dat niet meer meedeelt is jammer maar komt wel vaker voor.

Pascaleke
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2024 18:56

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Pascaleke »

Update: na lang heen en weer bellen, vh kastje naar de muur gestuurd, rechtsbijstand en geschillencommissie benaderd en totaal geen contact met Allround Holland Energie te kunnen krijgen( mail komt terug, telefonisch niet bereikbaar, aangetekende brief komt terug) werd t vorige week EINDELIJK duidelijk. Contract van onze buurman!!! Dat dit zolang heeft moeten duren!!
Hoop dat t nu snel geregeld is. Bedankt voor de tips!

Thijs124
Berichten: 680
Lid geworden op: 29 aug 2023 21:02

Re: Ongewild contract overgegaan Allround Hollands Energie

Ongelezen bericht door Thijs124 »

Bedankt dat je ons bijpraat.
Als we gezamenlijk iemand hebben kunnen helpen weten we tenminste dat het effect heeft.
Nog veel succes. Als het helemaal opgelost is laat nog maar ff weten.

Plaats reactie