LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Overstappen naar greenchoice.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Yvonnetje123
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:17

Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Yvonnetje123 »

Hallo mensen,

Ik heb een aantal vragen,
Ik verbruik 7000kwh per jaar en 2800m3 gas.
Ik zit bij essent en mijn rekening viel me erg tegen, nu ben ik opzoek gegaan op het internet naar een andere maatschappij die het goedkoper aanbied.
ik kwam als snel uit bij NEM, maar naar een aantal topics te hebben gelezen hier ben ik daar direkt van afgestapt.

Nu viel mijn oog op greenchoice stukken voordeliger dan essent, heeft iemand hier ervaring mee?
Dat het bedrijf een vies stukje marketing toepast d.m.v. te verkopen aan de deur met een nep verhaal dat weet ik,
Maar als het over het energie gaat bieden ze bijv. dan de zelfde service als essent en handelen ze ook zo?
(ik kwam dit tegen KLIK)

Daar staan ze op de 2e plaats, maar ik weet niet of dit betrouwbaar is.
Vandaar dat ik mijn vragen hier nog een keer stelt

vladdertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:39

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door vladdertje »

hallo yvonnetje

ik las jouw berichtje, en dacht hier wil ik even op reageren

wij zijn nl. al jaren bij greenchoice als lid,
en dat bevalt ons prima, ze komen hun beloftes na,
we hebben nog nooit problemen met hun gehad,
ze zijn vriendelijk en behulpzaam als je ze telefonisch
nodig bent.

kortom gezegd: wij zijn tevreden en gaan beslist niet overstappen naar een ander bedrijf.

gr. een tevreden klant.
vladdertje

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door snepke »

Hallo Yvonnetje ik was ook bij essent kreeg geld terug maar mijn voorschot ging van 175 naar 212 euro(gas en electra)ik ben overgestapt in december met electra naar greenchoice betaal nu 63 euro en met gas ben ik naar eneco gegaan betaal daar 91 euro scheelt me wel dik 50 euro in de maand,

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door kweenie »

Wij zijn al jaren naar volle tevredenheid bij Greenchoice, maar het scheelt in lasten geen kapitalen met ander leveranciers. Het grootste deel is immers vaste lasten: netwerkkosten, belastingen etc. Maar je bent wel 0,25 ct per kwh/m³ goedkoper uit.

Wel leuk is dat je bij hen ook kunt kiezen voor wat zij 'groen gas' noemen: daarbij wordt jou CO2 productie door het gas gecompenseerd door bomen.

Die paar keer dat we ze nodig hadden voor wijzigingen konden we ze mailen (wat wij het liefste willen) en zij reageerden toen best snel. Dus wat dat betreft ook alleen positieve ervaringen.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door VTO1 »

nooit aan beginnen Greenchoice
je prijs wordt na 2 maanden bijna verdubbeld en je betaald
GIGANTISCHE eindafrekeningen. Ze zijn te klein om te overleven en dat ga jij betalen. dus niet doen.

vladdertje
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 feb 2009 17:39

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door vladdertje »

vto1 hier ben ik het niet mee eens wat je hier neer zet,
ik weet niet wat voor ervaring jij hebt gehad, of hoe dat bij jouw zit.

wat jij schrijft hebben wij nooit gehad , ook geen giga eindafrekening!!

wat beloofd was is ook daadwerkelijk gebeurt, en wij zijn idd. goedkoper uit dan bij essent o.i.d..
ondanks dat greenchoice een klein bedrijf is,
ervaren wij als betrouwbaar, nakomen van de afspraken die zijn gemaakt.
wij hebben goede ervaring met greenchoice, en geen gekke dingen o.i.d.

dus nogmaals ik weet niet hoe dat bij jouw is gegaan,
maar deze uitspraak van jouw is mij niet bekend bij mensen die hier ook bij aangesloten zijn.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door VTO1 »

ik heb 3 familieleden Vladdertje die het 1e jaar 100 euro terugkregen en eind 2e jaar 700 euro moesten bijbetalen, terwijl ze niet meer verbruiken aan stroom en gas. Bleek dat Greenchoice tussentyds de prijzen had verhoogd zonder deze mensen erover te informeren en bij veel kennissen is dat ook gebeurt.
Wees blij dan dat u dat niet heeft gehad maar ga mij niet vertellen dat Greenchoice alles goed doet, lees maar eens de reakties op energieleveranciers.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Twijg »

Beste Yvonnetje , Fladdertje en overige tevreden klanten?van Greenchoice.
Medewerkers/sters van Greenchoice belazeren de boel, zowel aan de deur als telefonisch. Dit doen zij al vele jaren, google maar eens op Greenchoice en kijk op het energieforum : Greenchoice ,en lees de reacties op energieleveraars, zoals VTO1, die veel van energiebedrijven afweet, al meldde. En dat is nog maar het topje van de ijsberg, want niet iedereen zet haar/zijn ervaringen op een forum.
Heel veel mensen, m.n. ouderen maar ook jonge mensen zijn de dupe geworden van hun oplichtingspraktijken.
Ook al zou ik de helft kwijt zijn van wat ik nu betaal, zou ik nooit overstappen naar een bedrijf dat zulke verkoopmethodes hanteert!
Uit principe niet!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Shine »

Hallo Yvonnetje ik was ook bij essent kreeg geld terug maar mijn voorschot ging van 175 naar 212 euro(gas en electra)ik ben overgestapt in december met electra naar greenchoice betaal nu 63 euro en met gas ben ik naar eneco gegaan betaal daar 91 euro scheelt me wel dik 50 euro in de maand,
Termijnbedragen kunnen altijd verlaagd worden......De opmerking welke ik steeds lees "betaal nu minder maandelijks" is jezelf voor de gek houden. De rekening krijg je eens per jaar gepresenteerd en dan zul je toch moeten betalen voor ehtgeen je daadwerkelijk hebt verbruikt.
Ook bij Essent had u uw termijnbedrag kunnen verlagen, nadat het verhoogd was.

snepke
Berichten: 3581
Lid geworden op: 10 nov 2007 21:18
Locatie: thuis

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door snepke »

Beste Twijg alle energieberdrijven zijn het zelfde.Ik was 3jaar terug bij intergas,10jaar daar geweest met mijn energie,kreeg ieder jaar terug maar werd telkens met 20 euro verhoogd.Toen werd ik opgebeld door essent of ik daar klant werd hun waren goedkoper.Hun de overstap geregeld.Werd gelijk 50 euro naar beneden gezet op165 (heb ik verhoogd naar 175)euro.De eerste afrekening kreeg ik 600 euroterug,maar even zo vrolijk zetten ze je op212euro per maand.Ik ben nu met electra bij greenchoice en gas bij eneco,ik kijk ieder jaar wie het goedkoopste is en daar ga ik naar toe,dat moet iedereen eigenlijk doen ,niet bij de zelfde blijven hangen,want dan ga je steeds meer betalen.Gewoon 1jaar contract dan kan je altijd overstappen

antileugens
Berichten: 2854
Lid geworden op: 18 jun 2008 02:08

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door antileugens »

Absolute onzin die negatieve verhalen over Greenchoice. Kijk maar eens op energieleveranciers.nl. Ze komen daar altijd zeer goed uit de bus qua prijs en hebben de hoogste klantwaardering. Ook zijn zij, voor zover ik de enige bij wie je geen boete bedrag betaald als je tussentijds wilt wisselen van aanbieder. Alle andere vragen je een fors bedrag als je een contract hebt.

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door VTO1 »

en daarom staan er ook allerlei klachten op forums, omdat niemand ze heeft?
1. de werving is absoluut agresseif te noemen en Greenchoice werkt hier al jaren aan mee door met deze colporteurs verder te gaan
2. de aktietarieven worden zeer snel aangepast, zodat mensen meer gaan betalen, dit zijn hele kleine lettertjes.
3. Greenchoice brengt mensen nooit op de hoogte van prijsverhogingen. De klant merkt dit wel op de eindafrekening, daar moeten ze ineens honderden euro's bijbetalen, ik heb dit van naby meegemaakt. Ze lokken je met een laag tarief maar die worrdt heel snel de lucht ingegooid.
4. Greenchoice is een klein bedrijf tussen al dat grote geweld. Hoe denk je dat Greenchoice winst maakt? Door iedereen korting te blijven geven?

Iedereen kan 0,25 cent per kwh korting geven, maar kijk je ook naar het vastrecht,? energiebelasting? daar is Greenchoice weer duurder, dus wat is die 0,25 cent dan waard?
Ik zeg niet dat Greenchoice slecht is bij iedereen maar ga nou niet doen of ze heilig zijn.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je je niet druk maakt over wat je moet betalen is Greenchoice best in orde. Je krijgt dan 0,0025 euro per m3 of kwh korting. In jouw geval is dat een verpletterende 25 euro korting op jaarbasis tov je huidige leverancier. Maar de meeste huishoudens hebben een verbruik dat fors lager ligt waardoor de korting maximaal 10 euro per jaar is.

De actietarieven op Energieleveranciers.nl en Gaslicht.com etc. zijn loktarieven. In de praktijk past Greenchoice deze tarieven niet toe. Ik ben inmiddels drie jaar klant geweest bij Greenchoice en ze hebben mij altijd de volle mep berekend. Dit ondanks het feit dat ik me oorspronkelijk bij Energieleveranciers.nl had aangemeld en elk jaar opnieuw het actietarief had bedongen. Heel opmerkelijk is daarbij dat Greenchoice je nooit tarieven zwart op wit geeft. In plaats daarvan verwijzen ze je naar je persoonlijke online dossier op http://dossier.greenchoice.nl waarin ze jouw tarieven vermelden. Echter verhoogt Greenchoice deze tarieven stiekem zodat je alsnog aan het eind van het jaar de volle mep moet betalen. Dit zijn geen incidenten of ongelukjes maar bewust beleid van Greenchoice om goedgelovige klanten te misleiden. Op klachten reageert Greenchoice nooit inhoudelijk. Kortom: ze handelen te kwader trouw!

En over de informatie én goede score van Greenchoice op Energieleveranciers.nl het volgende:

Energieleveranciers.nl krijgt geld van Greenchoice voor elk contract dat via hun site wordt afgesloten. Lastige/kritische klanten van Greenchoice zoals ik worden op de site de mond gesnoerd. Mijn inhoudelijke en kritische maar eerlijke beoordeling van Greenchoice hebben ze WEGGEHAALD
:twisted:

Energieleveranciers.nl is daarmee een volkomen onbetrouwbare bron om je op energiebedrijven te oriénteren.

D1RK
Berichten: 2863
Lid geworden op: 10 mar 2007 07:51

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door D1RK »

Na bovenstaande die helaas gelijk heeft, ik plaatste ook een opmerking die verwijderd werd...

Maar gezien het verbruik van de vragen steller is voor U rendabel een goedkopere energie prijzen te zoeken, de meestal hogere kosten krijgt U wel terug.

Ik zou naast www.energieprijzen.nl en www.gaslicht.com en liefst nog enkele andere vragen voor U over stapte want meerdere zoeksystemen is beter als 1.

Doe rustig aan en met Uw hogere verbruik is veel te besparen.
Ik denk nog over de www.vastelastebond.nl voor 5 jaar, maar twijfel nog.
Voor Uw verbruik zou het nog groter verschil zijn.

Wel Uw keuze eerst via ZOEKEN op deze site of bij Kassa alle berichten lezen zou ik adviseren dus Oxxio, probeer deze eens in te voeren en schrik niet van de enorme aantallen.....

Ik heb de eerste jaar goedkopere met eenmalige actie waar je dus jaarlijks tijdig moet opzeggen en andere zoeken er buiten gelaten.
Omdat ik ook voor de 5 jaar vast dalingen verwacht nog even gewacht, maar ik kan dus ook te laat zijn.

Lees alle berichten rustig door en beslis zelf.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door kweenie »

Greenchoice heeft inderdaad het probleem dat er veel foute verkopers zijn die contracten voor Greenchoice willen verkopen. En die verkopers gebruiken niet altijd eerlijke praktijken. Maar los van de colportagepraktijken is Greenchoice wel OK. Als je gewoon alleen met Greenchoice te maken hebt (en niet met de colporteurs), dan heb je volgens mij betere service en minder problemen dan bij bedrijven als oxxio of zo.

Maar je moet natuurlijk niet denken dat het kapitalen zal schelen. Sommige energieleveranciers schermen met goedkope actietarieven, maar ik kijk gewoon naar de tarieven die je normaal moet betalen. Dat scheelt bij Greenchoice iets van 15 euro per jaar of zo, dus daarvoor hoef je het niet te doen. Maar bij geen enkele energieleverancier zul je structureel grote verschillen hebben.

Overigens wat VT01 beweert over vastrecht en energiebelasting is onjuist; de bedragen zijn (in elk geval bij mij) exact gelijk als die de netwerkbeheerder heeft, en die bij standaard bij (in mijn geval) Essent zijn.

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Twijg »

ik kijk ieder jaar wie het goedkoopste is en daar ga ik naar toe,dat moet iedereen eigenlijk doen ,niet bij de zelfde blijven hangen,want dan ga je steeds meer betalen.Gewoon 1jaar contract dan kan je altijd overstappen

Ik heb ervaring met de oplichtingspraktijken van Greenchoice, waar ik gelukkig niet ben ingetrapt, en was en ben daar nog steeds kwaad over.
Daarna ben ik alles over energiebedrijven hier op het forum gaan lezen,
en vind het verbijsterend en ongelofelijk wat een ellende heel veel mensen bij een overstap naar andere energiebedrijven is overkomen
en dat daar niets aan wordt gedaan.
Ik blijf gewoon hangen bij het energiebedrijf waar ik al 40 jaar bij zit en waar ik nog nooit last mee heb gehad. Ik betaal liever iets meer, want zoveel scheelt het uiteindelijk niet, dan mijn tijd en energie te moeten steken in allerlei zaken die mis (kunnen) gaan. En geloof VTO1 en Bob Schurkjens nou maar, die weten er heel veel van!
:wink:

g_ij_s
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 feb 2009 22:42

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door g_ij_s »

Mensen doe het niet!!

Greenchoice heeft mijn vastrecht voor electra verdrievoudigt en voor gas verdubbelt.

Het doet zich voor als prijsvechter terwijl het na 2 maanden al de prijzen enorm verhoogt.

Ik mag me op gaan maken voor een enorme rekening in Juni. Dus nogmaals DOE HET NIET!!! Blijf waar je zit.

ajeto
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 01:17

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door ajeto »

beste mensen en yvonnetje, ik heb gister ook een verkopertje van greenchoice aan de deur gehad ,en ik kan me niet voorstellen wat er allemaal gezegt word over greenchoice. ik heb namelijk toegestemt (na GRONDIG lezen van het contract) om mij te laten inschrijven. toen heb ik mijn research even gedaan over greenchoice want ik werd vandaag terug gebelt door de collegas op het kantoor met de vraag of ik het wou laten doorgaan of niet. ik ben de sites die achter op het welkomsmapje stonden even nagegaan en voelde me erg blij met mijn keuze, tot op een gegeven ogenblik ik hier kwam, ik dacht oje oje oje wat heb ik gedaan want meneer VO2 ofzo die zegt het vastrecht duurder is , dat de belastingen hoger liggen en ik lees zelfs dat het 0,0025 cent is. ik denk he, dit moet ik even nazoeken en ben tot een mooie conclusie gekomen . toen ik vandaag telefoon kreeg door de "collegas op het kantoor" ben ik toegestempt met het laten doorgaan van de overeenkomst. en waarom hoor ik u denken.LEES UW CONTRACT
0,25 eurocent per kwh
0,25 eurocent per m3

letterlijk geciteert: "greenchoice levert u groene energie met de GARANTIE dat u met groene gas groene stroom NU EN in de toekomst goedkoper uitbent dan met gewone stroom en gas van uw regioleverancier " als je daar een handtekening hebt ondergezet dan ga je akkoort met die voorwenselen . blijken die voorwenselen niet waar te zijn, dan is dat valsheid in geschriften en is greenchoice zelfs strafbaar.
daarbij komt dan ook dat de energiebelasting niet te verhogen is door greenchoice >BELASTING<en dat er over het vastrecht niks extras word verrekent kijk maar bij kassa uitzending 15-11-08. terwijl je bij de nederlandse energie maatschappij de -NEM- een extra moet betalen van bijna 110 euro. kortom dankjewel verkoper .

Twijg
Berichten: 88
Lid geworden op: 22 jan 2009 21:15

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door Twijg »

Verkopertje van Greenchoice wellicht?
Zo niet, vast niet alle klachten over Greenchoice gelezen.
Welterusten en droom maar lekker verder! :D

n.b. Je opmerking over de NEM kan ik niet ontkennen of bevestigen maar de colporteurs van Greenchoice hanteren dezelfde methode als de callcentermedewerkers van de NEM: Mensen oplichten om er zelf wijzer van te worden.!

VTO1
Berichten: 95
Lid geworden op: 25 jan 2009 15:26

Re: Overstappen naar greenchoice.

Ongelezen bericht door VTO1 »

is gewoon een reaktie van een Greenchoice medewerker.
Waarom komen jullie met 2 man drdiegend om 21 45 aan de deur nog zo laat? en vragen jullie meteen om banknummers, en noemen jullie GC niet maar alleen Essent? Om mensen erin te luizen.

Verkopers van Greenchoice betrouwbaar? Lachwekkend inderdaad.
ze belazeren mensen al jaren. zie

http://www.noordhollandsdagblad.nl/nieu ... reenchoice

daarnaast worden prijzen al na 2 maanden aangepast zonder de mensen in te lichten schriftelijk, mensen krijgen daardoor hoge eindafrekeningen.
Enige wat GC doet is verwijzen naar een persoonlijk dossier op internet.

De wanpraktrijken van de NEM en Greenchoice zijn al langer bekend.
Daar kan zelfs meneer AJETO niks aan veranderen.

Gesloten