LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
pikachuu3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 20:40

Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door pikachuu3 »

Ik heb me pas enige weken geleden aangemeld bij Oxxio via Gaslicht.com ivm een goede geld teruggaaf actie. Althans zo leek het! Ik heb netjes binnen 7dagen mij weer geannuleerd via twee email adressen van hun. Daarop heb ik reactie van oXXio gekregen dat ik hun moest bellen (extra belkosten!). Blijkt dat zij zeggen dat de annuleringsbrief niet binnen 7 dagen aan mij is verstrekt (is er niet eens) en dus zit ik 1jr aan hun vast. Ik zeg daarop dat ik wel netjes binnen 7 heb gereageerd. Dus is mijn annulering wel rechtsgeldig. Ik kan natuurlijk wel mijn rechtsbijstand inschakelen maar ja dat kost mij weer veel tijd etc.
Via gaslicht.com kon je € 300 terug krijgen van OXXIO.

Nu zijn zij zo geslepen dat ze je wel € 300.-- korting in het vooruitzicht stellen maar dat kan ook een wassenneus zijn. Want je moet binnen één maand op hun email reageren door enkele gegevens op te sturen. Doe je dat niet of niet goed dan kan je dus fluiten naar je € 300 geld teruggaaf actie! Uiteindelijk ben je dan veel duurder uit bij Oxxio. Want het normaal gas/elektra is duur.
Ze schetsen je dus een mooi beeld wat vals blijkt te zijn. Echt heel jammer hoe zij mensen misleiden en bedriegen. Heel slimme jongens en meisjes werken daar om allerlei campagnes op te zetten. Jammer van al dat talent dat fout wordt gebruikt.

P.K.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als ik dit redelijk warrige verhaal goed begrijp, bent u overgestapt naar Oxxio, omdat u € 300,- zou ontvangen.
Vervolgens zegt u het contract met Oxxio op, maar verwacht wel € 300,-.
U beschuldigd Oxxio van misleiding en bedrog, terwijl u door een ingewikkeld plannetje even € 300,- denkt te kunnen verdienen?
Beetje rare manier van denken.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door sjohie »

Jeetje, wat een relaas. Maar waarom verwacht je (zo lees ik het idd ook) 300 euro voor iets wat je volgens eigen zeggen binnen 7 dagen hebt opgezegd? Dat geld had je vermoedelijk gekregen na afloop van de contracttermijn, maar dat zal in de voorwaarden staan die je als verantwoordelijke consument uiteraard goed bestudeert hebt? Ik bedoel, elke recht uitgelijnde volwassene in Nederland zou nu toch wel eens moeten weten hoe het er in de energiemarkt aan toe gaat..

SuzanneQ
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 jan 2012 12:32

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door SuzanneQ »

Vind het inderdaad ook een vrij raar verhaal. Is TS nou wel of niet één jaar klant bij Oxxio?

Als het zo is dat u zich aanmeld en meteen weer afgemeld heeft, had u de voorwaarden beter moeten doornemen. Energieleveranciers betalen een bedrag pas uit wanneer de klant minimaal het contract heeft uitgezeten, waarna het bedrag te zien zal zijn op de Jaarnota. Een energieleverancier koopt namelijk stroom in voor de klant en blijft met de gebakken peren zitten bij elke overstappende klant.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door tufima »

Ik vermoed niet dat TS die € 300 wil hebben. Ze heeft na aanmelding de voorwaarden nog eens goed gelezen en heeft besloten dat ze toch niet klant wil worden van Oxxio, maar nu heeft ze problemen met opzeggen.

Opzegging is te laat of op verkeerde wijze binnengekomen bij Oxxio en nu zit ze er een jaar aan vast. Inzake de wijze van opzegging moet ze in de algemene voorwaarden kijken. Als hier schriftelijk staat dan had ze dat schriftelijk moeten doen en niet per e-mail.

Ze verwijst verder naar de voorwaarden van die € 300, die inhouden dat je in juni 2013 een e-mail krijgt van Oxxio en dat je na ontvangst hiervan de actie middels een bepaalde handeling moet "activeren". Anders krijg je deze korting niet.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

dit lees ik bij oxxio,,
Oxxio biedt 300 euro aan zuinige klanten
Oxxio wil zijn klanten minder energie gaan verkopen. Het bedrijf wil energiebesparing stimuleren door een premie van 300 euro in het vooruitzicht te stellen.

Onder de noemer Bespaarbonus gaat Oxxio zijn klanten helpen om over een periode van drie jaar een energiebesparing van 10% te bereiken. De tijd van alleen maar praten over het milieu en klimaatverandering is nu echt voorbij volgens Oxxio. De hulp bestaat uit een website met besparingsadviezen. Daarnaast kunnen klanten van Oxxio met behulp van een 'slimme meter' dagelijks online hun verbruik volgen.

Als het de klant nu lukt om in die drie jaar 10% te besparen dan betaalt Oxxio 300 euro uit als bespaarbonus. Het gaat daarbij om een 10% besparing op zowel het stroomverbuik als het gasverbruik. Wie als gevolg van stadverwarming geen gasaansluiting heeft, is niet uitgesloten van deelname met alleen een stroomcontract, maar krijgt 150 euro uitgekeerd.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dus TS had drie jaar stroom en gas bij Oxxio moeten afnemen, en 10% besparen t.o.v. het vorige verbruik en dan, na die drie jaar, krijgt hij/zij € 300,-.
Bedankt voor de opheldering, TS heeft dus de klok wel horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt.

pikachuu3
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mar 2007 20:40

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door pikachuu3 »

Doe mij maar een paar kaarsjes en een warme jas voor in de winter. Ik heb genoeg van energie leveranciers zoals OXXIO die je wat moois beloven, maar waar uiteindelijk bitter weinig van overblijft!! Elke leverancier heeft tegenwoordig wel fout gedrag maar OXXIO spant hierbij voor mij de kroon! NEM is ook wel erg lelijk is zijn marketing daar ben ik altijd gelukkig ver weg gebleven ;-)

bye bye,

NRG

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door EnergieH »

Pikachuu3

Op de site van GasLicht.com lees ik het volgende...

Uw voordelige contract bij Oxxio...Vastrecht €53,85 per product...
Tarief Stroom €0,2142 per Kwh Tarief gas €0,6065 per m³...

Meld u nu aan voor Groene stroom + Gas vast Actie t/m 30-09-2013, uitsluitend verkrijgbaar via deze [GasLicht.com] website. Oxxio verzorgt uw volledige overstap. U komt geen moment zonder stroom of gas te zitten.
Let op! U dient tussen 1 juni en 30 juni 2013 de actiecode te activeren met de code die u dan krijgt van Oxxio

Actievoorwaarden Zomer Cashback t.w.v. € 300,-
1.
Deze actievoorwaarden zijn van toepassing op de door Oxxio Nederland bv (hierna: Oxxio) georganiseerde Cashback actie (hierna: de actie). De actie bestaat uit een actietarief en een eenmalige korting (hierna: de cashback) en is van toepassing indien is voldaan aan onderstaande voorwaarden.

2.
De actie is bestemd voor individuele consumenten die klant worden bij Oxxio en een leveringsovereenkomst aangaan voor groene stroom én gas met een vast tarief en met een vaste looptijd. Deelname is uitgesloten voor bestaande klanten van Oxxio, een collectief van klanten en (klein)zakelijke klanten.

3.
U kunt klant worden bij Oxxio door u aan te melden op de website van gaslicht.com, prizewize.nl en easyswitch.nl (hierna: de prijsvergelijker).

4.
Indien u zich heeft aangemeld bij de prijsvergelijker dan heeft u recht op het op de prijsvergelijker gecommuniceerde actietarief. Dit actietarief geldt alleen voor consumenten met een maximaal verbruik van 5.000 m3 gas en 10.000 kWh groene stroom en is geldig tot en met 30 september 2013.

5.
Naast het actietarief ontvangt u een cashback. Deze cashback bestaat uit een eenmalige korting ter waarde van € 300,-

6.
Rond 1 Juni 2013 ontvangt u van Oxxio een unieke code per e-mail. Om de cashback te ontvangen dient u deze unieke code vóór 30 Juni 2013 te activeren op oxxio.nl/zomercashback. Hierna is de code niet meer geldig. De code kan eenmalig gebruikt worden.

7.
Uitbetaling door Oxxio van de cashback vindt plaats in Juli 2013 onder de voorwaarden dat u nog steeds actief beleverd wordt door Oxxio en geen structurele betalingsachterstand heeft. Het bedrag wordt overgemaakt op hetzelfde rekeningnummer als waar ook uw voorschotbedrag van wordt geïncasseerd.

8.
Per aansluitadres in Nederland kan slechts eenmaal deelgenomen worden aan deze actie.

9.
In alle gevallen waarin de actievoorwaarden niet voorzien, beslist de directie van Oxxio.

10.
Door aanmelding verklaart u zich akkoord met deze actievoorwaarden. Deze actievoorwaarden kunt u altijd nalezen op http://www.oxxio.nl/voorwaarden. De actie gaat in op 11 juni 2012 en loopt tot en met 31 Juli 2012.

11.
Op deze actievoorwaarden is Nederlands recht van toepassing. De wijze van uitleg van de actievoorwaarden door Oxxio is bindend. In voorkomende gevallen (uitsluitend ter beoordeling van Oxxio) heeft Oxxio het recht om deze actievoorwaarden tussentijds te wijzigen of alle activiteiten m.b.t. de actie zonder opgaaf van redenen voortijdig te beëindigen. In deze gevallen kan geen aanspraak op enige vergoeding worden gemaakt.

Henk.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste pikachuu3,

Wij vinden het heel vervelend voor u dat u een negatieve ervaring met Oxxio heeft gehad. Wij begrijpen dat u de leveringsovereenkomst met Oxxio wenst op te zeggen.

Wellicht dat wij u daarmee kunnen helpen. Kunt u uw klantnummer via [email protected] aan ons mailen, dan nemen wij contact met u op.

Met vriendelijke groet,

Tess
Oxxio Nederland bv
Laatst gewijzigd door deoxxiomedewerker op 26 jul 2012 09:37, 1 keer totaal gewijzigd.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door tufima »

EagleOne2002 schreef:dit lees ik bij oxxio,,
Oxxio biedt 300 euro aan zuinige klanten
Oxxio wil zijn klanten minder energie gaan verkopen. Het bedrijf wil energiebesparing stimuleren door een premie van 300 euro in het vooruitzicht te stellen.

Onder de noemer Bespaarbonus gaat Oxxio zijn klanten helpen om over een periode van drie jaar een energiebesparing van 10% te bereiken. De tijd van alleen maar praten over het milieu en klimaatverandering is nu echt voorbij volgens Oxxio. De hulp bestaat uit een website met besparingsadviezen. Daarnaast kunnen klanten van Oxxio met behulp van een 'slimme meter' dagelijks online hun verbruik volgen.

Als het de klant nu lukt om in die drie jaar 10% te besparen dan betaalt Oxxio 300 euro uit als bespaarbonus. Het gaat daarbij om een 10% besparing op zowel het stroomverbuik als het gasverbruik. Wie als gevolg van stadverwarming geen gasaansluiting heeft, is niet uitgesloten van deelname met alleen een stroomcontract, maar krijgt 150 euro uitgekeerd.
Volgens mij is dit een andere actie dan de ZOMER CASHBACK actie.

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door EnergieH »

Tufima

Juist...Oxxio heeft namelijk meerdere acties...
https://www.oxxio.nl/voorwaarden

Pikachuu3 heeft zich aangemeld bij Oxxio via http://www.gaslicht.com/ [Prijsvergelijker]..[Zomer Cashback € 300,-]...

Deze Oxxio €300,- Zomer Cashbackactie wordt ook bij andere..Prijsvergelijkers..aangeboden [gaslicht.com, prizewize.nl en
easyswitch.nl]...

Henk.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door tufima »

Ik weet het, want ik heb me aangemeld voor dezelfde actie via Prizewise.nl.
We zullen zien of we na 1 jaar nog tevreden zijn bij Oxxio.....

Tot nu toe is energiedirect mij afgelopen jaar zeer goed bevallen (jaarafrekening komt deze maand).

EnergieH
Berichten: 194
Lid geworden op: 29 jun 2012 15:22

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door EnergieH »

Tufima

Waarom niet? Ik ben al 6 jaar tevreden Oxxio klant..alleen vind ik het vastrecht van onderstaand contract in het totaal zo'n €40,- te hoog..maar als je genoeg verbruikt is dit te verwaarlozen..het tarief van stroom en ook die van gas is in ieder geval scherp..en €300,- Cashback..niets mis mee...

Uw contract bij Oxxio...Vastrecht €53,85 per product..Totaal €107,70
Tarief stroom €0,2142 per Kwh Tarief gas €0,6065 per m³...

Henk.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Uitbetaling door Oxxio van de cashback vindt plaats in Juli 2013 onder de voorwaarden dat u nog steeds actief beleverd wordt door Oxxio en geen structurele betalingsachterstand heeft.

Rond 1 Juni 2013 ontvangt u van Oxxio een unieke code per e-mail. Om de cashback te ontvangen dient u deze unieke code vóór 30 Juni 2013 te activeren op oxxio.nl/zomercashback.
Om allerlei verschillende redenen zal Oxxio die 300 euro niet gaan uitbetalen. Kom dus a.j.b. niet klagen op dit forum in augustus 2013 als je de 300 euro niet van Oxxio hebt ontvangen.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door tufima »

Bob Schurkjens schreef: Om allerlei verschillende redenen zal Oxxio die 300 euro niet gaan uitbetalen. Kom dus a.j.b. niet klagen op dit forum in augustus 2013 als je de 300 euro niet van Oxxio hebt ontvangen.
Allerlei verschillende redenen? Toelichting svp...

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Als je de forumberichten inzake Oxxio een beetje volgt, kun je de antwoorden zélf invullen. Het woord "hersengymnastiek" is in dat verband zelfs overdreven.

Augustus volgend jaar staat hier een draadje over de niet van Oxxio ontvangen 300 euro.

tufima
Berichten: 804
Lid geworden op: 27 okt 2009 11:53

Re: Oxxio aanmeld procedure beetje vals

Ongelezen bericht door tufima »

Bob Schurkjens schreef:Als je de forumberichten inzake Oxxio een beetje volgt, kun je de antwoorden zélf invullen. Het woord "hersengymnastiek" is in dat verband zelfs overdreven.

Augustus volgend jaar staat hier een draadje over de niet van Oxxio ontvangen 300 euro.
Concreet voorbeeld ten aanzien van een dergelijke actie svp.

Je geeft een generaliserend antwoord op basis van een aantal klachten van posters op dit forum. Volgens mij gaan deze klachten niet over vergelijkbare acties, of wel?

Gesloten