LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] oxxio boete 125,00

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

Hallo Radar
Wij zijn net verhuist naar een nieuwbouw woning ,nu hebben wij ons aangemeld voor stroom bij oxxio dat hadden we ook in onze oude woning ,dus ik zij tegen mijn man gewoon oxxio in onze nieuwbouw woning naar veel telefoontjes en e-mails krijgen we te horen dat we ons 2 keer hebben aangemeld nu krijgen we een boete van 125,00 om dat we 2 keer zijn aangemeld
daar zit een Damen die dat tegen ons zegt ,wij kunnen niet kijken of we dat gedaan hebben
Hadden ze ons niet kunnen bellen en vragen woont u in een Flat het adres is nu 2 keer bij ons aangemeld }
wij zijn heel erg teleur gesteld in OXXIO hadden we maar voor een ander energie leverancier gekozen dan hadden we dat niet gehad ,nu is mijn man 3 weken thuis geweest van zijn werk die kan het allemaal niet meer aan Wat moeten we doen we zitten aan een vast contract van 2 jaar ,en daar kan niets aan ge dan worden .mvg

stofzuigertje

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Bij het kort achter elkaar aanmelden is de eerste opgezegd door een 2e aan te melden....

Vraag eens of ze hier willen reageren want als hun systeem traag is kan dubbel aanmelden wegens een niet gelukt lijkende.....

Het binnen contract opzeggen is inderdaad E125,- maar bij dezelfde firma en ze willen U als klant houden is het bij hetzelfde contract dus niets aanpassen niet redelijk....

Laat ze hier reageren en de kans dat het geseponeerd word is erg groot.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door berndv »

msdakota1958 schreef:Hallo Radar
Wij zijn net verhuist naar een nieuwbouw woning ,nu hebben wij ons aangemeld voor stroom bij oxxio dat hadden we ook in onze oude woning ,dus ik zij tegen mijn man gewoon oxxio in onze nieuwbouw woning naar veel telefoontjes en e-mails krijgen we te horen dat we ons 2 keer hebben aangemeld nu krijgen we een boete van 125,00 om dat we 2 keer zijn aangemeld
daar zit een Damen die dat tegen ons zegt ,wij kunnen niet kijken of we dat gedaan hebben
Hadden ze ons niet kunnen bellen en vragen woont u in een Flat het adres is nu 2 keer bij ons aangemeld }
wij zijn heel erg teleur gesteld in OXXIO hadden we maar voor een ander energie leverancier gekozen dan hadden we dat niet gehad ,nu is mijn man 3 weken thuis geweest van zijn werk die kan het allemaal niet meer aan Wat moeten we doen we zitten aan een vast contract van 2 jaar ,en daar kan niets aan ge dan worden .mvg
Het handigste was geweest als u gewoon een verhuizing had doorgegeven. Dan was er niets aan de hand geweest. Heeft u nog een speciale actie genomen bij oxxio? Ipad gratis ofzo? Zo niet dan vind ik het wel vreemd van oxxio dat ze dit niet kunnen omzetten in een reguliere verhuizing.

alfatrion
Berichten: 21913
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door alfatrion »

Dit lijkt mij een gevalletje oneigenlijke dwaling. In een dergelijk geval kan de tweede overeenkomst vernietigd worden.

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

wij hebben de verhuizing door gegeven en toe kregen we een e-mail daar is op gereageerd ook moesten we een meterstand door geven ,ook dat hebben we gedaan en vele telefoontjes waar we weer in de wacht werden gezet ,dan moesten ze het weer uit gaan zoeken hoe het zat ,maar de meisjes van oxxio snapten er zelf niets meer van ,toen zijn we na het weekend gebeld dat we een boeten kregen van 125,00 zelf snappen we er ook niets meer van ,en ze bellen of e-mailen durfden we niet meer ze gaan het zien als weer een aanmelding ,dus mensen als u verhuist of een andere energiemaatschappij wilt veranderen kijk uit ,ook als je verhuist neem een andere en geen OXXIO

franzki
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:04

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door franzki »

msdakota1958 schreef:krijgen we te horen dat we ons 2 keer hebben aangemeld nu krijgen we een boete van 125,00 om dat we 2 keer zijn aangemeld
Twee keer aanmelden lijkt me onlogisch want dat ziet Oxxio direct.

Zelf vermoed ik dat je zowel een verhuizing als een nieuwe aansluiting hebt aangevraagd en dat kan niet. Je moet vermoedelijk het oude contract uitzitten op je nieuwe adres... òf het oude contract afkopen en een nieuw contract aangaan.

Overigens... het zou zomaar kunnen zijn dat je met het nieuwe contract gewoon goedkoper uit bent (inclusief welkomstbonus en na verrekening van de 125 euro). Heb je dat al nagerekend?

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

Als ze het gezien hadden dan hadden ze niet hoefden te bellen met de mededeling u krijgt een boeten
maar ze hebben hun ogen dicht gehad ,we hebben wel 8 keer telefonisch uit gelegd ,maar ze blijven bij hun besluit ,maar als wij zien dat het geld geint is van de bank zetten we onze Rechts bijstand verzekering er op ,en dan kijken wie er gelijk heeft de Advocaat of OXXIO
maar laat het een goede TIP zijn voor Mensen die hier mee te maken krijgen geen OXXIO

franzki
Berichten: 23
Lid geworden op: 08 jun 2005 22:04

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door franzki »

Maar heeft Oxxio duidelijk aan je uitgelegd wàt je precies verkeerd hebt gedaan?

Als je (onbedoeld) op het nieuwe adres een nieuw contract hebt afgesloten terwijl je het bestaande contract had willen verhuizen, dan kun je beter met Oxxio in gesprek gaan dan dat je meteen een juridische procedure gaat starten.

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

franzki schreef:Maar heeft Oxxio duidelijk aan je uitgelegd wàt je precies verkeerd hebt gedaan?

Als je (onbedoeld) op het nieuwe adres een nieuw contract hebt afgesloten terwijl je het bestaande contract had willen verhuizen, dan kun je beter met Oxxio in gesprek gaan dan dat je meteen een juridische procedure gaat starten.
We wilden op het oude adres het gewoon door laten gaan ,dat is nog niet verkocht of verhuurd dat is wel in mindering gebracht om dat we er niet meer wonen ,en we zijn wel in gesprek gegaan zoals ik al aan had gegeven via e-mail en de telefoon ,ook dat heeft ons veel geld gekost omdat ze er maar niet uit kwamen en we werden maar door verbonden of we moesten even aan de lijn blijven dat zeker 10 min tot 20 min heeft geduurd ,en als je een verzekering hebt die het kunnen oplossen ,ja dan moed je Juridische hulp in roepen ,dit willen we niet maar OXXIO vraagt hier om . recht is recht wij of OXXIO :oops:

e-chec
Berichten: 484
Lid geworden op: 15 jan 2005 15:24

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door e-chec »

Beste Oxxio-medewerker,

Wat is uw mening over dit probleem van één van uw klanten ?

Ik ben daar heel benieuwd naar.

Met vriendelijke groet,

e-chec
Laatst gewijzigd door e-chec op 16 dec 2014 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste msdakota1958,

Uit uw bericht begrijp ik dat Oxxio u voor twee adressen van gas en stroom voorziet. Tot een andere conclusie kan ik niet komen, aangezien het niet mogelijk is om twee keer een aanmelding te doen voor één adres. De tweede aanmelding valt automatisch uit, indien er sprake is van een actieve levering / overeenkomst.

Het is wel mogelijk dat u een verhuizing heeft doorgegeven en de levering op het oude adres heeft gehandhaafd. Dit komt soms voor als er sprake is van een koopwoning, waarbij de oude woning nog niet is verkocht. Zo een overgangsregeling is maar voor maximaal drie maanden geldig.

Uiteraard zoeken we dit graag verder voor u uit. Als u niet meer op het ene adres woont en u heeft daar uw eindstanden voor doorgegeven, dan moeten we dit goed voor u oplossen. Wilt u daarom zo vriendelijk zijn om uw klantgegevens te e-mailen samen met een referentie naar dit bericht, naar [email protected]?

Met vriendelijke groet,

Michaël
Oxxio Nederland bv

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door eddy123 »

msdakota1958 schreef:We wilden op het oude adres het gewoon door laten gaan ,dat is nog niet verkocht of verhuurd ...
Dus het was toch geen verhuizing. U zegt wel dat de 'meisjes' van Oxxio het allemaal niet willen begrijpen, maar u heeft hier heel wat moeite het mij duidelijk te maken.
U heeft een nieuwe woning en wilt de oude aansluiting door laten lopen. Dan had u een nieuwe aansluiting moeten aanvragen voor de nieuwe woning en dient u voor beide aansluitingen te betalen.
Dat u zelf verhuisd bent doet totaal niet ter zake en u maakt met dat soort verhalen het onnodig ingewikkeld en onbegrijpelijk.

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

beste Eddy123 ik ga het nog een keer uit leggen we zijn verhuist naar een nieuw bouw huis ,daar heeft mijn man{ de verhuising} door gegeven aan Oxxio ,....en we wilde ook stroom hebben in de nieuwbouw woning dus verhuist en een ander huis en verder ga ik nu met Oxxio e-mailen
groetjes en ik laat weten hoe het verloop is

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door eddy123 »

Als ik het goed begrijp: u bent zelf verhuisd, maar u wilt zowel in de oude als de nieuwe woning energie geleverd krijgen door Oxxio. Als u dan aan Oxxio doorgeeft dat u bent verhuisd, dan wordt dus de energie levering naar de oude woning gestaakt en naar de nieuwe woning gestart. U behoudt dan 1 overeenkomst. Als u beide woningen bezit en in beide woningen energie geleverd wilt krijgen, dan bent u misschien zelf wel verhuisd, maar uw contract voor de oude woning niet. U wilt dan een nieuw contract voor de nieuwe woning.
Het is wel handig te overleggen met Oxxio zodat zij weten dat het voorschotbedrag per maand voor de oude woning omlaag kan, omdat er niemand woont. In de ogen van Oxxio bent u niet verhuisd, maar neemt u een tweede overeenkomst voor de nieuwe woning. De boete vind ik onterecht en door even goed de situatie duidelijk te maken zal die wel van de baan gaan. Oxxio mag blij zijn met u: ze hebben nu 2 leveringscontracten van een (voorheen) tevreden klant.

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

Hoera Eddy jij begrijpt het, maar wij zijn wel 10 x aan het uitleggen geweest ,uitgelecht bij de meisjes van Oxxio Maar je krijgt elke keer weer een ander aan de telefoon ,en dan moest het weer uitgezocht worden ,toen was de oplossing WIJ BELLEN U ZO TERUG NA AL EEN HALF UUR AAN DE TELEFOON GEWEEST TE ZIJN volgens Oxxio meisjes we zijn 2 keer aangemeld op 1 adres en het is 2 x aan gevraagt vraag me niet hoe maar zo is het gebeurt ,toen heeft ze ons zelf op gebeld ,NU MOED HET GOED ZIJN ,dus wij blij he he het is opgelost ,MAAR NEE IK WERD MAANDAG OPGEBELD EN ZE ZIJ MEVROUW IK HEB ER ALLES AAN GEDAAN ,MAAR U KRIJGT EEN BOETE VAN 125 ,00 moed je net verhuist zijn ,lekker is dat ,maar we hoopen dat Oxxio er wat aan gaat doen .
Laatst gewijzigd door msdakota1958 op 17 dec 2014 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30798
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik je verhaal zo lees moet de naam van dat bedrijf maar veranderd worden in Boksio. Het lijkt wel of ze met de klanten willen boksen, in plaats van leveren...

Hopen dat ze de boel snel recht trekken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Met de klanten Oxxio komt het nooit meer goed. Die zullen namelijk altijd het slachtoffer blijven van Oxxio.

msdakota1958
Berichten: 19
Lid geworden op: 18 mar 2012 16:44

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door msdakota1958 »

Boksio hier moest ik even om lachen ,ja ja, zo ga je niet met mensen om .
en slachtoffer van Oxxio Boksio dat gaat de advocaat wel uit zoeken ,wij maken er werk van gisteren een e-mail gestuurd maar nog niets gehoord van Boksio Oxxio ,maar ik hou radar op de hoogte m.v.g.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

In plaats van advocaat kun je ook naar de www.sgc.nl

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: oxxio boete 125,00

Ongelezen bericht door eddy123 »

msdakota1958 schreef:Hoera Eddy jij begrijpt het, maar wij zijn wel 10 x aan het uitleggen geweest ,uitgelecht bij de meisjes van Oxxio Maar je krijgt elke keer weer een ander aan de telefoon ,en dan moest het weer uitgezocht worden ,toen was de oplossing WIJ BELLEN U ZO TERUG NA AL EEN HALF UUR AAN DE TELEFOON GEWEEST TE ZIJN
Volgens mij begrijp ik het ook wel, dat heet bureaucratie. U moet het geluk hebben dat iemand bij Oxxio het probleem GOED oppakt en het goed in het administratie-systeem zet en dan is het pas opgelost. Het gaat alsvolgt: u belt met een service-medewerker van Oxxio. Dat zijn geen hooggeplaatste personen en die zijn heel beperkt in de mogelijkheden. Ze worden afgerekend op het aantal aanvragen dat ze per dag behandelen en daardoor amper betrokken bij de kwaliteit van hun werkzaamheden. Gesprek afgelopen: de medewerker typt 2 zinnetjes in het systeem. Dan belt u na een dag weer: andere medewerker die in het systeem kijkt en die 2 zinnetjes leest. Waarschijnlijk ook nog vol met taalfouten, want het moest allemaal snel-snel Die zet weer 2 zinnetjes in het systeem. Voor u het weet bent u een wanbetaler, een zeur, of weet ik wat. U heeft immers geen invloed op wat ze schrijven, u weet niet eens wat er in dat systeem staat.
Oplossing: wakker schudden. Dat doet u door een brief te schrijven waarin u de gang van zaken uitlegt. Aangetekend, met handtekening retour (kost wel iets van 12,50). Die brief is dan gericht aan de directie. Dezelfde brief stuurt u ook onaangetekend naar de directie en naar de serviceafdeling. Dat zorgt ervoor dat iedereen intern weet van uw klacht (kans is immers groot dat de directie naar de afdeling gaat voor opheldering). In de brief zet u letterlijk dat de brief zowel aangetekend als onaangetekend is verstuurd. Ook zet u erin dat de brief naar de directie en naar de service-afdeling is verstuurd. Dat kan gewoon in het briefhoofd. Vergeet zeker niet uw adres- en telefoongegevens te vermelden. Belangrijk voor de inhoud van de brief: geen onzin schrijven en niet gokken wat de medewerkers hebben gedaan of gezegd aan de telefoon. Vooral geen lang verhalen, kort en krachtig.
En dan eens kijken hoe intern de balletjes gaan rollen.
Hoe stuurt u een brief naar de directie? Gewoon hetzelfde adres en op de envelop zet u: Oxxio, t.a.v. de Directie.

Gesloten