LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio/incassoburo

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Henri42 »

Paulus Jansen van de SP heeft (schriftelijke) "kamervragen" gesteld aan Maria van der Hoeven van EZ (CDA) over de rampen bij Oxxio.


Nou is die Paulus weer bezig geweest om met goedkeuring van Marijnissen< The Boss van SP, vragen te stellen, wat een tijdverdrijf , heeft de SP niets zinvollers te doen, Oxxio regelt zijn zaakjes netjes zelf met zijn klanten, de SP kan beter in zijn eigen organisatie kijken naar list en bedrog, het weblog van P J is onevenwichtig (*-*) :twisted:

Henri42
Berichten: 2979
Lid geworden op: 09 okt 2006 11:08

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Henri42 »

rancuneus over de SP , niet bepaald nee,waarom zou ik , ik blijf wel hun visie a la Mao bestrijden,kijk eens na de jeugdjaren van Jan M

Het is inderdaad de kabinetten van Kok met Zalm geweest, die voor veel rommel gezorgd hebben, gelukkig wordt de groene stroom nu door de juiste kleur geleverd.

Oxxio ken ik van het verleden,ik had geen problemen met die club bij het overstappen naar Essent

Kyle
Berichten: 134
Lid geworden op: 09 apr 2007 18:21

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Kyle »

http://www.nu.nl/news/1365472/30/NMa_dr ... oetes.html

lees dit maar eens, Oxxio gaat vryuit, dus weer storm in een glas water.
een bedrijf met veel klanten gaat natuurlijk meer mis dan bij een leverancier
die kleiner is. De DTE heeft bij Oxxio gekeken en alles klopt gewoon daar. Er zijn wel klachten maar die worden steeds beter afgehandeld.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Kyle wij weten beter!!!!!!! Ik heb pas nog gebeld met Oxxio en weer willen zij mij geen specificatie op een eindafrekening toe sturen. Voorals nog heb ik vervolgens de incasso teruggeboekt en opnieuw betaald zonder de teveel in rekening gebrachte kosten.

9 x 43,11 is namelijk nog steeds 387,99 en GEEN 331,55.

Er zit hier dus een verschil van 56,44. Oxxio zegt dat het klopt. Ik niet. Hun zeggen dat dit door afschrijvingen en storneringen komt. Met andere woorden het is onze eigen fout... Het leuke is dat in de door hun genoemde tijd (in het begin) er geen storneringen hebben plaatsgevonden. Oxxio is niet van plan ons verdere uitleg te geven en WEIGERT een specificatie te sturen terwijl zij dit nogmaals WETTELIJK verplicht is. Dit betekent dus dat zij nog steeds de wetgeving aan hun laars lappen. Verder heb ik na de eindafrekening wederom een nieuwe afschrijving van mijn rekening gezien. Het betreft hier de maanden november en december 2007. Vreemd, want ik ben sinds begin augustus geen klant meer bij hun. Bij deze navraag werd gezegd dat ik klant ben bij hun en dat ik gewoon moet betalen. Na hier tegen in te gaan, kreeg ik te horen dat er nog meer mensen zijn die hun willen spreken en dat zij de verbinding gaan verbreken. Nog geen 3 tellen later werd de telefoon zeer brutaal op de haak gegooid. Dit gebeurde overigens ook toen ik om een specificatie bezig bleef. Mij werd op grove toon nogmaals medegedeeld dat zij er niet aan doen. Ook werd er beweert dat ik hier herinneringen en aanmaningen over ontvangen heb welke ik nooit heb ontvangen dus nooit verstuurd zijn. Ik heb Eneco gebeld en ik ben bij hen niet uitgeschreven en zij gaan erachteraan.

Dus er kan een mooi verhaal staan waar niets over Oxxio in wordt vermeldt, maar feit blijft dat Oxxio nog geen steek is veranderd. Dus ga ergens anders vervelen. Oxxio is en blijft een wanbedrijf waar je gewoon niet moet komen. Je wordt daar misleid, bedrogen en domgehouden. Hun hebben altijd gelijk en jij niet. Er wordt niet eens geluisterd naar je.

Nog even een verdere kleine aanvulling. Met de eerste maal voordat de telefoon brutaal op de haak werd gegooid, vroeg ik, omdat ik het niet eens was met de manier van behandelen, een leidinggevende. Zij beweerde dat zij een leidinggevende was. Grappig dacht ik dus ik ging verder. Op den duur werd zij gesoufleerd. Ik reageerde daarop en zei dat dat zeker haar leidinggevende was. Zij antwoorde hier als volgt op:" Mijnheer er lopen hier GEEN leidinggevende....." :? Ik zou toch zweren dat zij zichzelf bestempelde als leidinggevende................

Wat een misselijk bedrijf..... Deze twee telefoontjes dateert van 3 dagen terug.

Moet ik nog meer vertellen.....????

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Overgenomen van de site: NU.NL

De toezichthouder deed in mei voor de tweede maal een uitgebreid onderzoek naar de kwaliteit van de klachtafhandeling, waarbij zo'n tweeduizend klanten van de tien grootste energieleveranciers werden ondervraagd.

Trouwens Kyle heb je al goed gelezen..??

Er staat dat er 2000 klanten zijn ondervraagd van 10 leveranciers. Dat betekent dat er slechts 200 klanten zijn ondervraagd. Hierbij moet je al een bepaald aantal niet serieus nemen, want vaak weten de mensen zelf niet eens wat zij moeten invullen. Ook worden er geen klanten ondervraagd welke zijn overgestapt naar een ander bedrijf. Dus de waarde van 200 kan gerust terug naar 170. Dat is niet veel hoor gezien het totaal klantenbestand. Daar is geen reeel beeld van te vormen. Dit is slechts een momentopname en op schatting gebaseerd.

Ook staat er in hetzelfde nieuwsbericht als volgt:

In het geval van Dong, Eon en Oxxio besloot de NMa tot nadere inspectie, waaruit bleek dat de klachtafhandeling bij de eerste twee nog steeds veel te wensen overliet.

Dus echt lezen kun je niet.... Wij zijn niet dom hoor. Jij schijnbaar wel.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Het SRK heeft mijn zaak in behandeling genomen tegen Oxxio.
Ze hebben de documenten in hun bezit en nu is het afwachten of we een procedure tegen Oxxio kunnen starten.

Ik heb Oxxio al vaker gewaarschuwd en nu neem ik de touwtjes zélf in handen.
Wie niet luisteren wil moet maar voelen :lol:
Als een gang naar de rechter de enige manier is om hen te stoppen, dan moet dat maar.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik hoop voor je dat het lukt. Echter houd er rekening mee dat ook al mocht je de rechtzaak winnen, dat je hierna nog altijd gezeur van hun kan hebben. Het blijven zeikerds. Dus bereid je daar goed op voor.

Succes

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

@ Nicole

Sterkte er mee! Maar wat is het SRK? En waarom stap je niet naar de SGC?

De SGC treedt op tegen partijen die zich niet aan uitspraken van de commissie houden. Daar hebben ze hun afdeling "nazorg" voor.

Het RIAGG zou zich ook bezig kunnen gaan houden met Oxxio. Het psychische leed dat bedrijven als Oxxio veroorzaken bij zwakkeren in onze samenleving is niet mis. Veel mensen weten niet hoe ze hun recht kunnen halen en daar maakt OXXIO dan ook dankbaar gebruik van.

Ik wens iedereen alvast een OXXIO-leed vrij 2008 :shock:

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Shine »

Het derde bedrijf waar de NMa nader onderzoek naar heeft gedaan - Oxxio - krijgt geen bindende aanwijzing. De NMa heeft tijdens het onderzoek geconstateerd dat Oxxio de afgelopen maanden belangrijke verbeteringen in haar klachtenprocedure heeft doorgevoerd, waardoor zij op dit moment over een procedure beschikt die aan de wettelijke eisen voldoet.

Bron: DTE: http://www.dte.nl/nederlands/actueel/DT ... deling.asp
Het gaat bij Oxxio dus slechts sinds enkele maanden wat beter mbt klachtenafhandeling. In iedergeval doen ze nu heel even aan de wettelijk vastgestelde eisen.
Ik lees bovenstaand trouwens:
Voor deze enkele maanden voldeed Oxxio niet aan deze eisen. Oxxio voelde nattigheid en heeft snel actie ondernomen om iig momenteel minimaal aan de klachtenafhandelings eisen te voldoen.
Laat niet verlet dat het over dit energiebedrijf structureel klachten regent die niet mis voor de poes zijn. En juist aan deze hoeveelheid klachten zou dit bedrijf wat moeten doen.
Túúrlijk, ieder weldenkend mens weet dat het wel eens mis kan gaan en dat er soms fouten worden gemaakt . Vervelend ook als het jezelf overkomt.
Maar....... Het aantal klachten (te hoog en te veel) in combinatie met het aantal klanten (minder dan de gevestigde leveranciers) staat bij Oxxio in geen enkele verhouding. Daarbij laat het zich aanzien dat het ten aanzien van Oxxio veelal dezelfde soort klachten betreft. Je kunt dan nu wel aan de minimale klachtafhandelings eisen voldoen, maar daarmee win je niet het vertrouwen van de klant. De klachten blijven namelijk structureel regenen mbt Oxxio.
Dààr mag de DTE wel eens een licht op gaan schijnen.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Al weer een dik jaar ellende met Oxxio en Intrum Justitia. Ik heb mijn site weer aangevuld met meer ellende. Voor degene die de moeite wilt nemen om het te bekijken: http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Ik weet het inmiddels niet helemaal meer. Ik zie wel waar het op uitdraait, maar betalen doe ik niet zonder eindafrekening van Oxxio!

Suggesties en opmerkingen? Ik sta er open voor en de site mag gewoon doorgestuurd worden, hoor. :roll:

MDL
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 dec 2007 11:46

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door MDL »

Oxxio dus opgezegd per 1-1-2008, in oktober al. Aangetekend natuurlijk want anders is het sowieso kwijt. Verder ook niks gehoord op mijn andere brief inzake verwijderen slimme meter (op last van de woningbouw). Over de rest van de fouten van Oxxio (van de afgelopen 2 jaar) begin ik maar niet maar natuurlijk hebben ze wel voor januari de maandbedragen afgeschreven. Inmiddels gestorneerd en geblokkeerd. Nu is het wachten op het incassobureau, misschien hebben ze daar meer brains. En ja krijg je een brief met je nieuwe gastarief per 1 maart, nergens om gevraagd, ben geen klant meer maar post lezen doen ze daar kennelijk niet. Ach het staat niet op zichzelf, UPC, Hetnet de Nuon, klant worden geen probleem. Opzeggen een drama.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ronnie houd er wel rekening mee dat je wel dient te betalen op het moment jij de eindafrekening krijgt. De dienst is namelijk reeds geleverd.

Succes

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Ik roep al van juni 2007 dat ik al mijn tegoeden aan gas en elektra voldoe zodra ik een eindafrekening krijg van Oxxio. Deze eindafrekening zal dan wel overeen moeten komen met wat ik aan gas- en elektra geleverd heb gekregen minus de voorschotten en betalingen die ik al gedaan heb aan Oxxio.

Ik betaal heel mijn zelfstandige leven al voor de mij geleverde diensten. Ik heb nergens schulden behalve nu bij Oxxio vanwege het ontbreken juist van dienstverlening. Ik denk dat de diensten niet alleen de levering van gas- en elektra omvatten, maar ook een correcte klantbehandeling, een correct incassobeleid, en rekeningen die met de realiteit overeenkomen.

Mensen die mij waarderen raden mij ook aan om zelfs de boetes voor vroegtijdige beeindiging van de contracten te gaan betalen, zodat ik van het gezeik van Oxxio af ben en denken dan dat het daarmee is opgelost.

Aardig bedoeld maar ik kan dat niet. Ik kan daar niet tegen. Ik ben dan wel van Oxxio af maar ik blijf dan met een gevoel zitten dat ik bestolen ben terwijl ik juist zo mijn best heb gedaan om de betalingen wel correct te laten verlopen. En ik moet wel met mijzelf verder.

Maar ik wil niet op de zaken vooruit lopen. Ik wil eerst een eindafrekening zien van Oxxio die klopt. En dan betaal ik heel het bedrag in 1 keer.

Maar bedankt voor de waarschuwing.

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Mijn website maar weer eens 'opgeleukt': Oxxio sucks! en Intrum Justitia ook!





http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Ronnio »

Mijn website maar weer eens 'opgeleukt': Oxxio sucks! en Intrum Justitia ook!





http://home.wanadoo.nl/ronbeket/

Indiangirl
Berichten: 7
Lid geworden op: 15 feb 2008 11:55

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Indiangirl »

Ik ben het niet eens met de rekening ivm de opzegvergoeding die ik van Oxxio kreeg. Dit omdat mijn nieuwe leverancier bij Oxxio heeft geinformeerd wanneer mijn contract zou aflopen zodat ik kon overstappen. Oxxio heeft het toen over 24 okt'07 gehad. Dit blijkt nu niet zo te zijn, maar Oxxio wil wel weer geld. Ik heb alle klachten gelezen over Oxxio die op internet staan en op tv/radio zijn te horen, met hun oplicht praktijken. Want ik heb er genoeg van : Want ik ben al bijna een jaar aan het touwtrekken met Oxxio over jaarafrekeningen die ik maar niet ontvang. Echter stuurt Oxxio wel voordurend herinneringen die ik niet betaald zal hebben, en zelfs incassobureau's. Maar als ik vraag naar een overzicht wat ik precies betaald heb, krijg ik deze niet.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Mijn Oxxioverhaal is ook nog lang niet ten einde....*hele diepe zucht* :cry:
Elke week ontvang ik weer brieven, herinneringen en gisteren wéér een brief van Intrum Justitia.
En elke keer verschillen de bedragen weer dus hun rekenmethode is natte vinger werk ;)

Ik heb Oxxio van de week via hun site een bericht gestuurd, een hele boze, en daarin gezegd dat ik een advocaat in de arm heb genomen, een civiele procedure opstart en een schadevergoeding eis van 5000 euro.
In plaats van een reactie van hun kreeg ik dus gisteren die brief van Intrum :roll:

Ik reageer nergens meer op, laat die deurwaarder maar komen...het Oxxio dossier ligt klaar ter inzage :D
Die meneer of mevrouw krijgt van mij een lekker kopje koffie, dan gaan we samen aan tafel zitten en dan zal ik hem/haar eens haarfijn uitleggen wat voor een rotbedrijf Oxxio is en hoe zij werken.

Het begint zo langzamerhand een hele slechte komedie te worden pffffff

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Nou..ze hebben gereageerd hoor.... :roll:

Hartelijk dank voor uw e-mail.
Graag informeren wij u dat wij uw klacht doorgeven aan het team dat verantwoordelijk is voor de afrekeningen, met het verzoek dit met spoed in behandeling te nemen.
Binnen acht werkdagen wordt uw klacht bekeken.
Op korte termijn nemen wij contact met u op.
Onze excuses voor het ongemak.
Heeft u nog vragen hierover, dan kunt u reageren door deze e-mail te beantwoorden.
Indien u andere vragen heeft over onze producten en diensten, kunt u gebruik maken van onze website: http://www.oxxio.nl

Met vriendelijke groet, Oxxio Klantenservice


Te laat...ik trek mijn klacht niet terug :D
Schijnbaar moet je eerst dreigen met een fikse dwangsom voordat je reactie krijgt pffff.
Daarbij is het weer afwachten of het inderdaad opgelost wordt..die belofte heb ik al zo vaak gehad :evil:
Oxxio Nederland BV

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Ik kan je nu al schrijven...... Klacht wat is dat. Die hebben wij niet ontvangen van u... of uit controle op onze administratie is gebleken dat wij niet in gebreke zijn en bla bla bla. Met andere woorden je zult niet geholpen worden, maar succes dat heb je nodig.

Nicole1971
Berichten: 376
Lid geworden op: 07 feb 2006 09:13

Re: Oxxio/incassoburo

Ongelezen bericht door Nicole1971 »

Ik heb zojuist een brief ontvangen van het SRK met een voorbeeldbrief erin die naar Oxxio gestuurd zal worden.
Hierin worden zij gesommeerd om binnen 14 dagen na dagtekening te reageren én de boel opgelost te hebben, maar ik ben bang dat het weer loze beloftes zullen zijn, mits zij reageren :cry:
Er staat ook in dat als zij niet reageren, er direct een civiele procedure en dagvaarding gestart zal worden...dus ik ben benieuwd.

Ik moet nu nog 3 documenten opsturen, het nieuwe contract van mijn huidige leverancier, de opzeggingsbrief van Oxxio zelf en nog iets van de SGC.

Wordt vervolgd...... :wink:

Gesloten