LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oxxio vs Intrum Justitia

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wicher »

@hj44:
Zonder een (correcte!) factuur zou ik sowieso nooit betalen!

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Morticiah »

Ook ik ben ben jaren geleden met Oxxio in zee gegaan. Tot mijn grote spijt. Mij werd, net als velen, beloofd dat ik velen euro's zou besparen op mijn energie rekening als ik lid van oxxio zou worden. En inderdaad, ik was veel goedkoper uit per maand dan bij Essent. Echter na een jaar kwam de bekende adder naar boven. Ik moest maar liefst een kleine EUR 600,= bijbetalen. Dus bij tel. contact met Oxxio vroeg ik hoe dit kon, ik had nog nooit zo een hoge afrekening gehad. Doodleuk werd me meegedeeld: "ja mevr, dat kan kloppen, wij hebben het afgelopen jaar sommige mensen té laag ingeschat". Tja, zo kunnen we allemaal zeggen dat je maandelijks goedkoper uit bent. Natuurlijk ben ik gelijk opgestapt. Omdat ik wegging moest ik een boete betalen van EUR 100 wat werd gecompenseerd door Essent waar ik inmiddels (weer) klant van was geworden. En heb dus de 100 euro overgemaakt naar Oxxio. Blijkbaar wilde ze het niet hebben, want na enkele dagen werd het weer teruggestort. Ook prima, dacht ik. Echter heel snel daarna volgde de brief van Intrum Justitia, u raadt het al, met een fikse verhoging natuurlijk. Ik heb Intrum een brief gestuurd waarin ik het verhaal heb uitgelegd en dat ik de 100 wil betalen maar dus niet van plan ben om de verhoging te betalen. Na over een weer geschrijf/gebel heb ik jaren niets meer gehoord, tot gisteren. Een aanzegging dagvaarding van KBvG (gerechtsdeurwaarder), Intrum Justitia heeft verzocht een gerechtelijke procedure op te starten.

Ik wordt hier echt kotsmisselijk van. Ik heb het bedrag maar betaald omdat ik moe wordt van alle gezeik. Stom van me misschien ik weet het, maar je wordt er zo moe van. Omdat het al weer jaren geleden is kon ik zo snel de betalingsbewijzen niet vinden. Die waarschijnlijk nog in de oude pc staan.

In ieder geval, voor iedereen die nog niet slachtoffer van Oxxio is geworden. Houden zo, trap nooit in de oplichterspraktijken van dit vervelend bedrijf.

@Ridder; praat naar je verstand, als je die tenminste hebt.

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

@wicher,ben het ook niet van plan,maar ben aan het twijfelen gebracht
doordat de leveranciers heel wat ,via de telefoon,kunnen uithalen...
Het wordt ook de hoogste tijd dat de regels voor de incassobureaus,met name:intrum justitia,worden aangescherpt.Het is toch van de zotte dat dit bedrijf maar aanmaningen blijft sturen ,terwijl oxxio de boel belazert door zich niet aan de regels te houden.Van de vorige confrontatie heb ik nog steeds een schrijven van dit bureau met onjuiste feiten die,naar ik aanneem, dus klakkeloos van oxxio zijn overgenomen.Deze bureaus zullen in bepaalde gevallen wel nodig zijn,maar als je je voor het karretje van oxxio laat spannen ,kom je niet meer geloofwaardig en degelijk over,is mijn mening.

Gr. HJ

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

@Morticah,vanaf julie 2004 is de verjaring verkort van 5 naar 2 jaar.Als ik jouw bericht lees is er dus kans dat het schrijven van I. J. na julie 2004 en voor 20 februari 2006 is geweest.Heb je na 20 februari 2006 niets ontvangen van dit bureau,(Iets bewijsbaar,bv.aangetekent)dan kunnen ze bij een rechtbank niets meer afdwingen.Het getal 20 kan ook 21 of 22 zijn ,ik weet de datum niet van die brief.

Gr. HJ

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Interum Justitia is een incasso bedrijf gedreven door het Rijk... Misschien snap je het nu, want het Rijk luistert ook niet. Haha.

En HJ44, gewoon niet betalen. Wettelijk gezien dienen zij jou een juiste rekening te sturen. Een rekening welke niet klopt dient gewoon netjes uitgezocht te worden en dus uitgesteld te worden. Zij mogen wel vragen om te betalen, maar jij mag weigeren. Zo speel je hen het hardste in de kaart en zij kunnen je niets maken. Bel consuwijzer maar eens.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Morticiah, Jij heb tdat geld toch op de rekening van Oxxio gestort en hun hebben het weer teruggestort. Leuk spel. Zij hebben jou het geld teruggestort. Zij kunnen dus nooit zeggen dat zij het nooit hebben ontvangen van je, want het staat zwart-op-wit op je bankafschrift. Wel dien je, zoals je zelf al aangeeft die 100 euro te betalen. Wat die verhoging betreft. Je hebt niets van je laten horen dus dat mogen zij wel degelijk rekenen. Echter ik zou dat zeer onterecht vinden, want dan zouden zij wel een fout mogen maken en jij niet.

Ik zou die 100 euro alsnog overmaken en die verhoging nog achterwege laten. Kijken wat zij dan gaan doen. Je hebt kans dat het een dreiging is welke dalijk wegtrekt wanneer je betaald hebt. Gaan ze dan nog alsnog zeuren over die verhoging dan zou ik een brief sturen aan het incassobureau en ook aan Oxxio met daarin dat jij de 100 euro op, (datum), hebt overgemaakt en dat Oxxio het naar later bleek teruggestort heeft op je rekening. Dit had je niet gezien en dus ging je er vanuit dat alles betaald was.

Op de manier van alsnog de 100 euro betalen, sta je sterker en kun je ook niet als wanbetaler te boek komen, want ook de rechter heeft een hekel aan wanbetalers. Dus dat verlies je dan zowiezo.

Dus betaak en verder: succes.

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Morticiah »

@hj44; Dank je voor je berichtje. Helaas is het in mijn geval nog niet zo lang geleden. Ik ben klant van Oxxio geworden rond 2006 en een jaar later heb ik opgezegd vanwege de hoge jaarafrekening. Het is dus nog niet verjaard :(

Morticiah
Berichten: 14
Lid geworden op: 23 feb 2008 09:42

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Morticiah »

@Maarten; Klopt idd. En die 100 euro heb ik allang weer overgemaakt nadat ik een brief kreeg van het incasso. Ik heb het verhaal toen ook uitgelegd, maar met dat incassoburo valt gewoon niet te praten. De medewerkers daar behandelen je ronduit onbeschoft. Ik heb in ieder geval duidelijk gemaakt dat ik de 100 euro wilde betalen maar ik weiger de verhoging te betalen. Bovendien vond ik het raar dat de ene 100 euro moet betalen en de ander 50 euro. Uitleg konden ze niet geven.

Wanbetaler wil ik zeker niet zijn. Maar geld over de balk smijten doe ik liever op een andere manier :wink:

KeesBavel
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 mar 2008 09:56

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door KeesBavel »

http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/deur ... yID=171553

Hier kunt u stickers voor aan de deur te plakken bestellen om colpurteurs of verkopers op afstand te houden

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ronnio »

Keesbavel

dit gaat nergens over. Dit forum is hier niet voor bedoeld!

hj44
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 nov 2007 00:31

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door hj44 »

Vorige week heb ik eindelijk van oxxio een factuur ontvangen met het juiste bedrag van de opzegboete.Ze hebben een copy gemaakt van een rekening die ze ,zogenaamd, in november naar mij hebben gestuurd.Dat dit uit een kolosale duim gezogen is ,is duidelijk.Vanaf november heb ik regelmatig aanmaningen en dreigementen van oxxio en intrum justitia ontvangen om een hoger bedrag te betalen dan waar ze nu om vragen.Dat liegen en bedriegen heel normaal bij oxxio schijnt te zijn heb ik nu op papier.Het incassobureau intrum justitia doet lustig mee en zijn de marionetten van het bedrijf "list en bedrog" oxxio en waarschijnlijk van nog meer dubieuze bedrijven.Het is toch niet normaal dat dit bureau aanmaningen blijft sturen terwijl de fouten bij oxxio gemaakt worden en hierdoor een aanslag op onze gezondheid wordt gedaan.Voor elke onterechte aanmaning zou een boete moeten staan zodat er niet meer zo lichtzinnig mee wordt omgesprongen.

Gr. HJ

Ronnio
Berichten: 53
Lid geworden op: 04 jul 2007 17:57

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door Ronnio »

Boetes voor foutieve facturen en aansluitend foutieve vorderingen van Incasso-bureau's lijkt mij een prima idee! Nadat ik mijn 'case' heb ingediend bij de geschillencommissie heb ik inmiddels weer een nieuwe vordering van Intrum Justitia, en, dat is de eerste keer, een email van Intrum Justitia met het verzoek te betalen. Ik heb deze keer een minnelijke fase gekregen van Intrum. Hier kan ik geen gebruik van maken omdat alles, inclusief het omstreden bedrag, bij de geschillencommissie is ingebracht. Ik had Intrum trouwens al op de hoogte gebracht van het inschakelen van de geschillencommissie. Maar Intrum is waarschijnlijk ook beroepsblind.

Mocht de geschillencommissie mij niet in het gelijk stellen, dan ga ik door met het belasten van Oxxio via een civiele procedure omdat ik mijzelf anders niet meer veilig kan voelen tussen al die organisaties die door juridische regels zichzelf hebben dichtgetimmerd.

Ik ben door mijn bestaan een consument die afhankelijk is van levering van diensten (bij Oxxio is dat energie) en ik heb daar altijd graag en op tijd voor betaald. (aantoonbaar) Maar nu voel ik mij onveilig, kwaad, en machteloos, en het doet mijn gezondheid geen goed!

Maar mij neerleggen bij het beschadigd raken van mijn goede bedoelingen, dat kan ik niet. Ik moet met mijzelf als consument nog jaren door en wil dit op een gezonde, en vriendelijke manier.

Ik begrijp werkelijk niet dat Oxxio, Intrum Justitia, en de banken dit soort praktijken laten voortduren. Of is het allemaal kortetermijn denken om zo snel mogelijk geld binnen te halen? En blindheid voor de gevolgen op langere termijn?

Nogmaals, ik blijf vechten voor mijn goede intenties, want anders kan ik er beter gelijk maar mee stoppen! Maar het maakt mij moe, en heeft gevolgen voor een groter gebied dan Oxxio en Intrum alleen. En een vordering aan Oxxio laat ik na de geschillencommissie door een speciaal agentschap opmaken. En die rekening zal heel wat hoger uitvallen dan de vordering die ik momenteel van Oxxio eis.

AHJ
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2008 18:49

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door AHJ »

Nou.. ik ben ook aan de beurt!! Krijg ik vanmiddag een brief van Intrum Justitia met daarin een mededeling dat ik een bedrag van €122,72 moet gaan betalen in verband met een openstaande rekening bij Oxxio.. Er is helemaal geen sprake van een openstaande rekening, elke maand is betaald!! Nu gooien ze er ook nog eens rente, incassokosten en registratiekosten er bovenop.. Waar gaat het over!!

Ik heb nog nooit problemen gehad met Oxxio en ben al klant bij hun vanaf begin 2004..

Het afgelopen jaar heb ik meerdere keren aangegeven bij Oxxio dat ik over wilde stappen naar mijn eigen vertrouwde leverancier.. Ik heb een rode kaart opgestuurd om de incasso stop te zetten, zodat ik de laatste periode zelf kon overmaken per acceptgiro en er vanaf was.. en sinds die tijd is de ellende begonnen..

Nooit meer iets vernomen van Oxxio.. meerdere malen geprobeerd hun "klantenservice" te bellen, maar die krijg je dus nooit te pakken!! Dus maar een brief geschreven.. Geen reactie op gekregen!! Dus maar weer proberen te bellen en ja hoor, eindelijk iemand aan de telefoon..
Kreeg ik te horen dat ik nog aan een contract vast zat.. Huh?? Ik ben al vanaf 2004 klant bij hun en had een contract van 3 jaar, dus als ik me niet vergis, zou dat dan in 2007 afgelopen moeten zijn.. Ik heb destijds al meerdere malen contact opgenomen met Oxxio, maar kreeg iedere keer een ander verhaal te horen en elke keer een andere einddatum.. Begreep er niks meer van.. Maar goed.. Maar uitgaande van de genoemde einddatum en daarover een brief gestuurd naar Oxxio, weer geen reactie!! Waardeloos!!

Vanaf januari begonnen ze ineens bedragen van €99 af te schrijven in plaats van €9,90.. Heb dit aangegeven bij mijn bank en de desbetreffende rekening van Oxxio laten blokkeren, maar beginnen ze doodleuk weer vanaf een ander rekeningnummer te incasseren..

In januari hebben ze zelfs 2x het bedrag afgeschreven, aan het begin en aan het eind van de maand.. Ik heb dus de bank gebeld en 1x het bedrag terug laten storten..

Ik ben echt niet van plan om het bedrag van €122,72 te gaan betalen!! Laat ze maar komen, dan kunnen ze mij uitleggen wie er nou eigenlijk verantwoordelijk is voor de zooi die zij achterlaten!!

Bah, word er gewoon misselijk van!!

elvis102
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2008 13:20

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door elvis102 »

Geachte forumleden, zoals zovelen ben ook ik verwikkeld in een strijd met één van de meest verschrikkelijke bedrijven die Nederland rijk is!! Hier mijn verhaal, dat ik inmiddels heb opgestuurd naar de redaktie van Geld & Recht van het AD.

Beste mensen, ik hoop dat jullie een steentje kunnen bijdragen in het oplossen van mijn probleem met een van de meest verschrikkelijke bedrijven die Nederland rijk is, nml. energiebedrijf Oxxio!! Ik zou het geweldig vinden als mijn verhaal in de media gepubliceerd zou worden, maar ik acht de kans zeer klein, aangezien er over dit bedrijf al meer dan genoeg gezegd en geschreven is, maar goed, niet geschoten is altijd mis, nietwaar?? Wat ik absoluut niet begrijp is dat dit bedrijf, na vele duizenden klachten, nog steeds kan blijven doorgaan met hun schandalige praktijken. Dat kan blijkbaar in dit land, niemand die hun een halt toeroept. Ik zal jullie nu even mijn verhaal vertellen:
Ik zit nu al maanden met het volgende probleem: enkele maanden geleden werd ik telefonisch benaderd door een medewerkster van Oxxio, met een aantrekkelijk bod om als klant naar hun over te stappen. Ik was toen klant bij de NEM, de Nederlandse Energie Maatschappij. Ik heb toen aangegeven wel iets te voelen voor de overstap, mits dit mogelijk zou zijn, gezien het kontrakt dat ik had afgesproken met de NEM, ik heb dat ook duidelijk kenbaar gemaakt. Na bestudering van dit kontrakt, werd mij duidelijk dat de overstap niet mogelijk was vanwege een boete die ik dan zou moeten betalen, in mijn geval €100,00. Ik heb dat toen aan Oxxio kenbaar gemaakt, dat ik dus alsnog vanwege deze reden van de overstap afzag. De annulering werd door Oxxio ook bevestigd middels een mail. Vervolgens ontvang ik alsnog een Welkomstmap van Oxxio, waarin ik als nieuwe klant werd beschouwd. Ik heb toen wederom Oxxio benaderd met de mededeling dat ik géén klant wenste te zijn!! Oxxio doet echter of hun neus bloedt, en begint vervolgens doodleuk voorschotten van mijn rekening af te schrijven, terwijl de NEM dat ook nog deed!! Ik was hier natuurlijk niet van gediend, en heb deze voorschotten laten storneren, en heb Oxxio nogmaals laten weten dat ik mezelf niet beschouwde als een klant van hun bedrijf!! Ik heb ook nóóit ook maar ergens voor getekend!! Vervolgens ontving ik aanmaningen over de voorschotten die ik had laten storneren, maar ik had natuurlijk geen zin om dubbel te gaan betalen. Pas weken later besefte ik dat het Oxxio alsnog gelukt was om mij als klant, volstrekt tegen mijn wil, los te weken van de NEM, ik kwam daar achter toen ik van de NEM een Afrekennota en een Eindafrekennota ontving. U kunt zich waarschijnlijk wel voorstellen dat ik zeer kwaad was inmiddels over de gang van zaken, ik had een gevoel alsof ik konstant met mijn hoofd tegen een betonnen muur liep. Weer enige tijd later kreeg ik een aanmaning van Intrum Justitia, een incassobureau, in opdracht van Oxxio, met het verzoek om het voorschot van de maand mei, vermeerderd met hun kosten te betalen, vóór 27 juli, een bedrag van ongeveer €152,00. Ik was blijkbaar al klant van Oxxio vanaf de maand mei. Ik heb toen, om erger te voorkomen, het bedrag overgemaakt en ook het achterstallige voorschot van de maand juni voldaan, dit waren de voorschotten die ik gestorneerd had. Toch ontvang ik ietwat later wederom een aanmaning van het incassobureau voor wat betreft de maand juni, die ik dus al had betaald!! Ik heb vervolgens maar weer eens kontakt opgenomen.........zucht........ met zowel Oxxio als Intrum Justitia, echter zonder resultaat, ik kreeg zowel van Oxxio als van Intrum Justitia géén enkele medewerking, wederom liep ik tegen een muur op!! Intrum Justitia sommeerde mij om dan maar met betalingsbewijzen te komen, en dat heb ik dus gedaan. Ik heb van mijn betalingsrekening 2 overzichten als PDF-bestanden opgestuurd, waaruit duidelijk blijkt dat ik aan mijn betalingsverplichtingen heb voldaan, zijnde de voorschotten van de maanden mei en juni. De betalingen van de maanden juli, augustus, september, en inmiddels oktober, zijn ook voldaan, ze zijn automatisch van mijn rekening afgeschreven!! Ik hoopte dat dit geschil nu eindelijk zou zijn opgelost, maar niets bleek minder waar!! Vandaag, 23 oktober, ontving ik weer een brief van het incassobureau, met de sommatie om vóór 30 oktober een bedrag van maar liefst €246,23 over te maken, zijnde 2 maal het voorschot voor gas €179,96 ( zónder vermelding welke maanden het betreft ), vermeerderd met door hun gemaakte "kosten" en rente. Én, hadden ze het eerst nog over 1 verschuldigde termijn á €89,98 voor gas, nu zijn het ineens, als bij toverslag, 2, want 2x €89,98 = €179,96, ra ra, hoe kan dit?? Ik wordt er zo langzamerhand doodziek en moedeloos van!!! Ik ben natuurlijk geenszins van plan om dit te gaan betalen, omdat ik zeker weet dat ik in mijn recht sta. Ook het incassobureau Intrum Justitia is erg intimiderend en bedreigend, en geniet een dubieuze reputatie als je het opzoekt in Google. Maar wat moet ik hier nu verder mee, kunt u mij in deze kwestie adviseren?? Ik ben echt ten einde raad, want botweg NIEMAND luistert naar mij, iedereen schijnt langs elkaar door te werken. Ik ben inmiddels maar weer eens naar de site van Oxxio en Intrum Justitia geweest om wederom mijn verhaal te doen, ook heb ik aangegeven dat ik NIET wens te betalen, maar ik ben bang dat het wederom NIETS uithaald. Kunt u mij verder helpen?? Overigens, ter aanvulling, ik heb inmiddels wéér een aanmaning gehad van het incassobureau, ik moet het bedrag van €246,41 ( ja, er zijn ineens €0,18 bijgekomen??????), vóór 4 november betalen, anders dreigen ze met een gerechtelijke procedure!! Het wordt hoog tijd, dat er aan deze schandalige en a-sociale praktijken van Oxxio én Intrum Justitia eindelijk eens een eind aan komt!!!
Bij voorbaat dank!!

Met vriendelijke groet,

elvis102
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2008 13:20

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door elvis102 »

Dit is de vrij snelle reactie van een van de medewerkers van Geld & Recht van het AD:

Geachte heer Dijk,

Hartelijk dank voor uw verhaal. Naar aanleiding van eerdere klachten over OXXIO heb ik op onregelmatige basis contact met de persvoorliochter van deze onderneming. Als u het goed vindt, kan ik uw mail doorsturen naar deze meneer in de hoop en verwachting dat e.e.a. snel tot een goed eidne komt.

Ik hoor graag van u.

Met vriendelijk egroet,

Jenneke van den Berg
redactie Geld & Recht

elvis102
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2008 13:20

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door elvis102 »

Nou, wederom een berichtje van mij:
Vandaag werd ik gebeld door een "medewerker" van Oxxio ( het werkwoord "meewerken" is wat hun betreft natuurlijk absoluut nvt ), die mij erop wees dat ik toendertijd het kontrakt met Oxxio binnen 7 werkdagen had kunnen annuleren, en dat had ik niet gedaan, dus zat ik kontraktueel aan hen vast. Dat klopt, ik heb inderdaad niet geannuleerd binnen 7 dagen, maar wel binnen de opzegtermijn van 3 maanden!! Ook vertelde hij mij dat ik zelf een andere energieleverancier moest gaan zoeken, iets wat ik dus al maanden geleden had gedaan. Ik heb mij nml. opnieuw aagemeld bij de Nem, mijn oude energieleverancier, alleen duurt de overstap van Oxxio naar de NEM wel erg lang, iets waarover ik de NEM al diverse malen gebeld heb. De man vertelde verder dat het géén enkel probleem was als ik bij Oxxio geen klant meer wilde zijn, waarop ik zei dat ik dat al vele malen aan Oxxio kenbaar had gemaakt!! Goed, na deze discussie, waarbij ik de medewerker vrij arrogant vond overkomen, en hij vrij snel op zijn tenen getrapt was, en zich ook nogal eens, mijn inziens, beroepte op onware feiten, begon ik over de aanmaningen. Dit was immers voor mij het grootste probleem dat ik nu al geruime tijd tevergeefs tracht op te lossen. Echter, deze heer was helemaal niet bereid om mij daarmee te willen helpen, wat hem betrof bleven alle ( onterechte ) vorderingen gewoon open staan!! Eindconclusie van dit verhaal én telefoongesprek: ik ben er dus géén meter mee opgeschoten, en vraag me werkelijk af of er bij Oxxio uberhaupt de wil is om iets op te lossen?? Vooralsnog ben ik dus nog steeds niet verlost van de bloedhonden van Intrum Justitia!!!!

lammertc
Berichten: 133
Lid geworden op: 08 jun 2005 06:02

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door lammertc »

Triest dat oxxio (kotsneiging) nog steeds hetzelfde reageert.
op mijn site heb ik de hele litanie van mijn relatie met oxxio staan, compleet met oplossingen via de sgc.nl
trek er wel een kwartiertje voor uit.....

http://www.dse.nl/~lammert/energiebedrijf.htm

jsp
Berichten: 382
Lid geworden op: 15 jun 2005 00:50

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door jsp »

Ik lees deze lappen tekst zoals van Elvis liever niet. Ik denk dat u zich maar moet richten tot de SGC want u heeft blijkbaar een aardig dossier. Heeft u trouwens wel eens op een Liberale partij gestemd, zoals D'66 of de VVD?

wegmetokziejo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2008 14:07

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door wegmetokziejo »

Als u graag problemen heeft met een afrekening die je na 2,5 jaar pas krijgt. Dan moet u beslist energie nemen van oxxio u gaat gelijk tientjes minder betalen lekker goedkoop tot je de eind afrekening krijgt net na je contract datum. Dan kun je weer een jaar niet weg. Oxxio is 1 groot drama

elvis102
Berichten: 5
Lid geworden op: 02 nov 2008 13:20

Re: Oxxio vs Intrum Justitia

Ongelezen bericht door elvis102 »

Goed, terug van weggeweest!! Bedankt in zoverre voor alle reacties. Die van JSP snap ik niet helemaal, ik denk dat stemmen op de VVD of D66 geen enkele meerwaarde heeft, en zal mijn momenteel probleem echt niet oplossen!! Maar goed, het laatste nieuws aan het front: wederom een aanmaning gehad van Intrum Bloedhondia, en tot mijn grote verbazing gaat het ineens niet meer om 1 achterstallige betaling, maar om 2!!! Je vraagt je toch echt af of deze mensen nog weten waar ze mee bezig zijn!! Ik heb onmiddelijk gereageerd, en gevraagd om tekst en uitleg, en heb maar weer eens, ten overvloede, aangegeven, dat ik alles al een eeuwigheid geleden betaald heb!! Enige tijd later een brief hierover gehad van het incassobureau, met de mededeling dat ze de zaak verder in onderzoek hebben. Tevens een brief van de NEM gehad, waar ik mij opnieuw had aangemeld als klant, dat ik vanaf 10 november jl. weer van hun diensten gebruik kan maken, hiep hoi!!! Of is dit te vroeg gekraaid?? Ondertussen blijft het angstvallig stil, voor wat betreft Oxxio en Intrum Justitia, stilte voor de storm misschien??
Ik ben vandaag, 21 november gebeld door een of ander onderzoeksbureau, die mij vroeg om een beoordeling, in het algemeen over Oxxio. Ik mocht daarvoor punten geven, van 1 tot en met 10, 1 is zeer slecht, 10 is uitstekend. Ik hoef natuurlijk niemand uit te leggen wat voor punten ik aan Oxxio heb toegekend, dat moge duidelijk zijn. Goed, ik wacht verdere gebeurtenissen rustig af, en ben zeer benieuwd naar de eindafrekening!! Volgende keer, wellicht meer!!!

Gesloten