LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] (p)es(t)sent slaat weer toe

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Catan 18

(p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door Catan 18 »

vandaag 12/8/2004 kreeg ik een rekening van essent bezorgd. Dit te betalen binnen de 3 werkdagen. Indien ik niet binnen die periode zou betalen..... deurwaarder hier, advocaat daar..... U kent het verhaal. Is deze waardeloze firma dan zo oppermachtig? Dus ik dan toch braaf mijn rekening betaalt op het postkantoor. Daar echter werdt mij met een lach even vertelt dat ik sinds 13.30 u het uur waarop ongeveer de laatste post besteld is, al de zesde was die een rekening van deze firma-die-ondertussen-op-mijn-deathlist-staat, kwam betalen. Opvallend genoeg gaat dat hier over 5 andere personen die net zoals ik overgestapt zijn naar een andere electriciteitsleverancier.


Kan dit zomaar allemaal ongestraft???

Essent ge zijt goe bezig oem ne stoemp oep a bakkes te krijge

Greetz
de kolonist van Catan

miko
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2004 13:27

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door miko »

Ik ben al een jaar bezig met essent.

Ik heb nog niet eens een rekening ontvangen vanaf de dag dat ik verhuisd ben 9 nov 2003. al vele malen gebeld en gemaild maar niemand kan mij helpen of zlef een maandbedrag geven dat ik wat op zij kan zetten.

Dit is ook al bij mijn zus gebeurt en ook zei kreeg zo'n brief die u had ontvangen. zij is dus (enigzins boos) gaan bellen en heeft uitstel na veel moeite gekregen.

na rondvragen zijn er veeeelen meer. Essent loopt op het moment gewoon weg slecht en ik denk dat ze op deze manier aan zijn geld proberen te komen. want als je al kijkt hoeveel schade claims er liggen denk ik niet dat ze erg veel winst maken.

Ik denk persoonlijk niet dat ze dit mogen, maar zeker weten doeik het ook niet. Maar ik wilde dus ook overstappen dan kan ik er in ieder geval vast rekeninf mee houden dat ik waarschijnlijk ook zo'n brief zal ontvangen. :wink:

Gast

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door Gast »

Essent loopt op het moment gewoon weg slecht en ik denk dat ze op deze manier aan zijn geld proberen te komen. want als je al kijkt hoeveel schade claims er liggen denk ik niet dat ze erg veel winst maken.
maken waarschijnlijk met hun (kolen- en uranium gestookte) centrales zoveel winst dat die paar peseta's van hun particuliere klanten ze nauwelijks interresseert.

Hoort natuurlijk bij Essent thuis maar ik neem aan dat je uit de meterstanden en de prijzen die waarschijnlijk op de site van Essent staan ook wel een bepaald bedrag kan destilleren wat je opzij zou kunnen zetten voor als ze in 1 keer met aanmaningen aan komen zetten 8)

miko
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 aug 2004 13:27

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door miko »

Dat zou ik willen ja.
Ik heb alles afgezocht om een bedrag dat vergelijkbaar is met mij te vinden, op de sit evan essent. Nou wat denk je.. niet dus. :?

Nu dus het bedrag van een kennis die ook alleen woont aangehouden. Beter iets dan niets. Maar al bij al is het een belachelijke service van essent.

telkens als ze reclame maken kan ik me er nog boos over maken.

En wat dacht je. Gister werd ik gebeld door essent (een telemarketing) of ik tevrede was over essent. Nou een gasexplosie zou er niks bij zijn. :twisted:
(ook al kan het meisje wat me belde er ook nik saan doen... leuk vakantie baantje heb je dan!!!!)

Gast

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door Gast »

En wat dacht je. Gister werd ik gebeld door essent (een telemarketing) of ik tevrede was over essent. Nou een gasexplosie zou er niks bij zijn.
(ook al kan het meisje wat me belde er ook nik saan doen... leuk vakantie baantje heb je dan!!!!)
:twisted: Wat zei je: heb je even een uurtje ? :twisted:

Maareh,
Maandbedrag uitrekenen is toch niet zo moeilijk?
Je hebt je meterstanden toen je in je huidige woning kwam wonen en samen met je actuele meterstanden reken je het verbruik uit over de afgelopen periode (stukje winter, beetje zomer) en delen door het aantal maanden kom je op een aardig gemiddelde uit.
Op de site van Essent zoek je hier het tarief bij en het tarief voor de netwerkdiensten en je hebt een maand bedrag. Niet vergeten dat ook zaken als reinigingsheffingen en dat soort zaken vaak ook op de jaarrekening staan!
http://www.essent.nl/essent/nl/nl/consu ... e/energie/

T'is bar dat het zo moet maar elk nadeel heb z'n voordeel; je weet straks wel precies hoe de jaarrekening in elkaar steekt 8)
Tevens heb je nu de mogelijkheid om een lange neus naar Essent te trekken en een andere leverancier voor stroom en gas te kiezen; alleen netwerkdiensten en water betaal je dan nog aan Essent.

catan18

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door catan18 »

ja ja leuk dus maar is er dan eigenlijk nog niemand ni opgevallen dat de meterstand niet overeenkomt met wat je betaalt. En daar bedoel ik mee dat mijn rekening in de zomer hoger zijn dan in de winter. Uitleg van Essent (en daar ga je zeker bij lachen) in de zomer staan ramen en deuren open en wordt er zo meer verbruikt omdat de verwarming dan meer aanslaat?!? :roll: . Dat kan men dan vertellen zonder lachen. En water hebben we van delta. En binnenkort een vette sateliet op m'n dak.

todo

Re: (p)es(t)sent slaat weer toe

Ongelezen bericht door todo »

Wij zij ook verhuisd (november 2002) en hebben veel problemen gehad met essent. Op den duur hebben wij een nieuw klantnummer gekregen en daarmee was het probleem opgelost. Dit heeft ongeveer 4 maand geduurd voordat ze er achter kwamen dat dit de oplossing was.

Oke, bijna opgelost. Betaalden altijd met een acceptgiro maar dat is niet meer mogelijk. Het bedrag wordt dan weer terug gestord omdat het op oude klantnummer wordt geboekt bij essent. Maken het nu handmatig over en hebben verder geen problemen meer met essent.

Gesloten