LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Pas op voor telemarketing Nationale Energie Controle

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Andrew Zeegers
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2020 18:14

Pas op voor telemarketing Nationale Energie Controle

Ongelezen bericht door Andrew Zeegers »

Mensen pas op voor deze beller en telemarketeer. Ik werd uit het niets ineens gebeld door deze totaal onbekende figuur.

Hij noemt zich met zijn website: de "nationaleenergiecontrole.nl'. Ik kreeg meteen een slecht gevoel bij deze figuur. Hij vraagt meteen naar allerlei details zoals adres, geboortedatum e.d. en is tijdens het 'snelle-jelle'-gesprek al bezig op zijn eigen computer een contract samen te stellen voor energie leverantie. Hij bleef heel opdringerig details vragen wie mijn leverancier was en hoeveel ik nu maandelijks betaalde. Hij zat echt te pushen, pushen, pushen. Hij zei dat de energie tarieven naar beneden gingen en dat hij werkte voor alle grote energiebedrijven en dat ie een gunstiger contract kon regelen voor mij met een gunstiger maandtarief.
Uiteindelijk na 24 minuten na eindelijk herhalen dat ik niet meet hem in zee wilde, uiteindelijk maar opgehangen.

Hij heeft zelfs een website: https://www.nationaleenergiecontrole.nl/

oppassen voor deze marketeer.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Pas op voor telemarketing Nationale Energie Controle

Ongelezen bericht door kuklos »

Andrew Zeegers schreef:
20 mei 2020 09:07
Ik kreeg meteen een slecht gevoel bij deze figuur.
Dit is begrijpelijk.

Maar hang dan direct op. Ga geen gesprek aan, altijd direct ophangen en nooit informatie geven.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Pas op voor telemarketing Nationale Energie Controle

Ongelezen bericht door scontra »

Andrew Zeegers schreef:
20 mei 2020 09:07

Uiteindelijk na 24 minuten na eindelijk herhalen dat ik niet meet hem in zee wilde, uiteindelijk maar opgehangen.

oppassen voor deze marketeer.
:idea: Bij een volgend en soortgelijk telefoontje dan maar binnen de eerste minuut afbreken :!:

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Pas op voor telemarketing Nationale Energie Controle

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Laat die link alsjeblieft weg hier.
Verder nooit ingaan op telefonische verkoop gesprekken. Meteen hoorn erop en laat nooit gegevens over jezelf achter. Ook niet bij zogenaamde enquêtes op Facebook etcetera. Aan de deur en op straat wordt ook niet gekocht.

Gesloten