LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] RWE blijft me lastigvallen

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
rastafun
Berichten: 9
Lid geworden op: 30 dec 2005 02:34

RWE blijft me lastigvallen

Ongelezen bericht door rastafun »

Jarenlang heb ik gedonder gehad met RWE: rekeningen die alle perken te buiten gingen, verbruik waarvan iedereen op z'n vingers na kon tellen dat dat onmogelijk te verbruiken was (een periode waarin ik 30.000 Kw. verbruikt zou hebben!!). Telefonisch contact zette geen zoden aan de dijk, ik ben een paar keer naar het hoofdkantoor gegaan met hetzelfde effect: niks dus, gewoon betalen.

Uiteindelijk heb ik het tot een rechtzaak laten komen waarin de rechter besloot dat ik in het gelijk stond. Dit is ongeveer een jaar geleden en dan ga ik er ook vanuit dat hier een punt achter gezet kan worden.
Alleen blijk ik de enige te zijn met deze gedachte: gisteren lag er wederom een dringend verzoek om het verschuldigde bedrag (rond de 5000 euro) binnen 5 dagen te voldoen. Mijn broek zakt dan af en ik word zo boos! Wat is hier aan de hand? Nu moet ik natuurlijk weer allemaal moeite gaan doen omdat zij fouten maken, ervaring heeft me geleerd dat iets ondernemen verder ook niks uithaalt.
Maar ik wil dat ze ophouden.

Hoe krijg ik ze nou zo ver dat ook zij hier een punt achter zetten?

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: RWE blijft me lastigvallen

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Kort door de bocht:
1) Vordering een paar maal (schriftelijk!) bestrijden en uitspraak van de rechter bijsluiten..
2) Indien geen oplossing binnen redelijke termijn: https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=ene
3) Zo snel mogelijk van energieleverancier veranderen. Er zijn er die hun zaakjes beter op orde hebben.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: RWE blijft me lastigvallen

Ongelezen bericht door henk51 »

Uiteindelijk heb ik het tot een rechtzaak laten komen waarin de rechter besloot dat ik in het gelijk stond.
Wat stond er in de uitspraak van de rechter?Als daarin stond dat die 30000 kw niet juist is en dat dat aangepast zou moeten worden heeft RNW dat te doen.

Kan ook zijn dat de rechter een voor meerdere uitleg vatbare uitspraak heeft gedaan dan wordt het moeilijk. Iedereen zal dat dan in zijn voordeel lezen en uitvoeren. Ik zou de uitspraak eens laten toetsen door b.v. het Juridisch loket
of je rechtsbijstand verzekering.

sucses Henk

Gesloten