LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slimme meter van Oxio

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Alexsymonds
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 22:45

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Alexsymonds »

GCE-Econectric syteem klinkt niet alleen mooi maar het werkt precies dus!
Het gaat hier om een keer zonder elektriciteit wegens problemen die zijn veroorzaakt door de Elektricitei bedrijf of van jouw eigen syteem??
Ze stellen altijd dat jouw probleem is een dan moet je nog de stroom rekening dus betalen.!!!
Onzin!
Er bestaat wel een manier die je altijd erachter kom hoe het zit!

In verschillende landen die stroom en CO2 problemen als Italia, America en Spanje en Argentinie hebben deze aparatuur van GCE-Econectric geprobeerd en ja hoor! netjes.
Mag niet uit als een Intelligent(??) meter kast heb of welke fabrikant or merk is, ze meten alleen.
Bij deze GCE-Econectric je stel je eigen stroom en je weet precies hoe veel ga van gebruiken en in Euros wordt berekend!, per 15 minutes, per uur, per dag, per jaar, en als er iets gebeurd met de stroom dan deze apparatuur heeft een geheugens chip en een baterij die alles opneemt en dan later downloaden op een speciaal programa die zul je thuis hebben en zo achterkomen wie de schuld heeft! Zelfs bij elektriciteit storingen van buiten!
Alex Symonds

Alexsymonds
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 apr 2009 22:45

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Alexsymonds »

Ik ben niet van Oxxio, maar ik heb wel begrepen dat er het wordt dus vrijwillig om een eigen syteem te kunnen installeren.
Dus ga eentje gebruiken die voor jou werkt en niet voor derde!! :D

Alex Symonds :

dbowie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 10:54

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door dbowie »

Al sinds de installatie van de slimme meter van Oxxio is deze niet uit te lezen op mijn computer via "mijn OXXIO". Voor mij was dit een belangrijke reden te kiezen voor de slimme meter. Het is nu alweer 17 weken geleden dat ik hierover een klacht indiende en nog steeds is het niet verholpen. Ze sturen domweg geen monteur. Wat kan ik het beste doen nu? Contract loopt pas af in 2011.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste dbowie,

U geeft aan dat u al 17 weken uw meetgegevens niet kunt bekijken op onze internetsite. U heeft hier een klacht over ingedient, maar het lijkt alsof er geen gehoor aan wordt gegeven.

Graag zou ik dit voor u willen uitzoeken en alsnog ervoor zorgen dat u volledig gebruik kan maken van onze diensten.

Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met mij op te nemen via [email protected]? Ik zal dan zo spoedig mogelijk contact met u opnemen.

Met vriendelijke groet,

De Oxxio medewerker

dbowie
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 apr 2009 10:54

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door dbowie »

Vandaag heeft een Oxxiomedewerker via dit forum contact met mij opgenomen. Het lijkt erop dat het probleem nu snel verholpen wordt.

yvonnevangeel
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2009 10:08

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door yvonnevangeel »

Ook ik heb sinds kort zo`n slimme meter, die toch niet zo slim is als ze zeggen. Ik nam hem om precies mijn energie verbruik te kunnen zien en het verschil tussen mijn dal en piektarief zodat ik wat meer kan bezuinigen op mijn belachelijk hoge kosten sinds ik bij Oxxio ben.
Het enigste wat klopt zijn de meterstanden. Na 2 weken zelfs de stand te hebben bijgehouden zag ik dat de grafiek op mijnoxxio totaal niet klopt, m`n daltarief 2 uur te laat ingaat en de meterstanden per dag daar klopt ook geen bal van. Na meerdere mailtjes en telefoontjes waar ik ook flink voor kon betalen maken ze me voor dom uit en moet ik volgens hun blij zijn dat de meterstanden wel kloppen, de rest is maar bijzaak volgens de arrogante trien die ik aan de telefoon had.

Een heel Dom ding die slimme meter en zonde van je geld !!

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste yvonnevangeel,

Uw forumbericht van 15 juni jl. maakt duidelijk dat het uitlezen van uw slimme meter niet goed gaat. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

koutoubia
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jul 2009 14:50

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door koutoubia »

ik heb een digitale meter van oxxio , volgens mij werkt die meters niet , ik had een restaurant in 3 maanden moest ik 3600 honderd euro betalen , maar het restaurant was maar 45 dagen open (1 1/2 maand)
bij elke jaarnota moest ik bij betalen en ik was vaak dicht ,
volgens mij zijn die meters echt grote dief, ik weet zeker dat het niet klopt , ik heb mijn ander buuren met verschillend restaurants gevraagd hoeveel ze betalen , en bij hun is heel druk en keuken is staat vaker aan dan mijn keuken, ze betalen lager dan mij , want hun hebben nog steeds analoge meters. heeft iemand ook ervaring met de deze meters

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste Koutoubia,

Uw forumbericht van 28 juli jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

prodotti2
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2009 13:39

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door prodotti2 »

Ik kreeg van de week even een afrekening van Oxxio. Moest 1280,- bij betalen :shock:

Ik ging van 820 KW opeens naar 4.500 KW, ik heb ze gebeld en zij vinden dit ook wel erg veel. Ik moest mijn meterstanden maar eens controleren. Bleek dat zij geen inzage hadden in de slimme meter? Dit kwam wel vaker voor zij de mederwerker aldaar.

Heb dit gedaan en die komen overeen met de factuur, maar ja..
Er zit een SIMcard in waardoor zij de informatie er uit kunnen lezen.
Wie garandeerd mij dat zij alleen kunnen lezen en niet ook kunnen schrijven/aanpassen.

Oxxio garandeerd dat! Ja, dat zou ik ook zeggen als ik hun was.
Zal wel loslopen denk ik, maar toch een beetje vaag. 5x zoveel stroom als vorig jaar :S

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste prodotti2,

Uw forumbericht van 14 augustus jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen. Bij voorbaat dank.
Met vriendelijke groet,
Medewerker van Oxxio

prodotti2
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 aug 2009 13:39

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door prodotti2 »

tja, niet mee eens, niet mee eens, wat kan ik er aan doen, dat is de meterstand :S

Maar goed, ik zal u contacten, misschien kunt u een reden aangeven hoe mijn verbruik X5 is.

jopie123
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2009 22:21

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door jopie123 »

Tja, ik heb ook zo'n slimme meter, op 16 juni 2009 geïnstalleerd.
Elektriciteit meten, zowel laag als hoog tarief gaat prima, ook on-line beschikbaar. Geen klachten daarover.

Gas is een ander verhaal. De digitale slimme meter geeft geen uitlezing op gasverbruik en de fysieke gasmeter na de wijzigingen ook niet meer. 16/7 contact opgenomen met Oxxio per mail, vrij snel werd er contact opgenomen, probleem zou binnen 12 week (?!) gereed moeten zijn. Ik ben keurig teruggebeld 16/9 (dus keurig binnen de 12 week) of het probleem al verholpen was, nee dus. Dan werd het tijd om een monteur in te schakelen, die komt kijken en dat binnen een termijn van 16 (ja, let wel 16 week!), al met al een maandje of 7 afwachten dus... en maar hopen dat het goed komt.

BugMeNot
Berichten: 40
Lid geworden op: 12 jan 2006 18:45

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door BugMeNot »

Ik heb mij in augustus aangemeld voor oxxio, en had ook de slimme meter besteld.

Vandaag ontving ik een brief, waarin stond dat er vertraging is met het uitleveren van de slimme meters. Dit omdat er een nieuw model op de markt gaat komen in de eerste helft van 2010. Omdat ze alleen de allernieuwste meters willen gebruiken, wachten ze tot deze nieuwe meters beschikbaar komen.

Zouden de problemen met de plotse hoge energiekosten hiermee tot het verleden gaan behoren?

Door de strengere richtlijnen van tegenwoordig, moet ik opnieuw gaan bevestigen dat ik de slimme meter daadwerkelijk wil gaan gebruiken. Doe ik dat niet, dan krijg ik de slimme meter niet. Na het lezen van dit topic vraag ik me af of ik misschien maar niet moet bevestigen...

Iemand meer informatie hierover?

Grobengni
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 18:37

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Grobengni »

Ook ik schrok enorm na mijn eindafrekeningen van oxxio.
Nadat die super slimme meter van oxxio geplaatst is, is mijn verbruik van electriciteit 5 x hoger dan voorheen!
De kosten zijn helemaal de pan uit gerezen.
Kleine vergelijking.
Voorheen RWE
In 38 maanden (waarvan 24 samengewoond) totaal 2271 kwh
Nu Oxxio
In 18 maanden (waarvan 18 alleen) totaal 4269 kwh !!!!
Totaal kosten gas en electriciteit bij RWE in 38 maanden €3175,65
Totaal kosten gas en electriciteit bij Oxxio in 18 maanden €3580,04 !!!!

Mooie praatjes met de lagere kosten, bij besparing(?) van 10% dat makkelijk te halen is, €300,- terug. De kosten zullen flink omlaag gaan. Ja voor Oxxio!
Ben nu overgestapt naar Essent, maar die meter zal wel net zo hard door blijven stomen.
Zijn er mensen die met dezelfde problemen hier werk van willen maken, of tips hebben om de kosten te drukken??

No Access
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2010 04:06
Locatie: Hengelo OV

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door No Access »

Sinds Maart 2009 ben ik ook klant bij Oxxio en sinds Juli 2009 heb ik de zogeheten 'Slimme meter'. Afgelopen maand heb ik de jaarafrekening gekregen, en op z'n zachtst gezegd wijken de bedragen sterk af van de bedragen die ik van tijd tot tijd van mijn "Slimme Meter" heb afgelezen. Ik weet dan wel dat er altijd bepaalde kosten bij op komen, maar zelfs dan nog.

Zo is mijn gasverbruik van Jul 2009 t/m Okt 2009 volgens mijn 'Slimme Meter' slechts 43 eurocent (dit kan wel kloppen; ik eet vaak buiten de deur of ik maak iets makkelijks/snels klaar). Opgeteld met de periode van Maart t/m Juni zal het in totaal hoogstwaarschijnlijk niet boven de 1 euro uit komen. Toch komt het totaalbedrag wat mij in rekening wordt gebracht op € 81,41. Dit dankzij het extreem hoge vastrecht en capaciteitstarief. Ik vind het bezopen dat mij 81 euro in rekening wordt gebracht voor nog geen 1 euro aan verbruik.

Hetzelfde verhaal met stroom. Volgens mijn Slimme meter zit mijn maandelijkse stroomverbruik ruim onder mijn voorschotbedrag (Okt en Dec uitgezonderd, met 3 euro eroverheen). Ik had dan ook gecalculeerd dat ik juist minimaal 200 euro zou moeten terugkrijgen, zelfs rekening gehouden met vastrecht e.d. Toch moet ik tot mijn verbazing ineens 111 euro bijbetalen. Ik leef uiterst zuinig; ik woon alleen, ben vaak de deur uit en het enige wat ik dagelijks aan stroom verbruik is m'n koelkast, m'n computer en 's avonds een kamerlamp. Het aantal keren dat ik in een jaar TV kijk kan ik op 2 handen tellen. Zijn hun vaste tarieven dan zo extreem hoog of klopt er gewoon niets van die 'Slimme meter'?

Ik heb echt het gevoel dat mij een poot wordt uitgedraaid. Ze adverteren dat ze zoveel goedkoper zijn, maar ik heb juist nog nooit zulke hoge afrekeningsbedragen meegemaakt.

jean-luukse
Berichten: 14
Lid geworden op: 17 jan 2010 15:24

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door jean-luukse »

[quote="oxxio/davev"]Hallo,

mijn naam is Dave en ben een werknemer bij Oxxio.


Ten eerste heeft u als voordeel dat u nooit meer te maken zult hebben met meteropnemers want wij lezen de meter op afstand uit. Dit heeft als positieve dat u altijd op basis van correcte meterstanden


Wat is er mis met meteropnemers? :D Gezellig iemand op de koffie die zijn werk doet...
Wat verkoop jij een flauwekul zeg.Die meterstanden van jullie worden gewoon elke 1e januari geschat en extreem teveel kan ik je verzekeren....... :twisted: .

En wat alle mensen over die slimme meters denken en ook de consumentenbond,die volledige uitrol van slimme meters in Nederland is afgeblazen door dit kabinet omdat er teveel privacy problemen om de hoek kwamen kijken.Niet iedereen zal ook een slimme meter van oxxio krijgen omdat die via de satteliet uitgelezen worden en er zijn hoeken in dit land zijn waar geen bereik is.
En op de 1e januari van 2012 gaat het nieuwe metermodel in werking en zal er geen slimme meter van oxxio geplaats kunnen worden want dan is de netbeheerder de baas over alle meters en zal die de meterstanden aan moeten leveren aan de leverancier en hoe hij dat doet is zijn zaak.Maar zolang deze regering of de volgende geen fiat geeft zal er niet overal een slimme meter geplaats gaan worden.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste No Access,

Uw forumbericht van 31 januari jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van energie. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.


Met vriendelijke groet,


Fabiënne
‘De Oxxiomedewerker’

Grobengni
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 jan 2010 18:37

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door Grobengni »

Waarom is er geen medewerker van oxxio die voor mij wil uitzoeken hoe ik aan 5 maal hoger verbruik kom sinds die * :evil: #meter van oxxio?
Ik zoek het inieder geval zelf tot de bodem toe uit. Hier zijn we nog niet klaar mee.
Oxxio zal nog van me horen samen met de mensen die ook 5 maal meer verbruik hebben na de installatie van die bewuste meters.

deoxxiomedewerker
Berichten: 343
Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
Contacteer:

Re: Slimme meter van Oxio

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

@ Grobengni: Uiteraard is het aanbod ook voor u geldig. U mag uw gegevens doormailen via [email protected].

Met vriendelijke groet,

'Fabiënne'
De Oxxiomedewerker

Gesloten