Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Moneyman
Berichten: 30112
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dagkoers schreef:
12 feb 2024 16:18
Ik heb gebeld en app gestuurd naar Stedin en ze hebben het er over dat de storing koter was dan wat de ts zegt.
Da's nogal logisch - dat is immers precies het probleem waar dit topic over gaat...

Debbie1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2024 23:43

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Debbie1970 »

Het screenshot is te groot. Kan de bijlage niet toevoegen 🤔

Debbie1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2024 23:43

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Debbie1970 »

Seinhuis schreef:
09 feb 2024 13:16
Op https://www.acm.nl/nl/energie/elektrici ... den%20over en https://www.consuwijzer.nl/elektricitei ... vergoeding staat waar u recht op hebt.

Ik denk niet dat er oplichting is, maar een meningsverschil over het duur van de stroomstoring. De vraag is hoeveel moeite wilt u doen voor €20 extra (ook kan ik niet controleren wie er gelijk hebt)?

U kunt contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl of naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak.
Echter nogmaals, de moeite kost meer dan wat het oplevert.
Het gaat mij niet om die €20 voor mezelf hoor, maar ze nemen een hele wijk in de maling. Principe kwestie. En ik heb ze bewijs gestuurd en gebeld dat ze een 'foutje' hebben gemaakt met de begintijd, maar daar wordt niets mee gedaan.

Debbie1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2024 23:43

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Debbie1970 »

ZeerPrivé schreef:
09 feb 2024 14:29
Dat bevestigt dus het nieuwsbericht en klopt de datum niet die TS vermeld. Ben dan wel benieuwd naar het screenshot.
Datum is echt 18/12. Staat ook in de brief die ik ontvangen heb van Stedin. Ik wil graag het screenshot plaatsen maar ik krijg de foutmelding dat deze te groot is 🤔

Debbie1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2024 23:43

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Debbie1970 »

Debbie1970 schreef:
08 feb 2024 18:53
Op 18 december 2023 was er een langdurige stroomstoring in Schiedam. Deze begon om 04.33u, zoals de site van Stedin toentertijd ook meldde (en waarvan ik een screenshot heb) en zoals ikzelf ook gezien heb door de stilstaande klok, en duurde tot ongeveer 14.40u. Nou heeft de hele buurt een compensatie brief ontvangen, waarin Stedin meldt dat de storing duurde van 7:50u tot 14:42u waardoor we maar recht hebben op €35 compensatie. Ik heb gebeld met Stedin en via WhatsApp bij Stedin melding gemaakt dat ik het er niet mee eens ben, maar ik krijg nergens een voet tussen de deur en heb inmiddels zelfs een 2e brief ontvangen waarin er helemaal geen tijden meer genoemd worden, maar alleen de mededeling dat er binnen 6 weken €35 compensatie vergoeding gestort gaat worden. Dit ruikt echt naar fraude!
Update: vandaag een nieuwe brief ontvangen. Er is een stroomstoring geweest, u krijgt €20 ter compensatie. Minstens 1 dan mijn buurtjes hetzelfde ontvangen. Er wordt met hem woord gerept over een fout of over duur van stroomstoring en/of tijdstippen.

Debbie1970
Berichten: 6
Lid geworden op: 06 feb 2024 23:43

Re: Stedin manipuleert tijdstippen na stroomstoring voor lagere compensatie

Ongelezen bericht door Debbie1970 »

Afbeelding
Debbie1970 schreef:
20 feb 2024 18:56
Debbie1970 schreef:
08 feb 2024 18:53
Op 18 december 2023 was er een langdurige stroomstoring in Schiedam. Deze begon om 04.33u, zoals de site van Stedin toentertijd ook meldde (en waarvan ik een screenshot heb) en zoals ikzelf ook gezien heb door de stilstaande klok, en duurde tot ongeveer 14.40u. Nou heeft de hele buurt een compensatie brief ontvangen, waarin Stedin meldt dat de storing duurde van 7:50u tot 14:42u waardoor we maar recht hebben op €35 compensatie. Ik heb gebeld met Stedin en via WhatsApp bij Stedin melding gemaakt dat ik het er niet mee eens ben, maar ik krijg nergens een voet tussen de deur en heb inmiddels zelfs een 2e brief ontvangen waarin er helemaal geen tijden meer genoemd worden, maar alleen de mededeling dat er binnen 6 weken €35 compensatie vergoeding gestort gaat worden. Dit ruikt echt naar fraude!
Update: vandaag een nieuwe brief ontvangen. Er is een stroomstoring geweest, u krijgt €20 ter compensatie. Minstens 1 dan mijn buurtjes hetzelfde ontvangen. Er wordt met hem woord gerept over een fout of over duur van stroomstoring en/of tijdstippen.
Bijlagen
Screenshot_20240220_185822_edit_71001270038644.jpg
(47.32 KiB) 23 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Plaats reactie