LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] stroomverbruik per dag

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
m.velder
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2006 14:58

stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door m.velder »

Hallo, Kan iemand mij vertellen of een stroomverbruik van 22 kwh per dag normaal is .

wij wonen in een nieuwbouwhuis uit 1992. voldoet an alle isolatie eisen en dergelijke.

We gebruiken de wasmachine droger en vaatwasser zeker 1 keer per dag
1 tv aan , bijna de hele dag
en pc ongeveer 12 uur per dag
voor de rest weinig verlichting wat schemerlampen en slaapkamerverlichting.

mijn stroomverbruik volgens de jaaropgave's van de nuon steigen ieder jaar gigantisch. er moet iets mis zijn , ik lig ook al in een rechtzaak met nuon, dit duurd nu al 5 jaar. de rechter zal binnen twee maanden hopelijk uitspraak doen

Wie weet, of ik met dit soort apparaten echt aan een verbruik van bijna 9000 kwh per jaar kom, dat is twee keer het gemiddeld verbruik per jaar per gezin in nederland

gr Michel

Peter_vd_M
Berichten: 35
Lid geworden op: 31 jul 2006 11:13

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door Peter_vd_M »

Michel,

Om maar gelijk met de deur in huis te vallen, een jaarverbruik van 9000 kWh is inderdaad wel aan de hoge kant.
De beschrijving van de woning komt ongeveer overeen met mijn eigen situatie. Echter gebruik ik gemiddeld zo'n 12 kWh per dag.

Wellicht is de kWh meter defect? Dit kan je overigens zelf testen. Neem een bouwlamp van 1000 Watt en laat deze één uurtje branden. Schakel echter wel eerst alle andere stroomverbruikers in huis uit. Vervolgens zou dit de kWh meter na een uur 1 "tik" verder moeten zijn. Het blijft een huis, tuin en keuken test maar toch.
Als je denkt dat de meter defect is kan je deze op basis van kosten/ongelijk laten ijken. Dit kun je aanvragen via je energieleverancier.
Let op, als de meter niet defect blijkt te zijn zal jij de kosten van de ijking moeten betalen.

Meer informatie vind je in mijn verhaal "Nog een meter op hol geslagen electra meter (NUON)".

Groeten en succes,

Peter.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Op Marktplaats worden meters aangeboden die er uitzien als een tijdschakelaar. Die steek je in het stopcontact en vervolgens steek je daar je electrische apparaat in. Zoeken op: Electronische kilowattuurmeter

Dit is nadrukkelijk geen reclame voor het betreffende product maar ik kon geen andere vinden. Misschien heb je er wat aan. In m'n eentje gebruik ik 1500 kwh per jaar. Een gemiddeld huishouden het dubbele. Als je geen waterbed hebt oid is 9000 kwh extreem veel. Hoe oud is je meter?

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door chat »

Laat me raden om en nabij 91 of 92. :wink:

timefa
Berichten: 111
Lid geworden op: 27 mar 2006 21:21

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door timefa »

22KWh per etmaal is zeer veel voor een normaal gezin en vraagt om een nader onderzoek.
Ook al hebt u een wasdroger, deze gebruikt u misschien 2 uur per dag!
Hier klopt dus iets niet!

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door chat »

+ de wasmachine, vaatwasser. De computer die afhankelijk van het type wel eens een watt of 400 verbruiken, beeldscerm 75 watt, de tv wat voor type? beeldbuis, plasma, lcd. een plasma gebruikt 300 tot 400 watt.
De vraag is wat er aan sluipverbruikers aanwezig is. is er een boiler aanwezig (ook een close in)?

Het is inderdaad wel veel, maar gezien het lijstje verbruikers die dagelijks verbruikt wordt zou ik eerst je eigen verbruik eens controleren.

m.velder
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 jun 2006 14:58

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door m.velder »

nee ik heb geen plasma tv en zeker geen boiler
voor de rest echt niets bijzonders hoor gewoon wat een modern gezin zoal heeft

gr M.Velder

Riko
Berichten: 47
Lid geworden op: 27 sep 2006 19:56

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door Riko »

U moet de installatie eens doorblazen, scheelt 50% op de kosten.

chat
Berichten: 244
Lid geworden op: 16 mar 2006 14:47

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door chat »

:shock: :?

nelstins
Berichten: 21
Lid geworden op: 18 feb 2009 19:23

Re: stroomverbruik per dag

Ongelezen bericht door nelstins »

Ja sinds kort gebruik ik 50 kw per etmaal,ik begrijp er niks van,al een paar maal gebeld naar eneco,wij zijn een gezin bestaande uit 2 personen,gebruikt de wasmachine zo,n 2 maal per week,hebben geen vaatwasser,geen zonnehemel,boven altijd het licht uit,en eneco zeg je moet het zelf oplossen,wij kunnen uw meter wel ijken,maar als de meter niet kapot is betaald u 600 euro,nu heb ik een installateur gebeld
en die gaat er een ijkmeter opzetten volgende week, kosten 150 euro ex btw,want als dit zo door gaat moet ik volgend jaar 22000 euro bij betalen,ik betaal nu al 230 euro per maand!!!!

Gesloten